Gå til innhold

Dexter - Sesong 6 (USA) - Diskusjonstråd.


Beste Dexter sesong?  

214 stemmer

  1. 1. Hvilken sesong syns du har vært best?

    • Sesong 1 (The Icetruck killer)
      48
    • Sesong 2 (The Bay Harbour Butcher)
      61
    • Sesong 3 (George King/Skinner)
      1
    • Sesong 4 (The Trinity Killer)
      93
    • Sesong 5 (Jordan Chase/Lumen + Dexter)
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^ hva er poenget med posten din? Unødvendig...

 

 

Ukas episode var helt grei, men det er alt for mye tull i denne serien nå. *savner BHB tider*

 

Enig i Blåbær sin post, alt for mange åpenbare saker som bare blir ignorert.

 

Poenget med posten min er at jeg gir inntrykk av at jeg aksepterer det moderatoren sier om å ikke prate om Walking Dead i en Dexter-diskusjon, derfor legger jeg til et ansikt som uttrykker dette på en passende måte i forhold til saken. Er jeg saklig nok?

Endret av wergz
Lenke til kommentar

Så en serie har falt i kvalitet på bare en sesong. Og at de skal dra ut dette med enda to sesonger bedrer liksom ikke inntrykket serien har gitt meg spesielt etter denne kjipe og til grenser dårlige sesongen. Er ikke noe som frister spesielt. Serien grenser til like dårlig som hva Weeds har gjort de siste årene, bare nesten enda kjipere og.

 

(Ifra sesongfinalen, les emnetittelen, dette er lov ifra nå som episoden er sendt)

 

Til tross for en relativ kjip sesong ga sesongfinalen meg en liten lyst til å forsette, selv om episoden ikke var bra så var den grei nok. En av de bedre episodene denne sesongen, dessverre ikke den beste. Bra at endgamet faktisk er i tankene til produsentene til serien. Istedenfor å starte alt i siste sesongen, når det endelig blir annonsert en siste sesong ihvertfall.

 

Vært litt mange svakheter denne sesongen. Blant annet var Colin Hanks en virkelig kjip skurk, Dexter er så ute av karakterer denne sesongen, Louis-plottet ble hengende å dangle til neste sesong, uten at det fikk en utvikling i sesongfinalen o.s.v.

 

La oss også slippe Quinn neste sesong, virker som han kan bli skrevet ut av serien, selv om jeg tviler på at de faktisk gjør det.

 

At Deb nå så at Dexter drepe Travis vil ihvertfall gjøre noe med serien, istedenfor sesongfinaler med minimale twist som Dexter har hatt enkelte ganger tidligere. Ah, i killed a woman nobdy will remeber, and my new love of my life i just wasted a season on left me..

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Jeg kan igrunn ikke vente til neste sesong. Har ikke så mye peiling på film, men dette var spennende. Enig i at det er noen kjedelig episoder, men Dexter er en helt rå karakter. Det er dog litt kjipt at noe av humoren til serien er borte.

 

Har selv sett Weeds som var en av mine favoritt serier, men den gikk jo rett til helvete. Sluttet å følge med når de begynte å reise rundt i en bobil, som var utrolig kjedelig. Er veldig uenig i at Dexter har svekket seg så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at sesongen er av det dårlegaste eg har satt fra Dexter, mens tykkje det tok seg opp mot dei siste episodane. Det at Deb såg Dexter drepa denne gangen gjer at ynskje mitt blei oppfylt. Det at Deb faktisk får veta om Dexter. No gjenstår det å sjå om han kjem med ein unnskyldning, eller om han kjem til å fortelje Deb alt, og korleis ho vil reagere? Hmm, er eit par moment som eg gledar meg til ved neste sesong kjenner eg. Absolutt vellykka sesongavslutning og spennande introduksjon på fortsettelsen. Rater sesongen 3+(svak pluss) på karakterskalaen 1-6.

 

Annonsert når neste sesong byrja? Blir det på omtrentleg same tidspunkt som tidlegare?

