Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Mod Organizer krever at man setter seg inn i bruken av det. Det er ikke noe enkelt program sånn til å begynne med, men med litt læring så er det det beste man kan bruke. Nettopp fordi det ikke overskriver skyrim filene dine, så man kan lage flere profiler og kjøre forskjellige mod oppsett. På den måten må man ikke installere alle moddene på en og samme person, men man kan ha en som er for magikere og en som er for krigere. Samt at man relativt lett kan kjøre BOSS, TES5edit og Wrye Bash gjennom MO og på den måten sørge for at alt er optimalisert og stabilt.

 

Oj, og jeg som trodde NMM var det ultimate mod verktøyet til Skyrim. Om jeg har skjønt det riktig da at Mod Orgaizer`n gjør Nexus Managern overflødig eller trenger man begge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MO gjør igrunn NMM overflødig, men og det er ett stort men her. MO krever at du som bruker har satt deg inn i hvordan du bruker det, men når det er gjort så har du ett mye bedre verktøy enn NMM. NMM overskriver filene, mens MO linker til dem så sånn sett er det tryggere å fjerne mods i MO enn det er i NMM. MO kan kjøre forskjellige profiler og hvis jeg forsto det riktig så går det på forskjellige oppset av mods, f.eks så kan du ha en hvor du har vinter i Skyrim, og en hvor det er summer ved å bruke de forskjellige moddene som finnes. Spiller du f.eks både magiker og tyv på forskjellige savegames så er det ikke alltid det er ønskelig å ha de samme moddene installert for begge karakterene.

Mod Organizer virker tungvindt til å begynne med, men når man kommer over kneika så bytter man ikke tilbke. :D Gjør klar Skyrim nå for å Kjøre Perkus Maximus som kommer om kort tid og la først inn NMM, men den forsvant fort da jeg savnet funkjsonene i MO. MO er uten tvil det kraftigste verktøyet for å modde skyrim med i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Presterte å jage en mammut opp et tre i går. Da jeg endelig fikk tatt kverken på den landet den med beina i været rett oppå en vampire fledgling jeg hadde YOL!-et ihjel et par minutter tidliger i perfekt tegnefilmstil. Tidenes youtube-øyeblikk, tenkte jeg.

 

Og det var da jeg oppdaget at den siste driveroppdateringen fra nVidia hadde skrudd av ShadowPlay.

 

Faen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Presterte å jage en mammut opp et tre i går. Da jeg endelig fikk tatt kverken på den landet den med beina i været rett oppå en vampire fledgling jeg hadde YOL!-et ihjel et par minutter tidliger i perfekt tegnefilmstil. Tidenes youtube-øyeblikk, tenkte jeg.

 

Og det var da jeg oppdaget at den siste driveroppdateringen fra nVidia hadde skrudd av ShadowPlay.

 

Faen.

Synd, skulle jeg likt å sett :p

Lenke til kommentar

Finnes det noen konsollkommando e.l. for å sjekke om et objekt har "passive" bonusegenskaper?

Tenkte spesifikt på et sølvsverd jeg har forbedret til "superior," men det står ingenting om det fortsatt har 20 ekstra skadepoeng mot "udøde" fiender. Har lest noen steder at det ikke skal være mulig å forbedre sølvsverd som har egenskapen "especially useful against undead," så tenkte å dobbeltsjekke dette.

 

Edit: Ser ut til at dette er en del av USP. "Undead"-beskrivelsen er fjernet og muligheten til å forbedre sølvvåpen er lagt til.

Endret av Olethros
Lenke til kommentar

Så en artikkel i dag om en mod som skal gjenskape Morrowind i Skyrim-engine. Har ikke engang hørt om dette prosjektet før nå. Ser ut som det enda er årevis unna, da.

Skywind ja, Oblivion hadde Morroblivion, begge er fra samme nettside, men ganske forskjellig.

 

Morroblivion så var det meste portet over fra Morrowind til Oblivion (ulovlig å dele det).

 

Skywind er et større prosjekt enn Morroblivion pga de lager alt selv. :) Musikk, voice acting osv...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...