Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

hadde min første sneak-kill på en drage i går! dual elven dagger, dragen gikkk RETT ned! morsomt!!!

 

sliter dog med en boss på siste biten av ett quest... gauldur amulet something! skal drepe tre brødre som er spøkelser. sinnsykt hard, i allefall for en dagger/archer "rogue"... noen tips?

 

Tok de svært lett med sneak archer. Var "hidden" under hele runden.

 

Kan likevel gi deg et par tips:

 

- Drit i å drep draugr's, når du dreper den første Gauldur bossen vil alle draugr's bli drept.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han blir født på ny, som alle mennesker

Takker ;)

 

Jeg rollet nettopp en thief, stjeler ofte, og i det siste har jeg fått en del thugs etter meg. Leste på brevet at er vakter fra whiterun(der jeg er verst) som har sendt dem. Gjør de det fordi de ikke har noe bevis for å fengsle meg? og hvis de ikke så meg gjøre det, hvordan kan de vite noe?

 

Edit: Når jeg har fått 100 i smith, og har valgt perkene på venstre siden(light armor) og unlocka dragon armor, kan jeg bruke bare 1 perk for å få daedra? Siden det er linket til drage armor, eller må jeg unlocke Dwarven, orcish og ebony armor først?

 

Du må nok unlocke dwarven, orcish og ebony før daedra, selv om du har dragon-perken, sånn som jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Han blir født på ny, som alle mennesker

Takker ;)

 

Jeg rollet nettopp en thief, stjeler ofte, og i det siste har jeg fått en del thugs etter meg. Leste på brevet at er vakter fra whiterun(der jeg er verst) som har sendt dem. Gjør de det fordi de ikke har noe bevis for å fengsle meg? og hvis de ikke så meg gjøre det, hvordan kan de vite noe?

 

Edit: Når jeg har fått 100 i smith, og har valgt perkene på venstre siden(light armor) og unlocka dragon armor, kan jeg bruke bare 1 perk for å få daedra? Siden det er linket til drage armor, eller må jeg unlocke Dwarven, orcish og ebony armor først?

 

Du må nok unlocke dwarven, orcish og ebony før daedra, selv om du har dragon-perken, sånn som jeg har forstått det.

Ok :( Kansje jeg skal ta i bruk noen console cheats heheh....

Lenke til kommentar

Bare en som spiller/elsker minecraft som spør: Er dette spillet verdt å prøve hvis du liker minecraft?

 

Du kan ikke bygge noe, og det er vel det som er hovedprinsippet med Minecraft (har spilt det selv).

 

Litt mer fra meg da.

 

Minecraft hoved prinsitt orginalt vra bygging og mining. Men så kom jo også survival, med overlevelse, mat og monstre på natta. :wee:

Lenke til kommentar

Bare en som spiller/elsker minecraft som spør: Er dette spillet verdt å prøve hvis du liker minecraft?

 

Du kan ikke bygge noe, og det er vel det som er hovedprinsippet med Minecraft (har spilt det selv).

 

Litt mer fra meg da.

 

Minecraft hoved prinsitt orginalt vra bygging og mining. Men så kom jo også survival, med overlevelse, mat og monstre på natta. :wee:

 

Du kan jo gjøre Skyrim noe "survival"-aktig. Det er bare om å gjøre det så realistisk som mulig. La oss si at du må jakte på dyr for å få mat. Da gjør du dette med å for eksempel jakte på hjort, elg, kanin osv. Ta kjøttet og leather'en og slikt. Noen ganger så kan en drage komme helt plutselig, så da er det kanskje ikke vits å være "realistisk" i og med at du kan fort dø hvis du ikke bruker healing/potions. Dette avhenger jo også om du gjemmer deg bak steiner/trer/bygninger for å beskytte deg mot flammen/frost-greiern som kommer ut av dragens munn.

 

Du kan som sagt gjøre det til survival. Det blir også natt på Skyrim. Du kan bli angrepet av bjørner, troll, sabre cat og andre dyr både på dagtid og nattid. Så sånn sett så kan du ha "survival" på Skyrim. :)

 

EDIT: Men du kan ikke hugge ned trær, men du kan mine i huler.

Endret av DaMole
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra en som aldri har brukt console, hvordan debugger man oppdrag?

 

Oppdrag i Riften:

 

Har avsluttet questen som tok knekken på skooma-handelen. Blir fortalt av Jarlen at jeg skal bli thane, bare jeg får kjøpt meg eiendom. Dette er gjort. I quest loggen står det at jeg skal snakke med Jarlen igjen, men hun har ingen nye ting å si til meg, så jeg får ikke avsluttet questen.

 

 

EDIT: Ifølge Elder Scrolls Wiki er dette en kjent bug, har lastet inn et tidligere save for å få rettet det opp. Synd, mistet et par timers spilletid...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

 

 

Kan man lage smykker?

 

Jeg får bare til og mekke på smykker jeg har funnet.

 

 

Nederste valget når du åpner forge (samme sted du lager armor og våpen - ikke forbedrer, men lager) skal være Jewelry. Bruker golden ingots, silver ingots og ymse edelsteiner du finner rundt om.

 

Er jo det jeg sier.

 

Du kan fremdeles ikke lage de, bare utsmykke de.

Jo, du kan lage dem fra bunn.

 

I stand corrected.

 

Jeg trodde at man først måtte ha en ring/amulett + gold/silver ingot for og lage jewelry, dvs at smithing bare utsmykket noe du allerede hadde.

