Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

På min Desire så ble batteriet tappet på nulltid dersom mobildata var aktivert, mens wifi brukte relativt lite strøm

 

Jeg har vært plaget med at telefonen mister ca 10% batteri per time, selv om den ikke er i bruk.

 

I natt slo jeg av både mobildata og wifi, og på 6 timer og 26 minutter hadde telefonen mistet 2% batteri, noe jeg kan si meg fornøyd med.

 

Android OS hadde 5:56 Cputid på disse timene.

 

Aktiverte så Wifi i morges, og lot telefonen ligge ubrukt i 15 minutter. Android Os gikk så opp i- 20:14 på cpu-tid. Dette vil si at så lenge wifi er aktivert bruker Android OS konstant cpu og masse batteri.

 

Videre valgte jeg å deaktivere wifi og kun ha på mobildata de neste 45 minuttene. Telefonen ble her brukt til et par sms, ellers lå den fint i ro uten å være i bruk.

 

På disse 45 minuttene brukte Android OS 3:29 cpu-tid.

 

Så det er helt klart at Wifi er problemet. Så spørs det om det er et program som er konstant tilkoblet og henter data, eller om det er noe med tilkoblingen som er grunnen.

 

post-17931-0-36424800-1306222497_thumb.jpeg post-17931-0-41810600-1306222507_thumb.jpeg post-17931-0-07500700-1306222527_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det skal være mulig å fjerne kameralyden om man går inn i noen filer?

Men hvilket program må jeg bruke for å finne de filene?

Kan ikke se annet enn "mine filer"...

 

Du trenger root.

 

Er det mulig på denne telefonen å få alarmen til å ringe selv om mobilen er skrudd av?

Og er det mulig å redigere samtalelogg, som f.eks. slette siste inkommende eller utgående samtaler osv?

 

Alarm: Nei

 

Samtalelog:

 

Trykk og hold på samtalen du vil slette og velg delete.

Lenke til kommentar

Hvor mye internminne til apps uten SD komptabilitet har S II ? Ble så skuffet av den missvisende 147 MB til HTC Desire, som viste seg å bare være ~ 70 MB etter man trakk fra OS/pre-installed apps...

 

Jeg får opp 447MB used, 1.5 GB free, så tipper da totalt 2GB:-)

 

Jeg har enda ikke flyttet et enest program til sdkortet

 

Har hatt mobilen ei et par dager nå, og har hatt min første samtale med den(er på sjøen og ikke dekning før idag), og må si at lyd kvaliteten / lyd styrken var meget dårlig. Er det slik hos dere andre og?

Er det noe en kan gjøre for å få bedre / høyere lyd under samtaler?

Hører nesten ikke hva dem andre sier under samtale :-(

Har selvfølgelig satt lydstyrke på fylt.

 

 

Har bra lyd jeg også.

 

Du kan gå inn i servicemenyen og manuelt sette opp volumet.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1069015

 

OBS!

 

På eget ansvar!

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Ser det skal være mulig å fjerne kameralyden om man går inn i noen filer?

Men hvilket program må jeg bruke for å finne de filene?

Kan ikke se annet enn "mine filer"...

 

Du trenger root.

 

Er det mulig på denne telefonen å få alarmen til å ringe selv om mobilen er skrudd av?

Og er det mulig å redigere samtalelogg, som f.eks. slette siste inkommende eller utgående samtaler osv?

 

Alarm: Nei

 

Samtalelog:

 

Trykk og hold på samtalen du vil slette og velg delete.

Roote den?Som å slette hele touchwiz?Aldri hatt android før...

Lenke til kommentar

Roote den?Som å slette hele touchwiz?Aldri hatt android før...

 

Roote den som å få tilgang til å endre systemfiler osv.

Ok.Takker for svar.Skaffet meg en Root explorer nå.

Og SuperOneClick.

Er vel ikke mer jeg trenger...

Endret av Njord74
Lenke til kommentar

Hvor mye internminne til apps uten SD komptabilitet har S II ? Ble så skuffet av den missvisende 147 MB til HTC Desire, som viste seg å bare være ~ 70 MB etter man trakk fra OS/pre-installed apps...

 

Jeg får opp 447MB used, 1.5 GB free, så tipper da totalt 2GB:-)

 

Jeg har enda ikke flyttet et enest program til sdkortet

Takker :)

Lenke til kommentar

På min Desire så ble batteriet tappet på nulltid dersom mobildata var aktivert, mens wifi brukte relativt lite strøm

 

Jeg har vært plaget med at telefonen mister ca 10% batteri per time, selv om den ikke er i bruk.

