Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med de offisielle DLC'ene ?

 

Noen av de 3 som er blitt et "must" eller holder det fint med Vanilla + mods.

 

Tja, Heartfire er egentlig bortkastet, mulighetene man får med å adoptere og ha barn er begrensede, de bare flyr rundt og er i veien :p Husene man kan bygge er ok, men føles u som smør på flesk hvis man har 2 eller fler av Vanilla husene, selv sitter jeg med 9 hus nå :p

 

Dawnguard er en litt døll afære, kort Story quest, men gir deg tilgang til Vampyr perks, selv om det bare er slitsomt å spille vampyr-lord.

 

Dragonborn har jeg akuratt startet på, og virker lovende, her får man reise til et helt nytt playfiled, noe som er stas da man plutselig har steder og utforske igjen, selv om hulene er like og kjedelig som før. Men, føler jeg må gjøre denne DLCen for å fullføre Skyrim (for andre gang)

Lenke til kommentar

Dawnguard og Dragonborn er to jeg vil anbefale, Hearthfire er ikke ett must da den egentlig bare legger til muligheten for å bygge ett hus. Har du lyst til å bygge eget hus så er hearthfire ikke dum, her kan du velge mellom 3 steder å bygge og den legger til en del småtteri som nye oppskrifter på mat og slikt. En del mods som gir deg hus bruker ressurser fra hearthfire så da br den være der skal du kjøre en av de moddene.

 

Det finnes flere gode mods for innhold nå, Faalskar er vel en som har fått massivt med skryt. og det finnes flere som og kan være verdt å sjekke ut. Har ikke sett så mye på dem selv da jeg starter en ny gjennomspilling nå og har jobba med å få spillet stabilt de siste ukene.

Lenke til kommentar

 

Tja, Heartfire er egentlig bortkastet, mulighetene man får med å adoptere og ha barn er begrensede, de bare flyr rundt og er i veien :p Husene man kan bygge er ok, men føles u som smør på flesk hvis man har 2 eller fler av Vanilla husene, selv sitter jeg med 9 hus nå :p

 

Dawnguard er en litt døll afære, kort Story quest, men gir deg tilgang til Vampyr perks, selv om det bare er slitsomt å spille vampyr-lord.

 

Dragonborn har jeg akuratt startet på, og virker lovende, her får man reise til et helt nytt playfiled, noe som er stas da man plutselig har steder og utforske igjen, selv om hulene er like og kjedelig som før. Men, føler jeg må gjøre denne DLCen for å fullføre Skyrim (for andre gang)

 

Hvis du holder ut en stund med Dragonborn kommer du til noen jævlig kule steder i mainquesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte egentlig alle tre DLC'ene..

 

Heartfire - ja, likte det å kunne bygge et hus. Det jeg liker med Skyrim er at man har mulighet til å gjøre utrolig mye forskjellig. Det er ikke bare rett frem, tut og kjør, slå med øks. Man kan lage potions, snike, stjele, bygge, enchante, slåss, utforske osv. Så det å bygge hus er en fin utfordring å koble av med mellom "slagene" :) . Jeg likte også det at man kan ha alt på et sted - altså det å kunne drive med smithing, lage potions, enchante osv i ett og samme hus. Man kan bygge egne rom med alt utstyret man trenger. Hadde et drivhus en gang. Dyrket bare magica og health-relaterte planter og kunne på den måten alltid fylle på med de potions som jeg trengte. Og du har et sted å samle alt du har plukket opp men som du ikke vil selge. Jeg drev og putta ting i bøtter rundt i Whiterun en periode før jeg fikk hus.. Ikke særlig praktisk og mer tidkrevende når du må løpe rundt og lete i alle bøttene fordi du ikke husker hvilken du la det i. :w00t:

 

Dawnguard - ja, likte den og. Spesielt mot slutten. Var noen utvidede Falmer quests over jorda som var utrolig kule. Men det som trekker ned med Dawnguard må være de konstante vampyr-angrepene på byene. Det er frustrerende fordi det ender ofte med at essensielle NPC's dør. Alvor (smeden i Riverwood) og han smeden i Whiterun døde. Kiipt å ha to færre å kjøpe/selge av. Nå har jeg avinstallert Dawnguard nettopp pga dette. Mulig det finnes noe mods som regulerer. Man kan vel gjenopplive folk på PC, så det er vel en fordel.

