Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Dersom thesurvivor2299.com er ekte (og dette er måten Bethesda teaser fallout 4 på), noen som tør gjette hvordan TES 6 blir teaset?

 

Sender masse Draugrs til skogs for å skremme turgåere? Scrolls som dukker opp på uventede steder? Morsekode og Fallout passer jo meget godt. Og mystisk markedsføring får jo spillere til å konspirere helt til himmels. Genial måte å markedsføre på. Hva passer til TES? Kan jo se for meg at det blir enda mer oppstyr rundt TES 6 annonseringa enn Fallout.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En flyvende drage som gjevner en øst-europeisk by med jorden.

 

En pels-dekt bethesda-dame som roper ned dragen, og dreper den.

 

Beste. Teaser. Ever.

 

Lol! Jaa! Best..Tease...Eveeer! Herregud noen må ringe Bethesda!

 

Håper de finner på noe skikkelig vittig.. Om to og et halvt år er det bare å sitte på utkikk liksom! Hehe

Lenke til kommentar

Gleder meg til juleferie, da er jeg nesten nødt til å plukke opp Skyrim igjen. Det er vel nærmere et år siden jeg spilte det sist, så jeg har begynt å glemme en hel del om spillet, så det skal bli riktig morro å spille det på nytt igjen.

 

Jeg er litt usikker på hvilken rase jeg skal spille som. Det føles liksom mest riktig å være en Nord, da spillet er satt til Skyrim, men samtidig er Breton en veldig god konkurrent med tanke på 25% motstandsdyktighet mot all form for magi er svært nyttig. Hvilke raser liker dere å spille som?

Lenke til kommentar

Jeg begynte ny karakter for noen dager siden. Elsker å spille Skyrim på vinteren. Får julestemnig av det.

 

Jeg spiller nord - fokuserer på magi og pil&bue. Innen magi har jeg fokusert mest på Conjuring og Destruction. Etter hvert blir det vel en del alteration også. Syns det er helt fantastisk moro å bli god på magi.

 

Hva slags karakter ønsker du? Kriger, magiker, sniktyv..osv?

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

I Skyrim spiller jeg som regel en Nord eller en Bosmer. Jeg funderer på å ha en light armor + 2h våpen Nord med et lite dykk inn i resto for neste karakter, men har en snikende mistanke om at min kjære Bosmer med bue blir valgt atter en gang.

Eller kanskje jeg skal bruke magi for første gang. En spellblade muligens?

Bruker du noen mods som påvirker magi, Aniratak? Hvis ja, hvilke anbefaler du?

-Deluze

Lenke til kommentar

Driver fortsatt og sparer til spill-pc dessverre. Planen var jo å kjøpe i sommer, men den planen røk da det ble lagt ned veto om ny TV istedet. Her i huset legges det nemlig til rette for ny konsollgenerasjon. Kunne jo ikke ha den gamle TV'n da. :hmm: Er jo bra på sin måte det og, men må ha ny PC til våren likevel da den gamle har tatt natta. Sparer på nytt nå. Hurra :ph34r:

 

Så nei, ingen mods på magi med andre ord. Men syns det er kjempegøy uansett. Dersom man er vant til å spille med mods kan det jo tenkes det trengs noen justeringer. Vet ikke.

 

Magi tar lengre tid å bli "god" på. Jeg liker det veldig godt. Må slite litt ekstra så mestringsfølelsen blir ekstra stor når man først kommer dit. Er det ikke også slik at man starter på lavere lvl på magi enn på de andre skillsa? Syns å huske det. Man starter på lvl 15 eller noe, mens man starter høyere på vanlig våpen? Kan det stemme, eller er det basert på hvilken rase man velger? Har alltid vært nord.

 

Og elsker Conjuration! Og Destruction. Når man er på høy level så klart. Er utrolig morsomt å føle at man kan "påvirke" elementene rundt seg på den måten. Trenger ikke ha med seg noen ting når man er på tur. Også morsomt å "se ann" fienden. Hva slags spell funker best på hvilke fiender? Kast masse ice-spikes på en warrior, og han vil til slutt bevege seg som en snegle fordi han er så nedfrosset. Eller kast en is-storm på de så de blir liggende som ispinner i flere sekunder. ÅÅÅ som jeg gleder meg til å komme på høyere lvl. Er på lvl 14 nå.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Jeg begynte ny karakter for noen dager siden. Elsker å spille Skyrim på vinteren. Får julestemnig av det.

