Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den store stygge brunosten av en drittklump, postgirobygget.. åh Gud, for et grufullt bygg.

Så har man rådhuset. Ugggh.. blir dårlig av å tenke på det.

 

Det er bare godt at hovedstaden har noe som ser ut som byggninger fra en moderne tidsalder i forhold til all steinen som dominerer bybildet. Godt at vi har Oslo Plaza og. Men det trengs absolutt nyere og mer moderne byggninger.

Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig i at det er det største problemet til Oslo som by.

Det største problemet Oslo har er ghettoene, narkotikaomsetningen og volds-og-sedelighetskriminaliteten.

Alle de tingene er direkte relatert til innvandrings-og-asylpolitikken som har blitt ført her i landet i årevis.

 

Etter å ha bodd de siste ca 15 år på tøyen og ved bislett vil jeg si disse problemene er sykt overdrevet. Narkohandelen er bare veldig synlig da den er plassert på oslos mest trafikkerte område ved oslo s.

 

Men det trengs absolutt nyere og mer moderne byggninger.

 

Hvorfor det? Det blir bare mer stygge kontraster av malplasserte stål og glassmonstre.

 

Smaken er som baken men det er første gang jeg har hørt noen påstå at postgirobygget har gode kvaliteter.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Fordi vi lever i år 2011 og det er på tie å se ut som en moderne by og ikke som en eldre landsby! Og Oslo kan garantert ikke bli mer stygg enn den aøt er så det er ingen ting å frykte utsendemessig!

 

sa han som var i Oslo for to år siden og ellers bare har vært på besøk :p

 

Hvordan kan du få deg til å si at Oslo "garantert ikke kan bli mer stygg"? Er dette noe du virkelig mener eller er det din voldsomme trang til å ha ekstreme meninger som skinner igjennom igjen? Vi har jo vist til bilder osv. fra fine steder og snakket om alle de fine ommrådene i Oslo. Hva om du rev kollen og lagde parkeringsplass av Frognerparken, ville byen blitt styggere da?

 

Forøvrig er det en masser byer som tar seg godt ut fordi de er gamle byer med mye historie og flott arkitektur. I Paris er det fks. ikke de nye flotte byggene som tar oppmerksomheten men de flotte gamle. At en by har historie og sjel ser jeg ikke på som noe negativt, tvert i mot. På Bjørvika ser du også allerede nå konturene av en mer moderne bydel slik jeg regner med du vil ha.

 

Hva er forresten ett kjedelig steinhus?

Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig i at det er det største problemet til Oslo som by.

Det største problemet Oslo har er ghettoene, narkotikaomsetningen og volds-og-sedelighetskriminaliteten.

Alle de tingene er direkte relatert til innvandrings-og-asylpolitikken som har blitt ført her i landet i årevis.

 

Etter å ha bodd de siste ca 15 år på tøyen og ved bislett vil jeg si disse problemene er sykt overdrevet. Narkohandelen er bare veldig synlig da den er plassert på oslos mest trafikkerte område ved oslo s.

 

Da trenger du en tur til Brilleland, jeg bor selv på St. Hans Haugen.

På Alexander Kiellands plass har kommunen et hybelhus/boligtiltak/sprøyterom for "aktive mannlige misbrukere".

Dvs. at for å få ta bolig der må du i praksis være heroinist.

Dette medfører en god del åpenbar narkotikaomsetning, og medfører en viss grad av vinningskriminalitet i de tilstøtende områdene som st. hans haugen for eksempel.

I tillegg har det de siste årene vært flust av afrikanske prostituerte i bygningene i området Luna Bar/Deli De Luca ved Alexander Kiellands plass.

 

Videre har jeg selv observert at det ikke går an å gå i torggata kveldstid uten å bli spurt om du vil kjøpe narkotika.

Det står til stadighet mørkhudede personer nedover torggata og forsøker å tilby deg narkotika.

Sist jeg var ute på byen en tur ble jeg spurt tre ganger om jeg ville kjøpe narkotika, da gikk jeg Møllergata fra Carl Johan til Revolver Bar, alle de tre som spurte var mørkhudede, og jeg ble tilbudt både hasj, kokain og amfetamin.

 

Min personlige erfaring er at byen er stappfull av innvandrere som på pågående vis forsøker å selge narkotika, og nærmest ikke tar et nei for et nei. Det skjemmer hele byen, og jeg er skuffet over at ingen gjør noe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...