Gå til innhold

Sharia.no - en trist og forkastelig side?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: Du vet ikke hvem som har laget siden, så du kan stappe "rasist/vigrid" beskyldningen din...

 

2: Islam er ingen rase og Islamkritikk kan derfor ikke være rasisme.

 

RAC · isme

/ ˈreɪ / Reɪ sɪz sɪz əm / əm / Show Spelled [ rey -siz- uh Vis stavet [Rey-Siz-uh m ] m] Show IPA Vis IPA

–noun -Substantiv

 

1.

en tro eller doktrine som iboende forskjeller mellom de ulike menneskeraser avgjøre kulturelle eller individuelle prestasjoner, vanligvis med ideen om at ens egen rase er overlegen og har rett til å herske over andre.

 

2.

en politikk, styresett, mv, basert på eller fremme en slik doktrine; diskriminering .

 

3.

hat eller intoleranse av en annen rase eller andre raser.

 

3: Du vier ingen tanker til sidens innhold. Hvorfor ikke?

Du angriper ikke innholdet og påstandene, men angriper kilden, som du ikke kjenner, men dikter opp en forhatt figur som vi kan enes om å avsky. Stort svakere argumentering har jeg ikke sett. Gratulerer. :)

 

4: Det er ikke ikke-muslimene som "sår konflikter", som du skriver.

Kanskje du skulle sette deg inn i det du uttaler deg om før du.. ja du vet.

 

http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Quran-Hate.htm

 

5: Hvorfor trekker du et skille mellom muslimer og nordmenn?

Kan man ikke være medlem av begge grupper sammtidig?

Jeg tror du er en politisk korrekt type som sier det som virker riktig, uten å vite hva du sier.

Endret av Huggslangen
Lenke til kommentar

Det er akuratt som Quran sier at dem hører bare det dem vil så er dem døve for resten. Men det er fortsatt håp! så lenge dere lever , Gud er tilgivende nåderik. dere kan lese tekstene uten å fokusere på å finne fonflikter med andre relegioner. les tekstene som om det er Gud som snakker til DEG.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Det er akuratt som Quran sier at dem hører bare det dem vil så er dem døve for resten. Men det er fortsatt håp! så lenge dere lever , Gud er tilgivende nåderik. dere kan lese tekstene uten å fokusere på å finne fonflikter med andre relegioner. les tekstene som om det er Gud som snakker til DEG.

 

du kanske har rætt men jag kænner att jag vill gøra mig min egen uppfattning av tingenas tillstånd och som det ser ut just nu skapar prinsipen med abrogeringen av verserna i quran ett oøverstigligt problem ..tillsammans med att de "skolerade" forsætter att inte ta fullstændigt avstånd från det som skapar så stora problem mellan de som inte erkænner islam och jihadisterna. varfør fortsætta denna sublima tollerans før jihadisterna? varfør inte konsekvent ta avstånd från begreppet och allt va det innebær ..helt och hållet utan førbehåll..?

 

som ett talande exempel vill jag påpeka att de kristna hela tiden reformerat sin religion så att den ska passa in så bra som møjligt i ett modernt och civiliserat samhælle. varfør ær det så tydligt att de skolerade inom islam inte vill gøra det? varfør kan inte islam reformeras? på grund av det motsægelsefulla påståendet att quran ær perfekt? allahs egena ord? varfør måste dessa ord i så fall tolkas før att någon ska begripa vad de innebær? varfør ær det så många olika tolkningar om dessa ord från allah ær så perfekta?

 

jag kunde ønska att du peace2 och dina likar samt "moderata" religiøse och "tolleranta" kuffar inte såg berættigad kritik som ett totalt angrepp på islam, muslimers tro eller deras person. kritikien handlar inte om det och den ær i alla avseenden berættigad ..jag misstænker faktiskt att i alla fall du begriper det peace2 och som jag skrev, jag ønskar fler fick den samma insikten...

