Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Vel etter det du quotet så var det vel ikke det at den personen så ned på dem som ikke har en PS3? Men at mange velger i hans/hennes øyne et svakere dårligere system fordi flest har venner som eier en X360 som dem kan spille sammens med.

 

Slik tolka jeg det...men det er jo litt tullete da...hvor mange spill spiller du EGENTLIG sammens med venner? Dessuten så er jo både X360,Wii og PS3 så billige at en skulle ikke behøve idag å velge 1 spør du meg da.

 

Jeg skjønner ikke helt de første setningene dine.

 

Grunnen til at jeg synes det er et tåpelig utsagn er fordi han rakker ned på dem som vil ha muligheten til å spille med venner. Hvilken plattform som diskuteres (burde muligens tatt bort plattformnavn og ikke linket til selve artikkelen, siden det nå ikke kan sees på objektivt) er ikke relevant.

Hvor mange spill en spiller med venner er ikke relevant. Mye, derimot, er til dels det, og den delen av argumentet ditt forstår jeg. Men det kan kompenseres for ved at det er en felles plattform som vennegjengen spiller på, som gjør at man har ét samfunn å forholde seg til. Ergo, det blir lettere, billigere og mindre tidkrevende å se hva venner gjør og spiller, og også å bli med på det de holder på med.

 

Det er lettere å skaffe oss flere konsoller i dag, men det er ikke en del av problemstillingen. Hvis alle hadde alle plattformene ville hele diskusjonen vært uvesentlig. Helt til noen kjøper en konsoll for å rettferdiggjøre drittslenging.

 

Det han jeg siterte prøver å si, slik jeg tolket det, er at det er dumt å kjøpe en konsoll fordi vennene har den. Det er dumt med et billig system å spille sammen med vennene sine på.

 

Edit: Alt over er skrevet basert på meningen "det er dumt å kjøpe en konsoll fordi venner har den så lenge det ikke er mitt foretrukne system".

 

Ikke rart Larzen ikke er enig med deg, han har jo skrevet omtrent akkurat det samme som innlegget du postet. Husker han skrev at at grunnen til at 360 gjorde det bedre enn ps3 i UK \var fordi det var så mange fattige folk der så de hadde ikke råd til PS3...

 

Forøvrig ganske tragikomisk å se playstation fanboys si akkurat det motsatte av hva de sa under ps2 tiden.

Da var argumentet at PS2 var best fordi den hadde flest spill.

 

Nå er det 360 som har flest spill men det betyr tydeligvis ikke så mye lenger. Nå er det på det nivået at halo og gears suger i forhold til killzone og god of war.

 

Live har også alltid vært dritt fordi det har kostet penger å spille online. Men nå betaler de nesten alle mer enn hva live koster for psn+. Som ikke har noe med online spilling å gjøre til og med, som liksom var det eneste de brydde seg om...

 

Snart blir det kinect suger fordi Sony's Wii kopi er så mye bedre. Til tross for at nesten ingen hardcore spill kommer til å spilles med de...

For ikke glemme all dritten de har sagt om Wii. Nå er akkurat det samme systemet plutselig kult fordi det er litt mer teknisk avansert.

 

Nesten så man må gi seg ende over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke rart Larzen ikke er enig med deg, han har jo skrevet omtrent akkurat det samme som innlegget du postet. Husker han skrev at at grunnen til at 360 gjorde det bedre enn ps3 i UK \var fordi det var så mange fattige folk der så de hadde ikke råd til PS3...

Han er ikke enig fordi han har skrevet det samme som meg? Eller at han er uenig fordi han mener det motsatte av meg? Hvem som er enig eller uenig er ikke viktig. Argumentasjonen, derimot.

 

Forøvrig ganske tragikomisk å se playstation fanboys si akkurat det motsatte av hva de sa under ps2 tiden.

Da var argumentet at PS2 var best fordi den hadde flest spill.

 

Nå er det 360 som har flest spill men det betyr tydeligvis ikke så mye lenger. Nå er det på det nivået at halo og gears suger i forhold til killzone og god of war.

Plattformene er irrelevant. Det er argumentasjonen til originalsitatet jeg reagerte på.

 

Live har også alltid vært dritt fordi det har kostet penger å spille online. Men nå betaler de nesten alle mer enn hva live koster for psn+. Som ikke har noe med online spilling å gjøre til og med, som liksom var det eneste de brydde seg om...

Det går ut på mer enn månedlig pris. Hvis du er på et system hvor du finner venner, innhold og tjenester som appellerer til deg er det noe du er villig til å bruke penger på.

