Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

backstabber: Hva mener du med "oppslukt av den enorme brukermassen"? Spillforumet vil jo etter det vi har fått høre bestå som i dag, bare med litt flere brukere og litt større aktivitet, slik det var før :) Større aktivitet blir det gradvis her også, selvom forumene ikke slås sammen. Man kan ikke som et mediehus ute etter penger drive et forum der nye brukere ikke er ønsket.

 

Det er og var masse kafee-tråder på Diskusjon.no der man kan snakke på en litt løsere form, akkurat som her, så der burde heller ikke forskjellen bli særlig stor.

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjemper Innlegg for å bli størst og best? Jeg har alltid sett på oss som en "underdog" i forhold til Diskusjon; et alternativ til monopolet. Et monopol som blir et faktum (VG sitt forum teller ikke!). Her på forumet opplever jeg at de fleste er trygge på hverandre. Vi har et flott samfunn som ønsker nye velkommen, men at vi skal tilbake til samfunnet som vi gikk ut av grunnet uenigheter i mellom to parter som nå slår seg sammen igjen mener jeg er for dumt. Som tidligere skrevet, det er å komme tilbake med halen i mellom beina, og det hele legger opp til at det ikke funker å danne noe nytt - du blir revet tilbake. Rent praktisk ser jeg helt klart mange fordeler, men prinsippielt og emosjonelt synes jeg ingenting om det. Aktivitet, større brukerbase og mer kunnskap er vel og bra, men Innlegg har i løpet av to år blitt et fora med aktivitet over alt, og å gi slipp på det er veldig, veldig kjedelig.

Hva skal man ellers jobbe mot? Hvis det er slik at pengene ligger i reklame, vil man jo tjene mer jo større forumet blir. Dessuten vil nytteverdien i forumet sannsynligvis øke i takt med størrelsen. Jo flere hjelpsomme og interessante innlegg man finner, og desto fortere man får god hjelp, desto bedre er forumet spør du meg. Skal alt handle om hygge og småprat er det vel til slutt like greit å bruke MSN eller Facebook? (Sier ikke at ikke det også er viktige, men man må nesten ha flere tanker i hodet samtidig) :)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Nå er det jo slik at et forum, som du selv sier, er en plass å finne folk å diskutere med, likesinnede. Når disse likesinnede mister fellesarenaen sin og "tvinges" inn på en annen arena vil dynamikken og forholdet forsvinne med én gang. Jeg sier ikke at det er dumt med mange brukere eller voldsom aktivitet. Det er flott å ha som et alternativ. Et annet flott alternativ er et litt roligere, hjemmekoslig et. Det er to vidt forskjellige roller som begge er viktige, men å tvinge dem sammen vil ødelegge minst én av dem, og det er sistnevnte. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget Laland, og skjønner hva du mener, men jeg synes det blir for dumt å "gi opp" før vi i det hele tatt har fått vite at noe er bestemt. Jeg ser ikke helt hvorfor dynamikken plutselig bare skulle forsvinne. Forumene er jo som sagt veldig like, der man har mange felles brukere, veldig lik struktur og også enkelte felles mods/admins. Fellesarenaen fordufter jo ikke, det har ikke vært snakk om å fjerne spilldelen. Særlig fremmed burde heller ikke Diskusjon.no være, da store deler av denne "kjernen" kommer nettop derfra. Jeg vil heller se på det som positivt at gode krefter herfra og derfra gjenforenes :) Veldig mange raste jo mot Edda da sidene skilte lag i 2009, og de fleste virket å være enige om at det var trist at de mest aktive brukerne den gang ble splittet. Litt merkelig at opinionen nå mener det helt motsatte, om ikke det hele bunner i en slags bitterhet mot Edda og de som valgte å bli værende på Diskusjon.no?

