Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Jeg misliker Butler-reklamene fordi de fôrer opp under konsollelitismen som kjennetegner en stor del av brukerbasen til PlayStation. Det er ingenting nytt med PS Move, men reklamene henvender seg til de PS3-eksklusive spillerne som ikke vet bedre (eller ikke vil vite bedre), og gjør narr av ting som Wii og Kinect, helt uten grunn. Jeg synes Sony burde holde seg for god til dette, og heller fokusere på spillene og den positive opplevelsen. Dette skaper bare flere fanboys, og de vil vi ikke ha - uansett plattform.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fanboys vil være fanboys uansett hva man fòrer dem med. Om man er nogenlunde oppegående vil man skjønne at reklamene med Butler er god underholdning og utover det ikke noe mer enn reklame. Man vil ikke automatisk tro at Playstation Move er noe enestående og revolusjonerende man må beskytte med væpnet aksjon. Jeg sier ikke at det ikke finnes de av de som gjør nettopp det, men de er nok i aller største grad allerede fortapte.

Lenke til kommentar

Jeg misliker Butler-reklamene fordi de fôrer opp under konsollelitismen som kjennetegner en stor del av brukerbasen til PlayStation. Det er ingenting nytt med PS Move, men reklamene henvender seg til de PS3-eksklusive spillerne som ikke vet bedre (eller ikke vil vite bedre), og gjør narr av ting som Wii og Kinect, helt uten grunn. Jeg synes Sony burde holde seg for god til dette, og heller fokusere på spillene og den positive opplevelsen. Dette skaper bare flere fanboys, og de vil vi ikke ha - uansett plattform.

 

 

Kevin Butler reklamene er vel noe av det beste og smarteste Sony har laget. Det er endel nytt med PS Move i forhold til Wii sin motion kontroller. Dem fleste ser at det ligner på Wii sine kontrollere og tenker ikke på teknologien...helt vanelig men å si at PS Move ikke er noe nytt i forhold til Wii sin kontroller er feil.

 

Fanboys er det på alle ting, om det er en konsoll eller en bil...fanboys finner overalt. Forskjellen er at dem fleste fanboys på konsoller er rimelig unge og utaler seg på en måte som...ja barn gjør. Og dermed blir fanboys nærmest hatet på bla forum.

 

Men alle er fanboys i en eller grad...din mamma,søster,pappa..postmannen din...og ikke minst du som leser. Jeg ser ingenting galt i at folk er fanboys på et merke, bare en ordlegger seg på en bra måte.

Lenke til kommentar

Jeg misliker Butler-reklamene fordi de fôrer opp under konsollelitismen som kjennetegner en stor del av brukerbasen til PlayStation. Det er ingenting nytt med PS Move, men reklamene henvender seg til de PS3-eksklusive spillerne som ikke vet bedre (eller ikke vil vite bedre), og gjør narr av ting som Wii og Kinect, helt uten grunn. Jeg synes Sony burde holde seg for god til dette, og heller fokusere på spillene og den positive opplevelsen. Dette skaper bare flere fanboys, og de vil vi ikke ha - uansett plattform.

 

Hahaha dette tar kaka. Jeg synes Nintendo holder en lav profil, men synes Microsoft er værst, de sier vi er best, leser det daglig fra frittalende Greenburg som er umoden. Har aldri hørt Reggie Fils Aime har sagt vi er best på alt med spill og Nintendo er for hardcore, noe som Aaron Greentard som jeg kaller han har sagt.

Det finnes ikke bare fanboys på min side, like mange defensive fanboys og aggresive på alle sider denne generasjonen, som så med fotball. Fanboys finnes det, ikke bare fra min leir de kommer fra. Skulle tro MS og Nintendo ikke hadde fanboys, haha jeg ler inni meg godt nå

Lenke til kommentar

Umm, han sa jo aldri at Sony på noen måte har de verste fanboysa. Han nevnte vel faktisk aldri noe om selve skaren med etterfølgere. Han sa ganske enkelt at han ikke likte denne typen videoer som rimelig ofte skaper flere fanboys. Om Microsoft eller Nintendo hadde laget den samme videoen hadde han nok skrevet akkurat det samme.

 

Go take a chill pill.

Lenke til kommentar

Jeg orket ikke lese anmeldelsen dessverre, men for all del, jeg vil bare påpeke at dette er Dagbladet. Og det er opp til hver enkelt å bedømme om det spillet er bra eller ikke. Selv skal jeg ikke ha det, da jeg ikke er noen fan av serien. Om du finnner flere anmeldelser som sier det samme og synes det er like dårlig ville jeg blitt litt mer bekymret.

