Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

En tråd der alt om Hobbit-filmene kan postes og diskuteres.

 

Men først litt info om filmene, og nå i første omgang del 1 av Hobbiten.

 

The Hobbit: An Unexpected Journey er premieresatt til 14. desember 2012.

 

The Hobbit: There and Back Again er premieresatt til 13. desember 2013.

 

Peter Jackson har regi på disse to filmene.

 

Manuset er skrevet av Perter Jackson, Fran Walsh, Guillermo del Toro og Philippa Boyens

 

På rollelisten finner vi navn som; Cate Blanchett(Galadriel), Saoirse Ronan(Itrail), Orlando Bloom(Legolas), Martin Freeman(Bilbo Baggins), Richard Armitage(Thorin Oakenshield), Jeffrey Thomas(Thror), Mike Mizrahi(Thrain), Elijah Wood gjentar sin rolle som Frodo Baggins(mest sansynelig som en fortellerstemme) og ikke minst Christopher Lee som Saruman og Ian McKellen som Gandalf.

Flere navn er forvendtet å komme på rollelisten utover året.

 

Endret av Wacom
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Offtopic så har jeg endret litt på emnetittelen her. Den var litt lite beskrivende.

 

Konge. Ser at den gamle var lite brukbar med hendhold til trådens retning.

 

----

 

Jeg skal etter beste evne oppdatere så for så ny informasjon kommer til dagslyset, men jeg har en opptatt tid forman meg med eksamensforbredelser og eksamen. Ikke urovekkende har jeg selvfølgelig det som førsteprioritet.

 

Men finner dere noe nytt som ikke er postet her før kan dere bare hive det opp. Det er bare gledelig!

Lenke til kommentar

Virker nice dette. Nå er det tusen år siden jeg leste Hobbiten da, men jeg mener å huske at den ikke var like episk som LOTR bøkene. Uansett, satser på at det blir bra!

Motsatt her. Synes Hobitten var en bedre bok, men det kan tenkes det skyldtes at jeg leste den før Ringenes herre-bøkene.

Husker ennå den egentlige opprinnelsen til golfsporten :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[...]ikke like episk som LOTR bøkene. Uansett, satser på at det blir bra!

 

Det skal godt gjøres å være like episk med den lengden Hobbiten har. Jeg synes boka er bedre lesning mye fordi den er litt mindre på alle måter. Med to filmer håper jeg ingen av dem inneholder verken for mye Legolas eller en snakkende Smaug. Sistnevnte tror jeg ikke vil fungere på film, skjønt det kan jo motbevises.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...