 

Skjønner hva du mener med at det kan være greit å ha to ulike alternativ, men sett utenfra tror jeg forumene virker svært like, hvis man ser bort i fra størrelse. Hvorfor ikke heller la alle gode krefter komme sammen og jobbe for èn fantastisk spillside med et fantastisk forum? Tror dere ikke at vi i lengden vil tjene på dette, når følelsene har lagt seg og alle har fått litt tid til å venne seg til det nye? :)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget Laland, og skjønner hva du mener, men jeg synes det blir for dumt å "gi opp" før vi i det hele tatt har fått vite at noe er bestemt. Jeg ser ikke helt hvorfor dynamikken plutselig bare skulle forsvinne. Forumene er jo som sagt veldig like, der man har mange felles brukere, veldig lik struktur og også enkelte felles mods/admins. Fellesarenaen fordufter jo ikke, det har ikke vært snakk om å fjerne spilldelen. Særlig fremmed burde heller ikke Diskusjon.no være, da store deler av denne "kjernen" kommer nettop derfra. Jeg vil heller se på det som positivt at gode krefter herfra og derfra gjenforenes :) Veldig mange raste jo mot Edda da sidene skilte lag i 2009, og de fleste virket å være enige om at det var trist at de mest aktive brukerne den gang ble splittet. Litt merkelig at opinionen nå mener det helt motsatte, om ikke det hele bunner i en slags bitterhet mot Edda og de som valgte å bli værende på Diskusjon.no?

 

Skjønner hva du mener med at det kan være greit å ha to ulike alternativ, men sett utenfra tror jeg forumene virker svært like, hvis man ser bort i fra størrelse. Hvorfor ikke heller la alle gode krefter komme sammen og jobbe for èn fantastisk spillside med et fantastisk forum? Tror dere ikke at vi i lengden vil tjene på dette, når følelsene har lagt seg og alle har fått litt tid til å venne seg til det nye? :)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

 

Ut i fra det jeg har lest, hovedsaklig fra amund, er det bare noen formaliteter igjen før fusjonen er et faktum og trer i kraft 1. januar, om under to måneder. Når fusjonen er et faktum er det kun et spørsmål om tid før dette spørsmålet blir en realitet, og kalde harde fakta kommer snikende. Jeg gjør nå greie for min mening og håper det blir tatt hensyn til den. Det skal dog ikke legges skjul på at jeg er skuffet over at Gamer nå havner under samme paraply som Edda Media, ikke at det er relevant.

 

Jeg var selv på Diskusjon før jeg flyttet hit sammen med Gamer, og anerkjenner og mener at Diskusjon er et flott forum med mye å tilby, men jeg mener også at det burde være rom for et forum som er mindre i skala. Som tidligere nevnt.

Ut i fra tråden på diskusjon hvor jeg også har luftet mine meninger ser jeg at noen ønsker å smelte forumene sammen, mens andre føler det burde være to seperate forum. Jeg ser ingen som nevner et eneste vondt ord om Innlegg, og det gleder meg. At de ønsker å inkludere brukerene her er storslagen av dem.

 

I lengden tror jeg, slik du sier, at det vil komme alle til gode. Særlig med kun étt forum å forholde seg til mtp. nyheter. Men jeg kommer virkelig til å savne jordnærheten og den personlige kontakten som det (for meg) er lettere å oppnå her på Innlegg.

 

Sett bort fra forumbiten er det også andre, praktiske ting jeg ikke helt kommer over. Hvis det blir étt, samlet forum, skal Amobil og Mobilen fortsette med hver sin redaksjon- og underkategori? To tester av hvert produkt? Det samme gjelder Spillverket og Gamer. Og Tek, Teknofil og Hardware. Jeg tror et samlet forum ville blitt vanskelig og rotete å navigere i rent praktisk.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Hvis de to mediehusene har bestemt seg for å slå seg sammen, er det stor sannsynlighet for at de overlappende nettstedene også vil gjøre det. Hele poenget med fusjonen er at både Edda Media og Mediehuset Digital driver med underskudd og ønsker å forene seg i et vanskelig marked, og dette innebærer antakelig at de dermed vil stå sammen som en felles front (Mediehuset Tek) med én side om data, én om mobil og så videre. I en slik sfære er det direkte forvirrende å ha to separate diskusjonsforaer, dessverre.

 

Hvis mange frykter mangelen på nærhet og samhold, hvorfor ikke vurdere det alternativet jeg foreslo litt tidligere i denne tråden? :)

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget Laland, og skjønner hva du mener, men jeg synes det blir for dumt å "gi opp" før vi i det hele tatt har fått vite at noe er bestemt. Jeg ser ikke helt hvorfor dynamikken plutselig bare skulle forsvinne. Forumene er jo som sagt veldig like, der man har mange felles brukere, veldig lik struktur og også enkelte felles mods/admins. Fellesarenaen fordufter jo ikke, det har ikke vært snakk om å fjerne spilldelen. Særlig fremmed burde heller ikke Diskusjon.no være, da store deler av denne "kjernen" kommer nettop derfra. Jeg vil heller se på det som positivt at gode krefter herfra og derfra gjenforenes :) Veldig mange raste jo mot Edda da sidene skilte lag i 2009, og de fleste virket å være enige om at det var trist at de mest aktive brukerne den gang ble splittet. Litt merkelig at opinionen nå mener det helt motsatte, om ikke det hele bunner i en slags bitterhet mot Edda og de som valgte å bli værende på Diskusjon.no?

