Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Hahah, kom til å tenke på noe nå som jeg nesten bare måtte dele! Mitt desidert beste minne fra Skyrim:

 

Første gangen jeg endelig hadde sterkt nok Dragerop til å blåse ned den Yethien fra fjellet (på veg opp til Munkene, lenge siden ejg har spillt, så husker ikke stedsnavn i farta!) :-P

 

Husker forøvrig første gang jeg måtte opp dit. Pil og bue var fint og ha! :-P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godmode er sjelden morsomt i sånne spill. Jeg husker jeg spilte Morrowind helt normalt, og det er så ubalansert at du blir en slags godmode-figur allerede midtveis i historien. Slaktet de mest highlevel monstrene (Golden Saints) på 2-3 sverdslag etc. Ble bare kjedelig uten noen utfordringer. Så jeg lasta inn mods som ga monstre 10 ganger mere hitpoints, men da ble det jo bare en utholdenhetskamp istedet for interessant.

 

Jeg spilte gjennom begge expansionene midtveis i main questen til Morrowind, og utstyret man får som reward for å fullføre de er helt hinsides overpowered. Det ble til at jeg bare solgte det utstyret for å få litt moro tilbake i spillet, men jeg var fortsatt for sterk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan levler man for fort? Ser det er mange rundt om som skriver at det kan være en fordel med å vente med leveling. Men da går an jo glipp av perks som kunne vært nyttig? Et argument er at man burde vente med å levle til man finner bedre gear i den levelen man er, for å stå bedre rustet neste level. Men hvis man ikke levler finner man jo heller ikke stort bedre gear om man ikke er heldig? Jeg har alltid levla opp med en gang jeg har fått muligheten uten store problemer.

 

Har tatt opp igjen skyrim nå og spiller som pure mage uten armor, bortsett fra boots og bracelets. Robes og hood ser så mye kulere ut ;) (selv om jeg vet mange foretrekker armor på mage også).

 

Burde jeg, når jeg spiller som pure mage, vente med å levle?

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Hei.

 

Noen som vet hvilken mod som blir brukt her? Tenker da spesielt på håret/frisyren.

 

 

40495-1-1376834432.png

 

Det er tydeligvis klin umulig å finne ut hvilken mod denne frisyren inngår. Ja, jeg har spurt fyren som har tatt bildet, samt søkt rundt på diverse sider. Har funnet mye som ligner, men ikke akkurat den jeg leter etter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg begynner å glede meg til juleferien. Noen pleier å benytte ferien til å gå turer med familien og spise grøt og appelsiner, andre spiser grandis og drikker billigøl. Jeg drikker julebrus og spiller Skyrim. Jeg lyttet til Skyrim OST da jeg skrev en oppgave her forleden dag, og siden har jeg lengtet tilbake til Riverwood, byen der min forrige Nord (og karakteren jeg fikk platinum med) kom fra. Bare tre måneder igjen...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei Hei,

 

Har begynt å spille Skyrim igjen, har klokket meg inn på 100timer.

 

Begynner å se mønstret i quests nå, føles som alt jeg gjør er å gå i små insatances, drepe folk og hente noe derfra : / Hadde vært greit med litt variasjon. Men regner med at jeg kommer bort til andre typer quester også..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har spilt en del Skyrim i det siste og moddet det til døde, men nå har det ved 2 anledninger skjedd at jeg starter NMM (nexus mod manager) og den hevder at alle mine mods er udatert. Noe jeg vet de ikke er. Så jeg må installere alt på nytt osv osv, noen som vet en fix for dette?.

Drit i NMM og heller bruk Mod Organizer. Funker så sykelig mye bedre, kan brukes gjennom nexus sine egne nedlastninger eller laste ned manuellt. Best av alt, er at mod organizer ikke endrer noe i selve skyrim mappen. Den lager selv en slags separat mod-samling som du starter skyrim med, så blir aldri noe mer "broken" Skyrim du må fikse på. Anbelfaler på det sterkeste, mange mange folk går heller over til MO.

Lenke til kommentar

Mod Organizer er mektig, også tungt og svelge, men ja et meget bra program. NMM sin måte å lagre overwrite og annet på er helt merkelig. Til Fallout har jeg brukt FOMM og det rydder så ekstremt bra opp etter seg når man legger til og fjerner.

 

Hvis jeg skal modde Oblivion hva er best da? OMOD eller NMM?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

finnes det en stor grafikk pakke man kan installere eller må man installere mange små?

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/?

 

Dekker over mye i spillet, men er flere filer og laste ned, hvis du bruker Mod Organizer kan du legge sammen alt til en stor mod.

 

Burde også legge inn http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8655/?

 

Ellers er det meste stykket opp, en mod forbedrer dungeons, en landskap, en alene dekker over fjell osv. Sjekk ut Vivid Landscapes serien, der kan du blant annet få alt i en bsa http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49344/?

 

Anbefaler også http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/14227/?

 

Vet ikke akkurat om jeg svarte på hva du lurte på, men noen forslag ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mod Organizer krever at man setter seg inn i bruken av det. Det er ikke noe enkelt program sånn til å begynne med, men med litt læring så er det det beste man kan bruke. Nettopp fordi det ikke overskriver skyrim filene dine, så man kan lage flere profiler og kjøre forskjellige mod oppsett. På den måten må man ikke installere alle moddene på en og samme person, men man kan ha en som er for magikere og en som er for krigere. Samt at man relativt lett kan kjøre BOSS, TES5edit og Wrye Bash gjennom MO og på den måten sørge for at alt er optimalisert og stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...