Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok trygt å si at denne DLC-pakken legger litt grunnlag for mer SP-innhold. BioWare har fått mye pøs for å ikke inkludere en av ME2s viktigste karakterer i dette spillet, så det ville vært merkelig om de designet fem Collectors og hentet inn Keith Szarabajka uten at de skal tjene penger på det gjennom SP DLC.

Lenke til kommentar

Det er nok trygt å si at denne DLC-pakken legger litt grunnlag for mer SP-innhold. BioWare har fått mye pøs for å ikke inkludere en av ME2s viktigste karakterer i dette spillet, så det ville vært merkelig om de designet fem Collectors og hentet inn Keith Szarabajka uten at de skal tjene penger på det gjennom SP DLC.

Harbinger er kanskje en av de karakterene som er lett å huske fra ME2, men han er på ingen måte viktig fra et historiemessig perspektiv. Det eneste han gjør i ME2 er "assuming direct control" og "I am assuming control of this form." Personlig mener jeg det var langt større problemer med historien og historiefortellingen enn at Harbinger ikke var med i ME3.

Lenke til kommentar

Det er nok trygt å si at denne DLC-pakken legger litt grunnlag for mer SP-innhold. BioWare har fått mye pøs for å ikke inkludere en av ME2s viktigste karakterer i dette spillet, så det ville vært merkelig om de designet fem Collectors og hentet inn Keith Szarabajka uten at de skal tjene penger på det gjennom SP DLC.

Harbinger er kanskje en av de karakterene som er lett å huske fra ME2, men han er på ingen måte viktig fra et historiemessig perspektiv. Det eneste han gjør i ME2 er "assuming direct control" og "I am assuming control of this form." Personlig mener jeg det var langt større problemer med historien og historiefortellingen enn at Harbinger ikke var med i ME3.

 

Tildels enig (han ble jo etablert som en slags lederfigur for Reapers), men det er fortsatt helt på tryne å nesten ikke i det hele tatt inkludere han i ME3.

Lenke til kommentar

Det er nok trygt å si at denne DLC-pakken legger litt grunnlag for mer SP-innhold. BioWare har fått mye pøs for å ikke inkludere en av ME2s viktigste karakterer i dette spillet, så det ville vært merkelig om de designet fem Collectors og hentet inn Keith Szarabajka uten at de skal tjene penger på det gjennom SP DLC.

Harbinger er kanskje en av de karakterene som er lett å huske fra ME2, men han er på ingen måte viktig fra et historiemessig perspektiv. Det eneste han gjør i ME2 er "assuming direct control" og "I am assuming control of this form." Personlig mener jeg det var langt større problemer med historien og historiefortellingen enn at Harbinger ikke var med i ME3.

 

Tildels enig (han ble jo etablert som en slags lederfigur for Reapers), men det er fortsatt helt på tryne å nesten ikke i det hele tatt inkludere han i ME3.

Harbringer er

starchild

 

Lenke til kommentar

Det er nok trygt å si at denne DLC-pakken legger litt grunnlag for mer SP-innhold. BioWare har fått mye pøs for å ikke inkludere en av ME2s viktigste karakterer i dette spillet, så det ville vært merkelig om de designet fem Collectors og hentet inn Keith Szarabajka uten at de skal tjene penger på det gjennom SP DLC.

Harbinger er kanskje en av de karakterene som er lett å huske fra ME2, men han er på ingen måte viktig fra et historiemessig perspektiv. Det eneste han gjør i ME2 er "assuming direct control" og "I am assuming control of this form." Personlig mener jeg det var langt større problemer med historien og historiefortellingen enn at Harbinger ikke var med i ME3.

 

Tildels enig (han ble jo etablert som en slags lederfigur for Reapers), men det er fortsatt helt på tryne å nesten ikke i det hele tatt inkludere han i ME3.

Harbringer er

starchild

 

 

Har ikke spilt EC, men jeg har skjønt så. Hvis man går ut ifra at dette ikke alltid var hele poenget, er dette bare enda et eksempel på at BioWare vil utbrodere Harbys rolle i ME3 fordi de vokale (kan man si det?) spillerne var veldig misfornøyde.

 

Uansett, svært stoked på denne DLC-en. Bra at BW har registrert at veeeldig mange har ønsket seg flere Turians og en ny faksjon. Forresten anbefaler jeg alle som har blitt lei MP sjekke ut den nye patchen. Den reparerer utrolig mye som ikke fungerte skikkelig som gjorde at mange ble frustrerte.

Lenke til kommentar

En ting er at Bioware har registrert at folk er misfornøyde, det er tydeligvis noe helt annet for dem å registrere hva man gjorde feil. Leviathan-DLCen gjorde akkurat de samme feiltrinnene i historiefortelling som mesteparten av ME3 gjorde feil, eneste forskjellen er at mens ME3 hadde et par glimt av godt skript var Leviathans skript og pacing like dårlig som mesteparten av ME3.

Lenke til kommentar

Harbringer er

starchild

 

 

Har ikke spilt EC, men jeg har skjønt så. Hvis man går ut ifra at dette ikke alltid var hele poenget, er dette bare enda et eksempel på at BioWare vil utbrodere Harbys rolle i ME3 fordi de vokale (kan man si det?) spillerne var veldig misfornøyde.

Jeg trodde det samme om Harby etter EC. Men påstanden underbygges dessverre ikke av Leviathan etter min mening:

 

Tvert imot snakkes det i Levi om en "intelligence" med mandat å skap fred og forsoning mellom organics og synthetics. Denne var altså ingen Reaper, og er følgelig ikke Harbinger.

 

"Ungen" er altså tilsynelatende akkurat like tåpelig som tingesten fremstår: En "velmenende" AI som gir Shepard lov til å velge farge og daue.

 

Lenke til kommentar

Retaliation MP DLC er ute nå (gratis selvsagt). Collectors er en del tøffere enn det jeg husker, men fint med utfordring. Ellers mye positive reaksjoner på denne DLCen, de har lagt mye arbeid i saker og ting. Cerberus har fått ny enhet (Dragoon), blant annet.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Retaliation MP DLC er ute nå (gratis selvsagt). Collectors er en del tøffere enn det jeg husker, men fint med utfordring. Ellers mye positive reaksjoner på denne DLCen, de har lagt mye arbeid i saker og ting. Cerberus har fått ny enhet (Dragoon), blant annet.

Prøvde Collectors på Silver med randoms, og alt gikk lett inntil de tre siste rundene, da ble det plutselig helt vanvittig håpløst å holde seg i live som en Asari Justicar. La også merke til at grensesnittet var blitt endret, og det brukes mindre fonter.

 

Jeg fikk latterkrampe av å spille som Volus, en liten bamse som svirrer rundt på banen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...