Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt i rundt fem timer nå - sånn ca. to timer mer enn det som var planlagt, men det får gå.

 

Spillet er utrolig interessant hittil, og hadde det vært opp til meg skulle jeg gjerne spilt igjennom på én sitting. Men så gode spill skal nytes, og ikke rushes igjennom.

Gleder meg voldsomt til å se fortsettelsen av historien!

 

DLC'en klarer jeg meg forøvrig fint uten, jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Day One Disappointment: Where does DLC come from?

Innhold fra From Ashes DLCen er funnet på spilldisken. Tror dette er siste bevis som trengtes for å bevise at Bioware/EA har kuttet innhold fra spillet for å tjene mer penger.

 

Tror ikke vi trenger noen bevis. EA Games har allerede vist at de hadde intensjoner om å få kroner til å rulle ned i lommene på alle mulig måter.

 

EA er notoriske på det der, og eneste måten vi kan gjøre noe med det er rett og slett å ikke kjøpe dlc fra dem. Nå lider ME3 av samme sykdommen som DA2 for min del så de slipper å tjene penger på DLC fra meg ihvertfall. :p

 

Jeg ser nytteverdien av DLC, men EA tar det til det ekstreme. From Ashes DLC'en var en del av collector edition så jeg skjønner hvorfor de la den ut, men det at collector edition inneholder innhold som standard ikke gjør er veldig feil i min bok. CE versjoner av spill skal inneholde ting utenfor spillet, det kan være en dragestatue slik Skyrim hadde, soundtrack etc etc. men den bør ikke inneholde ting i spillet som vanlige folk må betale ektrsa for, det er rett og slett en kynisk måte å drive butikk på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva gjør det at utviklerne velger å gi ut en DLC ved lansering? Jeg vil heller ha den nå enn å måtte vente nesten to år, slik de gjorde med det første spillet i serien. Om folk vil betale for å laste den ned må være helt opp til hver enkelt. Det er uansett snakk om småpenger.

Lenke til kommentar

Gjør ikke stort, From Ashes er bare en halvtimes lang quest anyway. Det værste er at de tar 10 dollar for en halvtime, i tillegg til de 50 dollarene spillet koster.

Etter det jeg har hørt er det kommentarer fra karakteren i mange oppdrag og gjerne interaksjon mellom andre karakterer i spillet og karakteren i From Ashes. Høres ut som om du faktisk går glipp av noe om du ikke har From Ashes i motsetning til Kasumi eller Zaeed.

 

Ja, spillet har noen få "Priority" oppdrag. En av de siste er en total annen opplevelse om du ikke tar med deg DLC karakteren. Jeg mener at det er graverende når EA/Bioware sier at de ikke fullførte den før januar i år, store og meget viktige deler av den ha vært fullført for meget lenge siden.

 

Det som kan ha skjedd er at Bioware nesten fullførte karakteren for så å ligge den på hylla som en redesign. Vi vet alle hvordan spillskapere kan plukke fra hverandre ett spill i utvikling for så å sette det sammen med store endringer. Men da burde de være så ærlig å si at de vurderte lenge å ha DLC materialet i det endelige spillet, men at de etter en periode av tvil la den på hylla - for så å kode den inn som en "frittstående" DLC.

 

Problemet er bare at den er alt annet enn frittstående.

 

Jeg skal ikke gi noen spoilere her, men jeg vil anbefale alle som har tanker om å kjøpe dette spillet å søke opp en del av kritikken over det før de gjør det. Jeg tror jeg fortsatt ville kjøpt det, men er meget skuffet over en liten del av håndverket til Bioware. Nesten så skuffet at det overskygger de andre 99% som er perfekte.

Endret av Singularity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva gjør det at utviklerne velger å gi ut en DLC ved lansering? Jeg vil heller ha den nå enn å måtte vente nesten to år, slik de gjorde med det første spillet i serien. Om folk vil betale for å laste den ned må være helt opp til hver enkelt. Det er uansett snakk om småpenger.

