Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Tatt fra Bethsoft forumet.

 

"We’re also planning on rolling out support for 4-Gigabyte Tuning (Large Address Aware) next week for our PC users. Stay tuned!"

 

Kilde: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1308295-update-13-now-on-steam/

 

Hvorfor nøye seg med 4? Jeg har 24 jeg gjerne vil utnytte til mer enn filmredigering...

 

Mere enn 4 er ikke nødvendig.

 

 

640k holder i massevis. Ingen trenger mer enn det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatt fra Bethsoft forumet.

 

"We’re also planning on rolling out support for 4-Gigabyte Tuning (Large Address Aware) next week for our PC users. Stay tuned!"

 

Kilde: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1308295-update-13-now-on-steam/

 

Hvorfor nøye seg med 4? Jeg har 24 jeg gjerne vil utnytte til mer enn filmredigering...

LAA flagget betyr kun at applikasjonen kan utnytte 3 GB på 32bits systemer og 4 GB på 64bits systemer. For å utnytte alt av ram må man kompilere hele programmet i 64 bits. Hvorfor dette ikke er gjort kommer vel av at det er en god del legacy systemer som henger igjen. Ellers hadde det vært fantastiskt om de kunne ha gitt ut en 32 bit og en 64 bits versjon.

 

Noen som vet bedre hvorfor Skyrim ikke har 64 bits executable? Er det Steam, kanskje?

Lenke til kommentar

Dette bli litt off-topic, men jeg har aldri forstått hvorfor man omtrent aldri lager 64bits versjoner av spill...

Hovedgrunnen er at mange spill baserer seg på spillmotorer, som igjen baserer seg på eldre software. De blir ikke oppdatert så ofte. Og når et prosjekt blir stort nok er det ikke bare-bare å kompilere om til 64 bit. Og siden 64 bit OS kan kjøre 32 bit programmer blir gjerne det valgt, siden det er en god del som fremdeles har 32 bit. (og 32 bit OS kan ikke kjøre 64 bit, som ville ført til at mange ikke kunne spille det)

Lenke til kommentar

Noen som vet sånn cirka hvor Guldun Rock er? En Giant må i kne.

 

EDIT: Fant det, men når jeg dreper kjempen blir ikke oppdraget oppdatert. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne det fra listen over oppdrag?

Det er ikke en hule i ved Guldun Rock, i tillegg til kjempens camp? Har fått et lignende oppdrag, og da måtte jeg ned i en hule. Å drepe kjemper i trange rom kan jeg bare advare om at blir en smule tricky allerede, forresten.

Hulen er også tømt. I listen over oppdrag skal man jo kunne merke oppdragene slik at det kommer en pil over hodet på kjempen som skal drepes, for å finne ut hvilken retning man drar for å drepe den. Når jeg merker oppdraget, kommer det ingen slik pil.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: Har noen merket den minste forbedring etter 1.3 patch, på dual(eller høyere)-core cpu? Virker som alle rapporterer værre ytelse, som igjen vil si applaus til Bethesda for QA.

Jeg vil mener jeg fikk dårligere ytelse etter siste patch, har q6600 cpu, før gikk alt smooth, nå får jeg en lag hver gang jeg snur meg litt fort og i jevne interval når jeg løper

 

Jeg har dual core, og opplever nå MYE CTD`s og screenfreeze etter 1.2, og nå enda MER etter 1.3 ...WTF!!

 

Dette kan vel komme av at du har kommet lengre i spillet/åpnet opp større områder? Jeg har også dual 2 core og fikk min første lag/CTD etter ca 20 timer spill og det har vel bare blitt hyppigere jo mer jeg har spilt/lengre jeg har kommet. Har ikke prøvd patch 1.3 enda men håper på forbedringer!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Konsollene Xbox 360 og PS3 har 64-bit prosessorer. Kunne kjørt 64-bit spill ja. Men de har for lite Ram. Derfor limit til 32-bit.

 

Desverre konsollport kvalitet i Skyrim ja. Det ser man når de bruker 512X texturer på PC istedenfor 2048X eller 4096X. Som ville vært fantastisk.

Likevel ett fantastisk spill.

 

Det er fantastisk å tenke på at om man plasserte 1.5GB videoram og 4GB Ram i dagens 360/PS3 så ville man gjennopplivet dem på en måte.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Konsollene Xbox 360 og PS3 har 64-bit prosessorer. Kunne kjørt 64-bit spill ja. Men de har for lite Ram. Derfor limit til 32-bit.

 

Desverre konsollport kvalitet i Skyrim ja. Det ser man når de bruker 512X texturer på PC istedenfor 2048X eller 4096X. Som ville vært fantastisk.

Likevel ett fantastisk spill.

 

Det er fantastisk å tenkle på at om man plasserte 1.5GB videoram og 4GB Ram i dagens 360/PS3 så ville man gjennopplivet dem på en måte.

 

Du vet du har mulighet til å laste ned mods med 4096x textures?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Konsollene Xbox 360 og PS3 har 64-bit prosessorer. Kunne kjørt 64-bit spill ja. Men de har for lite Ram. Derfor limit til 32-bit.

 

Desverre konsollport kvalitet i Skyrim ja. Det ser man når de bruker 512X texturer på PC istedenfor 2048X eller 4096X. Som ville vært fantastisk.

Likevel ett fantastisk spill.

 

Det er fantastisk å tenkle på at om man plasserte 1.5GB videoram og 4GB Ram i dagens 360/PS3 så ville man gjennopplivet dem på en måte.

 

Du vet du har mulighet til å laste ned mods med 4096x textures?

 

jepp men mange er ufullstendige eller bare i deler.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Har noen av dere erfaring med at det siste eller nest siste oppdraget i Companions guild ikke vil trigge? Googla litt og fant ut at hvis du har slakta den hula som er med i questet, tidligere i spillet, så vil ikke du ikke komme videre i guilden. Hva i helvete? Leser også at det KAN funke og vente 32 ingame døgn... Noen som har gjort dette?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor ting du ber Lydia bære blir listet som stjålet når du tar det tilbake?

 

Prøver meg igjen jeg. Noen som vet?

 

Hadde det samme "problemet" med ting jeg puttet i kiste hjemme i huset mitt. Det virker ikke som at det er noe særlig annen grunn enn at de itemsene som kommer opp med rød skrift er items du allerede har stjålet tidligere. Pickpocket osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...