 

Dragonborn - ja, liker. KUL. Ikke bare er det et stort nytt område å utforske, det er også mye mer utfordrende fiender å bryne seg på. I tillegg til masse ny armor og våpen. Anbefaler denne. Veldig annerledes natur også, så det er spennende med noe helt annet.

 

Å ha alle tre DLC'ene syns jeg er det beste. Dersom du trenger noe nytt i Skyrim vil jeg si kjør på med alle tre. Masse nytt å bryne seg på! Det er bra=)

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Jeg sliter med at windows-muspekeren kommer inn i spillet etter at jeg har alt-tabbet noen ganger. Den beveger seg uavhengig av ingame-pekeren, så det er totalt forvirrende og irriterende å trykke i menyer.

 

Noen løsninger på dette? Jeg har prøvd ting som å bare alt-tabbe hvis jeg står i inventory eller map etc. Spiller i Windowed mode fordi jeg ofte hopper ut og sjekker twitter eller andre ting mens jeg spiller over lengre tid. Jeg har steam-versjonen btw.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg sliter med at windows-muspekeren kommer inn i spillet etter at jeg har alt-tabbet noen ganger. Den beveger seg uavhengig av ingame-pekeren, så det er totalt forvirrende og irriterende å trykke i menyer.

 

Noen løsninger på dette? Jeg har prøvd ting som å bare alt-tabbe hvis jeg står i inventory eller map etc. Spiller i Windowed mode fordi jeg ofte hopper ut og sjekker twitter eller andre ting mens jeg spiller over lengre tid. Jeg har steam-versjonen btw.

Hos meg funker det å først trykke en gang på esc så du kommer inn i menyen på skyrim å så alt-tabbe. Da er ikke windows sin musepeker der når jeg kommer tilbake i spillet igjen.

Lenke til kommentar

Mousefix-modden har fungert 100% siden den kom ut, men jeg har et annet problem: når jeg alt-tabber ut, så må jeg alt-tabbe inn igjen to ganger for at spillet skal vises. Noen løsning på dette? Hadde faktisk dette problemet før, under forrige Skyrim-install og i W7 før jeg installerte W8, og også etter bytte av skjermkort...

Lenke til kommentar

Finnes det noen som helst måte å fjerne alt av crosshair, og kun aime med pil-tuppen eller noe? Tror jeg har fått til "bullet-drop", og flere andre tweaks, men sliter litt med den. Tror selv jeg fikk til headshots, om modden funker.

 

Lurer på om good old Gopher kan hjelpe deg her:

 

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/3222/?tab=10&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fskyrim%2Fajax%2Fmodarticles%2F%3Fid%3D3222&pUp=1

 

:)

Lenke til kommentar

Har den, men vet ikke om det er konfigurert rett enda, fokusert mest på å gjøre det pent med enb osv. Artig hvordan du kan få flygende trær om du loader gammel save.

 

Skal se på modden senere, mener iallefall jeg har den i lista.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Andre gjennomspilling ble 160 timer..... godt over 60 timer mer enn forrige gang...

Er rart med Skyrim, er så sinnsykt gira og ivrig en periode, så plutselig sier det stopp og blir kjedelig....

 

Denne gangen hadde jeg godt over 50 mods, alle DLCene, men ved level 80, med kun 50% igjen av Dragonborn gikk jeg sykt lei.... men men.... om et år eller to blir det nok en ny gjennomspilling....

 

Nå blir det sikkert et fallout gjensyn fremover, hehe

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...