Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er Skyrim veldig dårlig optimalisert? Har ganske beast av en maskin nå, men sliter fortsatt med random fps drops osv. Kjører 148 mods i load order på den nye saven min og har noen få grafiske mods. Ligger stort sett jevnt på 60 fps.

 

Noen som har erfaring med å sette opp Ugrids to load? Krever det mye mer av maskinen, ødelegger det for noe annet i spillet?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det en stund siden jeg spilte Skyrim, men mener å huske at spillet fløt veldig bra. Med 148(!) mods inklusive grafikkmods installert er det egentlig ikke merkelig at man får drops i blant. Det vil ikke forundre meg dersom fps-droppene kommer av at minnet på skjermkortet blir makset ut, spillet er rimelig krevende fra før og dersom man slenger på med texture mods og lignende i tillegg skal det mye til for å få det smooth. Kjør MSI Afterburner eller lignende mens du spiller og følg med hva som skjer når du opplever drops. Spørsmål #2 kan sikkert noen andre svare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det flyter stort sett bra ja, er bare noen ganger når man sprinter inn i ett litt større område og den skal plutselig laste alt. Det at det er litt krasjing fra tid til annen er jeg vant til fra Elder Scrolls. Skjer med og uten mods. 

 

Installer ENBoost og memory patch. bruker du SKSE?

Har du laget Merge patch og/eller Bash Patch?

Har du brukt LOOT?

Lenke til kommentar

 

Det flyter stort sett bra ja, er bare noen ganger når man sprinter inn i ett litt større område og den skal plutselig laste alt. Det at det er litt krasjing fra tid til annen er jeg vant til fra Elder Scrolls. Skjer med og uten mods. 

 

Installer ENBoost og memory patch. bruker du SKSE?

Har du laget Merge patch og/eller Bash Patch?

Har du brukt LOOT?

 

Bruker SKSE

Har Memory Patch

Har ikke laget Merge Patch

Bruker LOOT.

ENBoost? Som i ENB?

 

Fant ENBoost nå på Nexus, skal teste den ut :) Er det noe lignende 4gb i New Vegas?

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

 

 

Det flyter stort sett bra ja, er bare noen ganger når man sprinter inn i ett litt større område og den skal plutselig laste alt. Det at det er litt krasjing fra tid til annen er jeg vant til fra Elder Scrolls. Skjer med og uten mods. 

 

Installer ENBoost og memory patch. bruker du SKSE?

Har du laget Merge patch og/eller Bash Patch?

Har du brukt LOOT?

 

Bruker SKSE

Har Memory Patch

Har ikke laget Merge Patch

Bruker LOOT.

ENBoost? Som i ENB?

 

Fant ENBoost nå på Nexus, skal teste den ut :) Er det noe lignende 4gb i New Vegas?

 

 

Merge Patch kan redusere kræsj og kan være viktig å ha, samme med ENBoost (det er bare noen deler av ENB's, gjør at spillet nesten aldri kræsjer, men det er ikke enb liksom :p)

 

Er modsa dine kompatibel? Har du "cleana" offisielle DLC's og noen mods?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skyrim unbound 

SkyUI

Rich Merchants

Extended carryweight

 

Disse ville jeg hatt med. Mange vil sikkert påstå at Merchants og carryweight er juks, og det kan jeg jo forsåvidt være enig i. Grunnen til at jeg bruker dem er for å spare alle løpene frem og tilbake når du er i huler. Penger får du nok etter hvert i Skyrim uansett.

 

I mitt nåværende savegame bruker jeg også en av disse shorter shout cooldowns-modsa, men det vil jeg ikke anbefale før du har spilt Skyrim mye for det er jo rene skjære jukset.

 

Ellers så har jeg en del grafiske mods, men der må du nesten prøve deg frem selv.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fant frem Skyrim for noen dager siden og jeg har spilt en del timer på PS3 frem til nå, og jeg har kommet på hvorfor jeg la inn flere hundre timer for noen år siden. Dette er jo et fantastisk spill, selv i vanilla-mode. Siden det er så lenge siden jeg spilte spillet sist har jeg glemt en del detaljer, så på mange områder føles spillet fortsatt noe nytt. Det er et kvalitetstegn - de fleste spill orker jeg ikke å spille mer etter å ha lagt dem fra meg.  :wee:

Lenke til kommentar

 

Fant frem Skyrim for noen dager siden og jeg har spilt en del timer på PS3 frem til nå, og jeg har kommet på hvorfor jeg la inn flere hundre timer for noen år siden.

 

 

Det er helt klart noe eget med Elderscrolls :) Leste posten din 18 august, ble inspirert og blåste støvet av Oblivion ps3. og nå sitter jeg der innsurret i Thieves guild og Dark Brotherhood. kjærringa kakkler om at jeg er for gammel til å sitte å spille. Men kommer meg ikke fort nok hjem fra jobb. er gammel nok til at jeg har spillt alle Elderscrolls siden jeg hadde Arena på diskett og det var en samlet installasjon på 13,7 gb om jeg husker rett..... :xmas:

 

 

Elderscrolls 6 kan da ikke være så langt unna? må da dukke opp noen rykter snart?

Lenke til kommentar

 

 

Fant frem Skyrim for noen dager siden og jeg har spilt en del timer på PS3 frem til nå, og jeg har kommet på hvorfor jeg la inn flere hundre timer for noen år siden.

 

 

er gammel nok til at jeg har spillt alle Elderscrolls siden jeg hadde Arena på diskett og det var en samlet installasjon på 13,7 gb om jeg husker rett..... :xmas:

 

 

Da tror jeg du husker ca. 1000 ganger feil. 13,7 gb på diskett må jo ha fylt hele PC-rommet! :p

 

Holder på med litt av-og-på-spilling av Skyrim på PS3 for tiden. Kjører ekstremt dårlig, men spillet er jo fortsatt morsomt nok.

Endret av HansiBanzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spilte Skyrim en del når det kom. Men fikk plutselig lite tid til spilling. Har alltid ment å ta det opp igjen, men sliter litt med å kose meg slik jeg gjorde i begynnelsen. Jeg er nok litt grafikk h#re. Har innstallert HD textures, men det er liksom fremdeles ganske "gammelt" i grafikken. Så jeg lurer på å sette meg litt inn i disse mod greiene og få grafikken på plass. Er der noen raske tips her om hva, hvor, og hvordan? Har hørt om Nexus mod, er det noe man bør/må ha for å installere mods i steam? Hva gjør mods med stabilitet til spillet? Og til slutt; har det på steam nå, med alle DLC'ene. Bør jeg av-installere dem, eller la dem ligge?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Bruk nexus, der finner du en fin samling mods med generelt gode beskrivelser av hva de gjør og hvordan du skal installere dem. De fleste populære modene er kompatible med hverandre, men en del av dem trøbler med Hearthfire DLC-en. Ikke noe big deal, men spillet frøs hver gang jeg prøvde å gå inn i huset man får i Whiterun. Det er det eneste jeg selv har møtt på av problemer, og det var bare å avinstallere Heartfire, hente alle tingene mine fra huset (konsollkommandoer er "lov" i slike tilfeller) og reinstallere Hearthfire. Bare la DLC-ene ligge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...