Lenke til kommentar

Har hørt fra flere steder at spillet svikter på flere enn to-tre punkter. Jeg har aldri spilt serien selv, men når jeg hører at en leiesoldat som er i stand til å utrydde hele landsbyer for slemminger plutselig har blitt ei lita sutrejente i tettsittende spandexklær og et anstrengt forhold til faren sin, nei da blir jeg glad innvendig. Vel vitende om at enda flere småkåte japanske gutter kan legge seg ved siden av Samus-putene sine om nettene og føle at de har sjangs på henne fordi hun er sårbar. Nei, jeg elsker at de ga serien tilbake til japaneserne.

Lenke til kommentar

Jeg leste nettopp denne artikkelen, og så deretter kommentarfeltet under. En av kommentarene fikk meg til å lure veldig, veldig mye. Kan noen av dere se noen mening her?

good post ... my friends who play xbox are mostly getting it because of thier other friends who have it ... unfortunatly xbox has more sales which means more ppl playing ... stupid ppl dont care about the quality of the system ... they just want a cheap system to start playing with there friends ... but then alot of them are gettin red ringed and wish they got a ps3 ... ppl have to look in to this stuff b4 buyin

 

Jeg vil ikke diskutere artikkelen [med mindre det kan holdes innenfor retningslinjenes rammer og alle viser ordentlig folkeskikk], men kommentarer som det får meg til å lure på hva i alle dager som er galt med spillere. Er det virkelig folk som er så umodne at de ser ned på folk som vil bruke mindre penger for å spille med vennene sine? Jeg kjenner jeg blir oppgitt.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Ser Dagbladet har nesten slakta Metroid Other M... http://www.dagbladet...troid/13194829/

 

Kjipt at etter så mange i serien så skal denne bli så ræva da....

 

Giant bomb gir det fire av fem stjerner, så helt håpløst kan det da ikke være. Aldri prøvd denne serien selv, men i likhet med Halo er det en serie jeg gjerne skulle ha startet på!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Selv har jeg brukt Dagbladet mye tidligere, og Snorrye Bryne har gitt meg mange timer med god lesning opp igjennom. Samme gjelder Rune Fjeld Olsen fra VG, som jeg også skylder min interesse for Ratchet & Clank og Jak and Daxter, ettersom han tipset meg om disse spillene etter at jeg hadde sendt ham en mail med spørsmål om tips til spill.

 

Når jeg traff - og hilste på - begge på Gullstikka i år var det ikke helt uten høy puls!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg leste nettopp denne artikkelen, og så deretter kommentarfeltet under. En av kommentarene fikk meg til å lure veldig, veldig mye. Kan noen av dere se noen mening her?

good post ... my friends who play xbox are mostly getting it because of thier other friends who have it ... unfortunatly xbox has more sales which means more ppl playing ... stupid ppl dont care about the quality of the system ... they just want a cheap system to start playing with there friends ... but then alot of them are gettin red ringed and wish they got a ps3 ... ppl have to look in to this stuff b4 buyin

 

Jeg vil ikke diskutere artikkelen [med mindre det kan holdes innenfor retningslinjenes rammer og alle viser ordentlig folkeskikk], men kommentarer som det får meg til å lure på hva i alle dager som er galt med spillere. Er det virkelig folk som er så umodne at de ser ned på folk som vil bruke mindre penger for å spille med vennene sine? Jeg kjenner jeg blir oppgitt.

 

 

Vel etter det du quotet så var det vel ikke det at den personen så ned på dem som ikke har en PS3? Men at mange velger i hans/hennes øyne et svakere dårligere system fordi flest har venner som eier en X360 som dem kan spille sammens med.

 

Slik tolka jeg det...men det er jo litt tullete da...hvor mange spill spiller du EGENTLIG sammens med venner? Dessuten så er jo både X360,Wii og PS3 så billige at en skulle ikke behøve idag å velge 1 spør du meg da.

Lenke til kommentar

Selv har jeg brukt Dagbladet mye tidligere, og Snorrye Bryne har gitt meg mange timer med god lesning opp igjennom. Samme gjelder Rune Fjeld Olsen fra VG, som jeg også skylder min interesse for Ratchet & Clank og Jak and Daxter, ettersom han tipset meg om disse spillene etter at jeg hadde sendt ham en mail med spørsmål om tips til spill.

 

Når jeg traff - og hilste på - begge på Gullstikka i år var det ikke helt uten høy puls!

 

Rune er ålreit han, jobber "med" min bror :)

 

Anmeldelse til Metroid var ikke dårlig skrevet (hvis noe slikt fins), men det bringer fram den samme diskusjonen, X person syns Y er av x/x karakter, det er dårlig/bra, hvem bryr seg, se hva personen poengterer om hva som er dårlig/bra, og se om det passer deg, dog, less gjerne 2-3 anmeldelser.

 

Jeg personlig foretrekker "gameplay videor/quick looks" :)

 

Vanquish ser veldig kult ut, er demoen ute for Silver members på live?

Dog er jeg ikke interessert i et nytt MP spill, har nok av dem akkurat nå.

