Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg leser Ringenes Herre ca. 3 ganger i året tror jeg :p

Hobbiet har kanskje kjørt seg en 5-6 ganger her og, kanskje jeg skal ta den frem nå og!

Jeg har faktisk ikke lest Ringenes Herre, altfor tragisk at jeg ikke har gjort det enda.

Anbefaler deg forresten å lese Hobbiten på engelsk, hvis du ikke allerede gjør det da. Språket er ikke avansert, og jeg trivdes bedre med å lese det på engelsk enn på norsk faktisk. Føltes mer originalt ut.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Lest dem alle på engelsk ja, best sånn :D Enig i at språket ikke er noe vanskelig, og er jo greit å lese det akkurat sånn som Tolkien skrev det.

 

Du må jo lese Ringenes Herre :D Det er egentlig ikke noe særlig vanskeligere språk der, det er bare så sinnsykt mange ord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måten Hobbiten ble skreve på er egentlig utrolig bra. Fyldig språk, gode beskrivelser (hver gang jeg leser boken så ender jeg opp med det samme bildet i hodet mitt, et bilde som er utrolig vakkert), samt han brukte ikke mange ord for å beskrive noe.

 

Vurderer det, så absolutt. Bare jeg får tid innen rimelig tid. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det jeg er redd for er at Peter Jackson faller i samme fella som Coppola i Gudfaren for eksempel. Det er jo 10 år siden Lord of the Rings ble ferdig, og har seriøse tvil om at Peter kan lage en ny historie og film hovedsaklig basert på LOTR som kan måle seg med den serien. Faktum at han fokuserer på 3D bekymrer meg litt å. Er det noen som er oppe for denne vannskelige oppgaven, er det jo Peter Jackson.

 

Blir artig å se traileren snart, gleder meg, men fremdeles sykt bekymret. Ønsker å få den ordentlige LOTR-følelsen tilbake som jeg fikk første gang jeg så de filmene.

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig for PJ å konkurrere med seg selv, for han må finne seg i at filmene blir sammenlignet med Ringenes Herre. Hobbiten som bok er ganske mye lysere og har mer fokus på humor enn Ringenes Herre, men jeg tror at den allikevel kommer til å være i samme stil som Ringenes Herre-filmene (spesielt Ringens Brorskap). Guillermo del Toro har jo også vært med på manuset, så det er mulig manuset har blitt noe "formørket" av han. Jeg har stor tro på at vi kommer til å få LOTR-følelsen tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...