Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja var virkelig litt av en helbom. Jeg hadde bestilt tre spill + en blu ray. Tok meg ikke lange tiden etter jeg så pakken for å skjønne at det kun var tre ting i den. Burde jo gå opp et lite lys for den som sender ut også da tenker jeg. Men men. Regner med CDON ordner opp. Vil helst ikke bli sittende med My sims racing og Family game night vol 2 :/

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke samle ett lite gram med interesse for KillZone 3. Greit nok, jeg har ikke spilt de forrige i serien men jeg kan heller ikke se hvordan disse spillene er noe annet enn middelmådige generiske førstepersonsskyttere heller. Noen som kan gi meg en liten introduksjon til hva som er så fantastisk uten å gå helt bananas over det faktum at det er PS 3-eksklusivt? Med andre ord, jeg lar meg ikke imponere av god grafikk alene.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke samle ett lite gram med interesse for KillZone 3. Greit nok, jeg har ikke spilt de forrige i serien men jeg kan heller ikke se hvordan disse spillene er noe annet enn middelmådige generiske førstepersonsskyttere heller. Noen som kan gi meg en liten introduksjon til hva som er så fantastisk uten å gå helt bananas over det faktum at det er PS 3-eksklusivt? Med andre ord, jeg lar meg ikke imponere av god grafikk alene.

 

Og hvilke skytespill er i dine øyne ikke "middelmådige og generiske"? Syne s de fleste skytespill i mer eller mindre grad er nokså generiske hvis man tenker etter.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det som er poenget mitt SirKenneth89. Førstepersonsskyttere produseres en masse og jeg klarer ikke se hva det er som gjør at KillZone-serien fortjener å skille seg ut.

 

@Maury: For min del handler det ikke om tid, jeg er rimelig avslappet til denne spillhøsten som, rent bort i fra Fable 3, ikke kommer til å være noen stor greie for min del. Jeg er rett og slett bare lysten på å få vite hva det er som gjør at KillZone er så populært hos enkelte.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det som er poenget mitt SirKenneth89. Førstepersonsskyttere produseres en masse og jeg klarer ikke se hva det er som gjør at KillZone-serien fortjener å skille seg ut.

 

@Maury: For min del handler det ikke om tid, jeg er rimelig avslappet til denne spillhøsten som, rent bort i fra Fable 3, ikke kommer til å være noen stor greie for min del. Jeg er rett og slett bare lysten på å få vite hva det er som gjør at KillZone er så populært hos enkelte.

 

Det samme kan også jeg si om spill som Call of Duty og Halo, er ikke noe som virkelig skinner i de spillene. Sant nok så er ikke Killzone 2 et mesterverk, men det har da noen virkelig gode sider.

Lenke til kommentar

For min del var det grafikken som var det store med KZ2. Og det faktum at det kommer i 3D denne gangen er nok det store for KZ3. Jeg synes ikke gameplayer i KZ2 var noe særlig og har heller ikke 3D TV så jeg tror jeg hopper over denne tittelen. Jeg er nok uansett rimelig opptatt med Black ops multiplayeren når dette kommer ut, da jeg er rimelig "fanboy" over gameplayet i CoD serien.

Lenke til kommentar

Killzone 2 var noe eget hos meg ihvertfall, kult coversystem med grei historie, noen momenter jeg fikk gåsehud. Eksplosjoner og grafikk som er blant det beste jeg har sett på dagens konsoller, sier vel sitt. Onlinedelen der har gitt meg flere timer en COD og Halo til sammen og det er en stor feat i seg selv. Bare betaen klarte jeg å passere 25 timer av Killzone 2 :p

 

Så Killzone 3 med 3D, Move Support og enda bedre gameplay, grafikk og historie gjør at Killzone 3 blir mitt most wanted game i 2011 sammen med Last Guardian og Infamous 2!!

Ser ikke slik på andre fronter på Wii og 360, Gears 3 og hva annet. Zelda Skyward Sword som kommer i 2011 og viss ikke Epic Mickey kommer iår så er Wii lineup for 2011 for meg er bedre en 360. Får jeg lov til å mene dette, eller ikke?

Endret av Toman
Lenke til kommentar

For min del var det grafikken som var det store med KZ2. Og det faktum at det kommer i 3D denne gangen er nok det store for KZ3. Jeg synes ikke gameplayer i KZ2 var noe særlig og har heller ikke 3D TV så jeg tror jeg hopper over denne tittelen. Jeg er nok uansett rimelig opptatt med Black ops multiplayeren når dette kommer ut, da jeg er rimelig "fanboy" over gameplayet i CoD serien.

 

Som jeg nevnte i innlegget mitt - grafikk selger ikke et spill for min del.

 

Killzone 2 var noe eget hos meg ihvertfall, kult coversystem med grei historie, noen momenter jeg fikk gåsehud. Eksplosjoner og grafikk som er blant det beste jeg har sett på dagens konsoller, sier vel sitt. Onlinedelen der har gitt meg flere timer en COD og Halo til sammen og det er en stor feat i seg selv. Bare betaen klarte jeg å passere 25 timer av Killzone 2 :p

 

Så Killzone 3 med 3D, Move Support og enda bedre gameplay, grafikk og historie gjør at Killzone 3 blir mitt most wanted game i 2011 sammen med Last Guardian og Infamous 2!!