Lenke til kommentar

Hmm, ja hva kan man si? Det er surt, men det er altså den dårligste sesongen av Dexter. Før denne sesongen så mente jeg at det var sesong 2 hvor Dexter slapp unna bare pga rent hell når Doakes ble drept. Men denne sesongen har så utrolig mange hull at det ikke går an å telle dem.

Ugjennomført og på grensen til amatørmessig.

 

Dexters 911 samtale, Louis plottet som aldri fikk utvikle seg videre osv.

 

Eneste bra er at Debra nå endelig fikk se "The True Dexter". Noe som vi forøvrig har venta på siden forrige sesong når de sto på hver sin side av forhenget. 2 Sesonger til er å dra det vel langt mener jeg men kan ha potensiale. Satt ikke akkurat igjen med en "WOW nå MÅ JEG SE NESTE SESONG OGSÅ" som andre sesonger av denne serien har gitt meg. Var heller labert som hm, føler meg snytt.

Lenke til kommentar

En svak sesong, ja. Kjip skurk, og Dexter er helt ute av karakter gjennom mye av sesongen. Men jeg er optimistisk foran neste sesong. Det er interessant å se at mye er tilrettelagt for den allerede. Det tror jeg er en bra ting. Det betyr at man ikke trenger bruke så mye tid på setup i starten av sesongen, som i mange andre sesonger. Det at Debra tok Dexter på fersken var bra. Det skal bli jævelig interessant å se hvordan hun tar det, og hvordan den delen utvikler seg. Her er det mange spennende muligheter. Det virker også rimelig åpenbart at vi allerede vet hvem neste sesongs skurk er, nemlig Louis Greene. Og det tror jeg også kan bli veldig bra. Morsomt med en skurk som kan leke litt katt og mus med Dexter igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjip sesong. Er pessimistisk med tanke på fremtiden, med mindre de bytter ut manusforfattere.

 

  • Casting har vært under pari (Colin Hanks har for flere år siden bevist at han ikke er noen Tom Hanks).
  • Dexter er snart ikke til å kjenne igjen. Han har ikke endret seg, han er bare offer for manus-slurv.
  • Debra forelsket i Dexter? Virker som om en hobby-psykolog fikk for mye innpass i manusarbeidet. Det settes opp en billig unnskyldning for at hun enklere skal komme på "Dexters side".
  • En svak twist som ble gjennomskuet av flere i starten av sesongen.
  • Michael C. Hall ser ut til å kjede seg i rollen.

 

Årets sesong av Weeds var bedre, for meg var den en klar fremgang etter et par middelmådige sesonger. Dexter har, som med True Blood, beveget seg inn i et kjipere spor.

 

Men serien får gjennomgå av endel kritikere. Det er bra, kan være det medfører skjerpings. Premisset Dexter er og forblir knall, så litt håp har man jo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne sesongavslutningen (eller slutten på denne episoden) har vi ventet på lenge. Det var rart at Debra skulle gå rett til kirken, og Dexter skulle ikke låse/blokkere dørene inn til den. Menmen, neste sesong blir nok mer kreativ med tanke på at Debra vet hemmeligheten. Om han vil innrømme eller skjule det med at han "fant han i kirken", selvforsvar osv..

 

7/10 ! :D Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i at sesongen har vært svak, likevel er jeg optimistisk til neste sesong. Jeg digget tvisten på slutten, og har ventet på dette i lang tid. Jeg kan bare håpe at de lærer av sine feil og kan få Dexter opp på Sesong 4-nivå igjen. Jeg vet at det kan blir ekstremt bra, og det er selvsagt det jeg håper på.

