Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske overrasket over at Edda Media nå kommer "krypende tilbake" og tar tilbake Gamer.no. Det kan ikke være andre grunner til at de nå fusjonerer med A-pressen, slik jeg ser det. Nå har A-pressen klart å etablere seg til en viss grad etter Gamer.no kom til dem. Følte at dette nettstedet var på vei mot noe og ble til et mer intimt sted som mange her har nevnt.

 

Hva skal Edda Media med nærmest identiske nettsteder? Jeg har selvsagt en bruker på begge forumene, men jeg ønsker at innlegg.no skal fortsette. Reglene er forskjellige og folk her har begynt å skape et eget samfunn som mange nok er litt stolte av. Da Gamer.no slo seg sammen med A-pressen satte de liv i dette samfunnet - og nå kommer Edda Media og ødelegger det. Mulig jeg er ekstremt negativ nå, men jeg ser på fusjonen som et stort tap. Det verste er at det nok en gang er Edda som er "synderen".

 

Om innlegg.no forsvinner vil jeg trolig bli inaktiv på diskusjon.no og heller fokusere på andre samfunn jeg er med i. Jeg ønsker ikke ta del i noe som Edda holder på med lenger. At de også vurderer åpenhet for piratvirksomhet er også en faktor her. Det vil ødelegge mye. Bedre å slutte å besøke nettstedet enn å ta del i slik.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er medlem i Diskusjon.no, og har vært der siden 2004. Når Gamer gikk ut av Tek.no, så ble det et tomrom der, selv etter Spillverket kom i gang. Å ha alt fordelt på to ulike forum blir for min del tungvint, og jeg blir, om det fortsetter slik det er nå, å være aktiv på en av disse to.

 

På Diskusjon.no er det fler folk, det blir mer "crowded", men det er lettere å få respons fortere enn på mindre forum som dette. Det er ofte man foretrekker å ringe istedet for SMS, og samme gjelder her. Selvfølgelig da i nødsammenheng som PC-krasj og liknende.

 

Eneste ønskene jeg har for dette er:

At brukere blir slått sammen, tråder og poster blir slått sammen, sånn at f.eks. alle tråder herfra i Hjelp med PC går under den samme kategorien i Diskusjon.no osv.

At Gamer.no blir beholdt som navn.

 

Jeg har mer følelser for Hardware.no, Gamer.no, Amobil.no, Overklokking.no (død nå) enn Mobilen.no, Teknofil.no og Spillverket.no. Kan hende jeg er gammeldags og oldschool, men jeg synes at slik det var før splittinga i 2009 var bedre enn slik det har endt opp nå.

 

Så i bunn og grunn er jeg for sammenslåing, så fremst dette gjøres fornuftig og rettferdig for forumbrukere og journalister, tek-medarbeidere og annet personell som kan bli lidende under sammenslåingen.

 

EDIT: Mediehuset Tek vil bestå av nettstedene:

Tek.no, Teknofil.no, Hardware.no, Audiovisuelt.no, Akam.no, Digit.no, Amobil.no, Mobilen.no, Insidetelecom.no, Prissok.no, Prisguide.no, Bruktmarked.no, Gamer.no, Spillverket.no, Diskusjon.no og Innlegg.no

 

Hvor dumt høres det ikke ut med to av hver type side, der alle er eid av samme selskap? Det er tap for Edda og A-pressen, og det er tap for brukerne, om alt skal være splittet, istedet for samle alt på en plass.

 

Jim

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Skulle en fusjon bli et faktum er jeg helt enig med deg Jimbolaia Jones, men å slå sammen brukere vil i mange tilfeller føre til at en må skifte brukernavn, og da blir det mye kluss - går jeg ut i fra. Hvis det er flere hundre brukere på Innlegg som må endre nick til noe som ikke allerede finnes på Diskusjon (går her ut i fra at det er brukere som ikke allerede har konto på Diskusjon), blir det veldig, veldig mye jobb for liten gevinst. Det er i underkant av 200.000(to hundre tusen) på Diskusjon (aktive og inaktive), så ekskluderingslisten er gigantisk. Jeg vet ikke om det er noen enkel løsning på dette.

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det blir noe kluss med tanke på at jeg har bruker her OG på diskusjon.no med samme innloggingsnavn og lignende.

Hvis det eventuelt blir det, noe jeg ikke ser på som urimelig, vil jeg heller holde meg her jeg er nå. :)

 

Dette forumet heter Innlegg.no, og er et forum for ikke bare Gamer.no, men også Teknofil.no, Mobilen.no, Spillmagasinet.no og Treningsmagasinet.no.

Gamer.no tjener dermed nødvendigvis ikke på flere brukere, men Innlegg.no gjør det.

Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet før så hadde det letteste for oss vært om de startet helt på nytt. "Vi" vil ikke over til Diskusjon.no uten brukernavnene og et forum som ligner på dette og leser man denne tråden på Diskusjon er tydeligvis ikke alle helt fornøyd med det forumet heller, er visst litt ustabilt.

