Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er mot! Liker at innlegg.no er litt intimt. Kan vel kanskje bli bra når man blir vandt til det, men ser ingen grunn til å teste det ut :) Slik jeg ser det, virker det som om innlegg.no skal absorberes inn i spill delen til diskusjon.no, i et forsøk på å pumpe litt mer liv i forumet. Om så er tilfellet blir jeg meget skuffet. Ser ikke for meg hvordan dette skal gå uten at mange kjernebrukere og andre mister litt av "gnisten".

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Jeg er også veldig mot en sammenslåing. Liker miljøet her på innlegg.no VELDIG godt. Slik jeg ser det er vi som er aktive her nesten som en familie, og flere ser jeg på som veldig gode venner. Det ville forsvinne hvis innlegg.no blir slukt av sin større bror diskusjon.no.

 

Mange brukere vil nok da falle av. Jeg vil nok være lite aktiv etter en sammenslåing, da kommer jeg heller til å holde kontakten med folk herfra andre steder og bare titte sporadisk innom forumet. Det vil føles litt som å være et skilsmissebarn, innlegg.no er hjemme for meg, den plassen kan diskusjon.no aldri fylle. Jeg er sikker på at mange andre her er enig med meg. :)

 

@Vaine: Ja du kan nok ha rett i det, men det er i så fall litt dumt. Et forum er tross alt til for brukerne, ikke administrasjonen. Derfor burde brukerenes mening ha noe å si (ganske mye faktisk). Og jeg håper virkelig det i det minste tas med i beregningen.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Faktum er, at vi som anser oss selv som 'kjernegjengen' av innlegg.no er en minoritet. Det er jo bare å se på hvem som faktisk har postet noe i denne tråden.

 

Flesteparten av brukerne av innlegg.no, ihvertfall spill-delen av forumet tror jeg ikke ville brydd seg noe nevneverdig om hvor stort forumet er, så lenge de får svar på sine spørsmål, eller får sagt sine meninger. Om en sammenslåing skulle skje så ja, da ville kanskje en brøkdel av forumet tilbringe mindre tid her, men for den klart største delen av brukermassen ville ikke en sammenslåing ført til noen endring i deres forumhverdag.

 

Tro meg, i løpet av mine dager som bruker og moderator på et langt større forum enn dette så opplevde jeg gjentatte ganger endringer som de mest aktive 'kjernemedlemmene' var imot, men når ikke nok brukere sier i fra, eller om administrasjonen har gjort seg en mening og kommet frem til at endringen ikke vil ha noen negativ effekt for 90% av brukerne, så har det svært lite å si hva vi, "SO1's lille familie", mener.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Helt klart imot merge.

 

Dette er et forum jeg faktisk kan følge med på uten å være konstant pålogget, noe jeg ikke kan si at diskusjon var dengang vi var med der. Her kjenner jeg igjen folk, der vil det druknes i mengden.

 

Det er en god grunn til at jeg ikke har benyttet min bruker på diskusjon.no på lenge, litt for mange folk der rett og slett. Langt ifra sikkert jeg vil orke bry meg med å holde meg oppdatert med forumet om vi merges inn.

 

Følgelig følger jeg det fordelaktig å beholde begge forum separert.

Lenke til kommentar

Med unntak av innlegget til Vaine er alle tilbakemeldinger klare på at en sammenslåing ikke er riktig vei å gå. Det er utvilsomt noe vi må ta hensyn til, og jeg trodde absolutt ikke det var så stor motstand mot sammenslåing av forumene. Mange av argumentene som har kommet opp er jo også veldig gode, spesielt dette med ulike regelverk, at Innlegg.no har flere gode skin, og at miljøet her inne er veldig godt.

 

Sett fra mitt (teknisk) ståsted er det svært upraktisk å drifte to forum og for tusenvis av lesere vil det være forvirrende at ett nettverk av nettsider opererer med to (dels overlappende) diskusjonsforum. I et perspektiv på 3-6 måneder spiller det ingen rolle for meg om vi har to separate forum, men om 3-4 år tror jeg vi vil tenke at det var dumt å ikke slå sammen de to forumene.

