Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg hentet ut alle kontaktene mine fra min gamle Samsung Omnia HD og har liggende vCard filene(vcf). Er det noen mulighet for å importere disse filene inn i Gmail kontaktliste som jeg senere kan synce mot min fremtidige SGSII?

 

Ser ut som Gmail har støtte for vCard filer, du kan se i denne tråden her for mer inngående info om saken (eller problemet alt etter som):

http://www.google.com/support/forum/p/gmail/thread?tid=75ebb02ed9381f3a&hl=en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som vil sync`e kontakter, har dere outlook, så kan dere sync`e direkte med SGS2 og outlook.

 

Og sync`e Nokia til Outlook kan vel ikke være så vanskelig?

Det er mange som ikke bruker outlook lenger. Alternativet (om det er en ny nokia) å gå inn på programmet/nettsiden som tar backup av telefonen og hent ut en .cvs eller excel fil. Hjalp svigers med det da han gikk over til desire. Husker det var noe styr med formatet man eksporterte ut, men det kunne rettes manuelt i google contacts per nett etter at man hadde importert dem.

 

Googlet:

 

Første guide

 

andre guide

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Håper du ikke sykler med musikk på øra :nei:

 

jo.... men har det ikke så høyt ^^

 

:love:

 

αкαѕнα, bruker du noe program for å ta opp sykkelruten ved hjelp av GPS, f.eks. CardioTrainer, Endomondo etc.? Har du noen erfaringer med batteritid ved slik bruk?

 

nope.. har aldri prøvd.. men aktiverer du GPS vil man garantert bruke mer strøm :p

Lenke til kommentar

 

Ang det med kalibrering av batteriet. Det fungerer. Er faktisk noe man har drevet med lenge i RC verdenen også, dog på en mer komplisert og langtekkelig måte. Var faktisk også effektivt på min forrige samsung etter en firmware oppgradering.

 

Jeg kunne ha laget en mer detaljert liste over det jeg har gjort men føler egentlig at det emnet er greit dekket i xda forumet. Det er ihvertfall ikke så vanskelig eller skummelt så lenge man ikke rører kjerneprogrammer.

 

Helt til neste firmware kommer :D

 

Sletter du bare .apk fila med Root Explorer da eller??

 

Kan jo ikke bare av-installere de der liksom...

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg kontakter til S2 fra nokia?

 

Finn en måte å synkronisere Nokiaen din med Google på, så tar telefonen din automagisk tak i google-kontaktene til den kontoen du bruker på telefonen..

 

Det er den beste måten å gjøre det på!

 

Dersom ikke din Nokia fikser det direkte fikser den nok syncing til outlook, så kan du synce derfra videre til Google.

 

Jeg hentet ut alle kontaktene mine fra min gamle Samsung Omnia HD og har liggende vCard filene(vcf). Er det noen mulighet for å importere disse filene inn i Gmail kontaktliste som jeg senere kan synce mot min fremtidige SGSII?

 

Jepp, gå inn på google kontoen din, gå inn på kontakter og finn "iporter" fra fil eller lignende.

 

Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke fant dette da jeg undersøkte Gmail i forrige uke. Det var jo enkelt. Kunne importere vCard direkte til Gmail kontaktlisten.

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen tips til hvor jeg kan skaffe nye livebakgrunner til mobilen? Begynner å bli litt lei av "gress", og er keen på noe nytt :p

Android market. Tonnevis av dem der.

 

 

Finnes så latterlig mye fete livbakgrunner. Og med dual core cpu og 1 gb ram, merker man ingen lag selv med de tungte livebakgrunner. anbefaler de som koster peng:) "Asteroid belt" er sinnsyk:)

 

Men igjen.

 

Får ikke noe lyd på calenderen min/huskelappene. Hører ikke en drit når tiden er der. ANYONE!!!!!?????

Lenke til kommentar

Madman: etter det keg har forstått fra å tukle.med xterminal på n900 er root det samme som administrator på windows, ca. du har full tilgang til alt av filer og redigering av disse, etc. mao du blir ikke like begrenset iht hva du kan gjøre med telefonen. Korriger meg gjerne om jeg tar feil her.

 

Og jeg aner ikke hvilken oppdatering du mener, men har oppgradert til ke7 (mener jeg den kalles) via odin.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg hva rooting av tlf egentlig er?

 

er dette kompliserte greier? hva gjør dette? hehe,sikkert dumt spørsmål

 

og har alle dere nye oppdateringen?

 

jeg venter fortsatt på den via kies..

 

La meg illustrere det med et lite bilde...

 

Du har fått deg ny kjæreste som du så gjerne vil "dykke" ned i og virkelig vil realisere alle dine innerste griserier med... Til din store fortvilelse har svigermor utstyrt henne med et jernkorsett som som bare kan drite i å prøve deg på om du ikke vil miste manndommen.

 

Det du kan gjøre er å fjerne korsettet (les: roote telefonen) på dama di og få fri tilgang til hva du vil gjøre uten hindring...

 

Tjohei..

 

Hilsen ei som mista møydommen tidlig ^^

Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg hva rooting av tlf egentlig er?

 

er dette kompliserte greier? hva gjør dette? hehe,sikkert dumt spørsmål

 

og har alle dere nye oppdateringen?

 

jeg venter fortsatt på den via kies..

 

La meg illustrere det med et lite bilde...

 

Du har fått deg ny kjæreste som du så gjerne vil "dykke" ned i og virkelig vil realisere alle dine innerste griserier med... Til din store fortvilelse har svigermor utstyrt henne med et jernkorsett som som bare kan drite i å prøve deg på om du ikke vil miste manndommen.

 

Det du kan gjøre er å fjerne korsettet (les: roote telefonen) på dama di og få fri tilgang til hva du vil gjøre uten hindring...

 

Tjohei..

 

Hilsen ei som mista møydommen tidlig ^^

 

hehe,såpass ja

 

da skjønte jeg litt mer ja=P

 

Bra dere jenter kan lære meg noe og da =D

 

 

men dette er vell kanskje noe jeg ikke trenger

 

men skulle så gjerne hatt denne oppdateringen via kies snart,,er lei av dårlig batteri

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...