 

Er lvl 10 og har ikke fått meg et hus engang. Må få det veldig snart!

Er eneste utvei for og få hus og kjøpe? Er vell ikke noen quester som gir deg et hus?

 

Grunnen er at jeg og bli baktung med all dragon bones/hides :!:

Er lei av og ikke kunne loote items haha.. + Companion dauer jo hele tiden, så og gi han/henne items= enda mer arbeid!

 

Hvorfor det? Er lvl 23 og har enda ikke hus :)

 

selg alle bones/hides!

 

Companion dauer? re-load :p

 

Hehe reloader hver gang, men det er irriterende når du er skikkelig fornøyd med og ha slått en ganske hard "boss" Så ser du i ettertid at den snabelen av companion ligger dau på bakken :!:

 

Noen hus som er veldig "fine" som anbefales?

 

 

 

Ellers en annen ting: Alså jeg er Male, om jeg vil bytte til Female, er det bare og gå in consolet og "setracechange" eller noe sånt for og bytte? Vil jeg da kunne customize karakteren igjen? Eller anbefales det ikke og gjøre dette i det heletatt :)?

Lenke til kommentar

Når det gjelder hus eier jeg Breezehome i Whiterun, Vlindrel Hall i Markath, Proudspire Manor i Solitude og Honeyside i Riften. Alle er fullt utdekket med samtlige decorations.

 

Personlig liker jeg best Breezehome for alt som har med smithing å gjøre, kan selge weapons og armour til 5 forskjellige selgere i Whiterun. Dette var også "hjemmet" mitt i Skyrim en lengre periode til jeg bosatte meg i Solitude. Nå er "hjemmet" mitt Vlindrel hall i Markath, rett ved siden av der man brygger potions er det to fine tønner, 1 brukes til ingredients, den andre til potions som ikke er solgt. Liker igrunn dette hjemmet best da det er mange plasser å stille ut våpen, samt en god del plasser å selge alt mulig rart. Digger også utformingen på byen den er i. :)

 

EDIT: Proudspire Manor skal vel strengt tatt være det største og peneste, men jeg har vært plaget med en del bugs der. Solitude har også mange plasser å selge loot, men har ingen plasser å smelte om ore til ingots.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Når det gjelder hus eier jeg Breezehome i Whiterun, Vlindrel Hall i Markath, Proudspire Manor i Solitude og Honeyside i Riften. Alle er fullt utdekket med samtlige decorations.

 

Personlig liker jeg best Breezehome for alt som har med smithing å gjøre, kan selge weapons og armour til 5 forskjellige selgere i Whiterun. Dette var også "hjemmet" mitt i Skyrim en lengre periode til jeg bosatte meg i Solitude. Nå er "hjemmet" mitt Vlindrel hall i Markath, rett ved siden av der man brygger potions er det to fine tønner, 1 brukes til ingredients, den andre til potions som ikke er solgt. Liker igrunn dette hjemmet best da det er mange plasser å stille ut våpen, samt en god del plasser å selge alt mulig rart. Digger også utformingen på byen den er i. :)

 

EDIT: Proudspire Manor skal vel strengt tatt være det største og peneste, men jeg har vært plaget med en del bugs der. Solitude har også mange plasser å selge loot, men har ingen plasser å smelte om ore til ingots.

 

Takk for veldig bra post :) Mye bra info jeg kan ha bruk for :new_woot:

 

Vlindrel hall så veldig bra ut. Hjerim - Windhelm huset så litt fint ut :) Tror ikke jeg vil akkurat punge ut 25k for et hus så tidlig :p

Lenke til kommentar

Jeg mangler riktignok Hjerim, så der kan jeg ikke uttale meg. Etter å ha bltt Arch-Mage disponerer jeg også noe greier på universitetet, men dette er sjelden/aldri blitt brukt, så det skal jeg ikke uttale meg så mye om. Huset i Riften er nylig anskaffet, men førsteinntrykket er at det ikke henger like høyt som det i Markath.

 

EDIT: Trykkleif...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Når det gjelder hus eier jeg Breezehome i Whiterun, Vlindrel Hall i Markath, Proudspire Manor i Solitude og Honeyside i Riften. Alle er fullt utdekket med samtlige decorations.

 

Personlig liker jeg best Breezehome for alt som har med smithing å gjøre, kan selge weapons og armour til 5 forskjellige selgere i Whiterun. Dette var også "hjemmet" mitt i Skyrim en lengre periode til jeg bosatte meg i Solitude. Nå er "hjemmet" mitt Vlindrel hall i Markath, rett ved siden av der man brygger potions er det to fine tønner, 1 brukes til ingredients, den andre til potions som ikke er solgt. Liker igrunn dette hjemmet best da det er mange plasser å stille ut våpen, samt en god del plasser å selge alt mulig rart. Digger også utformingen på byen den er i. :)

 

EDIT: Proudspire Manor skal vel strengt tatt være det største og peneste, men jeg har vært plaget med en del bugs der. Solitude har også mange plasser å selge loot, men har ingen plasser å smelte om ore til ingots.

Første reaksjonen da jeg kjøpte huset i whiterun var "Var det virkelig verdt å raide en hule full av livsfarlige draugr, så drepe en drage så bruke 5k på et hus som ser helt forlatt ut?" Er spindelvev overalt og er så lite! Har ikke prøvd å dekorert enda da, blir spinelvevet osv. borte da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...