Gå til innhold

Dexter - Sesong 6 (USA) - Diskusjonstråd.


Beste Dexter sesong?  

214 stemmer

  1. 1. Hvilken sesong syns du har vært best?

    • Sesong 1 (The Icetruck killer)
      48
    • Sesong 2 (The Bay Harbour Butcher)
      61
    • Sesong 3 (George King/Skinner)
      1
    • Sesong 4 (The Trinity Killer)
      93
    • Sesong 5 (Jordan Chase/Lumen + Dexter)
      11


Anbefalte innlegg

 

 

Er garantert ikke tilfelle. Dexter og flere har sett begge to.

 

Nå er dette spekulasjoner blant seere og ikke noe som er avslørt, så setter det ikke i spoiler (men les ikke mer om spekulasjoner om hva som skjer er noe du ikke vil lese):

 

 

Njet, Gellar har en tendens til å forsvinne rett før.

 

Man snakker om kvinnen som hørte to stemmer, men beleilig nok hadde hun bind for øynene. Analyserer man alle scenene med de to er det ganske klart at de enten satser på en twist a la den kjente filmen (nevner ikke navn for ikke å spoile filmen), eller ønsker å lure oss til å tro de gjør det for å gi oss noe annet.

 

Om det er førstnevnte, så er det heller dårlig planlagt siden en serie går over lengre tid og blir diskutert mye på nett. Det lurer sikkert hvermansen som ikke har fritidsproblemer som oss...

 

Colin Hanks er forøvrig ikke noen ny Tom Hanks. Særdeles monoton skuespiller, har ikke blitt bedre siden Roswell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er garantert ikke tilfelle. Dexter og flere har sett begge to.

 

Nå er dette spekulasjoner blant seere og ikke noe som er avslørt, så setter det ikke i spoiler (men les ikke mer om spekulasjoner om hva som skjer er noe du ikke vil lese):

 

 

Njet, Gellar har en tendens til å forsvinne rett før.

 

 

Jeg tenkte først og fremst på at han eksisterte. Noe han gjør/har gjort. Teorien kan jo funke, men i så fall vile jeg blitt veldig overrasket.

 

 

edit: men med mer jeg leser, så virker det mer og mer sannsynelig.... nesten så jeg må se episodene på nytt

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Det er en del enkeltmord han kommer seg unna med som jeg synes er litt urealistisk. Synes likevel ikke at selve plottet er så ihuga urealistisk.

 

Hans eneste kriterier når han velger ofre, er kriminelle. De blir heller aldri funnet, så det er forsvinningssaker, og ikke mordsaker. Forsvinningssaker i kriminelle miljø med ingen fellesnevner, få som i det heletatt blir meldt savnet osv. Det er ikke så urimelig å tenke at han kunne kommet seg unna.

 

Det er også nok av eksempler på seriemordere som har holdt på i mange år, eller mange tiår uten å bli oppdaget.

Lenke til kommentar

Den fornyes fordi folk fortsatt strømmer til. Det er få ting som tyder på at kvalitet har særlig mye å si for seertall hva amerikansk TV angår.

 

I hvert fall hvis vi legger kritikerros og WOM som kriterium for hva som er "kvalitet".

 

Det er normalt at serier etter 2-3 sesonger vil falle i seertall, uavhengig av hvor god kvalitet serien har rykte på seg for å ha. Men kabel-TV ser ut til å bryte med den trenden, hvor serier som True Blood, The Walking Dead og Dexter opplever fremgang - samtidig som alle tre anklages for å ha dalt i kvalitet.

 

De øker også til tross for at USA er i en økonomisk nedgangsperiode. Betalingskanalene mister ikke abonnenter, man ofrer heller å spise ute (i følge studier).

 

Det er vel litt som ekteskap i gamle dager, nå holder man ut i både gode og onde dager. På annonesekanalene ditcher man bruden uavhengig av hvor fantastisk hun er etter 7-8 år....

 

Det er synd å bevitne en kvalitetsseries fall. Jeg kan ikke se at to nye sesonger skal klare å rette opp det.

 

Det kan bli vanskelig, men det ville vært enda vanskeligere å snu skuten om skuten ble senket nå :)

Lenke til kommentar

Sant det at synking av kvalitet ikke gjør at folk automatisk forlater en TV-serie. Både Dexter og True Blood er eksempler på dette, hvor serier jeg synes jeg har falt i kvalitet har endt opp med seer-rekorder. Hva folk på diskusjonforumer og kritikere mener er ikke automatisk det verden eller de amerikanske seerne mener, Blåbær.

Lenke til kommentar

Syns det er flott at det kommer to ny sesonger av favorittserien min jeg, og de utelukker jo faktisk ikke helt at det kommer en niende sesong også, men vi får se hvordan de to neste skulle gå hvertfall, før man begynner å snakke om enda en. :)

 

Kilde: TvSeriesFinale.com

The show is currently enjoying its biggest season to date; averaging 5.1 million viewers per week across multiple platforms. Still, Showtime president David Nevins says that it’s “likely” that Dexterwill end after eight seasons. Nevins says that the creative team is working on storylines with the end in sight but would “never say never” to extending the show’s run to a ninth season.

[/Quote]

Lenke til kommentar

For en klisje, hvem så den ikke komme liksom? (ref min spådom forrige side)

 

Ting begynner å bli dramatisk nå, finalen nærmer seg. Dere som har sett neste promo, min spådom for neste episode. Får se om jeg klarer å gjøre to på to da.

 

 

 

Blodet som Dexter er dekket av tilhører nok Travis. Eneste logiske framskritt i denne sjangeren. Tipper vi vil nok se 2 ofre til.

 

 

Lenke til kommentar

Greit spennende avslutning på dagens episode!

 

Tror dere det er Quinn som drepte hu dama som ODa?

Tviler sterkt. Hvorfor skal LaGuerta hjelpe Quinn? Når det er sagt, så skjønner jeg hvor det kommer fra, for Quinn er litt ustabil for tiden! :p

 

For en klisje, hvem så den ikke komme liksom? (ref min spådom forrige side)

Sant det, var ganske åpenbart at det var i den retningen de beveget seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...