 

Jeg spiller nord - fokuserer på magi og pil&bue. Innen magi har jeg fokusert mest på Conjuring og Destruction. Etter hvert blir det vel en del alteration også. Syns det er helt fantastisk moro å bli god på magi.

 

Hva slags karakter ønsker du? Kriger, magiker, sniktyv..osv?

 

Skal ikke se bort ifra at det blir noen rolige nattetimer i romjula med øl og baileys sammen med Skyrim for min del ihvertfall :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pga av at jeg har over 400 uspilte spill må jeg prioritere hvilke spill jeg skal spille og ikke. Kan jeg hoppe over Oblivion og bare spille Skyrim eller vil dere anbefalle og spille Oblivion først?

 

Vel blir vel litt dumt å spille eit spill nr 2 i samme serie med ein generasjon værre grafikk enn å gjere det motsatte?

Lenke til kommentar

Hvis du har veldig lyst til å spille gjennom Oblivion bør du definitivt gjøre det før du spiller Skyrim. Det er litt kjedelig og gå tilbake i grafikk på den måten.

 

Så jeg ville enten gått rett på Skyrim, eller spilt Oblivion først. Man trenger ikke spille Oblivion for å spille Skyrim. Historiene er ikke sammenkoblet på den måten. Jeg liker Skyrim best forresten=)

Lenke til kommentar

Hva slags karakter ønsker du? Kriger, magiker, sniktyv..osv?

 

Usikker. Jeg pleier som regel å gjøre figurene mine allsidige, med særlig fokus på one-handed og conjuration. Liker liksom å gjøre litt av alt, så hvilken rase jeg velger pleier ikke å ha så mye å si, siden jeg heller ikke spiller på Master. Pleier litt å skape meg en figur, lage en slags historie og den slags, og på så måte føler jeg at Nord kanskje passer best..

Lenke til kommentar

Skal starte ny karakter idag tenker jeg da jeg har drevet siste tiden med å teste endel mods for å finne noe som er stabilt og funker bra. Planen min er å velge Dunmer og lage en klasse og bakgrunnhistorie som er spesifisert mot Nightingales. Hovedskills blir vel da Archery, destruction, Sneak, Alchemy, Fingersmith (SkyRe) og illusion. Liker å lage en liten bakgrunn på fyren så jeg vet hvorfor jeg kom til Skyrim, hva driver personen jeg laget, og hva slags personlighet har han. Bruker ett par mods som forandrer character creation litt så når jeg starter velger jeg hvilke skills jeg vil ha bruke mest og de får da også en bonus til hvor fort de øker. Skyrim Redone og Character creation Overhaul er ett must for mine personer, uten de to ville jeg nok følt meg fortapt når jeg lager person. :p

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Nokon som har nokre tips til å spille på den værste av dei værste kva angår difficulty?

Nå har jeg ikke prøvd Legendary selv da jeg spiller på Adept, dog med de moddene jeg kjører nå så tilsvarer adept Expert/Master så det å skru den til expert er å torturere seg selv. Kommer jo veldig an på hva slags person og kampstil du spiller, om du bruker mods som gjør noe med fiender eller ei.

Lenke til kommentar

Så nei, ingen mods på magi med andre ord. Men syns det er kjempegøy uansett. Dersom man er vant til å spille med mods kan det jo tenkes det trengs noen justeringer. Vet ikke.

