Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg byttet slik at jeg har Handsent der den standard meldingsappen ligger?

 

Meldinger > Innstillinger > Skru av varslinger

 

Vil forøvrig anbefale deg å teste ut Go SMS Pro, om du ikke har gjort det alt. Mye bedre enn handcent imo. :love:

 

Les hva han spør om. Virker på meg som om at han ønsker å endre hvilket ikon som ligger nede på docken.

 

Haha, wops, gikk fort i svingene. Gå inn på menyen, trykk på meny knappen og velg endre. Fjern deretter meldingsappen fra "docken" og legg handcent der. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

jeg lastet ned gratis verjsonen som virket veldig bra

 

lastet ned kjøpte også,men den fikk jeg ikke til å åpne seg?

 

har du samme problemet:S?

 

vi som begge har onecall, har du justert mye på settingsene rundt dette?

 

så jeg vet hva jeg må gjøre?

fint du kunne guide meg litt:)

 

virker veldig bra det programmet her

 

Hvis du refererer til Droid stats så har jeg kun brukt den gratisversjonen og den er dønnstabil og fin her.

 

Jeg har ikke gjort noe spesielt i forhold til Onecall. Måtte fikle litt med MMS innstillingene men tror det var et individuelt problem.

Det jeg derimot har gjort for å forbedre batterilevetiden enormt er:

 

* Oppgraderte til siste firmware (KE7)

* Roota telefonen (Du finner en god veil. til begge på side 23 i denne tråden)

* Kalibrert betteriet med "Battery calibration"

* Fryste alle hubbene utenom spill samt alt facebook og twitter maset med Titanium backup

* Skrudde av all synkronisering.

 

Nå varer batteriet lett ut dagen med intenst bruk, normal skjermstyrke og wifi på hele tiden.

 

EDIT: Jo, forresten, måtte bestille et nytt simkort fra Onecall siden jeg stadig fikk opp en "6F2A" feilmelding.

Endret av TSport
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar at de fleste bare poppet i batteriet og startet telefonen. Det sies at det ikke spiller så store rollen for nyere batterier, men du kan jo alltids lade den et døgn for sikkerhetsskyld

Ett døgn vet jeg at det ikke er nødvendig å gjøre. Men lurte mer på om det er 2 eller 4 timer.

Lenke til kommentar

* Oppgraderte til siste firmware (KE7)

* Roota telefonen (Du finner en god veil. til begge på side 23 i denne tråden)

* Kalibrert betteriet med "Battery calibration"

* Fryste alle hubbene utenom spill samt alt facebook og twitter maset med Titanium backup

* Skrudde av all synkronisering.

 

Nå varer batteriet lett ut dagen med intenst bruk, normal skjermstyrke og wifi på hele tiden.

 

Kallibrere batteriet ???? WTF??

 

Jeg har forresten hatt følgende resultat i dag :

 

SC20110524-174401.jpeg

 

42% igjen etter 10,5 timer er jo ikke så gale...

 

Har skrudd ned lysstyrken til ca. 10-15% og synk er av...

 

Føler meg i grunnen veldig fornøyd med det der...

 

Har ikke ladet den enda og nå etter 13 timer og 35 min har jeg forsatt 33% igjen av batteriet..

Lenke til kommentar

Jeg liker dette med frysing av huber og batterikalibrering. Lyst å lage en liten tråd eller post som en slags guide til oss newbs med hvordan maksimere levetiden på batteriet uten sånne idiotiske tips som gjør en smartphone om til en nokia 3310? Du vet de tipsene som feks "skru av 3g nettverket, skjermlys på minimum, ikke kjør spill" etc.

 

Jeg hadde satt veldig pris på det i alle fall, greit å ha alt slikt samlet med linker osv :)

Lenke til kommentar

Siden jeg liker å sykle osv tenkte jeg at jeg måtte ha noe til å feste den på armen...

 

 

 

image012420.jpg

 

 

 

Bestillte denne jeg :D

 

αкαѕнα, bruker du noe program for å ta opp sykkelruten ved hjelp av GPS, f.eks. CardioTrainer, Endomondo etc.? Har du noen erfaringer med batteritid ved slik bruk?

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om dette har vært oppe tidligere, men kan ikke huske det.

 

Når jeg starter en samtale, så går den automatisk på høyttaler, og ikke vanlig høyttaler til øret. Er det noe innstillinger noe plass for å få den automatisk til høyttaler til øret?

Lenke til kommentar

 

 

jeg lastet ned gratis verjsonen som virket veldig bra

 

lastet ned kjøpte også,men den fikk jeg ikke til å åpne seg?

 

har du samme problemet:S?

 

vi som begge har onecall, har du justert mye på settingsene rundt dette?

 

så jeg vet hva jeg må gjøre?

fint du kunne guide meg litt:)

 

virker veldig bra det programmet her

 

Hvis du refererer til Droid stats så har jeg kun brukt den gratisversjonen og den er dønnstabil og fin her.

 

Jeg har ikke gjort noe spesielt i forhold til Onecall. Måtte fikle litt med MMS innstillingene men tror det var et individuelt problem.

Det jeg derimot har gjort for å forbedre batterilevetiden enormt er:

 

* Oppgraderte til siste firmware (KE7)

* Roota telefonen (Du finner en god veil. til begge på side 23 i denne tråden)

* Kalibrert betteriet med "Battery calibration"

* Fryste alle hubbene utenom spill samt alt facebook og twitter maset med Titanium backup

* Skrudde av all synkronisering.

 

Nå varer batteriet lett ut dagen med intenst bruk, normal skjermstyrke og wifi på hele tiden.

