Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør jeg med serier jeg har lettere å irritere meg over fra hva som vises på tv-skjermen. Komedier som 30 Rock og dramaserier som Downtown Abbey, The Hour og The Killing. Aldri irritert meg over noe i Game of Thrones.

Hvorfor det egentllig?

Lenke til kommentar

Mye ulogiske vendinger og slikt på The Killing, synes jeg som jeg ville irritert meg mer på måtte jeg vente hver uke.

 

30 Rock har mye ugjevnheter iforhold til komiserier jeg liker mye bedre som Parks And Recreation, Louie o.s.v.

 

The Hour har noen subplots som jeg ikke følte fikk helt payoffs innimellom, selv om det var en ganske god serie synes jeg at det var slik at jeg måtte se det mer sammenhengende enn hver uke for å orke det før det kom på bedre spor etter noen episoder.

 

Downtown Abbey er ikke det samme i grunn, men bare liker helst å se sesongene sammenhengende.

Lenke til kommentar

A Song of Ice and Fire.

 

Jeg likte sesongfinalen. Bedre enn fjorårets, synes jeg. Tiltross for en endring fra hovedmateriale.

 

Kahl Drogo-scenen var overraskende og herlig.

 

Fixed :)

 

Forøvrig heter første boka "A Game of Thrones", andre "A Clash of Kings", tredje "A Storm of Swords"

Lenke til kommentar

Hvorfor sjekke tråden i perioden mellom episoden kommer ut til du får sett den?

Det har potensiale til å ende meget ille.

 

Med mindre en har lest bøkene da :wee:

 

Det har jeg, men det er 7-8 år siden jeg leste de tre første så TV-serien overrasker meg i blant med ting jeg hadde glemt, og forvirrerer meg med ting jeg ikke husker om var i serien eller ikke, som scenene mellom Arya og Tyrion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem faen er det som tror Tyrion dør? Vi så jo at han beveget seg etter hugget og at han lukket øynene. Han fikk ikke hodet lappet av, han fikk et sår som ikke engang hadde trengt penicilin, bare litt nål og tråd!

 

Litt nål og tråd?

 

Fin sesongfinale forresten. Nå har jeg tid til å lese igjennom alle bøkene før neste sesong.

Lenke til kommentar

Synes også denne var bedre enn sesong 1 finalen, eg synes nesten at både episode 9 og 10 kan regnes som finale :p

 

Ellers går serien litt seint etter min smak, det sjer jo mye, men samtidigt synes eg det sjer lite, klarer ikkje heilt og sette fingeren på det. Men det fører jo til at du får meget solide episoder hver uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ellers går serien litt seint etter min smak, det sjer jo mye, men samtidigt synes eg det sjer lite, klarer ikkje heilt og sette fingeren på det. Men det fører jo til at du får meget solide episoder hver uke.

 

Det er mange interessante dialoger, så man kjeder seg aldri, men det er langt mellom handlingene som forandrer på status quo og det er den typen hendelser som gjør en historie interessant. Slaget ved Blackwater er et godt eksempel; det var det mest spennende som hadde skjedd på lenge nettopp fordi utfallet kunne snu opp ned på livene til så mange av karakterene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt skuffet over finalen, wowmomentene var litt for små etter hva jeg forventet. Spesielt den første halvtimen synes jeg var svak til å være en sesongfinale. Selv om det skjedde flere ting så var det ikke mye som endret seg dramatisk. På lang sikt helt fint, men som en liten finale hadde det ikke gjort noe med en større "twist" i historien.

 

At dragene spruta ild var kult, hadde et lite håp om at de skulle vokse litt når de gjorde det, men det skjedde ikke. Fjorårscliffhangeren med at dragene ble født var mye større enn at Dany nå har penger til å reise over, og jeg hadde forventet noe i hvelvet til Xaro. Føler meg litt lurt, men det var vel meningen med hvelvet.

 

Denne "drømmereisen" (i mangel på bedre ord) til Dany likte jeg. Gjensyn med Khal Drogo var spesielt herlig. Denne reisen viste også godt hvor mye Dany ønsket dragene.

 

Cliffhangeren var bra, relativt stor hær White Walker-gutta hadde også. Snow blir en del av Wildlingsa, noe jeg hadde forventet. På lang sikt tror jeg Snow kan bli konge bak Wallen, og skal bli spennende å se hvordan Night Watch og de andre reagerer på hva Snow har gjort, for jeg tipper de får vite det.

 

Tyrion overlevde, eneste han fikk var et stort arr i ansiktet. Bra at han ikke nok kvelden. Etter hva han sier så blir han nok i Kings Landing også. Forventer at Tywin som Hand of the King hjelper Tyrion og setter Cersei på plass. Tyrion reddet tross alt hele gjengen. Og Tywin har jo hatt respekt for Tyrion før.

 

Sansa ble igjen i Kings Landing, idioten... Joffrey med ny kone, noe som styrker Lannisters veldig. Tror Sansa er den karakteren jeg liker minst, og nå har jo hun ikke lengre noen ordentlig rolle i "spillet" heller. I alle fall foreløpig.

 

Arya derimot, går jo ikke ann å ikke like henne. Hadde vært kult hvis hun hadde blitt med Jaqen. Uansett om vi får se mer av Jaqen eller ikke så var det en bra avslutning på storyen hans.

 

Lite blikk på Jamie og Brianne også. Jamie må få en større rolle neste sesong, er noe med den arrogante væremåten hans som jeg liker veldig godt.

 

Robb gifta seg, bra for han. Mulig verre for Stark-familen og alliansene der.

 

Stannis overlevde og er fri, litt overraskende, trodde i alle fall han skulle bli fanget. Fikk en blikk av fremtiden i ilden gjorde han å. Tyder på at han ikke gir seg med det første, men han har vel nesten ingen menn igjen så kan ikke tenke meg at han kan slå tilbake mot Lannisters.

 

Litt anitklimaks etter talen til Theon. Sviktet av sitt eget folk og tatt med i en sekk hjem. Bran & co kom seg unna med retning for Wallen. Men jeg skjønte ikke helt hvorfor de må dra. Det var 500(?) Stark-menn utenfor Winterfell, kunne vel bare dratt til dem. Fikk med meg at de hadde "to many enemies south", men de 500 Stark-mennene var jo ikke så langt unna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...