Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ending Spoiler

 

 

Valgte å utslette all syntetisk liv, dog jeg kan ikke huske "tilintentgjøring av all teknologi" Slutten ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde vært mer fornøyd med en happy ending, selv om det er noe mer klisjè.

 

Alt i alt gir jeg spillet terningkast 5. Jeg driter faen så langt i hva disse tullingene på Metacritic sier, men jeg hadde satt pris på mer dialog med squadmates. Cover systemet var like dårlig som det alltid har vært, desverre og slutten falt som nevnt ikke helt i smak.

 

Endret av -ErlendA-
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe mass effect 3 billigst? Tenker på download edition.

http://www.offgamers...16226-16227.ogm

228 kr er slettes ikke for mye.

 

har du noen erfaring med denne siden? Har bestilt der no. sto RU/Eng men i origin står det Mass Effect 3 RU Only?! :o

Du må gjøre det som står her: http://onlineru.ru/me3worldwide/

ja, bestilte selv BF3 der :p

 

 

 

 

hey... det funket jo kjempe fint:)

 

 

 

 

 

Så da har jeg startet å spille, men kom på at jeg hadde noen Mass Effect 2 save games liggenes. Hva er "fordelen" med å importe han fra me2? Synest å huske at min kjære doktor døde på det siste oppdraget der, vil han være i live vist jeg ikke bruker ME2 saves?

 

 

 

 

Og hvor mange crew members hadde vi i ME2? 10?

 

 

Lenke til kommentar

Ending Spoiler

 

 

Valgte å utslette all syntetisk liv, dog jeg kan ikke huske "tilintentgjøring av all teknologi" Slutten ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde vært mer fornøyd med en happy ending, selv om det er noe mer klisjè.

 

Alt i alt gir jeg spillet terningkast 5. Jeg driter faen så langt i hva disse tullingene på Metacritic sier, men jeg hadde satt pris på mer dialog med squadmates. Cover systemet var like dårlig som det alltid har vært, desverre og slutten falt som nevnt ikke helt i smak.

 

 

 

 

Jeg er veldig glad det ikke var noen happy ending. Det som er mitt store problem med sluttene er at de er helt identiske. Bare en annen farge på eksplosjonen. Latskap fra Bioware...

Det som irriterer mest er det at jeg ikke får vite noe som helst om hva som skjedde etterpå. Jeg hadde vært glad om jeg bare fikk en skjerm med tekst som sa litt om hva som skjedde med de forskjellige rasene, alliansene også videre. Slutten gir jo absolutt ingenting... Møkkaslutter!

 

 

Lenke til kommentar

gaaah.. sikkerlig nedtur at det atter en gang ikke går ann å hoppe over introen. Jeg er en av de som ender opp med å lage 3-4 karakterer før jeg bestemmer meg..

 

 

 

 

Og er det noen andre som har problem med at leppene ikke er i sync? Altså at munnen beveger seg før man hører de snakker?!

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Ja, spillet har noen få "Priority" oppdrag. En av de siste er en total annen opplevelse om du ikke tar med deg DLC karakteren. Jeg mener at det er graverende når EA/Bioware sier at de ikke fullførte den før januar i år, store og meget viktige deler av den ha vært fullført for meget lenge siden.

Å fullføre er ikke det samme som å begynne. De kan gjerne ha begynt å "Ashes" for lenge siden, og jobbet med den på si mens de gjør ferdig hovedspillet. Du kan ikke bare legge inn hooks og triggers for den på slutten. Det absolutte beste er å legge inn støtte for denne (og andre fremtidige DLCer) i hovedspillet. Det vil si at du bygger hovedspillet med innebygd støtte for at planlagte utvidelser skal komme, noe som er mest hensiktsmessig med tanke på programmeringsresurser og slikt.

 

Men slikt går hus forbi 99.99% av fans, som ikke har noe bakgrunn på hverken programmering eller prosjektering, eller tydeligvis ikke skjønner slike ting.

 

Det har ikke gått meg hus forbi, og jeg skjønner at de må introdusere rammeverk for fremtidige DLC i lanseringen av ett spill. Men jeg velger alikevel ikke å tro Bioware når de sier at dette ikke var en planlagt DLC fra børjan av. At du tar de på ordet er greit nok, skal ikke diskutere det med deg, men ikke slå meg i hodet med at jeg ikke skjønner hvordan ett spill lages.

 

Bioware har skuffet meg stort det siste året med DA2 og ME3. Jeg valgte å la tvilen komme de tilgode før ME3 - men med det punktumet de satt for sagen så kan de glemme min støtte. Det er ikke lenger ett stempel for kvalitet i mine øyner, og jeg har fulgt de trofast siden det første Baldurs Gate spillet.

Endret av Singularity
Lenke til kommentar

Hvordan ødelegge en ganske ok multiplayer mest mulig:

-legge til smurfebær man kan kjøpe for ekte penger, med et hint av gambling, som man aktivt må takke nei til.

-legge til reklame og andre ting som ikke har noen ting med spillet å gjøre (som f.eks. en battlefield-figur)

bra jobbet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si jeg ble litt trist nå. Baldur's Gate var svært bra og dyttet BioWare opp på tronen over kongene av rollespill. Men i det siste? Dragon Age: Origins var greit nok, men hadde alt for mye slossing og en direkte kjedelig verden, imho. Dragon Age 2 var kjedelige saker. Mass Effect 1 var utrolig bra, men ME2 gadd jeg aldri spill igjennom en eneste gang. Nå har jeg spilt ME3 en stund, men har gått lei. Spillet i seg selv er greit nok, men historien fenger ikke, og det er alt for mange og alt for lange cutscenes. Jada, jeg vet ME1 og 2 også har cutscenes, men for meg føles det som om de har forlenget både antallet og lengden på cutscenes i ME3. I ME1 fikk vi også ta del i dem og komme med alt muilg av valg hele veien, men det er sjelden jeg for velge noe som helst i ME3.

 

Når "spillet" i tillegg ble redusert til å sitte i ro og skyte på en rekke fiender skal det mye til for at jeg skal gidde å slite meg videre. Alt de trengte å gjøre var å fortsette historien fra ME1. Hvorfor var det så sinnsykt vanskelig at de klarte å ødelegge begge de to neste spillene? Det eneste som kunne ha reddet BioWare i mine øyne var om de klarte å gjøre SW: Old Republic bra, men selv der feilet de ganske kraftig på mange områder. Tenk selv: Du står midt på den travleste markedsplassen i Star Wars-versjonen av Las Vegas (dvs Nar Shadda) og du ikke hører en lyd er det noe som er feil.

 

Synd å si det, men jeg har mistet troen på BioWare. Mass Effect 1 var svært bra, men de har tapt seg noe sinnssykt etter det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må sei meg enig med vikingkylling. Føler at eg presser meg sjølv til å spele mass effect 3 bare for å sjå slutten. Og har spelt spelet i 20 timar og har fortsatt bare 2 dialog valg medan i ME 1 og 2 så hadde eg for det meste 3-7 dialog valg gjennom mesteparten av spelet. Føler at det har tapt seg veldig i rpg avdelinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...