Lenke til kommentar

Om 3-4 år har dere sikkert skillet lag igjen, blitt sammenslått, og deretter skillet lag enda en gang. Så jeg tror ikke dere trenger å bekymre dere.

 

Jeg har jobbet i Hardware-nettverket fra 1998-2007, og siden 2007 har jeg jobbet med Teknofil og søstersidene. Det har skjedd veldig mye med alle disse nettstedene siden de første ble etablert i 1998, men jeg har bare vært vitne til én splitt. Statistisk sett skal vel ikke den neste komme før i 2020 :-)

Lenke til kommentar

Med unntak av innlegget til Vaine er alle tilbakemeldinger klare på at en sammenslåing ikke er riktig vei å gå. Det er utvilsomt noe vi må ta hensyn til, og jeg trodde absolutt ikke det var så stor motstand mot sammenslåing av forumene. Mange av argumentene som har kommet opp er jo også veldig gode, spesielt dette med ulike regelverk, at Innlegg.no har flere gode skin, og at miljøet her inne er veldig godt.

 

Sett fra mitt (teknisk) ståsted er det svært upraktisk å drifte to forum og for tusenvis av lesere vil det være forvirrende at ett nettverk av nettsider opererer med to (dels overlappende) diskusjonsforum. I et perspektiv på 3-6 måneder spiller det ingen rolle for meg om vi har to separate forum, men om 3-4 år tror jeg vi vil tenke at det var dumt å ikke slå sammen de to forumene.

 

Jeg er i aller høyeste grad imot en sammenslåing jeg óg, bare for å ha det sagt en tredje gang.

 

edit: leif

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

@Amund/wer: Er det slik at en sammenslåing automatisk slår beina under Innlegg? Hvorfor kan ikke dere fortsette som administratorer fremfor (noen av de mer liberale) administratorene på Diskusjon?

Hvorfor må vi finne oss i å bli taperne? Sitte igjen som nykommere i et dårligere forum?

 

Jeg kan si meg enig i argumentasjoen om det tungvinne med to forum, men jeg lurer på hvorfor det er bare dette forumet som må ofres.

Lenke til kommentar

Flere av administratorene og moderatorene fra Innlegg vil helt sikkert bli med over til Diskusjon.no og vi kommer definitivt til å få et ord med i laget om hvordan Diskusjon.no skal utvikles :-)

 

Det betyr også at vi kan være med å påvirke hvordan spill-kategorien på Diskusjon.no bør utformes. Vi tar selvsagt med oss erfaringene på hva som fungerer godt på Innlegg.no, men det er sikkert mange ting Diskusjon.no gjør bedre enn vi gjør i dag også.

 

Var det svar på spørsmålene dine?

Lenke til kommentar

Som så mange andre har skrevet så har jeg fått et forhold til Innlegg som jeg aldri hadde til Diskusjon. Jeg var svært aktiv der fra våren 2006 til og med Gamer.no-splittelsen, men har i nesten to år tilbragt diskusjonshverdagen min her på Innlegg, og stortrives med det. Det er helt klart mest gunstig å slå sammen forumene fra et teknisk standpunkt, og også for brukere som vil ha et mer aktivt og givende forum sett at det er mange brukere på Diskusjon, men samfunnet som er her på Innlegg vil kollapse rimelig fort.

