Gå til innhold

BioShock Infinite - Generell Informasjon og Diskusjon


Anbefalte innlegg

Nei, jeg mener hovedsak selve hovedhistorien. Dårlig løsning å gjøre det slik egentlig, men det er slik det er.

Er du sikker på at du mener hovedhistorien? Altså historien som blir introdusert i spillets første 30 minutter?

Plottet er at Booker skal hente ei jente kalt Elizabeth fra Columbia til New York for å slette gjelda si.

 

Jeg skal uansett ta en kikk på youtube for å høre alle audiologgene, men jeg tviler sterkt på at hovedhistorien har blitt fortalt gjennom dem.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig mye som er ekstremt relevant i forhold til plottet. Jeg hadde hverken likt spillet så godt eller forstått historien så godt om jeg ikke hadde fått med meg de fleste audiologgene.

 

Er en av de tingene spillet har blitt mest kritisert for, blant annet på Neogaf.

OK, nå har jeg faktisk hørt gjennom audiologgene, og det har ikke endret noe som helst.

Jeg gikk glipp av ca 20 minutter med audiologger, resten hadde jeg hørt igjennom.

 

Audiologgene er definitivt relevante til plottet, men det blir feil å påstå at de forteller historien. Audiologgene er bakgrunnsinformasjon som kan hjelpe deg til å forstå historien, men du trenger ikke høre dem for å forstå historien. Selv lærte jeg ingenting nytt om historien av å høre audiologgene, så påstanden din om at jeg har gått glipp av mye vil jeg si er 100% feil.

 

Uansett, steam sier at spilletida er 6.4 timer, og jeg forstår at det er ekstremt raskt i forhold til de fleste, men det var det jeg endte opp med. Ettersom spillet er fylt opp med flere timer med unskippable cutscenes og gameplayet er heller labert blir nok dette endelig spilletid for min del.

 

Fortsatt et bra SP-FPS, men ingen 10/10

Lenke til kommentar

Fortsatt et bra SP-FPS, men ingen 10/10

 

Hvorfor et bra SP-FPS? Bare fordi sjangeren mangler gode spill og sammenligningsgrunnlaget blir deretter? Du har jo allerede korrekt påpekt det dårlige gameplayet og den middelmådige historien. Det er lov å kalle en spade for en spade og si det som det er: Bioshock Infinite er et middelmådig spill. Du må ikke være redd for å få verbal juling av folk som heier på spillet. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Må si meg enig i at Infinite var en skuffelse, selv om spillet var bra. Storyen var ikke det jeg hadde tenkt den kom til å være, noe som ødelagte litt for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Likte ikke du spillet veldig godt i begynnelsen? Endret mening nå? :p

 

Jo, jeg likte spillet, og jeg liker det fremdeles, men det er ikke noe særlig, da jeg ble skuffet etter å ha spilt det ferdig.. Noe som gjorde at jeg ikke like det var at storyen var utrolig smal iforhold til Bioshock.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med spillet selv. Jeg har ikke så mye å sammenligne med fra tideligere i serien da jeg ikke har prøvd de noe særlig, men Infinite likte jeg. Litt for rett-fram i forhold til det jeg er vant med, liker å utforske litt og prøve alternative ruter. Men jeg er fornøyd likevel :)

Lenke til kommentar

Er ikke så lenge siden jeg fullførte det selv, og må si meg enig i en del av kritikken rettet mot spillet. Har ikke spilt de andre Bioshock spillene, men følte Infinite var veldig lineært.

Siden jeg som regel spiller RPGer er jeg vant til at spill er lengre. Fullførte Infinite på tre dager (et par timer hver dag).

 

Jeg skjønner ikke hva som var så fantastisk med historien. Noe av det føler jeg minnet om Fringe blant annet.

Det jeg likte med historien var at mye som skjedde tidligere i spillet ga mer mening mot slutten. Likte også hvordan det tok opp temaer som rasisme og ekstremisme, men følte ikke at det var så revolusjonerende som mange gir inntrykk av.

 

At spillet var satt i 1912 var interessant, men det var utrolig merkelig å vandre rundt i en flyvende by med roboter og magi når spillet ellers var mye tilknyttet vår verden.

 

Det virker som de brukte ekstremt mye bloom også. Øynene mine begynte omtrent å renne med en gang jeg gikk ut av kirken.

 

Det var et morsomt spill for all del, men det er tydeligvis ikke mye som skal til før folk blir så imponerte at de kårer et spill til tidenes beste.

Lenke til kommentar

Er ikke så lenge siden jeg fullførte det selv, og må si meg enig i en del av kritikken rettet mot spillet. Har ikke spilt de andre Bioshock spillene, men følte Infinite var veldig lineært.

Siden jeg som regel spiller RPGer er jeg vant til at spill er lengre. Fullførte Infinite på tre dager (et par timer hver dag).

 

Jeg skjønner ikke hva som var så fantastisk med historien. Noe av det føler jeg minnet om Fringe blant annet.

Det jeg likte med historien var at mye som skjedde tidligere i spillet ga mer mening mot slutten. Likte også hvordan det tok opp temaer som rasisme og ekstremisme, men følte ikke at det var så revolusjonerende som mange gir inntrykk av.

 

At spillet var satt i 1912 var interessant, men det var utrolig merkelig å vandre rundt i en flyvende by med roboter og magi når spillet ellers var mye tilknyttet vår verden.

 

Det virker som de brukte ekstremt mye bloom også. Øynene mine begynte omtrent å renne med en gang jeg gikk ut av kirken.

 

Det var et morsomt spill for all del, men det er tydeligvis ikke mye som skal til før folk blir så imponerte at de kårer et spill til tidenes beste.

 

ja det hadde jo ikke multiplayer. ofc kan det ikke være bra

Lenke til kommentar

Nesten alle spills multiplayer moduser suger grenseløst og har nok i mange tilfeller ødelagt for singleplayermodusen da resursene har blitt brukt feil.

 

ok, hvorfor klager folk da? spillet har 94/100 på meta critics. de som ikke liker spillet må jo være retarded?

 

eller oh så tøff jeg går i mot strømmen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...