Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

Heavy Metal? Eg veitt han har vore med på Power Metal, men what?

 

Jeg snakker ikke spesifikt om Rhapsody. Power Metal er en undersjanger av heavy metal. Christopher Lee har medvirket på nyinnspillingen av Manowar sitt debutalbum Battle Hymns. Manowar er 100% Heavy Metal. Men det var ikke derfor jeg skrev Heavy Metal, det var for å lage en paraply som kunne inkludere alle musikkprosjektene han har vært med på,. Som for eksempel Charlemagne: By The Sword and the Cross, det er hverken heavy metal eller power metal.

 

Tenkte jeg kunne kommentere det med en enkelt setning, uten å måtte spesifisere i full detalj hvilke musikksjangere Rhapsody, Manowar eller Charlemagne er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringenes Herre er egentlig en ganske dårlig bok.

 

Gjenta, over?

 

Lotr bøkene går fra bra til dårlig til drit bra til drit dårlig så bra så dårlig osv.

 

Jeg husker da jeg leste to torn, første halvdel var drit bra når det handlet om krigen i rohan, men siste halvdel av boka er bare frodo og sam som går og går, jeg brukte 2 dager på første halvdel, jeg brukte 3 måneder på siste halvdel av to torn

 

 

Ganske enig. Men jeg husker da jeg leste lotr, så var jeg i en slik lotrekstase som gjorde at jeg slukte hele boka med en gang.

 

Christopher Lee har jo nylig startet heavy metal-karrieren sin.

 

Hvis du snakker om Rhapsody of Fire så er det et knasende bra band!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heavy Metal? Eg veitt han har vore med på Power Metal, men what?

 

Jeg snakker ikke spesifikt om Rhapsody. Power Metal er en undersjanger av heavy metal. Christopher Lee har medvirket på nyinnspillingen av Manowar sitt debutalbum Battle Hymns. Manowar er 100% Heavy Metal. Men det var ikke derfor jeg skrev Heavy Metal, det var for å lage en paraply som kunne inkludere alle musikkprosjektene han har vært med på,. Som for eksempel Charlemagne: By The Sword and the Cross, det er hverken heavy metal eller power metal.

 

Tenkte jeg kunne kommentere det med en enkelt setning, uten å måtte spesifisere i full detalj hvilke musikksjangere Rhapsody, Manowar eller Charlemagne er.

 

Manowar - et av mine favorittband. Lee har uten tvil utrolig bra musikksmak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om de kommer til å sette barn som målgruppe for denne filmen? Siden det er en barnebok..

For å nå ut til flere, burde de jo lage den litt mer Lord of the Ring-ish.. Men jeg synes måten The Hobbit fremstår og det enkle språket er veldig viktig for sjarmen og stemningen i boka. Jeg vil dette skal komme frem i filmen også!

Lenke til kommentar

Den siste nyheten er nå at Bret McKenzie blir med på rollelisten. Hans rolle blir som Lindir. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har kontroll på alle navnene...

 

Det blir nok ikke den største rollen i filmene, men men.

 

Han er kjent som den ene i trioen The Flight of the Conchords og som fan ble jeg positivt overrasket.

 

Han hadde noen sekunder screen på Lord of the Rings og om noen vil ruske opp litt i hukomelsen så legger jeg youtube klippet i spoiler.

 

 

 

Endret av Wacom
Lenke til kommentar

Er det ikke litt melking å presse ut 2 deler av en bok på 300 sider? Er det virkelig så mye som skjer i boken? Som jeg sa tidligere i tråden så har jeg bare lest boken en gang for lenge siden, når jeg var barn faktisk, men jeg mener å huske at jeg ikke hadde noe problem med å lese den. Er det ikke litt drøyt å lage 2 episke filmer av en kort barnebok?

 

Tror jeg skal ta å skumme gjennom hobbiten igjen når jeg får sjansen for å se hvordan den er. Håper i vertfall at de gjør filmene litt mer "voksne".

 

Hehe, ingen grunn til å beklage det da. Og ja, det er en del dverger med i Hobbiten. :p

 

the_hobbit_artwork.jpg

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Den første Hobbit-filmen er basert på boken så vidt jeg vet.

Del 2 forteller historien mellom The Hobbit og The Lord of the Rings, og er dermed ikke basert på en bok.

Mulig jeg er feilinformert.

 

Etter det jeg har fått med meg så gikk de vekk fra det, og i stedet fyller på med selvoppfunnede historier eller historier fra andre steder i verden som foregikk samtidig.

Lenke til kommentar

2 episke filmer av en kort barnebok?

 

Hver Ringenes Herre-bok er 3-400 sider og inneholder såvidt jeg husker mange flere detaljrike beskrivelser (naturlig nok) enn Hobbiten. Mange kapittel som for eksempel de med Tom Bombadil er kuttet ut. I tillegg ble filmene kuttet ned for kino og DVD. For produsentene frister det mer med to kinolanseringer og to runder med PR enn én kinolansering og ok salg av The Hobbit Extended Edition. Det frister mer for min del også, om det blir slik.

Lenke til kommentar

Ringenes herre filmene kunne godt vært delt opp i 6 filmer for all del, og jeg skjønner jo at det ble vanskelig å få med alle detaljene i en film til hver bok. Men, Hobbiten er en av de bøkene som det faktisk er mer enn mulig å bare ha en film til. Det hadde vært mer fornuftig at The return of the king ble delt opp i to filmer, enn at hobbiten blir det.

 

Men, for all del har ikke noe imot 2 filmer som bringer meg tilbake til det episke middle earth. I'm just saying :)

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...