Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Jeg er mildt sagt fortvilet og oppgitt. Jeg ser grunnene for å slå de sammen, men om jeg skulle velge så ville jeg ha beholdt slik som det er nå.

Spilldelen på Diskusjon er ikke på langt meg nær så bra som den er her, både i form av oversiktlighet og kvalitet på innlegg. Jeg føler jeg har fått et slags forhold, om det er det en kan kalle det, til mange av brukerene her og det er ikke bare på grunn av SO. Jeg ser jo disse brukerene hver dag og jeg kjenner jeg blir bekymret om vi skulle bli spredt rundt. Andre forum er enten små eller for store, Innlegg.no er en mellomting. Ihvertfall nå, det kan jo komme flere brukere, men de fleste bare registrerer seg for å poste en eller to ganger, for så å ikke sees igjen. Jeg vet jo ikke hvordan dere vil løse enkelte ting som f.eks det at enkelte brukere her har en bruker på Diskusjon også. Spilldelen på Diskusjon burde iallefall bli endret på til den utformingen vi har her, da den er bedre.

 

Jeg vet nesten ikke om jeg skal gråte eller facepalme, for dette synes jeg er helt ufattelig kjipt. Jeg har begynt på en leting etter andre steder å være, men vil ikke registrere meg noe sted før jeg vet hva andre har tenkt til å gjøre.

 

Deres mening teller, men den teller ikke likevel. Dere har et valg, men dere har ikke noe valg likevel. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne i det minste blitt tatt opp med brukerene før en avgjørelse ble tatt.

 

Er det ikke det vi gjør i denne tråden? Målet med tråden er nettopp å få frem alle argumenter for og mot en sammenslåing. Jo mer informasjon og kunnskap vi har, jo bedre blir trolig den endelige løsningen.

 

Jeg opplever det som at avgjørelsen er tatt allerede, i hvertfall ut i fra artikkelen det linkes til i førstepost. Et lukket forum vil ikke fungere rett og slett fordi at det ville bidra til at det er noen "forskjell" på Innlegg- og Diskusjon-brukere, og det er for dumt. En sammenslåing vil gjøre mange, inkludert meg selv, oppgitte etter å endelig få fotfeste i et nytt nettverk. Det er, slik jeg ser det, ingen god løsning på dette.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Siste Ordet tråden her på forumet har blitt en svært viktig del av netthverdagen til en del brukere her inne. Diskusjon.no har allerede en slik tråd gående som heter "Den nye Forumkaféen". Hva skjer da? Problemet er jo at det allerede henger veldig mange brukere i denne tråden som ikke deler den samme interessen som gjorde at vi her ble samlet.

 

Jeg ser at fotografi-forumet har sin egen chattetråd, men kun om det man snakker om er fotografi-relatert. Om man da lager en slik tråd i spillkategorien også vil man jo da bli nødt til å snakke om spillrelaterte ting hele tiden - noe "vi" overhodet ikke gjør i dette forumets Siste Ordet. Det betyr jo i praksis at "vi" må enten presse oss inn i en allerede relativt overbefolket tråd eller snakke om spill til dommedag.

 

Hvordan skal man kunne beholde det samme sosiale aspektet som vi nå har her på forumet på Diskusjon.no?

Lenke til kommentar

Synes det er kjipt og trist om dette blir en realitet (noe det desverre ser ut til å bli). Selv om det er penger det står på, så synes jeg likevel det er dårlig gjort mot oss brukere. Det er tross alt vi som har holdt liv i dette forumet i over halvannet år. Uten oss så hadde dette forumet vært dødt for lenge siden. Så kan ikke føle annet enn at vi blir dolket i ryggen her. Jeg tror dere kommer til å miste mange brukere fra dette herlige forumet om vi må tvinges over til diskusjon.no. Og det er jo synd, da spilldelen her er veldig bra.

 

Jeg skulle heller sett at det ble slik at vi måtte betale en liten sum per år, gjerne 20-50kr om det var det som skulle til for å redde forumet, i stedet for å måtte flytte.

Lenke til kommentar

Om dere skal merge, hva vil eventuelt skje med databasen og domenet til innlegg.no? Vil trådene bli flyttet over? Er det en mulighet for at brukermassen kan få overta noen av delene? Føler at dette er litt dårlig gjort mot brukerne. Leste gamer.no hver dag, men det var først når dere splittet at jeg ble med i communityet. Da var jeg overasket over hvor stor velvilje og engasjement det var for å løfte opp gamer.no som var blitt offer for en hard skilsmisse. Mener at nettsiden har blitt bedre og bedre siden den gang, med god hjelp fra communityet. Vet ikke hvor gøy det blir og bli tvangsmerget inn i et nytt og radikalt annerledes forum. Men jeg tror ikke at det blir og gå like smertefritt denne gangen.