Ser ikke slik på andre fronter på Wii og 360, Gears 3 og hva annet. Zelda Skyward Sword som kommer i 2011 og viss ikke Epic Mickey kommer iår så er Wii lineup for 2011 for meg er bedre en 360. Får jeg lov til å mene dette, eller ikke?

 

 

Og igjen trekkes grafikken frem. Er det lite annet man kan holde frem for en utenforstående og si: "Dette! Dette er grunnen til at jeg spiller KillZone!". Fete eksplosjoner er jo alltid velkommen, for all del, og coversystem er jo slettes ikke dumt i en tid hvor det ikke alltid er en forskjell på et lite bord, en tanks eller noen gresstuster. Men det sier slettes ikke sitt, for selv en apekatt på sirkus skal greie å leke med kinaputter uten at resten av showet inspirerer til videre underholdning. Hva handler historien i grove trekk om? Hvordan fortelles den? Og jeg må også føye til at jeg ikke bryr meg om online-spilling.

 

Hva du mener om kommende spill er ett fett for meg, det er et problem at du ikke makter å balansere uttrykket ditt til å fremstå som mindre fanboy-aktig riktignok, og avslutningsvis må jeg ærlig innrømme at det virker som din fascinasjon for spill grunner ut i god grafikk, og der er vi ikke på noen måte på bølgelengde - men det spiller ingen rolle.

 

 

Lenke til kommentar

Jepp bare grafikk ja, merkelig det da skulle aldri hatt konsollene mine da og heller hatt en monsterpc til 24000kr, da er det som er for grafikk

Er helt og holdent jeg og, stoler ikke på brukere selv, hadde jeg gjort det hadde jeg sittet med en maskin og ikke mer...

Skulle heller ikke hatt Nintendo Wii og ikke DSi XL og heller ikke PSP, så grafikkjaget er ikke så stort men noe er det for meg

Lenke til kommentar

Mulig jeg tok feil. men om det ikke er det er det merkelig at det eneste du greier å trekke frem er god grafikk, og heller ikke tar deg bryet med å fortelle hva du virkelig mener.

 

Men som sagt, det er ikke derfor jeg spurte om hva det var som var the big thing med KillZone, og jeg har mine grunner til å spille og andre har sine. Venter fortsatt på et svar som ikke omhandler god grafikk forsåvidt.

 

Ellers lastet jeg ned Dead Rising: Case Zero-demoen nettopp, gleder meg til å prøve den i kveld! Mulig jeg ender opp med å kjøpe hele Case Zero, og i beste fall Dead Rising 2.

Lenke til kommentar

Grunnen til at vi nevner grafikk er vel fordi det ikke er stort annet å fremheve. En helt alminnelig story som ikke skiller seg fra noe annet skytespill der ute. Drep den sinte diktatoren. Gameplayet er tregt og styringen virker ikke så responsiv som den burde ha vært.

 

Edit: Multiplayer delen er moro bygd opp med skiftende objectives igjennom kampen, men sliter dessverre med mye bulletlag noe som ofte resulterer i at både han du skyter på og deg selv stryker med samtidig.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Jeg synes Killzone 2 var et bra spill, et mesterverk? Nei langt langt derifra..... Historien var ikke spesielt engasjerende eller bra men det var masse action og fart stort sett hele tiden. Kontrollerne var kanskje ikke av den beste sorten men heller langt ifra dårlig.

 

Killzone 2 er PS3 sitt svar på Crysis mener nå jeg da...folk bruker titusenvis av kroner på å bygge maskiner til å kjøre spill som Crysis. Er Crysis et genialt bra spill med en helt sinnsyk historie? Nei det er vel dem fleste enig at det ikke er...? Men grafikken...oh den deilige grafikken...den er det ingen som slår. Rart det der...at det er ok at pc gamere bruker tusenvis av kroner på maskiner for å kjøre spill nesten utelukkende for grafikk og det er greit, men om en konsoll gamer liker et spill pga grafikk så er det plutselig som å banne i kirka....?!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Mulig jeg tok feil. men om det ikke er det er det merkelig at det eneste du greier å trekke frem er god grafikk, og heller ikke tar deg bryet med å fortelle hva du virkelig mener.

 

Men som sagt, det er ikke derfor jeg spurte om hva det var som var the big thing med KillZone, og jeg har mine grunner til å spille og andre har sine. Venter fortsatt på et svar som ikke omhandler god grafikk forsåvidt.

 

Ellers lastet jeg ned Dead Rising: Case Zero-demoen nettopp, gleder meg til å prøve den i kveld! Mulig jeg ender opp med å kjøpe hele Case Zero, og i beste fall Dead Rising 2.

 

Våpnene føles realistiske, ikke lett og snu deg rundt som for eks i COD der man føles du er lett som en ballong, våpnene føltes balansert, og ikke at SMG skal føles som en sniper som UMP gjør i for eks MW2 :). Kan godt komme med fler viss det er ikke en grunn nok ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...