Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Det er jo rart da, all den tid det finnes forskning, forskere har faktisk skrevet bøker om dette her, hvor de dokumenterer dette, og så har man selvfølgelig politiets statistikker og uttalelser i det offentlige rom.

 

Jeg regner med at du har mange kreative måter å motbevise dette, eller går det mest på "næhei, det ække sant" nivået?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du har mange kreative måter å motbevise dette, eller går det mest på "næhei, det ække sant" nivået?

Som nevnt i forrige post er det en grunn til at det er disse som nå brukes mer og mer uttad kontra etnisk norske som har en tendens til å tenke mer på sin fremtid og liker seg bedre i kulissene. Det er også en grunn til at disse som regel ikke kommer seg lenger opp i systemet, det er ikke pga. fargen på huden.

 

Det er jo rart da, all den tid det finnes forskning, forskere har faktisk skrevet bøker om dette her, hvor de dokumenterer dette, og så har man selvfølgelig politiets statistikker og uttalelser i det offentlige rom.

Kildene mine er mer enn gode nok, men der må det ganske enkelt en god dose tro til. Det samme kan ikke sies om verken Kripos eller Politiet, som enda ikke har klart å gi grupperingene i Oslo et eneste grovt smell på høyt nivå med unntak av å finne vare.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Det er på høy tid nå at du slutter å tro at folk automatisk vil endre mening bare fordi du mener noe annet enn dem! I denne debatten såvel som skoledebatten og midtøstedebatten har det hele tiden virket som du mene rat folk må endre mening straks du forklarer ditt syn på saken. Men slik er det altså ikke!

 

De bildene jeg kommenterte hadde ikke noe spennende over seg i det hele tatt. Den typen byggninger der dominerer bybildet i Oslo og stikker seg ikke ut i det hele tatt. Ny, moderne teknologi er det som trengs slik at Oslo kan se ut som en moderne BY og ikke som en stor landsby med arkitektur fra Middelalderen! Hva synes du var spesielt imponerende med motivene på de tre bildene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er på høy tid nå at du slutter å tro at folk automatisk vil endre mening bare fordi du mener noe annet enn dem! I denne debatten såvel som skoledebatten og midtøstedebatten har det hele tiden virket som du mene rat folk må endre mening straks du forklarer ditt syn på saken. Men slik er det altså ikke!

 

De bildene jeg kommenterte hadde ikke noe spennende over seg i det hele tatt. Den typen byggninger der dominerer bybildet i Oslo og stikker seg ikke ut i det hele tatt. Ny, moderne teknologi er det som trengs slik at Oslo kan se ut som en moderne BY og ikke som en stor landsby med arkitektur fra Middelalderen! Hva synes du var spesielt imponerende med motivene på de tre bildene?

 

Det første avsnittet ditt treffer ganske dårlig. Jeg forventer ikke at alle skal endre mening fordi jeg sier det, men jeg forventer at når vi diskuterer skal vi være villige til å underbygge påstandene våre og eventuelt innrømme feil. Her mener jeg du har stort forbedringspotensiale og at du stikker av fra diskusjoner når du mangler argumenter tror jeg taler for seg selv.

 

De bildene viser jo forsovet forskjellige arkitekturer innenfor "steinbygg (som du enda ikke har forklart hva du mener med på tross av en rekke oppfordringer). Det har også blitt vist til at det ikke er slik at du ser de samme steinbyggene uansett hvor du går men du ser jo ut til å ha bestemt deg for hvordan Oslo ser ut til tross for at du ikke har vært der på to år og kun har vært innom på besøk. Dette mens du argumenterer med folk som har bodd og vokst opp i Oslo.

Lenke til kommentar

Jeg har besøkt over femti land, og over dobbelt så mange byer. Jeg har bodd i tre land.

 

Det er færre byer som er mer koselige enn Oslo, den er relativt kompakt og enkel å forstå. Du finner ikke flottere steder enn rundt Nobels Gate og Bygdøy Allè. Det er flotte områder mye grøntarealer samtidig som det ligger midt i byen omtrent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg så er det veldig få byer som er helt moderne og bare kjører glass og stål. Og faktisk mistenker jeg at det vil gjøre dem mindre koselige...

Enig der. I Berlin har de vell fått til en ganske god balanse der?

Berlin har den "fordelen" med at byen var ruiner for 60 år siden. Det er hovedgrunnen til balansen. Det sammen med at det ble gjort store ombygninger etter at Berlinmuren falt.

 

I Oslo derimot ble mange bygårder bygget på slutten av 1800 - starten av 1900 tallet.(Ikke at jeg syntes Oslo er en stygg by, deler av den kan kanskje bli bedre.)

Endret av xaco
Lenke til kommentar

I tillegg så er det veldig få byer som er helt moderne og bare kjører glass og stål. Og faktisk mistenker jeg at det vil gjøre dem mindre koselige...

Enig der. I Berlin har de vell fått til en ganske god balanse der?

Berlin har den "fordelen" med at byen var ruiner for 60 år siden. Det er hovedgrunnen til balansen. Det sammen med at det ble gjort store ombygninger etter at Berlinmuren falt.

 

I Oslo derimot ble mange bygårder bygget på slutten av 1800 - starten av 1900 tallet.(Ikke at jeg syntes Oslo er en stygg by, deler av den kan kanskje bli bedre.)

 

Det er sant, tenkte først og fremst på at de har fornyet deler av byen. Hørt mye fint om det arbeidet fra en del som er der ofte og likte det lille jeg har sett selv

Lenke til kommentar

Bygårdene fra ca 1890-1910 er jo de fineste byggene i Oslo. Det er jo de nyere byggene, de fra 60-70-80-tallet som er en skamplett uten like.

Den store stygge brunosten av en drittklump, postgirobygget.. åh Gud, for et grufullt bygg.

Så har man rådhuset. Ugggh.. blir dårlig av å tenke på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OSLO er definitivt en pryd for landet. Flyttet til Oslo for 2 måneder siden og har faktisk utelukkende positive ting å si om byen.

 

Det finnes nok av stygge steder og, men ja Oslo er en pen by. Det største problemet til byen er nok at mye virker tilfeldig plassert.

 

Jeg er helt uenig i at det er det største problemet til Oslo som by.

Det største problemet Oslo har er ghettoene, narkotikaomsetningen og volds-og-sedelighetskriminaliteten.

Alle de tingene er direkte relatert til innvandrings-og-asylpolitikken som har blitt ført her i landet i årevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...