Endret av FulltNavn
Lenke til kommentar

Jeg synes det er forkastelig. Siden jeg ikke er belest i Quranen og ikke har lært spesifikke ting om sharialoven skal jeg ikke påstå at siden gjør noe feil. Men denne siden har ingen funksjon bortsett fra å liste opp sharialoven, noe som er i og for seg greit nok. Men tatt ut av sammenheng er den horribel, men hvis man ser på samfunnet i midøsten når sharia ble skrevet er det ikke annerledes "spilleregler" enn hva Torahen og katolsk tolkning av bibelen ga Jøder og Kristne for hundrevis av år siden. Kulturer forandrer seg, og Islam er en fredlig religion sammenlignet med Kristendomen, Islam har aldri brent kvinner på bål i en organisert "hekse-jakt", 95% av muslimer er snille mennesker, slik 95% av resten av verden er snille mennesker. Sharia har sin plass i historien, men jeg må påstå at det er ikke mange av mine muslimske venner som bryr seg om sharia. Jeg er akkurat gammel nok til at jeg hadde noen år med kristendomsundervisning på barneskolen, og vi ble ikke undervist forståelse eller respekt, det lille vi hadde om andre religioner var direkte hån av dem. Jeg har ikke imot andre religioner, faktisk så ønsker jeg dem velkommen til Norge, vi trenger andre inflytelser enn kristendommen, vi trenger å få et bedre forhold til andre kulturer, andre tenkemåter, og jobbe med vår genetisk programmerte fremmedfrykt. konservative tall anslår at rundt 70% av befolkningen er ateister, eller agnostikkere, så hvorfor er vi redde for en religion? hvorfor ser folk ned på islam når vi har verre ekstremister i våre tusenvis av sekter rundtom i Norge, (hvertfall her på sørlandet er det to bedehus pr. innbygger virker det som). De fleste muslimske innvandrere kommer fra muslimske land der de er forfulgt, hadde de vært ultra-ekstremister hadde de ikke trengt å flykte, samtidig er det vært (og det rigtig), policy å plassere flyktninger og asylsøkere i bygdenorge og mindre byer for å forbedre integreringem. Jeg tror få innvandrere vil Norge vondt, jeg har til gode å bli invitert inn i Moskéer for å bli konvertert mens jeg får fire tilbud i uka fra kristne sekter. <ble litt off-topic>

 

konklusjon: Siden bør man gi blaffen i om man er kristen eller muslim. og Nordmenn trenger å bramse fremmedfrykten litt, og heller utforske andre livssyn, synspunkter, og kulturer istede for å dømme, og muslimer som kommer til Norge bør unngå ghettoene som begynner å dukke opp i storbyene. Vi er alle mennesker, og vi har alle rett til å mene hva vi vil, tro på hva vi vil, eller gjøre det vi synes er best så lenge det ikke skader noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skremmende å se hva folk lirer av seg i beste mening...

 

 

Siden jeg ikke er belest i Quranen og ikke har lært spesifikke ting om sharialoven skal jeg ikke påstå at siden gjør noe feil.

Fordi du ikke vet hva du snakker om.

 

Men denne siden har ingen funksjon bortsett fra å liste opp sharialoven

Feil, shari'a reflekterer kjerneverdiene i Islam og fungerer således som en god "hurtigstart" for de som vil vite hva Islam handler om. Sidens funksjon er trolig (jeg vet ikke) å gjøre naive nordmenn oppmerksom på hva vi slipper inn i landet vårt av ideologi.

 

Men tatt ut av sammenheng er den horribel

I motsetning til i sammenheng, da det er helt i orden å steine kvinner til døde og hugge av hender på tyver. Jeg tror du har moralske kompassforstyrrelser. Forsøk å bevege deg vekk fra politisk korrekte kilder.

 

men hvis man ser på samfunnet i midøsten når sharia ble skrevet

Ja, du som ikke er "belest i Quranen og ikke har lært spesifikke ting om sharialoven", når ble shari'a nedskrevet egentlig? Du refererer til en tidsperiode, men vet du hvilken? Og hva vet du egentlig om denne tidsperioden, annet enn at det er "riktig" å unskylde muslimsk doktrine, teologi og lov fordi det ble til for lenge siden?

 

At loven er uforanderlig og holdes opp som den overlegne måten å styre samfunnet på, av flere hundre millioner muslimer, det er irrelevant, fordi shari'a er gammel?

 

Kulturer forandrer seg, og Islam er en fredlig religion

Der gjorde du det åpenbart at du er en totalt ignorant person.

Islam er ikke fredelig, uansett hva du sammenligner det med. Det eneste som har ført til mer død på planeten vår enn Islam, er asteroiden som utslettet dinosaurene.

 

sammenlignet med Kristendomen

Å jasså du...

Kristne korstog tok livet av 1-1,5 millioner mennesker.

Islamsk jihad har tatt livet av 270 millioner.

 

Islamske terrorister tok flere menneskeliv på 11.September 2001, enn hele den spanske inkvisisjonen som varte i 350 år.

