Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringenes Herre er egentlig en ganske dårlig bok.

 

Gjenta, over?

 

Lotr bøkene går fra bra til dårlig til drit bra til drit dårlig så bra så dårlig osv.

 

Jeg husker da jeg leste to torn, første halvdel var drit bra når det handlet om krigen i rohan, men siste halvdel av boka er bare frodo og sam som går og går, jeg brukte 2 dager på første halvdel, jeg brukte 3 måneder på siste halvdel av to torn

Lenke til kommentar

At det er en barnebok hadde jeg helt glemt. Forhåpentligvis sikter de seg inn på samme målgruppe som LOTR og en PG-13. Noe annet vil ta mye av luften ut av filmen. Battle of Five Armies uten piler i ansikt og blod ser jeg ikke for meg. Igjen samsvarer ikke en PG-13 med dyr som snakker selv om de logisk sett ikke trenger å snakke i dette universet. Det vil bare være avvæpnende og spenningsdrepende. Peter Jackson hadde vett til å ta ut plotthullet Tom Bombadil fra LOTR, og kjenner sikkert sin besøkelsestid også her til å lage en modnere film.

Lenke til kommentar

Jeg både gleder meg og er skeptisk. Fallhøyden er jo enorm. Å nå opp til det fenomenet Ringenes Herre-filmene ble, er omtrent umulig, og uansett hva som skjer så vil jo Hobbitfilmen(e) bli sammenlignet opp mot Ringenes Herre på alle mulige måter. Men jeg har tro på at det går bra. Av den enkle grunn at det er PJ som styrer skuta, at mange skuespillere returnerer til de samme rollene, at alt "stemmer".

For min del er det ikke så viktig at filmen er tro mot boka. Det som teller er at den passer inn i det universet som Ringenes Herre-filmene allerede har etablert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ringenes Herre er egentlig en ganske dårlig bok.

 

Gjenta, over?

 

 

jepp. Til tider svært dårlig skrevet. Historien står bom stille i perioder, og det er ikke så ofte man får den "kan ikke legge fra seg boka"-følelsen. Men de gjorde en ypperlig jobb med å kovertere det til film, og har ikke gått i samme fella som blant annet Harry Potter gjør ved å lage et handlingsreferat av boka som føles ekstremt kortfattet og masete.

Lenke til kommentar

Tja, for min del syns jeg ringenes herre har en såpass dårlig "se igjen" faktor at hobbiten vil virke som en befrielse uansett.

 

Jeg tror jeg kan se Ringenes Herre-filmene hundre ganger uten å bli lei. De er kanskje tidenes og verdens beste filmer.

De går, og de går, og de går, og de går... Jeg syns de var dritkule første og andre gangen, nå sovner jeg halvveis gjennom andre filmen om jeg prøver å se de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...