Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

meaning?

Forskjellen på sluttene i ME3 er sammenlignbart med et halvtomt eller halvfullt glass.

 

 

Felles:

Mass Relays ødelagt, Normandy strandet på ukjent planet uten mulighet til å overleve.

 

Statusen på Jorda avhenger av hvor høy EMS du har.

 

Destroy:

Reapers dør, Geth dør, EDI dør.

Shepard kan overleve om du har nok EMS.

 

Merge:

Alle blir cyborger, en blanding av organisk og kybernetisk materiale.

 

Control:

Shepard tar kontroll over Repaers, hva som skjer videre er ukjent.

 

Uansett hva du gjør er alle kolonier, store deler av befolkningen på jorda, mange raser og crewet på Normandy totalt fucked. Nesten all teknologi blir ødelagt, så det blir en ny "middelalder" i galaksen om man i det hele tatt klarer å lage romskip. Crewet på Normandy kommer til å dø, de er ikke mange nok for å kunne lage en koloni, Normandy er ødelagt og hvor mye mat som er på planeten er ukjent.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leste at det krevdes vesentlig mindre enn 5000, har du noen kilde? Leste vel min i en kommentar eller noe når jeg prøvde å finne ut om noen på internett forstod slutten bedre enn meg.

 

Mener jeg hadde over med 75% readiness og alt av sidemissions gjort (som jeg fant). Kjørte "gjøre alt for å redde jorda) linjen så burde tro jeg ikke hadde gått glipp av stort.

 

Angående ending:

 

Burde vel nevnes at den eneste forskjellen på slutten man velger er noen animasjoner, farger og skins på en cut-scene.

 

 

Er berre å sjekke nokre av dei nettstadene som har lista opp kva som skal til for å få dei ulike sluttane. 4000 EMS er minimum for

at Shepard skal overleve

, 5000 gjer det enklare.

Lenke til kommentar

Setter i gang med en ny gjennomspilling av Mass Effect. Nå kan jeg endelig få spille et skikkelig rollespill hvor:

 

- Man skal bruke Pause for a kommandere squaden (Ikke noe viktig lengre)

- Bruke tech og biotic hvor det lønner seg (Gjelder heldigvis fremdeles)

- Velge en squad basert på mixen i partyet og type fiende (i motsetning til hvor store puppene er)

- Strategisk bruk av Medi- og Omni-Gel (Dummet ned)

- Mako (Borte)

- Utfordrende inventory management (Dummet så til de grader ned)

 

Jeg hater å se hvordan disse klassiske rollespillene skal så til de grader bli dummet ned for "mass market appeal" Jeg kan ikke unngå å skylde på konsollene for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med du, skal sette meg ned og kose meg med ME1 og se om det ikke hjelper litt på hjertesorgen.

 

BioWare, why U don't love us anymore? :cry:

 

Jepp, etter Mass Effect 2 er serien egentlig ikke noe annet enn "Duck, Cover and Shoot" og "Big Tits"

 

Da jeg så Ashley i demoen, så visste jeg med en gang at Bioware hadde gjort henne om til en slagsfigur på samme måte som Miranda i MW2.

 

Synd og skam.

Endret av -ErlendA-
Lenke til kommentar

Færre gratuitous ass shots i ME3 då. Skinsuiten til Miranda tyder på at dei veit lite om korleis stoff oppfører seg. Men det er jo scifi!

 

Også trist korleis rustningane har gått frå å beskytte til å vise fram mest mogleg ladybits. Molded boobs? Seriøst? Skulle tro det var japanskprodusert.

Lenke til kommentar

Færre gratuitous ass shots i ME3 då. Skinsuiten til Miranda tyder på at dei veit lite om korleis stoff oppfører seg. Men det er jo scifi!

 

Også trist korleis rustningane har gått frå å beskytte til å vise fram mest mogleg ladybits. Molded boobs? Seriøst? Skulle tro det var japanskprodusert.

 

"All in the name of money"

 

Beskyttelse er alltid viktigere enn looks, dog det finnes noen unntak. Gå til 8:58 i videon for et veldig godt eksempel.

 

http://youtu.be/G_QP6nNUKA8

Lenke til kommentar

Blir litt små forbanna på multiplayer no. Kjem alltid til wave 7 så kjem det "communicating" oppe i høgre hjørne og så mister eg kontakt med serveren. har åpna portar og alt. Eg vil bare ha maks galaxy % ting før eg blir ferdig med singleplayer, men det er jo klin umulig når multiplayer klikke heile tida!

Lenke til kommentar

Modding av ini filer er nå piracy ifølge Bioware

Har ikke kjøpt spillet og dette er en av grunnene til at jeg ikke kommer til å kjøpe noe fra bioware de neste årene.