 

Få fakta på plass!

 

95% av muslimer er snille mennesker

Der må jeg ærbødigst be om en kilde tror jeg.

 

Sharia har sin plass i historien, men jeg må påstå at det er ikke mange av mine muslimske venner som bryr seg om sharia.

Det var ennda godt. Ring PST og si at de kan avspasere. frankhaugen kan nemlig informere om at det ikke er mange av hans muslimske venner som bryr seg om shari'a. Nothing to see here, move along.

 

hvorfor ser folk ned på islam når vi har verre ekstremister i våre tusenvis av sekter rundtom i Norge

Hvor finner du disse påstandene egentlig?

 

De fleste muslimske innvandrere kommer fra muslimske land der de er forfulgt

1) Det er avdekket en rekke tilfeller av muslimer som har betalt for å smuggles til Europa for å kjempe jihad.

2) Kilde for påstanden din?

 

Jeg tror få innvandrere vil Norge vondt

 

Jeg tror du er naiv, formet av sosialist propaganda og underernært på reell kunnskap om Islam og islamistenes motivasjon og mål.

 

444_Galleri_HORI_74939516x9.jpg

 

jeg har til gode å bli invitert inn i Moskéer

Du er en skitten vantro som stiller i samme klasse som urin, sæd, lik og avføring!

Såklart blir du ikke invitert til en masjid.

 

O ye who believe! Truly the Pagans are unclean; so let them not, after this year of theirs, approach the Sacred Mosque. And if ye fear poverty, soon will Allah enrich you, if He wills, out of His bounty, for Allah is All-knowing, All-wise.
Endret av Huggslangen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror at du vil benytte absolutt alle mulige argumenter for å unngå å snakke om shari'a, fordi du vet hvilket syn Nordmenn har på din barbariske religion, dersom de får innsikt i hva Islams kjerne dreier seg om. For din del handler dette i stor grad om å tåkelegge temaet, og det er derfor ikke spesiellt overraskende at du prøver å dreie temaet mot min person.

 

Har du noe å si om Asma bint Marwan, peace2?

Synes du det er greit å ta livet av ammende mødre for å ha fornærmer profeten?

Er Muhammed, som beordret drapet av sin politiske fiende, det perfekte mennesket og eksempelet for adferd til evig tid?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen muslimer som klarer å svare på spørsmål uten å ro seg bort og la tråden koke ut i kålen?

Fordi de sannsynligvis ikke er vant til å møte en 'infidel' som er over norm belest i deres egne skrifter, og som er istand til å underbygge sin argumentasjonrekke med konkrete kildehenvisninger og informerte betraktninger.

Endret av phydeaux
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hvorfor er det ingen muslimer som klarer å svare på spørsmål uten å ro seg bort og la tråden koke ut i kålen?

 

Jeg har søkt på denne fortellingen, og den er ikke autentisk.

 

Hvorfor kan du ikke gi meg navn på andre personer, som har rapportert denne hendelsen?

Lenke til kommentar

a) Du har søkt? Du sa at du skulle snakke med en imam...

b) Hvis den ikke er autentisk, hvorfor er den inkludert i den første og mest autoritative biografien av Muhammed, Sirat RasulAllah, av Ibn Ishaq?

c) Det er morsomt å se hvordan sahih pluttselig ikke er sahih lenger, når en vantro bruker historien som argument mot islam. Da vil jeg gjerne bruke det samme argumentet tilbake. Jeg har søkt på korstogene og den spanske inkvisisjonen. De er ikke autentiske. Ikke Vietnamkrigen heller. Når jeg først er i gang så vil jeg meddele at Nord-Korea, Jazz og alle menn fra Toten ikke er autentiske. Du er heller ikke autentisk.

 

Alternativt kan vi forholde oss til virkeligheten og ta det sure med det søte.

 

Edit:

 

d) To korte minutter med refleksjon gjorde det åpenbart at vi ikke vil komme videre med Asma bint Marwan, simpelthen fordi du ikke vil akseptere historien. På det grunnlaget kan vi ikke komme til enighet, og et poeng kan ikke produseres. La meg derfor rette oppmerksomheten til en parallel figur som er bedre dokumentert, blandt annet i Sahih Bukhari; Ka'b bin Al-Ashraf.

 

Synes du det er greit at muslimer beordrer sine politiske motstandere drept fordi de "føler på gikten" at de pønsker på noe, slik som var tilfelle da Muhammed beordret Ka'b bin Al-Ashraf drept?