 

Serien er ikke død enda. Serien har blitt bedre og bedre frem til sesong 4, hvor de fleste er enige om at den var mer eller mindre genial. Ja, Dexter snublet litt i sesong 5, men det var ikke alt for gale. Sesong 6 startet også sterkt, og selv om det kanskje er den svakeste sesongen så langt, trenger ikke det bety at det er strake veien nedover herfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, forsåvidt kul slutt. Hvordan han skal bortforklare masse plastfolie og det oppsettet med "selvforsvar" e.l. skjønner jeg ikke :p

 

2 ting som irriterte meg litt:

 

1. Han bare frakta et helt lik fra taket og ned til bilen sin, gjennom en svææær kontorbyggning... What.

 

2. Debra fant han i kirka... Hvordan?!

 

Var lettere irritert over den der hånda, men neste sesong blir jo bare ren fortsettelse herfra, og ikke en viss tid senere slik overgangen mellom de forrige gikk. Skjønner fortsatt ikke hva Louis (Lewis?) driver med.

Lenke til kommentar

Hmm, forsåvidt kul slutt. Hvordan han skal bortforklare masse plastfolie og det oppsettet med "selvforsvar" e.l. skjønner jeg ikke :p

Jeg tror det er langt forbi det stadiet. Dexter kan ikke bortforklare dette slik han bortforklarte Freebo til Miguel. Nå er det vinn eller forsvinn for Debra.

 

2 ting som irriterte meg litt:

 

1. Han bare frakta et helt lik fra taket og ned til bilen sin, gjennom en svææær kontorbyggning... What.

Enig i denne, men Dexter er smart så er ikke umulig han kan ha funnet på noe.

 

2. Debra fant han i kirka... Hvordan?!

Hun visste han var der, det var tross alt hun som sa at han måtte gå over plassen en gang til, slik at hun kunne sette en strek over kirken i etterforskningen.

Endret av ChrisReeve
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, forsåvidt kul slutt. Hvordan han skal bortforklare masse plastfolie og det oppsettet med "selvforsvar" e.l. skjønner jeg ikke :p

 

2 ting som irriterte meg litt:

 

1. Han bare frakta et helt lik fra taket og ned til bilen sin, gjennom en svææær kontorbyggning... What.

 

2. Debra fant han i kirka... Hvordan?!

 

Var lettere irritert over den der hånda, men neste sesong blir jo bare ren fortsettelse herfra, og ikke en viss tid senere slik overgangen mellom de forrige gikk. Skjønner fortsatt ikke hva Louis (Lewis?) driver med.

 

Hehehe. Travis = Bad guy. Dexter = Politi. Derfor fanget han Travis "for at han ikke skulle gjøre mer vondt". For eksempel sånn kunne forklaringen vært. Ja, dårlig men det finnes verre Dexter-twister --> Endingen i 5'ern der de sto bak den nesten gjennomsiktige plasten. Han kan også si at han hadde lite ressurser til å holde han fanget før han evt kunne ringe stasjonen.

Endret av wergz
Lenke til kommentar
2. Debra fant han i kirka... Hvordan?!

Det er vel rimelig åpenbart? Det var der han skulle gjøre de siste rettsmedisinske undersøkelsene. Men det er selvsagt helt vanvittig uforsiktig av Dexter, som så mye annet i denne sesongen. Jeg likte "twisten" med at Debra fant han, men måten det skjedde på var heller svak.

Lenke til kommentar

Dere er så seriøse! :)

Det skal bli mye dårligere før jeg blir direkte misfornøyd med serien...

 

Er vel mer kravstore fremfor seriøse. Vi vet hvor god Dexter har vært, mens de nå har gått over til at all spenning skal komme av at Dexter oppfører seg som en uforsiktig kar som ikke tar forholdsregler.

 

Det er som om Obi Wan med et ble til Jar Jar Binks. Skal vi ta til takke med at ting blir spennende fordi Dexter nok en gang slurver?

 

Vi lever i en tid med Game of Thrones, Boardwalk Empire, Mad Men, Breaking Bad, Shameless, Justified, The Walking Dead, nye Luck og Hell on Wheels. Da forventer man i det minste at Dexter svarer med å ikke slurve så mye i utførelsen.

 

Her har serien slitt mer og mer siden sjefsprodusent Clyde Phillips forlot serien etter sesong 4. Få han tilbake (det er ikke som om han gjør på noe for tiden) og ting kan kanskje bli bedre igjen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...