 

Skjønner hva du mener med at det kan være greit å ha to ulike alternativ, men sett utenfra tror jeg forumene virker svært like, hvis man ser bort i fra størrelse. Hvorfor ikke heller la alle gode krefter komme sammen og jobbe for èn fantastisk spillside med et fantastisk forum? Tror dere ikke at vi i lengden vil tjene på dette, når følelsene har lagt seg og alle har fått litt tid til å venne seg til det nye? :)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Det er ikke selvsagt at en sammenslåing gir et bedre spillforum, slik du beskriver. Forumene virker kanskje forholdvis like ved første øyekast, men det er fundamentale forskjeller i hvordan disse to forumene styres, og selv om diskusjon.no har sine styrker, er spillforumet desidert den dårligste hovedkategorien på hele diskusjon.no. Og med dagens ledelse i diskusjon.no kommer det neppe til å endre seg, som er grunnen til at jeg selv gav opp hele diskusjon.no til slutt. Så med mindre en sammenslåing innebærer en restrukturering av ledelsen i diskusjon.no, noe jeg har lite tro kommer til å skje, risikerer vi å miste de flotte diskusjonene som finner sted her på innlegg.no, rett og slett fordi diskusjon.no ikke har premissene for gode spilldiskusjoner. Nå er ikke jeg spåmann, det er sikkert helt og fult mulig å lage et bra spillforum på diskusjon.no igjen, men hvorfor "bytte bort" det flotte spillforumet på innlegg.no mot noe som holder langt lavere kvalitet? Skal man absolutt ha en sammenslåing, bør man iallefall sikre seg at det er er spillforumet på innlegg.no som overlever, siden forskjellen kvalitetsmessig er så stor som den er.

Endret av Camrot
Lenke til kommentar

Feelings aside: THIS!

Dette er det avgjørende.

 

Stiller meg i denne køen.

 

Også veldig enig med Lalands poengtering om to forskjellige forum, det er for galt at det ikke skal være plass til to forskjellige - selv om jeg lett ser det praktiske i å smelte de sammen når sidene nå blir overlappende hverandre.

 

 

Dessuten må jeg bare innrømme at jeg opplever Diskusjon.no som rett og slett litt stygt, med blant annet reklame mellom innleggene. Videre er det fryktelig uoversiktlig og nærmest nedlesset av kategorier. Derfor syns jeg det er fryktelig trist at det virker som om det er Innlegg.no som blir den store taperen her, når det visuelt og praktisk sett er et mye bedre forum.

Lenke til kommentar

Premissene for et godt spillforum på Diskusjon.no er:

 

- Regelverket

- Kategoriene

- Skin

- Brukerne

 

Regelverket på Diskusjon.no er bortimot identisk til Innlegg.no, bortsett fra den mye omtalte tillatelsen av diskusjoner rundt piratkopiering. Åpningen av dette er vi ikke enige i. Jeg tror det er veldig uheldig for Gamer og deres annonsører å bruke et forum som tillater dette.

 

Kategorier er noe som alltid vil endres løpende i et forum. Jeg er sikker på at vi kan ordne fornuftige kategorier.

 

Skins kan vi selvsagt flytte over (og nei, vi skal ikke ha reklame for Maxbo på spillforumet).

 

Det viktigste av alt er brukerne. Det er tross alt de som står for innholdet i et forum. Om alle de som skaper et bra spillforum på Innlegg.no i dag blir med over til Diskusjon, vil det også skapes et bra spillforum der :)

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget Laland, og skjønner hva du mener, men jeg synes det blir for dumt å "gi opp" før vi i det hele tatt har fått vite at noe er bestemt. Jeg ser ikke helt hvorfor dynamikken plutselig bare skulle forsvinne. Forumene er jo som sagt veldig like, der man har mange felles brukere, veldig lik struktur og også enkelte felles mods/admins. Fellesarenaen fordufter jo ikke, det har ikke vært snakk om å fjerne spilldelen. Særlig fremmed burde heller ikke Diskusjon.no være, da store deler av denne "kjernen" kommer nettop derfra. Jeg vil heller se på det som positivt at gode krefter herfra og derfra gjenforenes :) Veldig mange raste jo mot Edda da sidene skilte lag i 2009, og de fleste virket å være enige om at det var trist at de mest aktive brukerne den gang ble splittet. Litt merkelig at opinionen nå mener det helt motsatte, om ikke det hele bunner i en slags bitterhet mot Edda og de som valgte å bli værende på Diskusjon.no?