 

Snart blir det kinect suger fordi Sony's Wii kopi er så mye bedre. Til tross for at nesten ingen hardcore spill kommer til å spilles med de...

For ikke glemme all dritten de har sagt om Wii. Nå er akkurat det samme systemet plutselig kult fordi det er litt mer teknisk avansert.

 

Nesten så man må gi seg ende over.

Igjen, lite å gjøre med originalsitatet jeg hentet frem.

 

Så lenge du kjøper det systemet DU foretrekker er saken grei, betyr ikke noe hvilken det er. Det jeg tror personen du quotet mener, og jeg må si meg enig i, er denne latterlige gruppementaliteten. Denne, "Jeg vil ha det fordi alle andre har det" mentaliteten som jeg håper alle over en viss alder har lagt fra seg. Jeg synes det er latterlig, ja på grensen til patetisk at noen (ganske mange faktisk) former seg selv etter hva andre gjør og mener. I dette tilfellet, du kjøper ikke den konsollen du kjøper fordi DU personlig foretrekker den, men fordi alle andre gjør det. Du ser ikke på hvilke kvaliteter systemet har, og om de passer din smak. Det er det jeg tror personen mente med det han sa, og i så fall er jeg helt enig.

 

Bevares, folk skal velge sitt eget system ut i fra sine egne ønsker, tanker og hvilke kvaliteter de legger vekt på, men å se ned på folk som vil ha et system de kan spille med venner på av nettopp den grunnen mener jeg er smålig. Å bli presset til å kjøpe noe er ikke kult. Man må ta et selvstendig valg.

Å kjøpe en spillkonsoll er (eller, var) et kompromiss. Ville du ha et system med de spillene, den kontrollen og det flerspillerfokuset eller vil du ha et system med en helt annerledes kontroll, veldig forskjellige spill og et helt annerledes flerspillerfokus?

Spillkonsoller er mer enn spill, og to av tre alternativ har et veldog fokus på egne nettsamfunn for spilling mer/mer. Å velge en konsoll med bakgrunn i å ville spille med venner ser jeg ingenting galt i. Konsollen må jo tross alt velges med bakgrunn i noe.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Dette med fanboys er et vanskelig tema å starte å snakke om da det somregel altid sporer av.... det jeg prøvde å svare på Laland var kun selve quoten, jeg sjekket ikke linken du posta. Mulig derfor det virket noe rart det jeg skrev...og jeg er ikke den beste til å ordlegge meg til tider. Det høres så bra ut i hode...men blir grøt når en skal få det ut...haha!

 

Men ang fanboys så har jeg skrevet tidligere at det er det i alle...enten det er en konsoll eller en bil. Mamma,søster,pappa,postmannen og du som leser er en fanboy i en eller annen form. Men det har hvordan man ordlegger seg....på forumer så blir jo fanboys nærmest hatet. Men det tror jeg har mye med at dem fleste av dem er rimelig unge og ordlegger seg...som unge gjør. (eller som meg hvor det høres bra ut i hode og kommer ut som grøt :p )

 

Jeg liker Playstation bedre en Xbox men jeg kunne ikke klart meg uten Xbox forde...det beste hadde vært å smelle dem sammens å få det beste av begge! Det hadde vært rått det!

 

Men fanboys som er ute å kjører på forum er som et sår som gror....en har lyst å klø...men beste er å slenge et stort plaster (med batman eller spiderman på! Veldig viktig) på og ikke se mer til dem...gjort det med flere "sår" her slik og det hjelper ;)

 

EDIT: Da har jeg bestilt det jeg trenger til å teste Move! Ble Move kontroll til 449,- fra Elkjøp, Move navigator til ca 180,- fra Play og spillet Start the Party til 399,- fra Elkjøp..må vel ha Sports Champions også etterhvert. Håpe det er mer pressist en Kinect da...time wil show! (ja jeg har testet Kinect)

 

(Playstation Eye har jeg allerede om noen lurte på om jeg hadde glemt en aldri så viktig liten del...hehe)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Dette med fanboys er et vanskelig tema å starte å snakke om da det somregel altid sporer av.... det jeg prøvde å svare på Laland var kun selve quoten, jeg sjekket ikke linken du posta. Mulig derfor det virket noe rart det jeg skrev...og jeg er ikke den beste til å ordlegge meg til tider. Det høres så bra ut i hode...men blir grøt når en skal få det ut...haha!

