Gå til innhold

BioShock Infinite - Generell Informasjon og Diskusjon


Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg gikk inn med for høye forventninger eller ikke. Men er i samme båt etter å ha spilt igjennom spillet. Det var for all del bra, men har ikke så bakoversveis som jeg hadde når jeg spilte Bioshock. Vanskelig å bytte fingeren på hva. Ble bare ikke så trollbundet som jeg burde ha blitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et fantastisk spill som alle burde få med seg. Ikke samme som følelse som Bioshiock, men ikke langt i fra :) Synes også det blir til tider mye skyting, er så fantastiske og kunstneriske miljøer, burde til tider benyttet det på flere måter.

 

Men, for all del, en perle av et spill!

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

Kjæresten min har snart bursdag, tenkte jeg kunne kjøpe et ps3 spill til han. Vet selv ingenting om spill, men har fått med meg at bioshock infinite er et ganske bra spill?

Han sier han er ganske picky på spill, så blir litt ekstra vanskelig. Funnet ut at han er meget glad i Assasin's creed og western-spill. Han spiller også CoD. Tenkte på Uncharted 3 til han, men han likte ikke 2'ern så godt.

Lurte da på om Bioshock var et godt valg til han?

Fikk også vite at han liker red dead redemption og GTA.

Kanskje noen andre som også liker disse spillene og/eller som har noen anbefalinger?

 

Mange,mange,mange takk!!!!

Lenke til kommentar

Mtp. det andre han liker er det fare for at han vil føle at dette blir for mye "syre", da de andre du nevner er veldig virkelighetsnære i forhold. Selv liker jeg mange av de samme spillene du nevner der, men dette spillet falt ikke i smak hos meg. Etter å ha vært vant til svært gode skytemekanikker i alle spillene du nevner føles den i Bioshock: Infinite svært dårlig. Jeg tipper han vil like spillet dersom han liker filmer som er veldig fjernt fra virkeligheten, da historien skal være god.

Han har sikkert noen av disse allerede, men utifra lista di vil jeg tippe Far Cry 3, Sleeping Dogs og Max Payne 3 kan være gode alternativer. Just Cause 2 og Mafia 2 kan også være noe, selv om de er noe eldre.

Lenke til kommentar

Mtp. det andre han liker er det fare for at han vil føle at dette blir for mye "syre", da de andre du nevner er veldig virkelighetsnære i forhold. Selv liker jeg mange av de samme spillene du nevner der, men dette spillet falt ikke i smak hos meg. Etter å ha vært vant til svært gode skytemekanikker i alle spillene du nevner føles den i Bioshock: Infinite svært dårlig. Jeg tipper han vil like spillet dersom han liker filmer som er veldig fjernt fra virkeligheten, da historien skal være god.

Han har sikkert noen av disse allerede, men utifra lista di vil jeg tippe Far Cry 3, Sleeping Dogs og Max Payne 3 kan være gode alternativer. Just Cause 2 og Mafia 2 kan også være noe, selv om de er noe eldre.

 

Ser ut til at du har mye av den samme smaken som han, mange av spilla du nevnte har han allerede. Om du skulle ha deg et nytt spill, hvilke ville du likt å få?

Lenke til kommentar

Flott! for et idiotisk savingsystem dem har i dette spillet! I går mistet jeg 2-3 timer, virker ut som at dem lagrer spillet basert på tid/dato? Jævlig kult hvis du ikke er online, da klokker og dato blir resatt til 2005. Faktisk lyst til å legge fra meg spillet nå..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har akkurat fullført spillet, og må si jeg er rimelig skuffa!

Skytinga er direkte kjedelig.

Leveldesignet er veldig enveiskjørt, å trykke F for å aktivere hjelpemidler på ferdigplasserte steder bidrar ikke til variasjon når det er fire-fem forskjellige typer hjelpemidler gjennom spillet.

Områdene er designet for en fire-fem våpen, men du kan likevel kun bære på to av gangen, resultatet ble at jeg alltid hadde shotgun og varierte mellom Carbine, Sniper, Heater, og Patriot-kanonen

Det er kun toggle for crouch og sikte, mouse-accelleration må skrus av, og flere av knappene er plassert idiotisk

Historien er ikke voldsomt god, det er voldsomt mye filler, og mange av valgene Booker og Elizabeth gjør gjennom spillet gir ikke mening.

Historiefortellingens gode sammensetning med spillet bør få skryt, men når historien er så utrolig rotete er det litt bortkastet.

Grafikken er veldig varierende, shadingen er særdeles lavoppløst i noen tilfeller (f. eks. huden til Booker) og veldig nøyaktig andre steder, det virker som om det er tilfeldig om lys kaster skygger eller ikke, samme gjelder teksturer og polygontall på objekter, og "vannet" har jeg ikke lyst til å snakke om engang.

Elizabeth oppfører seg ikke som et realistisk menneske, mer som ei jente i en typisk action-film fra 80-/90-tallet.

 

Var det meninga at slutten skulle vekke følelser? Hos meg vekket det ingen følelser.

Jeg brukte 6 timer på å spille gjennom, er det fort?

Lenke til kommentar

Ingen alternative slutter.

 

Du har gått glipp av ekstremt mye om du ikke har hørt på loggene da veldig mye av historien fortelles igjennom dem.

Jeg regner med at du mener bakgrunns- og side-historier, for de aller fleste løse trådene ble knyttet opp i spillets siste ti minutter (i motsetning til et annet kjent historiedrevet spill fra i fjor.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...