 

Skjønner hva du mener med at det kan være greit å ha to ulike alternativ, men sett utenfra tror jeg forumene virker svært like, hvis man ser bort i fra størrelse. Hvorfor ikke heller la alle gode krefter komme sammen og jobbe for èn fantastisk spillside med et fantastisk forum? Tror dere ikke at vi i lengden vil tjene på dette, når følelsene har lagt seg og alle har fått litt tid til å venne seg til det nye? :)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Det er ikke selvsagt at en sammenslåing gir et bedre spillforum, slik du beskriver. Forumene virker kanskje forholdvis like ved første øyekast, men det er fundamentale forskjeller i hvordan disse to forumene styres, og selv om diskusjon.no har sine styrker, er spillforumet desidert den dårligste hovedkategorien på hele diskusjon.no. Og med dagens ledelse i diskusjon.no kommer det neppe til å endre seg, som er grunnen til at jeg selv gav opp hele diskusjon.no til slutt. Så med mindre en sammenslåing innebærer en restrukturering av ledelsen i diskusjon.no, noe jeg har lite tro kommer til å skje, risikerer vi å miste de flotte diskusjonene som finner sted her på innlegg.no, rett og slett fordi diskusjon.no ikke har premissene for gode spilldiskusjoner. Nå er ikke jeg spåmann, det er sikkert helt og fult mulig å lage et bra spillforum på diskusjon.no igjen, men hvorfor "bytte bort" det flotte spillforumet på innlegg.no mot noe som holder langt lavere kvalitet? Skal man absolutt ha en sammenslåing, bør man iallefall sikre seg at det er er spillforumet på innlegg.no som overlever, siden forskjellen kvalitetsmessig er så stor som den er.

Tror du missforsto det jeg skrev, det er nemlig ikke slik at jeg tror en sammenslåing automatisk vil føre til et bedre forum med en gang, men i det lange løp tror det er "the way to go". Det høres mye enklere ut å ha som mål å lage èn knallgod spillside med forum, enn at man har to spillsider og to forum. Hvorfor ikke la alle gode krefter komme sammen og konsentrere seg om et prosjekt?

 

Jeg ser ikke at premissene for diskusjon er bedre her enn på et eventuelt sammenslått forum. Ledelsen herfra vil vel også bli med over, så jeg ser ikke at det skulle være noe problem.

 

:)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Lenke til kommentar

Det viktigste av alt er brukerne. Det er tross alt de som står for innholdet i et forum. Om alle de som skaper et bra spillforum på Innlegg.no i dag blir med over til Diskusjon, vil det også skapes et bra spillforum der :)

 

Poenget er at vi ikke bare er på innlegg.no fordi vi vil være på et spillforum. Vi vil (kjernen altså, og jeg er såpass sikker i min sak at jeg velger å "snakke for alle" som består av den kjernen) i hovedsak være på et forum hvor vi kan ha sosial kontakt med personer som det er sannsynlig at har like interesser som oss, og i tillegg ha et spillforum ved siden av.

 

Innlegg.no er et spillforum, og et rent spillforum sådan. Ja, det er noen kategorier som omhandler mobil osv, men de er en total fiasko.

 

Diskusjon.no er ikke et spillforum. Diskusjon.no er et forum hvor alle mennesker i hele Norge kan finne en tråd som passer deres hobby (så godt som), og når off-topic seksjonen ikke er spesifikt knyttet opp mot spilldelen mister vi den plattformen for personer med felles interesser.

 

Selvfølgelig er brorparten av brukerne på diskusjon.no greie og hyggelige, men det er nå en gang sånn at like barn leker best.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Dessuten må jeg bare innrømme at jeg opplever Diskusjon.no som rett og slett litt stygt, med blant annet reklame mellom innleggene.

 

Ved en eventuell sammenslåing av forumene så vil det som nevnt komme til noen nye administratorer som selvsagt vil få et ord med i laget på hvordan forumet skal drives, og da er jo slike innspill som du her kommer med viktig å ta til etteretning!