 

Forbannelsen med mods er vel nettopp dette her, Tror ikke jeg kunne gått tilbake til vanilla Skyrim etter å ha spilt med alle de moddene jeg har. Har ingen mods som i stor grad ødelegger for TES historien, men har mods som forander inteligensen til fiender, gjør sniking hardere, forandre character creation samt også forandrer mange av perksene og hvordan en del ting fungerer. Skyrim redone som er grunnmodden min forandrer enormt mange ting, alle perks trærne har jo fått en real omgang og blitt veldig forandret. 90% av alt som var ubrukelig eller for mektig har blitt fiksa, Nye perks har blitt lagt til som har utvidet enkelte av trærne med ganske mange valg osv. De aller fleste moddene jeg legger inn fikser ting jeg selv ikke syntes var spesielt smart eller bra, lagt inn mods for flere monstre, enkelte våpen mods, en drøss med mods som gir bedre teksturer og ett par quest mods.

 

Spilte vanilla Skyrim i ca 100 timer var det vel før jeg venta på at mods skulle begynne å komme for fullt. Det er ikke det at spillet er dårlig uten mods, det er mer at en del ting føles uferdig. Perk systemet er veldig bra hvis man ser bort fra at ca 50% av perksene er enten tullete ubrukelig eller sinnsykt mektige. Smithing, alchemy og Enchanting er også ting som er alt for enkelt å utnytte og ting blir generelt alt for mektig. Hvorfor lete etter artifacts når jeg selv kan smi det beste våpenet, legge de råeste effektene på det. Alle andre artifacts ble jo bare puslete drittvåpen i forhold til hva jeg kunne lage selv og det var før jeg begynte å misbruke systemet. Når jeg begynte å misbruke det så lagde jeg enkelt våpen som ga sinnsyk skade. Alt jeg møtte gikk ned på ett slag. Artifacts gå å ta dere en bolle! :p Nå fiksa vel Bethesda til en viss grad på det i en senere patch så er nok ikke like ille som det var i begynnelsen.

 

En ting som nok de fleste som legger inn mods har sett er at majoriteten av spilletiden vår går med på å finne mods og få dem til å fungere. Gjorde en clean install her om dagen da jeg kom til Winterhelm så kræsja jeg konstant i det området rundt byen. kanskje 10 sekunder spilletid kanskje ett minutt, det eneste som var sikkert var at jeg ville få en CTD. Så det å legge inn mods og fjerne dem er ikke nødvendigvis heldig for stabiliteten. Har testa endel timer nå og ser ut som jeg har en stabilt oppsett nå så da kan jeg endelig begynne å spille igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva bør jeg ha av mods hvis jeg ønsker prøve meg på skyrim igjen? Spilte det en del timer helt vanilla når det kom, ellers har jeg ikke spilt det så har ingen peil hva som er kommet og hva som er bra og ustabilt osv =)

 

Vanskelig å si hva som er stabilt og hva som er ustabilt da enkelte mods vil og kan forstyrre hverandre. Jeg bruker nå STEP sin guide for å sørge for at jeg best mulig kan ha mods som fungerer sammen. Jeg bruker en del andre mods enn de foreslår da, men systemet blir mye av det samme. Vil anbefale deg å sjekke www.skyrimnexus.com og se hva som finnes av mods, lag deg gjerne en ønskeliste på forhånd med hva du kunne tenke deg å legge til/forandre på og se om det finnes noe som passer. Steam Workshop har og en del mods, men jeg foretrekker Nexus da jeg føler mer kontroll med hvor filer blir lagt hen.

 

Og så må man være forberedt på at man bør bruke noen timer etter man har installert moddene man vil ha og farte rundt til forskjellige steder for å sjekke at ting funker og at man ikke har konflikter. Sørg for å lese beskrivelsene på moddene godt slik at du vet hva de gjør og om de vil kunne være i konflikt med andre. Fordelen er jo at man kan i stor grad forandre spillet til noe som er både mer spennende og interessant selv. Det være alt fra at man spiller med storm trooper rustning og rir på sabeltann tigre til at man beholder spillet "100% lore friendly". Det viktigste rådet jeg kan gi er nok å være selektiv, bruk tid på å finn de moddene du vil ha fremfor å bare laste ned alt som kan potensielt se kult ut. Når du installerer og fjerne mods så vil nemlig det kunne legge seg scripts i savegame ditt som kjører uten at du vet det, dette kan skape konflikter og er en av ulempene med modding. Så finn de moddene du vil ha, test dem, og deretter start ett nytt spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...