Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starta en ny save for et par dager siden, og kan nesten ikke tro jeg aldri fullførte spillet.. Er jo utrolig moro.

 

Starta på nytt i desember. Har spilt masse i jula. Forsøker å gjøre ting jeg ikke har gjort før, og jommen er det mye! Utrolig moro=) Dette spillet overrasker meg fortsatt. Plutselig oppdager jeg store områder jeg aldri har vært før.. Etter mer enn to år!

 

Spørsmål til alle: Når er det det begynner å bli greit å starte en spekulasjonstråd om The Elder Scrolls: VI? Jeg ser de har gjort det på forumet på Bethesda sin nettside. Nå begynner Skyrim å få noen år på baken og vi vet jo det til slutt kommer en ny Elder Scrolls (jeg mener ikke Online). Føler jeg har behov for å spekulere med andre her! Det "nærmer" seg jo for hver dag som går. Sikker bare tre år til vi får høre noe om det fra Bethesda, hehe. Men sånn seriøst, det mest sannsynlige er jo at de allerede jobber med det. For hvert av Elder Scrolls spillene de har laget har de begynt arbeidet på et nytt Elder Scrolls rett etter utgivelsen av forgjengeren. Altså, de startet på Oblivion rett etter Morrowind ble utgitt og Skyrim rett etter at Oblivion ble gitt ut. SPENNENDE!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er vel ingen av dem som er "best", siden du bygger skills i armoren du bruker mest likevel. Dragon armor regnes som light armor gjør det ikke? Og Daedric er heavy.

Aah, kanskje det?

Hvis jeg skiller opp dette mer nå, da kan jeg bevege meg raskere mtp at jeg bruker to sverd? Da må jo dette kanskje fungere best for meg da. :)

Lenke til kommentar

Dragon Plate er heavy og Dragon Scale er light. Daedric har et hakk høyere armor enn Dragon Plate (49 mot 46 for chestplate) og to hakk høyere enn Dragon Scale (49 mot 41 igjen for chestplate), men veier litt ekstra.

 

Så hvem som er best koker ned til om du har perks i light armor eller heavy, og ikke minst om hvem du liker best (det eneste som er viktigere enn å vinne en kamp er å se bra ut mens man gjør det) :)

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En light armor bruker som har masse skill i LA er likestilt med en som bruker HA og har bare skills i HA, så ja...er mest utseendet det går på egentlig.

 

Den høyeste HA-perken gjør vekta på armor til 0. Men før du kommer opp dit er det litt pes å bruke bare Heavy Armor, siden du får mye mindre plass i inventory siden delene er så tunge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

startet på nytt igjen for noen dager siden, og har store fps drops i hytt og pine. sjer mest i miner huler og den slags. sliter også med at dyr og monstere "vibrerer" litt som spesialefekter i en dårlig skrekkfilm.

 

Noen andre som har dette problemet?

 

Har du mods?

 

 

Har hatt, avinstalerte alt og reinstalerte kun skyrim. men problemet er her fremdeles

Lenke til kommentar

 

 

startet på nytt igjen for noen dager siden, og har store fps drops i hytt og pine. sjer mest i miner huler og den slags. sliter også med at dyr og monstere "vibrerer" litt som spesialefekter i en dårlig skrekkfilm.

 

Noen andre som har dette problemet?

 

Har du mods?

 

 

Har hatt, avinstalerte alt og reinstalerte kun skyrim. men problemet er her fremdeles

 

 

Er automatisk oppdatering satt på så den kjører inn patcher? Du kan søke opp ting som "skyrim cave fps drop" eller liknande og sjå om andre har hatt liknande problemer og veit om ein fiks, det er omtrent 10 ganger meir effektivt enn å poste her. Forøvrig synest eg det er litt merkelig med FPS drop i huler, sidan det er mindre områder som skal rendre der. Ser for meg problemet enten ligger i entity count eller lys / skygge. Har du installert HD dlc?

 

Hadde du nokre andre programmer opne i bakgrunnen når du spilte? Oppdaterte steam noko anna medan du spilte?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...