 

I natt slo jeg av både mobildata og wifi, og på 6 timer og 26 minutter hadde telefonen mistet 2% batteri, noe jeg kan si meg fornøyd med.

 

Android OS hadde 5:56 Cputid på disse timene.

 

Aktiverte så Wifi i morges, og lot telefonen ligge ubrukt i 15 minutter. Android Os gikk så opp i- 20:14 på cpu-tid. Dette vil si at så lenge wifi er aktivert bruker Android OS konstant cpu og masse batteri.

 

Videre valgte jeg å deaktivere wifi og kun ha på mobildata de neste 45 minuttene. Telefonen ble her brukt til et par sms, ellers lå den fint i ro uten å være i bruk.

 

På disse 45 minuttene brukte Android OS 3:29 cpu-tid.

 

Så det er helt klart at Wifi er problemet. Så spørs det om det er et program som er konstant tilkoblet og henter data, eller om det er noe med tilkoblingen som er grunnen.

 

post-17931-0-36424800-1306222497_thumb.jpeg post-17931-0-41810600-1306222507_thumb.jpeg post-17931-0-07500700-1306222527_thumb.jpeg

 

Hvilken trådløsruter har du?

Mener det var nevnt tidligere i denne tråden at dlink og netgear(?) rutere hadde en tendens til å øke batteriforbruket på telefonen.

Lenke til kommentar

På min Desire så ble batteriet tappet på nulltid dersom mobildata var aktivert, mens wifi brukte relativt lite strøm

 

Jeg har vært plaget med at telefonen mister ca 10% batteri per time, selv om den ikke er i bruk.

 

I natt slo jeg av både mobildata og wifi, og på 6 timer og 26 minutter hadde telefonen mistet 2% batteri, noe jeg kan si meg fornøyd med.

 

Android OS hadde 5:56 Cputid på disse timene.

 

Aktiverte så Wifi i morges, og lot telefonen ligge ubrukt i 15 minutter. Android Os gikk så opp i- 20:14 på cpu-tid. Dette vil si at så lenge wifi er aktivert bruker Android OS konstant cpu og masse batteri.

 

Videre valgte jeg å deaktivere wifi og kun ha på mobildata de neste 45 minuttene. Telefonen ble her brukt til et par sms, ellers lå den fint i ro uten å være i bruk.

 

På disse 45 minuttene brukte Android OS 3:29 cpu-tid.

 

Så det er helt klart at Wifi er problemet. Så spørs det om det er et program som er konstant tilkoblet og henter data, eller om det er noe med tilkoblingen som er grunnen.

 

post-17931-0-36424800-1306222497_thumb.jpeg post-17931-0-41810600-1306222507_thumb.jpeg post-17931-0-07500700-1306222527_thumb.jpeg

 

Interessant, har andre her inne liknende erfaringer ? Skal teste å slå av wlan når jeg ikke bruker det .

Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk min GS2 igår, og må si jeg er utrolig imponert over hastigheten :D Selv om jeg kom fra en Desire på AOSP ROM så er dette merkbart raskere :)

 

Eneste "irriterende" jeg opplever er at lockscreen tar et sekunds tid før den vises etter at man trykker på lock-knappen. Det syns jeg er i overkant mye. Installerte også widgetlocker for å få en bedre lockscreen men med samme resultat. Noen andre som opplever det sammen?

Lenke til kommentar

Ehhm.. Ut i fra denne tråden å dømme trenger vi snart en ny avvenningsklinikk..

 

God telefon, for all del. Men hallo liksom.

 

He. Enig. Veldig vanskelig å legge fra seg denne:)

 

Prøver forresten å konfigurere mobben opp mot spotify på pcen. Bruker spotify controller. Noen som har en link til exe.progget til selve pcen.........................???????.......help!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk min GS2 igår, og må si jeg er utrolig imponert over hastigheten :D Selv om jeg kom fra en Desire på AOSP ROM så er dette merkbart raskere :)

 

Eneste "irriterende" jeg opplever er at lockscreen tar et sekunds tid før den vises etter at man trykker på lock-knappen. Det syns jeg er i overkant mye. Installerte også widgetlocker for å få en bedre lockscreen men med samme resultat. Noen andre som opplever det sammen?

 

ja, samme her, tror det er normalt

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med Android OS bugen? Den har nå brukt 82% batteri til nå, fire timer etter den ble koblet fra laderen.

 

Har du forsøkt å bruke tipset jeg ga her inne tidligere?

 

Nei, skal se om jeg finner de igjen:-)

 

Wipe data til samsung account? Hvor og hvordan?

 

Update servicen til samsung har jeg alt "fryst" i titanium.

 

http://darky.freasylang.com/community/index.php?threads/guide-battery-life.2551/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...