Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Jeg er på questen The Jagged Crown for Stormcloaks, men etterhvert som jeg møtte flere folk i Skyrims vide verden skjønte jeg at de ikke er noe mer rosenrøde enn The Empire. Jeg vet det går, men hvordan leverer jeg denne jagged crown inn til empire slik at jeg sider med dem i stedet?

Er noen av fraksjonene så forferdelig rosenrøde? Mitt inntrykk:

Imperials: Ønsker orden og kontroll, men vil forby religion med strenge straffer for dem som bryter loven.

Stormcloaks: Litt anarkistisk, drevet av en noe maktsjuk leder som ønsker frihet for Nords og ser på alle andre raser som 2. sortering.

 

Jeg har ikke vagt side enda, og spillet er så svært med så mange fraksjoner at jeg har store problemer med å følge med. Dette blir ikke hjulpet av at jeg ofte hopper fra quest til quest. Har imidlertid på en eller annen merkelig måte blitt level 41, og har rotet bort perks på alt for mange forskjellige skills da jeg aldri har hatt en klar bestemmelse for hvilken class minn Wood Elf skal være...

 

Skylder på at dette er det første RPG som noensinne har fenget meg nok til at jeg har giddet å spille i mer en to timer i strekk, Skyrim har stjålet dager og netter fra en ferie som skulle brukes til helt andre ting....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på questen The Jagged Crown for Stormcloaks, men etterhvert som jeg møtte flere folk i Skyrims vide verden skjønte jeg at de ikke er noe mer rosenrøde enn The Empire. Jeg vet det går, men hvordan leverer jeg denne jagged crown inn til empire slik at jeg sider med dem i stedet?

Er noen av fraksjonene så forferdelig rosenrøde? Mitt inntrykk:

Imperials: Ønsker orden og kontroll, men vil forby religion med strenge straffer for dem som bryter loven.

Stormcloaks: Litt anarkistisk, drevet av en noe maktsjuk leder som ønsker frihet for Nords og ser på alle andre raser som 2. sortering.

 

Jeg har ikke vagt side enda, og spillet er så svært med så mange fraksjoner at jeg har store problemer med å følge med. Dette blir ikke hjulpet av at jeg ofte hopper fra quest til quest. Har imidlertid på en eller annen merkelig måte blitt level 41, og har rotet bort perks på alt for mange forskjellige skills da jeg aldri har hatt en klar bestemmelse for hvilken class minn Wood Elf skal være...

 

Skylder på at dette er det første RPG som noensinne har fenget meg nok til at jeg har giddet å spille i mer en to timer i strekk, Skyrim har stjålet dager og netter fra en ferie som skulle brukes til helt andre ting....

 

Ingen er rosenrøde nei, det er en ting som Bethesta klarer utrolig bra. Et glimrende eksempel: Tenpenny Tower. ;)

 

Men det svarte ikke spørsmålet mitt.

 

Bruker ikke skyrim mer enn to kjerner?

 

Så vidt jeg vet, er dette rimelig uvanlig / svært få spillutviklere som får til på en god måte.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: Har noen merket den minste forbedring etter 1.3 patch, på dual(eller høyere)-core cpu? Virker som alle rapporterer værre ytelse, som igjen vil si applaus til Bethesda for QA.

Jeg vil mener jeg fikk dårligere ytelse etter siste patch, har q6600 cpu, før gikk alt smooth, nå får jeg en lag hver gang jeg snur meg litt fort og i jevne interval når jeg løper

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: Har noen merket den minste forbedring etter 1.3 patch, på dual(eller høyere)-core cpu? Virker som alle rapporterer værre ytelse, som igjen vil si applaus til Bethesda for QA.

Jeg vil mener jeg fikk dårligere ytelse etter siste patch, har q6600 cpu, før gikk alt smooth, nå får jeg en lag hver gang jeg snur meg litt fort og i jevne interval når jeg løper

 

Jeg har dual core, og opplever nå MYE CTD`s og screenfreeze etter 1.2, og nå enda MER etter 1.3 ...WTF!!

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Irriterer meg at jeg ikke får kjøpt huset i den steinbyen helt øst p.g.a. en bug.
Windhelm?
markarth eller hva det nå er. Den med dwemer ruinene i.

[ikke konstruktiv]Vest[/ikke konstruktiv]

 

Etter all snakk her om hus de siste par dagene kjøpte jeg endelig oppgraderinger til mitt eneste hus, det i Whiterun. Tidligere har jeg hatt _alt_ i én kiste, nå har jeg én for hver inventory-kategori, samt en egen for "ting jeg skal selge" når vendors har mer gull. Tok litt tid å vagge rundt med 2000 vektenheter i lommene, men jeg fikk det til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Dersom jeg havner i fengsel, hvor lenge er jeg stuck der?

Du bare "sover" deg gjennom dommen. I Markarth (?) så miner du i staden for.

Du trenger ikke se på at du sover eller miner, du får bare en loading screen og vips - du er ute.

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar

Breezehome er favoritten så langt.

 

Grr. Irriterer meg at jeg ikke får kjøpt huset i den steinbyen helt øst p.g.a. en bug.. :nei:

Windhelm?

Enig der, har lyst til å prøve den ut.... Er det sagt noe om det kommer en fix for det?

markarth eller hva det nå er. Den med dwemer ruinene i.

 

Vest med andre ord.

Ja, det er tidlig, ok :tease:

Lenke til kommentar

Noen som vet sånn cirka hvor Guldun Rock er? En Giant må i kne.

 

EDIT: Fant det, men når jeg dreper kjempen blir ikke oppdraget oppdatert. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne det fra listen over oppdrag?

Det er ikke en hule i ved Guldun Rock, i tillegg til kjempens camp? Har fått et lignende oppdrag, og da måtte jeg ned i en hule. Å drepe kjemper i trange rom kan jeg bare advare om at blir en smule tricky allerede, forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...