 

EDIT: Jo, forresten, måtte bestille et nytt simkort fra Onecall siden jeg stadig fikk opp en "6F2A" feilmelding.

 

takker for svar,jeg fiksa slik at jeg har 500 mb, minutter og sms gratis i mnd,så statsen får det med seg

 

knall program!

 

men hadde vært kjekt å hatt det på norsk:)

 

Men nå igjen,jeg sluttet å lade tlf min rundt 12:00 , nå harj eg nesten ikke strøm igjen,og venter fortsatt på KIES oppdateringen

 

Jeg kan lite med det å roote osv, for det første skjønner je gikke hva det er?

 

For det andre så håper jeg virkelig at når jeg får denne oppdateringen via kies at jeg får bedre levetid på dette batteriet

for det funker rett og slett ikke å være på nettet uten å måtte sjekke batteriet hele tiden

 

Er ikke sikker på om dette har vært oppe tidligere, men kan ikke huske det.

 

Når jeg starter en samtale, så går den automatisk på høyttaler, og ikke vanlig høyttaler til øret. Er det noe innstillinger noe plass for å få den automatisk til høyttaler til øret?

 

kan du teste ut en ting ray

 

hvis du bruker samsung sine øreplugger, får du bytta sang på selve ørepluggknappene? eller funker ikke det?

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg kontakter til S2 fra nokia?

 

Finn en måte å synkronisere Nokiaen din med Google på, så tar telefonen din automagisk tak i google-kontaktene til den kontoen du bruker på telefonen..

 

Det er den beste måten å gjøre det på!

 

Dersom ikke din Nokia fikser det direkte fikser den nok syncing til outlook, så kan du synce derfra videre til Google.

Lenke til kommentar

Jeg liker dette med frysing av huber og batterikalibrering. Lyst å lage en liten tråd eller post som en slags guide til oss newbs med hvordan maksimere levetiden på batteriet uten sånne idiotiske tips som gjør en smartphone om til en nokia 3310? Du vet de tipsene som feks "skru av 3g nettverket, skjermlys på minimum, ikke kjør spill" etc.

 

Jeg hadde satt veldig pris på det i alle fall, greit å ha alt slikt samlet med linker osv :)

 

Helt enig. Å skru av eller dempe alle de tinga som gjør denne telefonen til det den er blir for dumt. Men å synkronisere etter behov er ikke noe stress (for meg ihvertfall).

 

Ang det med kalibrering av batteriet. Det fungerer. Er faktisk noe man har drevet med lenge i RC verdenen også, dog på en mer komplisert og langtekkelig måte. Var faktisk også effektivt på min forrige samsung etter en firmware oppgradering.

 

Jeg kunne ha laget en mer detaljert liste over det jeg har gjort men føler egentlig at det emnet er greit dekket i xda forumet. Det er ihvertfall ikke så vanskelig eller skummelt så lenge man ikke rører kjerneprogrammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

virker som om batteri tiden er kraftig forebret kanskje. har hatt mobilen på i 16 timer uten lading og brukt gpsen i flere timer i dag. gikk fra 100% til 12% kl 0700 til 2150 i dag. 2-3 timer sammenhengende gps, samt litt gpsbruk her og der. Kjørte bil for jobben i dag til forskjellige siter og fikk testet

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg kontakter til S2 fra nokia?

 

Finn en måte å synkronisere Nokiaen din med Google på, så tar telefonen din automagisk tak i google-kontaktene til den kontoen du bruker på telefonen..

 

Det er den beste måten å gjøre det på!

 

Dersom ikke din Nokia fikser det direkte fikser den nok syncing til outlook, så kan du synce derfra videre til Google.

 

Jeg hentet ut alle kontaktene mine fra min gamle Samsung Omnia HD og har liggende vCard filene(vcf). Er det noen mulighet for å importere disse filene inn i Gmail kontaktliste som jeg senere kan synce mot min fremtidige SGSII?

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg kontakter til S2 fra nokia?

 

Finn en måte å synkronisere Nokiaen din med Google på, så tar telefonen din automagisk tak i google-kontaktene til den kontoen du bruker på telefonen..

 

Det er den beste måten å gjøre det på!

 

Dersom ikke din Nokia fikser det direkte fikser den nok syncing til outlook, så kan du synce derfra videre til Google.

 

Jeg hentet ut alle kontaktene mine fra min gamle Samsung Omnia HD og har liggende vCard filene(vcf). Er det noen mulighet for å importere disse filene inn i Gmail kontaktliste som jeg senere kan synce mot min fremtidige SGSII?

 

Jepp, gå inn på google kontoen din, gå inn på kontakter og finn "iporter" fra fil eller lignende.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg kontakter til S2 fra nokia?

 

Finn en måte å synkronisere Nokiaen din med Google på, så tar telefonen din automagisk tak i google-kontaktene til den kontoen du bruker på telefonen..

 

Det er den beste måten å gjøre det på!

 

Dersom ikke din Nokia fikser det direkte fikser den nok syncing til outlook, så kan du synce derfra videre til Google.

 

Jeg hentet ut alle kontaktene mine fra min gamle Samsung Omnia HD og har liggende vCard filene(vcf). Er det noen mulighet for å importere disse filene inn i Gmail kontaktliste som jeg senere kan synce mot min fremtidige SGSII?

 

Har ikke prøvd dette selv, men antar det fungerer.

 

Forsøk å sende alle vcf-filene til deg selv på telefonen via mail som vedlegg. Jeg regner da med at du vil få spørsmål om du vil legge inn kontaktene hvis du åpner et og et av vedleggene.

 

Verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...