Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt en del Skyrim på xbox 360, men da jeg kjøpte meg ny pc kjøpte jeg spillet på PC. Fant ut at spillet ikke takla det så bra når jeg kjørte 144hz. Vann og lyd flikret, samt at mobs og bevegelige gjenstander hadde en tendens til å skyte til værs og gå helt bananas.
Leste at om jeg skrudde ned HZ til 60, så ville dette løse seg, og det gjorde det. Dog veldig kjedelig å ikke kunne dra nytte av min 144hz skjerm.

Nå som Legendary Edition er ute hadde jeg liksom håpt at dette ikke skulle være et problem lengere, men det er vist det? Noen andre som har samme problemet, som eventuelt har en løsning på hvordan vi kan spille med 144hz istedenfor 60hz?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Dette er vel problemer som ligger i motoren, og som ikke lar seg fikse sånn over natten (eller tiåret). Får se om Bethesda hopper over på ID5 eller 6 motoren på sitt neste spill. 

Lenke til kommentar

Samme opplevelsen har jeg også på min 144hz skjerm. Skrudde ned til 60hz og fikk en mye mer stabil opplevelse. Kjedelig at det er sånn, men er nok noe med motoren som dere sier. Hvis du skrur opp i Fallout 4 så har spillet en tendens til å spole opp farten på det meste, helt kaos til tider. 

Får virkelig håpe at Bethesda oppgraderer til en ny og mer stabil motor til neste Fallout og Elder Scrolls.

Lenke til kommentar

Har ikke så veldig peiling på slikt, men hadde håpet at da Legendary Edition er 64bit, ville dette bli fikset :/ Men er sikkert ikke slik det funker.

 

Etter myyyyye slit og frustrasjon med grafikk mods tidligere (som fikk meg til å slutte med skyrim på pc relativt raskt, så er det digg at jeg nå slipper å styre med det, da jeg synes oppgraderingen er helt topper. Blir bare immersion mods så snart de er kompatible med den nye versjonen

Lenke til kommentar

Spiller nå en mage denne gangen. Ønsker å leve enchanting så jeg kan ha 2 enchants per item. Veldig kjedelig å kaste soul trap på hver fiende. Eksperimenterte litt, og fant ut at Lydia kan gjøre dette for meg:) Ga henne an mace med soultrap og en masse soul gems, som hun gledelig fyller opp for meg:p Har nå enchanting lvl 93 elns. PS: du må droppe soul gems på bakken og be henne plukke de opp, ellers går det ikke. Kan heller ikke droppe snacks, da det kun registreres at hun plukker opp 1 når det egentlig er en stack med 10. Så pass på å dele de opp først.

 

Sikkert gammel nytt for de fleste, men ble litt overasket over denne oppdagelsen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme opplevelsen har jeg også på min 144hz skjerm. Skrudde ned til 60hz og fikk en mye mer stabil opplevelse. Kjedelig at det er sånn, men er nok noe med motoren som dere sier. Hvis du skrur opp i Fallout 4 så har spillet en tendens til å spole opp farten på det meste, helt kaos til tider. 

Får virkelig håpe at Bethesda oppgraderer til en ny og mer stabil motor til neste Fallout og Elder Scrolls.

Cap fps til 60-61 fps med msi afterburner eller.no. Kanskje det hjelper? Da får man 144hz men med 60 fps.

 

Selv kommer jeg til å bruke min 4k g-syncskjerm, fordi den er 60 hz. Perfekt til det spillet.

Lenke til kommentar

 

Samme opplevelsen har jeg også på min 144hz skjerm. Skrudde ned til 60hz og fikk en mye mer stabil opplevelse. Kjedelig at det er sånn, men er nok noe med motoren som dere sier. Hvis du skrur opp i Fallout 4 så har spillet en tendens til å spole opp farten på det meste, helt kaos til tider. 

Får virkelig håpe at Bethesda oppgraderer til en ny og mer stabil motor til neste Fallout og Elder Scrolls.

Cap fps til 60-61 fps med msi afterburner eller.no. Kanskje det hjelper? Da får man 144hz men med 60 fps.

 

Selv kommer jeg til å bruke min 4k g-syncskjerm, fordi den er 60 hz. Perfekt til det spillet.

 

Er den løsningen jeg bruker nå ja. Funker fint det, men litt kjedelig å være locked til 60fps.

Lenke til kommentar

 

 

Samme opplevelsen har jeg også på min 144hz skjerm. Skrudde ned til 60hz og fikk en mye mer stabil opplevelse. Kjedelig at det er sånn, men er nok noe med motoren som dere sier. Hvis du skrur opp i Fallout 4 så har spillet en tendens til å spole opp farten på det meste, helt kaos til tider. 

Får virkelig håpe at Bethesda oppgraderer til en ny og mer stabil motor til neste Fallout og Elder Scrolls.

Cap fps til 60-61 fps med msi afterburner eller.no. Kanskje det hjelper? Da får man 144hz men med 60 fps.

 

Selv kommer jeg til å bruke min 4k g-syncskjerm, fordi den er 60 hz. Perfekt til det spillet.

 

Er den løsningen jeg bruker nå ja. Funker fint det, men litt kjedelig å være locked til 60fps.

 

Flaks at det ikkje er et "fast pace" fps spill da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ja Skyrim SE i 4K er pent. men mitt gamle GTX 780ti sliter litt med framedrops. :p Ellers nydelig detaljert.

 

Spiller på 100HZ da. :p TV i stua.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 

 

Spiller på 100HZ da. :p TV i stua.

 

? Du sender 4K@100Hz til TV'en i stua? Hvordan går det til?

 

 

Kanskje jeg har blingsa litt. Skal sjekke om det kun er 30/60Hz 4K. Tven støtter i alle fall 100hz.

 

Edit: fant det ut. Hdmi kabelen støtter bare 60HZ i 4k.

 

Men 60Hz i 4k er bedre enn 30hz. :p

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hvordan er det med gamle mods og slikt.. Vil de fungere nå?

Der langt ifra like mange mods på SE som i vanilje.faktisk ganske få enda. Men det er noen gamle mods, som Open Cities, Climates of Tamrierl, cold and wet, special needs and diseases etc. Er ingen spesielle grafikkmods eller ENB mods heller, utenom 1 mod for hår, lod mod og kanskje bitte litt mer. Det er blitt fokusert på gameplay og gameplay mods så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...