 

Jeg vil ikke bli for sentimental, sær, prinsippsterk eller vanskelig å ha med å gjøre, men å måtte gå tilbake til et nettverk jeg forlot for å slå følge med en nettside får det til å virke som at vi må tilbake med halen i mellom beina. Det legger opp til at to forum/nettverk ikke kan leve ved siden av hverandre, og det synes jeg er veldig, veldig kjedelig. Jeg vil fortsette å lese Gamer om ikke annet, men jeg får en bismak for kreftene som er ansvarlige for sammenslåingen, både hos Tek og Edda(som jeg fortsatt ikke synes noe om siden 2009). Det kunne i det minste blitt tatt opp med brukerene før en avgjørelse ble tatt.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Er det ikke det vi gjør i denne tråden? Målet med tråden er nettopp å få frem alle argumenter for og mot en sammenslåing. Jo mer informasjon og kunnskap vi har, jo bedre blir trolig den endelige løsningen.

 

Denne tråden virker mer som et element skapt for å gi oss en illusjon av makt, spør du meg.

 

På svarene fra administratorene i denne tråden, så vidt jeg har tolket dem, framstår det ganske tydelig at en avgjørelse allerede er tatt.

 

Jeg tror ikke jeg er den eneste som har lest dette budskapet ut fra det dere har skrevet.

 

For all del, det er hyggelig at dere diskuterer dette med oss, men hvis dere ikke har fattet en beslutning enda, så ville jeg ordlagt meg bedre i framtiden hvis jeg var dere.

Lenke til kommentar

Diskusjon.no kjem aldri til å bli innlemma i Innlegg.no, til det har dei ein aaalt for stor brukarbase. Innlegg.no derimot, med betraktelig færre brukarar vil nok måtte bite i det sure eplet og godta ein "merge". Som sikkert vil innebere at Innlegg.no blir avliva og brukarane får fint beskjed om å registrere seg på Diskusjon.no om dei ikkje allereie har gjort det.

 

Fleire, om ikkje alle, av nettstadane i samanslåinga overlappar kvarandre på sine satsingsområde. At dei nærmast vil bli halvert er veldig sannsynleg. Dei uttalar jo sjølve at:

 

Det har vært altfor mange aktører i dette markedet og både A-pressen og Edda Media har skjønt at et samarbeid på dette området er nødvendig

 

Og med "samarbeid" meinar dei vel eigentleg "unngå redundans for å spare pengar og samstundes nå ut til fleire lesarar". Å ha to nettstader som omhandlar spel (Spillverket og Gamer) til dømes er berre eit reint tapsprosjekt økonomisk sett. Og det er alt som har noko å seie. Det vil bli samanslåingar av nær sagt alle av desse nettstadane, det gjenstår vel berre å sjå kven leiinga meinar har høgast marknadspotensiale (med tanke på omdøme, domenenamn etc). Der bør i alle fall Gamer.no stille sterkare enn Spillverket.no spør du meg. Eit aldri så lite lyspunkt.

 

Når det gjeld foruma? Diskusjon.no og Innlegg.no har eigne kategoriar for kvar nettstad der ein kan diskutere artiklar og generelt anna, men Diskusjon.no er størst, er meir kjent og har langt fleire brukarar. Dei har strengt tatt òg det beste (domene)namnet.

 

Resultatet er ganske innlysande. Diverre.

Lenke til kommentar

Denne tråden virker mer som et element skapt for å gi oss en illusjon av makt, spør du meg.

 

På svarene fra administratorene i denne tråden, så vidt jeg har tolket dem, framstår det ganske tydelig at en avgjørelse allerede er tatt.

 

Det er godt mulig mine utsagn er farget av at vi ønsker å slå sammen forumene, men det er heller ikke så rart ettersom jeg ser det som den beste løsningen. De klare tilbakemeldingene i denne tråden har gjort at jeg likevel er i tvil om hvordan vi skal angripe dette. Jeg er ikke veldig aktiv i forumet, og nettopp derfor er det meget nyttig med så mange (og tydelige :-) ) tilbakemeldinger som dette.

 

Jeg ser veldig godt argumentet med at det er bygget opp et veldig bra samfunn her inne som mange er redd for å miste. Kan løsningen på det være å beholde Innlegg.no som et lukket fora? (OBS! Dette er ikke diskutert internt engang..)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...