 

Synes bare det er litt spesielt og kuke det til (for å bruke et godt kraftuttrykk) når ting virkelig har begynt og stabilisere seg. Administrasjonen mister litt troverdighet når det er så mye usikkerhet.

Lenke til kommentar

Kan et forslag til løsning være at den harde kjernen av communityet her går sammen for å lage sitt eget forum hvis Innlegg.no slår seg sammen med Diskusjon.no? Det er ikke spesielt dyrt eller krevende, og jeg er sikker på at mange av ildsjelene her ville ha fått det til uten problemer. Domenenavnet Spilldiskusjon.no er for eksempel ledig :)

Lenke til kommentar

Så fra hva jeg kan forstå, så skjer ikke en sammenslåing nå, men om 4 måneders tid eller lengre frem i tid, men en sammenslåing skal faktisk skje?

 

Hvorfor ikke rive av plasteret i ett rykk og sette igang denne prosessen med en gang istedet for at vi brukere skal sitte her på lånt tid? For min del er det litt som å skyve problemet foran seg.

Lenke til kommentar

Det var nok snakk om at hvis det skulle skje en sammenspleising, så skjer ikke det før om 3-4 måneder. Og dette er ikke gjort på 1-2-3, så noe planlegging osv tar tid (selv om 3-4 måneder var vel god tid).

 

Men de liker nok ikke tanken på at vi lager oss et eget forum og starter der.

Lenke til kommentar

Det er det jeg mener at siden dette ikke er gjort over natta, så hvorfor utsette det, når de skal slå de sammen allikevel? Da kan de jo begynne planleggingen nå. Hvorfor utsette planleggingen og sammenslåingen til om et halvt år, når de kan begynne på det nå? Siden de ser ut til at de har bestemt seg, så blir det litt teit at de lar oss sitte her på Innlegg.no og venter på at de begynner med dette. Da sitter vi på lånt tid og de skyver problemet foran seg.

 

Om vi lager et eget forum opprettet på våre penger, så ser jeg ikke noen grunn til at de skal mislike det. Hva har de med å gjøre hva vi bruker pengene våre til? Om vi bruker pengene våre til å opprette et eget forum fordi vi synes det er viktig å bevare det gode samfunnet vi har, så kan de jo takke seg selv når de vil legge ned dette samfunnet. Fra hva vi kan lese mellom linjene iallefall, så ser det jo ut til at avgjørelsen er tatt.

 

Jeg høres kanskje sur og grinete ut, men jeg er ikke det, jeg synes de gjør ting på en litt annen måte enn hva jeg ville ha gjort det på. Som jeg skrev i en post litt over her så lurer jeg veldig på hvordan de vil løse enkelte ting. Jeg vet jo at jeg kommer til å bli en del av resultatet av denne sammenslåingen, men om samfunnet vi har her på Innlegg.no fortsetter en annen plass uavhengig av det nye forumet, så ser jeg for meg at jeg kommer til å være en større del av den plassen enn det nye forumet etter sammenslåingen.

 

Dette er jo bare meg og mine tanker. Jeg vet ikke hva andre mener foruten om at mange brukere både her og på Diskusjon har sett sin misnøye på denne sammenslåingen.

Lenke til kommentar

Siden interessen for å beholde et eget community er så stor bør vi heller bevare Innlegg.no som et eget forum ved siden av Diskusjon.no. Vi har allerede betalt lisens, vi har domenenavn og vi har server til å drifte det.

 

Vi har også veldig god tid. En sammenslåing var tidligst aktuelt om 3-4 måneder, sannsynligvis enda lenger frem i tid.

 

Selvom mange i tråden her motsetter seg en sammenslåing må vi huske at de likevel utgjør en svært liten del av den totale brukermassen. Det er jo gjerne slik at de mest kritiske også er de mest høylytte. For de av oss som ikke føler vi tilhører denne såkalte "kjernen", og leser og bruker forumet på en noe mer casual måte, tror jeg heller ikke motstanden er like stor. Mange vil nok derimot foretrekke å kun forholde seg til et forum. Merk også at tonen er en helt annen på Diskusjon.no, der mange ønsker dette velkommen.

 

Det gode miljøet føler jeg meg ganske trygg på at vi klarer å opprettholde - bare viljen er tilstede.