Da er vi på bølgelengde, og jeg sliter litt med å ordlegge meg til tider jeg og, så ser og forstår den :)

 

Men ang fanboys så har jeg skrevet tidligere at det er det i alle...enten det er en konsoll eller en bil. Mamma,søster,pappa,postmannen og du som leser er en fanboy i en eller annen form. Men det har hvordan man ordlegger seg....på forumer så blir jo fanboys nærmest hatet. Men det tror jeg har mye med at dem fleste av dem er rimelig unge og ordlegger seg...som unge gjør. (eller som meg hvor det høres bra ut i hode og kommer ut som grøt :p )

 

Jeg liker Playstation bedre en Xbox men jeg kunne ikke klart meg uten Xbox forde...det beste hadde vært å smelle dem sammens å få det beste av begge! Det hadde vært rått det!

 

Men fanboys som er ute å kjører på forum er som et sår som gror....en har lyst å klø...men beste er å slenge et stort plaster (med batman eller spiderman på! Veldig viktig) på og ikke se mer til dem...gjort det med flere "sår" her slik og det hjelper ;)

Da er vi egentlig veldig enige. Rart med det. Bare en tar seg litt lenger tid til å formulere seg, så blir det slik en forskjell :)

Lenke til kommentar

Alt jeg kan si nå er fantastisk, rett og slett fantastisk! Kan knapt tenke meg en bedre nyhet, endelig litt info om et av de "nye" Oddworld spillene. En ting som er sikkert er at det er mer enn en titel, som har blitt nevnt tidligere fra Just Add Water.

 

Men nå har det kommet fram at de jobber med en HD Remake av Stranger's Wrath som kommer ut på PSN Påsken 2011! Gleder meg.

 

http://kotaku.com/5629346/oddworld-strangers-wrath-is-back

Lenke til kommentar

Så lenge du kjøper det systemet DU foretrekker er saken grei, betyr ikke noe hvilken det er. Det jeg tror personen du quotet mener, og jeg må si meg enig i, er denne latterlige gruppementaliteten. Denne, "Jeg vil ha det fordi alle andre har det" mentaliteten som jeg håper alle over en viss alder har lagt fra seg. Jeg synes det er latterlig, ja på grensen til patetisk at noen (ganske mange faktisk) former seg selv etter hva andre gjør og mener. I dette tilfellet, du kjøper ikke den konsollen du kjøper fordi DU personlig foretrekker den, men fordi alle andre gjør det. Du ser ikke på hvilke kvaliteter systemet har, og om de passer din smak. Det er det jeg tror personen mente med det han sa, og i så fall er jeg helt enig.

 

Bevares, folk skal velge sitt eget system ut i fra sine egne ønsker, tanker og hvilke kvaliteter de legger vekt på, men å se ned på folk som vil ha et system de kan spille med venner på av nettopp den grunnen mener jeg er smålig. Å bli presset til å kjøpe noe er ikke kult. Man må ta et selvstendig valg.

Å kjøpe en spillkonsoll er (eller, var) et kompromiss. Ville du ha et system med de spillene, den kontrollen og det flerspillerfokuset eller vil du ha et system med en helt annerledes kontroll, veldig forskjellige spill og et helt annerledes flerspillerfokus?

Spillkonsoller er mer enn spill, og to av tre alternativ har et veldog fokus på egne nettsamfunn for spilling mer/mer. Å velge en konsoll med bakgrunn i å ville spille med venner ser jeg ingenting galt i. Konsollen må jo tross alt velges med bakgrunn i noe.

Da er vi jo så godt som enige da. :) Dette med å gjøre beviste og selvstendige valg er ganske vanskelig, og man gjør lurt i å stoppe opp av og til, og tenke om det valget du skal til å ta er grunnet dine egne rasjonaliseringer eller om det er en speiling av andres tanker. Ved sistnevnte tilfelle kan du fort havne i den situasjonen at du sitter igjen med noe som ikke passer deg. Og det er ikke morsomt, derfor er jeg veldig nøye med hvorfor jeg velger å gjøre det jeg gjør. Jeg tar mine egne valg, hvis det får andre til å se på meg som sær så får de bare gjøre det.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Alt jeg kan si nå er fantastisk, rett og slett fantastisk! Kan knapt tenke meg en bedre nyhet, endelig litt info om et av de "nye" Oddworld spillene. En ting som er sikkert er at det er mer enn en titel, som har blitt nevnt tidligere fra Just Add Water.

 

Men nå har det kommet fram at de jobber med en HD Remake av Stranger's Wrath som kommer ut på PSN Påsken 2011! Gleder meg.

 

http://kotaku.com/5629346/oddworld-strangers-wrath-is-back

 

Denne remaken skal også ha MOVE-støtte :D Og hvem sier at Move ikke er verdt å kjøpe? Blir nice dette her, har skaffa meg Move til 780,- totalt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...