Gå til innhold

Dexter - Sesong 6 (USA) - Diskusjonstråd.


Beste Dexter sesong?  

214 stemmer

  1. 1. Hvilken sesong syns du har vært best?

    • Sesong 1 (The Icetruck killer)
      48
    • Sesong 2 (The Bay Harbour Butcher)
      61
    • Sesong 3 (George King/Skinner)
      1
    • Sesong 4 (The Trinity Killer)
      93
    • Sesong 5 (Jordan Chase/Lumen + Dexter)
      11


Anbefalte innlegg

 

 

Ble forresten veldig overrasket over twisten.

 

Hvordan opplevde du det? Prøver å innbille meg hvordan sesongen ville vært om jeg ikke var obs på denne twisten, nå er det bare en følelse av at vi kan ende opp med den verste Dexter-sesongen. Ikke visste jeg hvem det var som hadde seg med den prostituerte, men skuffende nok var det det mest innlysende valget.

 

Enda verre ble det utrolige pinlige "oops, jeg lå med en eldre dame"-øyeblikket. Hva er det manusforfatterne driver med?

 

Håper vi får tre resterende episoder som virkelig hever opplevelsen. Lever i håpet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lærlingen til Masuka, kan det være sønnen til "Rudy Cooper/Ice truck killer" eller noe slikt? Han har jo vært veldig interessert i Dexter, og i denne episoden fikk vi et nytt hint.

 

 

Det kjøper jeg ikke (men who knows), var ikke Rudy bare sånn 8-9 år eldre enn dexter? I så fall må han ha fått barn da han var sånn 18, og t.o.m. da burde han geeken vært maks 20 (?) noe han absolutt ikke ser ut som.

 

Kan være han er en copycat, og Jaime blir første offeret. En liten teori :p

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært så skuffet over en Dexter-episode. Jeg vet ikke jeg...mulig det egentlig var kjempebra, hadde det ikke vært for at jeg forutså twisten hele veien. Det var altfor åpenbart. Tanken har vært der lenge, og det ble klart ganske tidlig i denne episoden, føler jeg.

Altfor billig for en serie som Dexter.

Lenke til kommentar

Rart at så mange av dere forutså det altså. Jeg så det ikke komme i det hele tatt faktisk, men så har jeg ikke diskutert serien med noen andre. Mulig dere ble stimulert til å tenke tanken (Inception på g?!)? Fight Club:

Må innrømme at 2. ganga jeg så Fight Club, så prøvde jeg å tenke på at Durden ikke finnes, og det ble ganske weird altså, så jeg så hvorfor jeg ikke så twisten på første view.

Endret av bigbadVuk
Lenke til kommentar

Ser at episoden jevnt over får veldig gode omtaler, nettopp på grunn av denne twisten. Så er vel bare synd på oss som forutså den da. Mulig jeg har sett for mange filmer og serier til å bli lurt lenger, men syns det gjennom hele denne episoden var helt ÅPENBART hvilken retning det tok. Hvordan Dexter aldri så Gellar, hvordan ingen andre enn Travis så ham, hvordan Travis aldri var sammen med Dexter når Gellar foretok seg noe.

 

Twisten funka sikkert helt perfekt for de som ikke har sett

 

Fight Club

og for de som ikke leser noe mer ut av en serie enn å bare se episoden, uten å tenke eller gruble eller diskutere noe mer omkring det. Personlig mener jeg at en twist av akkurat dette formatet er noe som fungerer bra på film, men ikke så bra i en serie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at episoden jevnt over får veldig gode omtaler, nettopp på grunn av denne twisten. Så er vel bare synd på oss som forutså den da. Mulig jeg har sett for mange filmer og serier til å bli lurt lenger, men syns det gjennom hele denne episoden var helt ÅPENBART hvilken retning det tok. Hvordan Dexter aldri så Gellar, hvordan ingen andre enn Travis så ham, hvordan Travis aldri var sammen med Dexter når Gellar foretok seg noe.

 

Fra hvor? IGN, TVLine, E!Online o.s.v. er de eneste jeg har sett som har gitt episoden noe positivt i anmeldelser/recaps. Og disse er sider som jeg ikke ser seriøst på i noe grad med så mye elendige anmeldelser jeg har lest der.

 

Alle sidene jeg leser som har anmeldelser av tv-serier som jeg er enig i, enten jeg liker det eller ikke slakter jo Dexter sin episode søndag. På Hitfix.com har serien gått ut av rotasjon fordi anmelderne føler at serien har tapt seg såpass at den nesten ikke lenger er verdt å skrive et full recap av.

 

Ser flere kritikere også slakte episoden på twitter (f. eks Daniel Fienberg fra Hitfix.com)

The Dexter I know would've figured this out weeks ago. The "Dexter" I watch doesn't respect Dexter.

 

Hovedanmeldelsen på AV Club denne uka av episoden har D+, mens resten av community`et gir den samtidig en D.

 

Denne sesongen har også den laveste scoren på Metacritic noen ganger, nesten med 10 poeng lavere enn den tidligere laveste scoren serien har hatt.

 

 

At Dexter ikke fant ut at Gellar var dø før nå var nesten for teit. Og denne sesongen lider av dårlige manusforfattere, samtidig som serieansvarlige hopper ut av skipet hver sesong.

Lenke til kommentar

Ser at episoden jevnt over får veldig gode omtaler, nettopp på grunn av denne twisten. Så er vel bare synd på oss som forutså den da. Mulig jeg har sett for mange filmer og serier til å bli lurt lenger, men syns det gjennom hele denne episoden var helt ÅPENBART hvilken retning det tok. Hvordan Dexter aldri så Gellar, hvordan ingen andre enn Travis så ham, hvordan Travis aldri var sammen med Dexter når Gellar foretok seg noe.

 

Fra hvor? IGN, TVLine, E!Online o.s.v. er de eneste jeg har sett som har gitt episoden noe positivt i anmeldelser/recaps. Og disse er sider som jeg ikke ser seriøst på i noe grad med så mye elendige anmeldelser jeg har lest der.

 

Burde kanskje spesifisert det, men jeg henviste ikke spesifikt til nettsider, men omtaler/kommentarer fra enkeltseere i form av kommentarer rundt omkring. Joda, det er mye slakt også, men forventet nesten at det skulle være mer. For dette var dårlige greier.

Lenke til kommentar

Det er nå som regel "fans" som klikker seg inn på en tråd hvor det f. eks står 'Dexter Seasong 6!!!'. Har ikke følelsen på at folk automatisk går inn i tråden til en serie de ikke liker. De fleste som diskuterer her er jo fans, og noen har noe negativt, andre positivt. Og jeg tror det egentlig er en høyre andel som ihvertfall prøver å skrive positivt om serien, enn de som legger merke til svakheter, unless flowen er slik (f. eks her, fordi her er folk delt i denne meningen).

Lenke til kommentar

hm. Hadde jeg ikke funnet ut twisten så tror jeg at jeg hadde synes det var en bra episode. Men ble nok ganske ødelagt siden jeg fant det ut. Skal sies at jeg selv ikke fant det ut, var jo tross alt noen som fortalte det i tråden. Tror ikke jeg hadde funnet det ut selv, i alle fall ikke hvis jeg hadde sett sesongen rett etterhverandre og ikke 1 uke mellom hver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...