Har vansker med å se for meg en situasjon der spillforumet og dets brukere vil drukne i forumets store størrelse, tvert i mot har Diskusjon.nos forskjellige kategorier alltid levd litt sitt eget liv, med forskjellige brukere som er aktive, og således også forskjellige små "samfunn". Personlig opplevde jeg miljøet som minst like bra da vi sto samlet :)

 

Min erfaring er at forumbrukere, som folk forøvrig, er kritiske til forandring og vil holde ved det gamle. Likevel blir man ofte fornøyd med det nye bare man gir det litt tid, gjerne mer fornøyd også. Mange av oss husker f.eks hvor store protestene var da Gamer.no brøt ut av Edda, men når man leser tråden her i dag ser man at mange faktisk liker det nye bedre.

 

Jeg er av den oppfatning at vi i lengden vil være tjent med et forum, der alle gode krefter kommer sammen og konsentrerer seg om èt knallprodukt :)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Du sier noe, LucarioX. I det lengre løp vil det kanskje bli bedre, og hvis resten av nettverket (redaksjonene) alle flytter over til Diskusjon.no, så blir det litt mer tungvindt å være på Innlegg, sett at integreringen med de andre nettsidene mest sannsynlig vil bli mindre eller forsvinne helt.

 

Jeg føler denne tråden burde promoteres på samtlige av redaksjonene som har tilknytning til A-pressen-nettverket. Gamer, Mobilen, Teknofil og så videre burde alle ha det som et forsideoppslag. Det burde også komme en poll for registrerte brukere som spør om holdninger til dette, samt oppfordring til at så mange som mulig deler sitt syn. Hvis en overlegen majoritet er for en sammenslåing er det bare rett og rimelig at kjernen, vi som føler oss som hjemme her, får være de som lider. Jeg taler ikke min egen sak, men heller flertallets beste.

Lenke til kommentar

Det er det jeg mener at siden dette ikke er gjort over natta, så hvorfor utsette det, når de skal slå de sammen allikevel? Da kan de jo begynne planleggingen nå. Hvorfor utsette planleggingen og sammenslåingen til om et halvt år, når de kan begynne på det nå? Siden de ser ut til at de har bestemt seg, så blir det litt teit at de lar oss sitte her på Innlegg.no og venter på at de begynner med dette. Da sitter vi på lånt tid og de skyver problemet foran seg.

Det gjenstår enkelte formaliteter før det er 100% spikret at det blir en fusjon enda. Fusjonen vil da tre i kraft fra 1. januar.

 

Når det er sagt så vil det dukke opp masse annet enn bare hvilken forumløsning vi skal bruke. Og selvsagt også en del jobbing med tanke på artikkelkommentering, forumfeeder og lignende på sitene. Derfor vil det ta minst 3-4 måneder før en sammenslåing er aktuelt.

Lenke til kommentar

Mitt spørsmål igjen er vel egentlig hva som skjer med oss "brukere" hvis det skjer en sammenslåing. Vi er jo tross alt 7548 bruker her og mange av oss som har "invistert" mange dager to år i profilene og våre innlegg. Det er nesten garantert at mange, jeg gjentar; mange, av brukernavnene som allerede er tatt i bruk på siden som kalles Diskusjon.no. Som jeg har nevnt før så hadde jeg blitt mektig irritert hvis jeg mister brukeren "Erik" til en person på Diskusjon som, når jeg sist sjekket, ikke hadde vært aktiv på år og dag.

Lenke til kommentar

Du sier noe, LucarioX. I det lengre løp vil det kanskje bli bedre, og hvis resten av nettverket (redaksjonene) alle flytter over til Diskusjon.no, så blir det litt mer tungvindt å være på Innlegg, sett at integreringen med de andre nettsidene mest sannsynlig vil bli mindre eller forsvinne helt.

 

Jeg føler denne tråden burde promoteres på samtlige av redaksjonene som har tilknytning til A-pressen-nettverket. Gamer, Mobilen, Teknofil og så videre burde alle ha det som et forsideoppslag. Det burde også komme en poll for registrerte brukere som spør om holdninger til dette, samt oppfordring til at så mange som mulig deler sitt syn. Hvis en overlegen majoritet er for en sammenslåing er det bare rett og rimelig at kjernen, vi som føler oss som hjemme her, får være de som lider. Jeg taler ikke min egen sak, men heller flertallets beste.

Tviler på at det blir noen poll:

 

Jeg stemmer for. La oss redde våre emigranter.

 

Edit: Vi trenger en poll.

Dere kan godt få en poll, men nå kommer ikke den til å bli avgjørende på noen som helst måte. Det er våre eiere som tar avgjørelsen, og for dem er argumentene viktigere enn prosentene.

 

Kommer denne prosessen til å skje før eller etter jul?