 

Gi alle en sammen en mulighet til å fange sitt brukernavn, har man sammenfallende navn er det den første registrerte brukeren med det navnet uansett forum som beholder nicket sitt.

 

Det fjerner også sammenfallende tråder, og mens det jo er en jobb å komme i gang igjen vil vi over tid få tilbake de mest aktive trådene uansett. Det som er dumt med dette er jo at det er en fordel for Innlegg.no og spillforumet til Diskusjon.no mens de andre trådene og diskusjonstemaene (og dem er det mange av) også må starte på nytt noe jeg har full forståelse for at mange brukere på Diskusjon vil mislike.

 

Jeg innbiller meg også at et nytt forum vil gjøre det lettere å samkjøre regelverk (selv om de er forholdsvis like) siden man da unngår korrigeringer og eventuelle forvirringer - dessuten er det en grei måte å avblåse piratkopi-diskusjonen på.

 

Derfor ønsker jeg meg et nytt forum basert på samme "plattform" (altså ting som utseende og funksjonalitet) som Innlegg.no hvor begge forum møtes med blanke tastatur og farga musematter til - selv om jeg anser dette som den nok minst gjennomførbare måten.

Lenke til kommentar

Slette hele diskusjon.no? Norges største forum? Selvfølgelig kan ikke Edda bare kaste noe man har brukt ti år på å bygge opp, det hadde vært latterlig idiotisk.

 

Stabilitetsproblemene skal uansett være fikset for noen dager siden.

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Lenke til kommentar

Nå er det vel forøvrig ingenting i veien med (om det i det hele tatt er gjennomførbart) å overføre alle andre tråder til det nye forumet for at de skal fortsette der.

 

Som jeg skrev så anser jeg det som den minst gjennomførbare måten å føre forumene sammen av grunner som dette, men jeg mener allikevel det hadde vært det beste - sett fra mitt synspunkt som Innlegg.no-"aktivist".

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle tidligst registrert ha noen betydning? Siste innlogging (ikke innlegg, da lurking er helt legitimt) burde være avgjørende. Profiler som har vært døde i årevis burde man kunne slette for å gi rom til aktive brukere som vil ha det aktuelle navnet. Profiler som ikke har vært logget inn på siden 2004 kunne man ha slettet uansett, i stedet for å bruke dem til å blåse opp brukerstatistikk.

Lenke til kommentar

Vel, det er jo uansett ikke noe problem hvis du bare sender en PM til en admin.

 

Brukeren Error på diskusjon.no hadde ikke vært aktiv siden Januar 2005, og hadde 11 innlegg totalt. Jeg sendte en PM og fikk et hyggelig svar tilbake + endret brukernavn til Error (muligens bare visningsnavn? Men det gjør jo ingenting)

Lenke til kommentar

Alright, var ikke klar over dette før jeg tilfeldigvis så Gal_Apes seneste innlegg. Hvis dere virkelig ser etter brukernes meninger, også de som ikke regner seg som "den harde kjerne" (ja, jeg føler meg trygg der) så hvorfor ikke ha en kunngjøring? Som mange andre har nevnt, så virker det som om det allerede er bestemt at de to forumene skal slås sammen. Hadde dere kommet med en artikkel som "Innlegg.no skal gå sammen med Diskusjon.no - hva burde bli gjort for en god overgang?" så tipper jeg flere kunne akseptert faktumet, og heller hjulpet med en bra overgang.

 

Jeg vet ikke hvordan det er på diskusjon.no, men som jeg forstår er det et forum med mange flere brukere enn her på innlegg.no. Igjen, vet ikke hvordan det er der, men jeg føler det alltid er litt "slemmere" og upersonlig, jo større forumene er. Jeg liker ikke å gjenta fakta, men som så mange andre har sagt, så kan det bli vanskelig å "kjenne igjen avataren" og vite at "Oi, håper noen kommer og setter trollet/idioten på plass" (Zealuu, I'm looking at you!) hvis det er en drøss med andre brukere.

 

Hvis det er fastslått, at forumene skal sammen, vil jeg gjerne høre hva de ansvarlige skal gjøre for å forsikre en god overgang.

Lenke til kommentar

Når jeg har prøvd meg på og bruke diskusjon.no har det blitt mye tull med accounts. Jeg prøvde og registrere meg, men fikk aldri noen confirmation mail, så jeg fikk ikke postet eller noe, så jeg prøvde og lage en ny account med en annen email, og jeg fikk heller ingen confirmation mail den gangen heller så jeg var like langt.

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Herremann jeg stiller meg tvilende. Har alltid holdt støttet gamer.no, og dette synes jeg er merkelig. Hva er det skom skjer? Hva er det som er OK nå som ikke var OKEY når det ble splittelse?

 

Syntes Diskusjon.no bare får erfare at gamer.no var er og er et utrolig solid og godt spillmedie, og tror mye kan bli ødelagt dersom gamer.no plutselig skal slå seg sammen. Plutselig var det bare splittelse og elendighet, men gamer.no reiste seg. Hvorfor skal det nå slås sammen igjen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...