Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Hmf, tøvete at Galactic Readiness synk kvar dag. -3% dagleg elns? Treng berre eitt MP-game med unknown map og enemy for å få det tilbake, men likevel.

 

Heh, er det sant? Det er jo jævlig teit, jeg spiller jo enspiller for å spille enspiller.

 

Har det kommet noen forklaring på hvorfor de har fjerna røde og blå valgmuligheter under konversasjoner? Forbanna idiotisk i hvert fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dei er der framleis, men som sagt over - sjeldsynte. Readiness er ikkje TMS/EMS, så når eg først har det på 100% skal det jo litt til for å få det ned igjen til der det starta, på 50%. Men likevel! MP-delen i dette spelet kjem ikkje til å vare evig, trur eg, og det er meir eller mindre mekanisk umogleg å få 10 000 TMS.

Lenke til kommentar

Irriterrer meg grenseløst at mp delen er knyttet sammen med singleplayer, hvorfor i all verden har dem gjort dette?

 

Når det er sagt, så likte jeg veldig godt ME1, ME2 var bra, men rpg/items messig var det et skritt tilbake. Inntrykket mitt så langt med ME3 er at jeg sannsynligvis ikke kommer til å spille igjennom spillet mere en en gang. Føler bw har tapt seg litt, de gjorde samme tabben med DA serien, origins var topp. Så kom 2'ern som en dårlig spøk.

Lenke til kommentar

Har det kommet noen forklaring på hvorfor de har fjerna røde og blå valgmuligheter under konversasjoner? Forbanna idiotisk i hvert fall.

Jeg tipper at de røde/blå valgmulighetene har blitt sjeldnere av den grunn at de kun skal brukes ved 'viktige' avgjørelser. ME2 og ME1 hadde dem ganske ofte, nesten også i hverdagslige samtaler.

Lenke til kommentar

Bioware mener de vet best hvordan din Shepard oppfører seg. Hvem trenger valg når utvikleren vet best?

 

Haha ikke sant.

 

Jeg tipper at de røde/blå valgmulighetene har blitt sjeldnere av den grunn at de kun skal brukes ved 'viktige' avgjørelser. ME2 og ME1 hadde dem ganske ofte, nesten også i hverdagslige samtaler.

 

Jepp, og det var veldig moro. Det ga meg en langt større følelse av å spille mitt spill, dessuten var det et flott intensiv for å faktisk legge litt i sine valg som enten paragon eller renegade. Nå kjenner jeg at jeg sliter litt med å gidde å legge sjela mi i det.

Lenke til kommentar

Er det sånn at det er like mange fiender i en co-op match uansett hvor mange som spiller? Jeg og en kompis prøvde oss her om dagen, altså med to av totalt fire i party, og vi klarte farken meg ingenting! Vi ga opp etter 7-8 forsøk.. Vi var adept og vanguard forresten.

Lenke til kommentar

Jeg er en sucker for sideoppdrag selv, og prøver å få med meg så mange som mulig. Desverre er journalen til å få vondt i ræva av, og det blir ikke bedre av at jeg må gå ut av galaksekartet for å få den opp når jeg skal finne ut hvilke planeter jeg skal på. Irriterende liten fillesak.

 

Det samme gjelder heisen, at de ikke lenger har skrevet opp hvilke lagsmedlemmer som er i hvilken etasje.

 

Når det gjelder enkelte deler av GUI'en så er den ikke like bra som i ME2, det er jeg enig i, men heldigvis er dette (for meg) ikke "showstoppere".

 

Når det gjelder heisen: Jeg bruker istedet kartet og blar igjennom områdene der først. Deretter velger jeg hvilken "etasje" jeg skal gå til. Men jeg er enig i at det hadde hjulpet dersom navnene var listet opp mens du valgte etasje.

Lenke til kommentar

Når det gjelder enkelte deler av GUI'en så er den ikke like bra som i ME2, det er jeg enig i, men heldigvis er dette (for meg) ikke "showstoppere".

 

Når det gjelder heisen: Jeg bruker istedet kartet og blar igjennom områdene der først. Deretter velger jeg hvilken "etasje" jeg skal gå til. Men jeg er enig i at det hadde hjulpet dersom navnene var listet opp mens du valgte etasje.

 

Det er ikke showstoppere for meg heller, men fillefeil som det der irriterer meg allikevel. Bugs kan jeg klare, designflaws burde rettes opp allerede før programmeringen starter.

 

Mass Effect 3 går litt bort i fra det jeg var misfornøyd med i Mass Effet 2, men mens det nærmer seg det første spillet går det også vekk fra det på enkelte rollespillelementer. Fryktelig synd at enda et spill i serien ender opp som "bra, men..."

Lenke til kommentar

Galatic readiness er ikke nødvendig i singelplayer for å få den nødendige styrken til flåten til der den skal være, det er bare ett ekstra tilbud om man ikke vil ta alle side quests.

 

Likte spillet, veldig bra. Ett par små rusk her og der, men alt i alt fornøyelig. Savner de større oppdragene, de som var kort ble litt for korte til å gi følelse av å ha utrettet noe stort (selv sideoppdrag kunne være relativt "store").

 

Men hva har skjedd med slutten? Den var helt horribel, gir ikke mening og bryter med mye av det du har bygd opp i de to første spillene. Gir flashbacks fra KOTOR 2 endingen. Trist at eventyret skulle ende såpass dårlig, men heldigvis har reisen vært fantastisk!

Lenke til kommentar

Leste at det krevdes vesentlig mindre enn 5000, har du noen kilde? Leste vel min i en kommentar eller noe når jeg prøvde å finne ut om noen på internett forstod slutten bedre enn meg.

 

Mener jeg hadde over med 75% readiness og alt av sidemissions gjort (som jeg fant). Kjørte "gjøre alt for å redde jorda) linjen så burde tro jeg ikke hadde gått glipp av stort.

 

Angående ending:

 

Burde vel nevnes at den eneste forskjellen på slutten man velger er noen animasjoner, farger og skins på en cut-scene.

 

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...