Skal jeg tippe blir det nok over nyttår. En fusjon er en formell prosess som skal godkjennes av myndigheter og de respektive styrer, og hastverk er lastverk i slike saker. Men vi har ingen offisiell timeplan, så dette blir bare spekulasjoner.

 

Geir :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1268005&st=80

 

Jeg skjønner forresten fortsatt fint lite av dette snakket om at "kjernen vil lide".

 

Er det slik at det som er avgjørende er at forumet heter Innlegg.no og ikke Diskusjon.no? For hva annet er det egentlig som blir så fryktelig annerledes? Trådene flyttes over, eller kan om så ikke skjer enkelt opprettes på nytt, og forumstrukturen er per dags dato nesten identisk på de to forumene. Om brukerkontoer ikke skulle kunne overføres tar det maks fem minutter å opprette en ny - gidder man ikke bruke fem minutter for et bedre forum er man ikke utgangspunktet veldig interessert, er man?

 

Er det kanskje slik at det er et mer aktivit forum og flere og ukjente brukere man skremmes av? I så fall er vel dette et aldri så lite paradoks, da det er et størst og best mulig forum Innlegg.no jobber for å bli i dag - ikke en liten syklubb for en vennegjeng på maks 30? (Det er hvertfall ikke noe et av norges største mediehus burde se seg tjent med å drive.)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Jeg skjønner forresten fortsatt fint lite av dette snakket om at "kjernen vil lide".

 

Er det slik at det som er avgjørende er at forumet heter Innlegg.no og ikke Diskusjon.no? For hva annet er det egentlig som blir så fryktelig annerledes? Trådene flyttes over, eller kan om så ikke skjer enkelt opprettes på nytt, og forumstrukturen er per dags dato nesten identisk på de to forumene. Om brukerkontoer ikke skulle kunne overføres tar det maks fem minutter å opprette en ny - gidder man ikke bruke fem minutter for et bedre forum er man ikke utgangspunktet veldig interessert, er man?

 

Er det kanskje slik at det er et mer aktivit forum og flere og ukjente brukere man skremmes av? I så fall er vel dette et aldri så lite paradoks, da det er et størst og best mulig forum Innlegg.no jobber for å bli i dag - ikke en liten syklubb for en vennegjeng på maks 30? (Det er hvertfall ikke noe et av norges største mediehus burde se seg tjent med å drive.)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Som Zeph sa på diskusjon.no.

Antar at innlegg.no blir lagt inn i diskusjon.no sidan sistnevnte har 44 gonger fleire innlegg og 24 gonger fleire brukarar.
Innlegg.no blir og bli merget med spilldelen til diskusjon.no og vi blir oppslukt av den enorme brukermassen. Dermed mister vi det gode samfunnet som vi er veldig fornøyde med her :(

 

Tror ikke at diskusjon.no er et bedre forum på noen måte. Kjernen blir å lide fordi "alle kjenner alle", noe som blir snudd på hodet, og mange blir nok ikke å ta overgangen.

Det er i tillegg knyttet en stor tilknytting til brukeren. Så at man skal ta 5 min og lage ny bruker, å starte på scratch er nok uaktuelt for mange.

 

Ser ikke problemet med at hver spillside har sitt forum. Øker tilhørigheten betraktelig. Er mulig at det er en god del fremmedfrykt her, så skal det merges MÅ gamer.no skinnet være i boks først!

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Er det slik at det som er avgjørende er at forumet heter Innlegg.no og ikke Diskusjon.no?

 

Dette er det avgjørende.

For min del, iallefall. "Kjerne"-greien interesserer meg veldig lite.

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

 

Betimelig at du kanskje innså det selv, men det gjør det ikke mindre vanskelig å ta deg alvorlig siden du nå engang er en del av systemet på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Kjemper Innlegg for å bli størst og best? Jeg har alltid sett på oss som en "underdog" i forhold til Diskusjon; et alternativ til monopolet. Et monopol som blir et faktum (VG sitt forum teller ikke!). Her på forumet opplever jeg at de fleste er trygge på hverandre. Vi har et flott samfunn som ønsker nye velkommen, men at vi skal tilbake til samfunnet som vi gikk ut av grunnet uenigheter i mellom to parter som nå slår seg sammen igjen mener jeg er for dumt. Som tidligere skrevet, det er å komme tilbake med halen i mellom beina, og det hele legger opp til at det ikke funker å danne noe nytt - du blir revet tilbake. Rent praktisk ser jeg helt klart mange fordeler, men prinsippielt og emosjonelt synes jeg ingenting om det. Aktivitet, større brukerbase og mer kunnskap er vel og bra, men Innlegg har i løpet av to år blitt et fora med aktivitet over alt, og å gi slipp på det er veldig, veldig kjedelig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...