Det er en forskjell på å gi ut DLC fra dag 1 og klippe ut innhold fra spillet for så å selge som DLC. Det første er akseptabelt, men ikke det andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^agreed, DLC skal komme på etterskudd og ikke være en del av spillet som blir klippet ut.

nå er det jo litt tricky å få til DLC'er til ME3 mtp historien.

 

Men ja bioware har blitt butraped av EA som de fleste andre gode spillstudio som har havna under EA stemplet, jeg får i alle fall følelsen av at de aller fleste gode spillserier under EA nå for tiden blir melket og skjøvet mot det som er mainstream.

 

Kunne tenkt meg å sett hvordan mass effect serien ble om Bioware fikk gjøre det de gjør best uten at EA stakk seg inn i det.

Lenke til kommentar

Ja, spillet har noen få "Priority" oppdrag. En av de siste er en total annen opplevelse om du ikke tar med deg DLC karakteren. Jeg mener at det er graverende når EA/Bioware sier at de ikke fullførte den før januar i år, store og meget viktige deler av den ha vært fullført for meget lenge siden.

Å fullføre er ikke det samme som å begynne. De kan gjerne ha begynt å "Ashes" for lenge siden, og jobbet med den på si mens de gjør ferdig hovedspillet. Du kan ikke bare legge inn hooks og triggers for den på slutten. Det absolutte beste er å legge inn støtte for denne (og andre fremtidige DLCer) i hovedspillet. Det vil si at du bygger hovedspillet med innebygd støtte for at planlagte utvidelser skal komme, noe som er mest hensiktsmessig med tanke på programmeringsresurser og slikt.

 

Men slikt går hus forbi 99.99% av fans, som ikke har noe bakgrunn på hverken programmering eller prosjektering, eller tydeligvis ikke skjønner slike ting.

Lenke til kommentar

Den kommer med "RPG" som valgt modus. For å forandre denne så må du forandre innstillingene i Options. Der har du valg for dialog og andre ting. "Action", "RPG" or "Story" som du velger med en ny karakter er bare ferdiglagde valg av disse.

 

Hvis du setter vanskelighetsgraden ned til laveste så får du trolig "Story", mens hvis du setter dialogvalgene til de minste så får du "action", f.eks.

Lenke til kommentar

Hvis man tar story modus, blir samtalene da mindre automatiserte ? For det er det som plager meg mest så langt. Selv om det ble bedre lenger uti spillet. Men igjen, da blir det for lav vanskelighets grad. Spillet er ikke akkurat super vanskelig på Normal heller.

 

 

Story, RPG og Action er bare fancy ord for vansklighetsgraden og "Conversation mode" som du finner under options i spillet. Så lenge du har på Full Decisions(kan bare velge mellom full decisions og no decisions dessverre) så får du med deg alle valgbare dialoger, også kan du stille vanskelighetsgraden fritt ved siden av, går vel opp til Insanity eller noe.

Lenke til kommentar

Jeg blir gaal gaal gaaal.

 

Spiller som soldier på insanity og noen ting er bare UTROLIG frustrerende.

 

1. Er det bare meg eller har motstanderne uendelig med granater? Kan knapt være i dekning i mer enn 5 sekund før det kommer en granat flygende og jeg må ut av dekning. Dette fører OFTE til game over.

 

2. Hvorfor i huleste kan fiendene treffe deg selv når du er under dekning? Dette er ekstremt irriterende i et spill som bruker et system hvor skjoldet regenereres så lenge fienden ikke treffer deg. Dette medfører ofte at om jeg har "uflaks" og blir truffet en 3-4 ganger mens jeg er i dekning har jeg tapt, fordi det kommer GARANTERT en granat i løpet av denne tiden og uten skjoldet dør jeg garantert når jeg hopper ut av dekning.

 

3. Hvorfor i alle huleste har bioware fortsatt med "Det kommer flere fiender fra ingensteds" midt under kampene? Jeg husker dette irriterte meg grønn i dragon age 2 at det kom fiender flygende fra hvor som helst. Men det som verre er er at i ME3 kommer de plutselig ut fra en dør bak deg eller lignende og du dør 20 minutter ut i en skuddveksling og du må starte på nytt igjen.