 

For å snakke på egne vegne er jeg enig med deg at en skal passe på mengden reklame i forumet, og spesielt slik at det ikke forstyrrer lesingen av innlegg på noen måte. Skulle sammenslåingen av forumene bli et faktum så synes jeg forøvrig vi bør prøve å få til noen av de tingene vi har gjort her på innlegg.no som facebook/twitter-integrasjon samt spesialtilpassede profilsider, og kanskje chat? (Selv om den ikke har tatt av..)

 

Det er også noen av dere som har spurt om hva som skjer med brukernavn ved en eventuell sammenslåing. Skal jeg tippe på eget grunnlag så vil jeg tro at de fleste må bite i det sure eplet og velge seg nye navn. Her er jeg enig med mange og synes det er veldig surt at jeg må kanskje må gi slipp på "Terje" :/

Lenke til kommentar

Det er sånne ting som jeg lurer på hvordan vil bli tatt hånd om. Hele oppsettet vi har her på Innlegg i form av profilsider, hvordan forumet ser ut og oversiktligheten bl.a, er mye bedre enn på Diskusjon. Noe vi ikke har fått tak på enda er hvordan de vil fikse det der med brukere. De som har en bruker på begge steder og de som er offer for at deres brukernavn er allerede tatt av en svært inaktiv bruker på Diskusjon. Antall innlegg vi har og om de blir borte, er en liten pris å betale, det er ikke antallet poster som teller, det er kvaliteten på innlegget. Om Diskusjon blir endret til sånn som det ser ut og er her på Innlegg, så stiller jeg meg litt mer positiv til dette, men vipper ikke over til at jeg er for en sammenslåing.

Lenke til kommentar

@Terje: Det er slike ting som for min del vil være viktige for overgangen. At jeg blir med over er ingen hemmelighet, og det vil bli betraktelig bedre - og lettere - om det nye forumet blir mer likt Innlegg enn Diskusjon. At forumet blir likt er èn ting, at profilsidene blir like er en hyggelig bonus. Men for all del, jeg er ikke for en sammenslåing, det er trist at det ikke er rom for to forum.

 

Hva brukernavn angår er jeg såpass heldig at jeg har samme brukernavn og avatar der som her, men som jeg skrev tidligere er det synd ikke begge sider må starte på nytt. Det hadde sikkert kommet litt sterkere reaksjoner fra den andre leieren også, deres største bekymring er vel at de får nye brukere.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Dere som er redd for å ikke få beholde samme brukernavn, det er ingenting å bekymre seg for. Kan endres allerede med en gang da diskusjon.no har mulighet for endring av visningsnavn. Visningsnavnet er i praksis brukernavnet ditt, bare at det ikke brukes når du skal logge inn. Det er en bagatell. Poenget er at sist jeg sjekket så kunne flere ha likt visningsnavn, eventuelt likt visningsnavn som folk har brukernavn. Visningsnavn er det samme som brukernavn med unntak av når du logger inn. Du endrer det i profilinstillinger. Tar få sekunder...

 

Selv har jeg som nøytral leser ingen problemer med en sammenslåing. For tiden bruker jeg mest innlegg.no fordi jeg leser mye på gamer.no, og innlegg.no er det forumet som linkes til gamer.no (diskutering av artikler, link med headeren osv). De to er i praksis like, og den kvalitetsforskjellen på diskusjoner osv. kan iallefall ikke jeg, som nøytral leser, se. Det eneste jeg kan peke på er at modereringen på innlegg.no er mer sentrert rundt spill-delen. Altså dere har flere moderatorer i spilldelen, noe som gir bedre oppfølging i diskusjonene. På diskusjon.no virker det mer som om moderatorene er inne og stenger tråder bare som et ledd i en rutinesjekk noen ganger om dagen. Det bør riktignok ikke bli noe problem ved en eventuell fusjon. Dette fordi at de som har moderatorverv her, selvsagt bør få beholde det over til diskusjon.no, og være med på å opprettholde god kvalitet i spillseksjonen der.

 

Når det gjelder piratkopieringssaken så regner jeg med at dersom gamer.no føler at det kan true deres integritet som spillmedium, vil de kunne sette foten ned.Da slipper man all snakkingen om moral, hva som er rett og galt osv., og heller fokuserer på hva som er mest lønnsomt, praktisk og integritetsfremmende for gamer.no.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...