Lenke til kommentar

Vel etter det du quotet så var det vel ikke det at den personen så ned på dem som ikke har en PS3? Men at mange velger i hans/hennes øyne et svakere dårligere system fordi flest har venner som eier en X360 som dem kan spille sammens med.

 

Slik tolka jeg det...men det er jo litt tullete da...hvor mange spill spiller du EGENTLIG sammens med venner? Dessuten så er jo både X360,Wii og PS3 så billige at en skulle ikke behøve idag å velge 1 spør du meg da.

 

Jeg skjønner ikke helt de første setningene dine.

 

Grunnen til at jeg synes det er et tåpelig utsagn er fordi han rakker ned på dem som vil ha muligheten til å spille med venner. Hvilken plattform som diskuteres (burde muligens tatt bort plattformnavn og ikke linket til selve artikkelen, siden det nå ikke kan sees på objektivt) er ikke relevant.

Hvor mange spill en spiller med venner er ikke relevant. Mye, derimot, er til dels det, og den delen av argumentet ditt forstår jeg. Men det kan kompenseres for ved at det er en felles plattform som vennegjengen spiller på, som gjør at man har ét samfunn å forholde seg til. Ergo, det blir lettere, billigere og mindre tidkrevende å se hva venner gjør og spiller, og også å bli med på det de holder på med.

 

Det er lettere å skaffe oss flere konsoller i dag, men det er ikke en del av problemstillingen. Hvis alle hadde alle plattformene ville hele diskusjonen vært uvesentlig. Helt til noen kjøper en konsoll for å rettferdiggjøre drittslenging.

 

Det han jeg siterte prøver å si, slik jeg tolket det, er at det er dumt å kjøpe en konsoll fordi vennene har den. Det er dumt med et billig system å spille sammen med vennene sine på.

 

Edit: Alt over er skrevet basert på meningen "det er dumt å kjøpe en konsoll fordi venner har den så lenge det ikke er mitt foretrukne system".

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Vel etter det du quotet så var det vel ikke det at den personen så ned på dem som ikke har en PS3? Men at mange velger i hans/hennes øyne et svakere dårligere system fordi flest har venner som eier en X360 som dem kan spille sammens med.

 

Slik tolka jeg det...men det er jo litt tullete da...hvor mange spill spiller du EGENTLIG sammens med venner? Dessuten så er jo både X360,Wii og PS3 så billige at en skulle ikke behøve idag å velge 1 spør du meg da.

 

Jeg skjønner ikke helt de første setningene dine.

 

Grunnen til at jeg synes det er et tåpelig utsagn er fordi han rakker ned på dem som vil ha muligheten til å spille med venner. Hvilken plattform som diskuteres (burde muligens tatt bort plattformnavn og ikke linket til selve artikkelen, siden det nå ikke kan sees på objektivt) er ikke relevant.

Hvor mange spill en spiller med venner er ikke relevant. Mye, derimot, er til dels det, og den delen av argumentet ditt forstår jeg. Men det kan kompenseres for ved at det er en felles plattform som vennegjengen spiller på, som gjør at man har ét samfunn å forholde seg til. Ergo, det blir lettere, billigere og mindre tidkrevende å se hva venner gjør og spiller, og også å bli med på det de holder på med.

 

Det er lettere å skaffe oss flere konsoller i dag, men det er ikke en del av problemstillingen. Hvis alle hadde alle plattformene ville hele diskusjonen vært uvesentlig. Helt til noen kjøper en konsoll for å rettferdiggjøre drittslenging.

 

Det han jeg siterte prøver å si, slik jeg tolket det, er at det er dumt å kjøpe en konsoll fordi vennene har den. Det er dumt med et billig system å spille sammen med vennene sine på.

 

Edit: Alt over er skrevet basert på meningen "det er dumt å kjøpe en konsoll fordi venner har den så lenge det ikke er mitt foretrukne system".

Vel, nå ser jeg at du la til en edit nederst, og akkurat det du skriver der mener jeg er hele poenget.

 

Så lenge du kjøper det systemet DU foretrekker er saken grei, betyr ikke noe hvilken det er. Det jeg tror personen du quotet mener, og jeg må si meg enig i, er denne latterlige gruppementaliteten. Denne, "Jeg vil ha det fordi alle andre har det" mentaliteten som jeg håper alle over en viss alder har lagt fra seg. Jeg synes det er latterlig, ja på grensen til patetisk at noen (ganske mange faktisk) former seg selv etter hva andre gjør og mener. I dette tilfellet, du kjøper ikke den konsollen du kjøper fordi DU personlig foretrekker den, men fordi alle andre gjør det. Du ser ikke på hvilke kvaliteter systemet har, og om de passer din smak. Det er det jeg tror personen mente med det han sa, og i så fall er jeg helt enig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...