 

4. Jeg har opplevd at fiender har "glidd" igjennom veggen og drept meg samt at turrets har drept meg igjennom vegger og lignende, grr!

 

5. Dette er kanskje det mest irriterende. Er det bare meg eller virker det som om fiendene driter i om de dauer så lenge de dreper deg? Opplever ofte at de to partnerne mine står og skyter på en gjeng fiender som bare springer rett ut i skuddlinjen og rundt svingen og begynnte å skyte på meg. Det er som om de VET at spillet er over bare de får drept meg og ignorerer dermed lett partnerne mine. De eneste fiendene som oppfører seg mer eller mindre "normalt" er de fiendene som går inn i nærkamp.

Alle som skyter skyter utelukkende etter MEG.

 

Ellers storkoser jeg meg med spillet (og vanskelighetsgraden for den saks skyld). Måtte bare få ut litt agresjon :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Fienden har vel uendelig med granater, på lik linje med at dine companions har uendelig med granater(?) og ammo.

2. Armor Piercing går gjennom dekningsstrukturer til en viss grad. De kan også skyte deg fra siden eller på skrått, så sørg for å finne dekning som dekker deg skikkelig.

3. Ingensteds? Det er forsterkninger som de har tilkalt via radio som kommer via vinduer, dører og lignende som de har kontrollen over.

4. Har ikke sett noen gli gjennom veggen, men skyting gjennom veggen (armor piercing) har jeg opplevd.

5. Det har jeg ikke opplevd. Vanligvis er det faktisk companions som dør først hos meg.

Lenke til kommentar

1. Fienden har vel uendelig med granater, på lik linje med at dine companions har uendelig med granater(?) og ammo.

2. Armor Piercing går gjennom dekningsstrukturer til en viss grad. De kan også skyte deg fra siden eller på skrått, så sørg for å finne dekning som dekker deg skikkelig.

3. Ingensteds? Det er forsterkninger som de har tilkalt via radio som kommer via vinduer, dører og lignende som de har kontrollen over.

4. Har ikke sett noen gli gjennom veggen, men skyting gjennom veggen (armor piercing) har jeg opplevd.

5. Det har jeg ikke opplevd. Vanligvis er det faktisk companions som dør først hos meg.

 

1. Mine companions har iallefall ikke uendelig med granater? Uendelig med ammo kan jeg gå med på.

 

2. Vel det er litt dårlig praksis om fiendene kan skyte igjennom dekningen din uansett, da dette introduserer et mer eller mindre "tilfeldig" element. Jeg snakker forøvrig ikke om å bli skutt fra siden eller fra skrått. Jeg snakker om når de skyter rett framover og likevel treffer toppen av huet ditt som stikker ut selv om du er i dekning.

 

3. Jeg tør påstå "ingensteds" er en god forklaring. Jeg har nettopp klarert samme området FIRE ganger nå og hver gang jeg dreper alle fiendene kommer det en "eksplosjon" og en ny runde fiender. (Jeg forstår det slik at reapers sender disse ned med meteorer ovenifra). Det er likevel utrolig teit. Jeg husker i DA2 kom de hoppende ned fra hustak helt uten videre. Jeg syns ikke dette er noen god måte å forlenge levetiden til et område på. Når jeg har drept alle fiendene vil jeg VIDERE. jeg vil ikke drepe dem på nytt, FIRE GANGER.

 

5. Mine companions dør også som regel først til meg, men som regel fordi de kommer i veien eller fordi de ALDRI flytter seg når noen kaster granater.

 

Edit: Omg jeg blir gal. Jeg pauset spillet etter den fjerde runden kom for å skrive dette innlegget og nå har de respawnet to ganger til. Jeg er snart tom for ammo for svingende. stått her og skutt fiender bak samme cover i 30 minutt nå.

Endret av Molecular
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...