Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blæ, håper i så fall det er noe de legger på i etterkant, slik at en får muligheten til å velge mellom 2D og 3D.

 

La meg først si at når det først skal ha en film i 3D så skal det IKKE legges på i ettertid. Gjør ikke saken bedre.

Er rimelig sikker på at de filmer det i 3D, har lest det og det kan sees på den lille filmsnutten. Der går Jackson fobi ett 3D kamera.

 

Jeg er selv ikke så glad i 3D og håper selvfølgelig at det blir laget en version uten.

Endret av Wacom
Lenke til kommentar

Er klar over det, men ettersom jeg ikke har noe ønske om å se den i 3D uansett hvordan en snur og vender på det, foretrekker jeg ganske enkelt at de ikke filmer i 3D til tross for at 3Den da blir bedre.

 

(Nå skal det sies at jeg ikke har peiling på hvordan det vil bli seendes ut i 2D når det er filmet i 3D).

Lenke til kommentar

Når de lager en film for å ha den i 3D påvirker jo dette veldig hvordan de gjør det med kamera vinklingen ol. Når man ser en 3D film i 2D kommer det veldig godt frem hvor det var ment med 3D. Man merker veldig godt at dette hadde vært mer "storslagent" i 3D versjonen, og at filmen egentlig er laget for å bli sett i 3D.

 

Jeg personlig må se en 3D film i 3D for jeg føler at jeg går glipp av noe hvis jeg bare ser den i 2D. Selv om jeg egentlig hater 3D,hele bildet blir jo Blurry og i tillegg ødelegger de dumme solbrillene (Solbriller!! hvem sin ide var det??) alle fargene på filmen.

 

Jeg tørr nesten vedde en ballestein på at vi i løpet av de første fem minuttene av filmen kommer til å få en scene hvor ringen lyser opp i trynene våres.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Prøv å se positivt på det, det kommer sannsynligvis til å bli den beste, dyreste og mest avanserte utnyttelsen av 3D-teknologien hittils. Jeg var hvertfall storfornøyd med Avatar i 3D på kino og regner med at The Hobbit kommer til å overgå den opplevelsen, så jeg ser ikke så mørkt på det.

 

Det eneste kjipe er at det fort kan bli skuffende å se samme filmen på Blu-ray hjemme i stua senere (har ikke prøvd dette med Avatar ennå).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jojo det blir nok ganske episk egentlig. Husker når jeg så UP på IMAX i London, det var en ganske syk opplevelse. Å se Avatar på den lille lokal kinoen i sal 4 var ikke akkurat helt det samme. Tror jeg i det minste må komme meg inn til Oslo når jeg skal se filmen.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Kan ikke si mer enn gleder meg :) Jeg synes LOTR var bedre som bøker, fordi det er så mye mer, og LOTR er basert mer på verden rundt, som ble laget før, under og etter Hobbiten og LOTR, mens Hobbiten var ment som en enkeltstående bok uten mye mer til den. Tolkien trodde ikke folk ville ha mer bakgrunnsinfo om alt som var rundt Hobbiten og LOTR, og det er akkurat det osm gjør LOTR større for min del, den bare er større.

Lenke til kommentar

Nokon som veit noko om Cate Blanchett si rolle? Eg har høyrd ho skal spele Galadriel (og det ville vore naturleg, ho er ein dyktig skodespelar og gjorde ei god rolle som ho i Ringenes Herre), men Galadriel er jo ikkje tilstades i Hobbiten. Ho blir ikkje ein gong nemnd. Så eg er ekstremt uroleg på om dette blir bra, eller enda ein Ringenes Herre - To Tårn :(

 

Satser også på at det blir gitt ut ein 2D versjon, da eg får veldig vondt i auga og nakken når eg ser 3D.

Lenke til kommentar

Blanchett skal selvsagt spille Galadriel, det ville vært rart å sette henne inn i en annen rolle. Og dette virker naturlig nok litt merkelig, siden Galadriel ikke er nevnt i Hobbiten. Men sånn er det nå, og filmatiseringer av bøker forandrer jo alltid på materialet og ikke bare fjerner ting, men legger ofte til egne ting. Det ble gjort i Ringenes Herre, og vil også skje i Hobbiten. Noen mener det er feil, personlig mener jeg at det er greit så lenge det fungerer. Film og bok er to helt forskjellige medier, og det som fungerer i bok fungerer ofte ikke på film, og vice versa.

 

Er jo heller ikke kjent hvor stor rollen blir, det kan jo for alt vi vet være snakk om bare en scene eller to. Orlando Bloom kommer jo også tilbake som Legolas (som heller ikke er med i boka), men vil etter det jeg har hørt bare være med i 2 minutter av filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...