 

Jeg spiller for tiden SW: The Old Republic delvis fordi jeg ikke har et annet MMORPG å spille, og delvis fordi det har begynt å bli mer interessant i det siste av en eller annen grunn. I tillegg kjøpte jeg Mass Effect 3 til PC for å fullføre trilogien. Det gikk til helvete ganske kjapt, for å si det sånn. :p

 

Bortsett fra disse to er det fint lite fra BioWare som frister nå lengre. Dragon Age: Origins lovet bra en stund, men da jeg prøvde å stille meg rett foran prinsen og be ham dra til helvete fikk jeg nøyaktig samme resultat som da jeg stilte meg foran ham og kysset skoene hans (ikke bokstavelig talt, men du skjønner hva jeg mener.) I tillegg var det alt for mye slossing og for lite fokus på karakterene, historien og så videre. Hele verden der var i tillegg svært kjedelig, så droppet det ganske kjapt. DA2 kunne ha rettet opp mye, spesielt siden det en stund føltes som det var det beste fra DA:O og Mass Effect.... men i kun én liten by, og de klarer å gjøre tabben med å ta fra deg en companion og erstatte han/henne med en annen i et sted i handlingen. Det er det verste man kan gjøre, imho. Old Republic gjorde akkurat det samme, men heldigvis kan vi der bytte tilbake ganske kjapt og spille med favorittcompanionen helt til etter bosskampen.

 

Men dessverre er poenget at BioWare har tapt seg noe sinnsykt de siste årene. Det er ille nok i seg selv, men det ser ut til å bli en trend blandt spillselskaper. Jeg kan jo ta Skyrim som et annt eksempel. Det aller meste som gjør det til et Elder Scrolls er borte, og i stedet sitter vi med et ganske standard fantasyspill som ikke er så bra en gang. Vi kan gifte oss, få hus og alt det der, men det har ingenting å si fra eller til. Vi har en stor, åpen verden uten noe å gjøre eller se. Vi kan rundtstjele så godt som hele butikken og selge alt tilbake til eieren uten at han bryr seg, men vi skal bare tilbake til Morrowind for å bli kastet i fengsel for å gjøre akkurat det samme. Vi skal liksom være "dragon born" og redde verden, men å hoppe mens vi sprinter er tydeligvis for komplisert. :p

 

Alt håp er heldigvis ikke ute. Kingdoms of Amalur viser at andre våger å ta sjanser (uten å begynne å diskutere hvor bra/dårlig KoA er), og Risen 2 prøver seg på en annen setting i det minste. Om det blir noe i samme stil med Gothic kan det i teorien bli interessant. Men tviler litt.

Lenke til kommentar

Blir litt små forbanna på multiplayer no. Kjem alltid til wave 7 så kjem det "communicating" oppe i høgre hjørne og så mister eg kontakt med serveren. har åpna portar og alt. Eg vil bare ha maks galaxy % ting før eg blir ferdig med singleplayer, men det er jo klin umulig når multiplayer klikke heile tida!

Skjer dette også når du starter din egen match og lar folk joine?

Lenke til kommentar

Modding av ini filer er nå piracy ifølge Bioware

Har ikke kjøpt spillet og dette er en av grunnene til at jeg ikke kommer til å kjøpe noe fra bioware de neste årene.

Det er jo bare latterlig... Hvis jeg velger å modifisere alle filene i mitt ME3 arkiv om til noe helt annet så er jo ikke det piratkopiering av noen som helst måte. I 99.99% av tilfeller vil jo det bare bety at jeg ødelegger produktet jeg har kjøpt. Hvis de allerede har valgt å gi meg store fildataer som ikke er inkludert i spillet så er jo det rett og slett deres feil.

Lenke til kommentar

Blir litt små forbanna på multiplayer no. Kjem alltid til wave 7 så kjem det "communicating" oppe i høgre hjørne og så mister eg kontakt med serveren. har åpna portar og alt. Eg vil bare ha maks galaxy % ting før eg blir ferdig med singleplayer, men det er jo klin umulig når multiplayer klikke heile tida!

Skjer dette også når du starter din egen match og lar folk joine?

Jepp...etter ett par waves så disconnecter alle utennom meg. Hadde ingen problemer med dette i demoen. Har nylig spillt 10 online matches og bare 1 gang så har eg ikkje blitt dca. Men er så jævla irriterande å heile tida komme til wave 9 og 10 så bare miste alle poenga og bli dca fra serveren. Setter Mass effect 3 på hiatus til dei fikser dette. Stikker heller og speler mass effect 1 om igjen.

Lenke til kommentar

Går det an å spille Gold alene? Var en fyr som fikset litt på Mass Effect 2, og gjorde det mulig å spille uten squadmates, og det gikk overraskende fint. Forutsetter selvsagt at du har mange kraftige våpen, med riktige ammotyper osv.

 

For hvis Mass Effect 3 sitt online-samfunn dør ut, eller hvis folk quitter hele tiden, kommer det vel til å bli slik.

Lenke til kommentar

Går det an å spille Gold alene? Var en fyr som fikset litt på Mass Effect 2, og gjorde det mulig å spille uten squadmates, og det gikk overraskende fint. Forutsetter selvsagt at du har mange kraftige våpen, med riktige ammotyper osv.

 

For hvis Mass Effect 3 sitt online-samfunn dør ut, eller hvis folk quitter hele tiden, kommer det vel til å bli slik.

 

Nå vet jeg ikke hvor sterk man blir etterhvert, men tviler sterkt. Det blir for mange fiender samtidig til at du greier å gjøre oppdragene. Spesielt der du skal fange områder (tror ikke en er nok engang?). I starten må man spille i gruppe og helst bronze for å ha noe som helst sjans å gå opp i nivå og få credits til nytt utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...