 

Hva synes du om at profeten din spesifikkt godkjennte at hans muslimske snikmordere kunne lyve for å lure offeret sitt og komme i en posisjon hvor han kunne stikkes ihjel?

Endret av Huggslangen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg trenger vel ikke å gå igjennom hvordan profeten Muhammed behandlet al-khitab (jøder og kristne og andre) i Medina. Vi begge er enige at Profeten tolerte dem. Han ga dem rettigheter. Du virker en person som har gått dypt i islamsk historie, så derfor vet du du det.

 

Det er viktig å poengtere at Ka'b ibn al-Ashraf var en jøde(faren var vel araber, hvis jeg ikke tar feil) som sammerbeidet med fiendene til muslimene, nemlig Quraysh. Målet var selfølgelig å angripe profeten Muhammed. Når jeg mener med å angripe, så mener jeg selfølgelig å drepe h. Quraish-stammen har jo kriget mot muslimene to ganger, så hvorfor skulle de ikke hevne seg.

 

 

Ja, det du sier er riktig. Muslimene drepte lederen. De skulle ha angripe PROFETEN MUHAMMED. Hva skal muslimene?

Lenke til kommentar

Jeg tåkelegger ikke temaet, jeg Snakker om den lave respekten din for andre og dems tro. Jeg vil ha fred som alle andre muslimer. og vi vet at du er ute etter krig og uenigheter, derfor prøver du å grave upp uenigheter. Du spør , men det er ikke for å få et svar , det er for å provosere & få folk til å reagere negativt. desutten spør du om mange ting som er usanne. da mener jeg spørsmål som dette: "hvorfor er moren din hore" når jeg vet at hun ikke er.

 

 

Om to personer sitter mot hverandre vedsiden av et vindu så er vinduet ved høyre hånd til den ene og venstre for den andre.

så begge ville hatt riktig i forhold til sin stå plass.

 

(1) - Sharia er for muslimer. det er ikke din sak, det er kun de som velger å ha sharia som blir dømt etter det, jeg er en av dem. Jeg vil bli dømt etter sharia lovene.

(2) - Du har ingenting med sharia å gjøre når du er kafir (ikke-troende).

(3) - Alt du prøver å gjøre å finne mest mulig konflikter så du kan få med deg andre til å "krige" mot & fjerne muslimer fordi dem har eksistert i 1400 år.

 

(4) - Vi er ikke intressert i krig & uroligheter.

(5) - Jeg prøver ikke å tåkelegge tema, men jeg ser for meg at jeg snakker til en som muligens er handy / har problemer med sitt eget liv, en som ikke klarer å se forskjell på ting. en 5 åring kan ikke bli lege.

 

(6) - Du viser ingen respekt for andres tro.

 

(7) - Du har meget lite kunskap og bakgrunn på dine påstander. det meste er copy-paste. det henger ikke sammen med sin historie.

 

(8) - Gud er tilgivlig , om du har vært muslim å har gått deg vill så nytter det ikke noe å krenke andre ettersom hva du selv har opplevd for onde og gode folk finnes uansett relegion.

 

(9) - Du sier at andre ikke svarer deg men når dem svarer kommer du opp med nytt tema istedet for å være takknemlig for svaret du fikk.

 

(10) - Muslimer har ikke rett til å påtvinge noen til å tro på at Gud er en og at Gud kun sendte profeter for å varsle. Muslimer har ikke rett til å dømme deg for at du ikke tror på Gud det skal Gud gjøre etter du forlater første liv.

 

(11) - Jeg sier ikke at du skal til helvete eller noe slikt for det er abslutt ingen som vet untatt Gud selv. Gud godtar at en angrer for sine handlinger og gjør det godt igjen, så jeg anbefaler deg å heller spørre Gud om tilgivelse for det du har gjort. Gud er tilgivende nåderik.

Lenke til kommentar

(1) - Sharia er for muslimer. det er ikke din sak, det er kun de som velger å ha sharia som blir dømt etter det, jeg er en av dem. Jeg vil bli dømt etter sharia lovene.

(2) - Du har ingenting med sharia å gjøre når du er kafir (ikke-troende).

Synes du dette er gode argumenter? Det er kun medlemmer av et miljø som kan mene noe om det?

Du kunne like gjerne ha sagt 'Nazisme er for nynazister, det er ikke din sak.'

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...