Gå til innhold

Sharia.no - en trist og forkastelig side?


Anbefalte innlegg

Ved å true med å lemleste en annen så sprer man frykt.

Frykt for hvem? de syndige? en fordel!

 

Har du ingen forståelse for konseptet rettferdig straff? Hvis du ser så svart hvitt på det så kan du jo like langt bare si at straffen for å bryte alle lover er død (eller tortur+død). De som bryter lovene er jo syndere uansett sant, så why not?

 

Tankevekkende nok ender vi da opp med et syn på rettferdig straff som ligner skrekkelig mye på gamletestamentet og koranen. Der er som regel også død (gjerne via en ekstra smertefull hennrettelsesmetode) straffen for det aller meste - inkludert overskridelser som er nesten latterlig ubetydeige - som å banne mot sine foreldre.

 

Forøvrig, når du snakker og kvinner og "hor" så sier du at de tvinges. Av hvem er det de tvinges? Er frihet til å gjøre noe det samme som å bli tvunget til det? Du snakker litt som "pro-life" aktivistene. De også prøver å snakke som å ha valget til å kunne abortere egentig er det samme som at alle må abortere.

 

ved mindre du snakker om menneskesmugling så er det ingen i norge som tvinges til hverken hor eller å "simulere hor" som sier (hva nå det måtte være - jeg mistenker at det inkluderer alt som ikke involverer en full burqua).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved å true med å lemleste en annen så sprer man frykt.

Frykt for hvem? de syndige? en fordel!

 

Har du ingen forståelse for konseptet rettferdig straff? Hvis du ser så svart hvitt på det så kan du jo like langt bare si at straffen for å bryte alle lover er død (eller tortur+død). De som bryter lovene er jo syndere uansett sant, så why not?

 

Tankevekkende nok ender vi da opp med et syn på rettferdig straff som ligner skrekkelig mye på gamletestamentet og koranen. Der er som regel også død (gjerne via en ekstra smertefull hennrettelsesmetode) straffen for det aller meste - inkludert overskridelser som er nesten latterlig ubetydeige - som å banne mot sine foreldre.

 

Forøvrig, når du snakker og kvinner og "hor" så sier du at de tvinges. Av hvem er det de tvinges? Er frihet til å gjøre noe det samme som å bli tvunget til det? Du snakker litt som "pro-life" aktivistene. De også prøver å snakke som å ha valget til å kunne abortere egentig er det samme som at alle må abortere.

 

ved mindre du snakker om menneskesmugling så er det ingen i norge som tvinges til hverken hor eller å "simulere hor" som sier (hva nå det måtte være - jeg mistenker at det inkluderer alt som ikke involverer en full burqua).

 

-Stigma

Jeg har aldri sagt at Tyveri skal dødstraffes så ikke bland ting her, du er eksempel på mange som blander opp ting & snakker generelt , skylder på feil personer osv.. Tyven er kjent med reglene & skal nok være forbredt til å gå til legen dagen etter for å gjennomføre straffen sin dersom han fortsatt velger å gå for ran. Nå synes jeg du skal slutte å forsvare tyveri & hvor humaniske tyvene er.

Lenke til kommentar

Frykt for hvem? de syndige? en fordel!

 

Kvalmende, rett og slett kvalmende.

 

Det er en ren påstand av deg her. det er ikke jeg som stripper kvinnene & lar dem drive hor bare for å få status. jeg synes det er mye større brudd på humanistiske verdier. at kvinner tvinges til å simulere hor. æsj!

Jeg mener at dem skal respekteres & bli verdisatt. hverfall ser jeg på det som en grov brudd på humanistiske verdier. kvinner er mer enn et sex symbol. det er bare et eksempel av mange andre saker.

 

Hva preiker du om? Kvinner har rett til å bestemme over sin egen kropp, hvem faen er du til å bestemme over hva de skal gjøre? Din religion derimot bedriver sterk diskriminering mot kvinner generelt.

 

Du har bedømt Koranen for eventyrbok uten å lese den. urettferdig gjort mot deg selv. (det vil du kanskje ikke skjønne)

 

Av det jeg har lest av koranen er det ikke bare en dårlig eventyrbok, men noe som kan sammenlignes med Marquis de Sade sine verker.

 

HAHA spennende å se at du har byttet ut "Fremskritspartiet" med "Din relegion". jeg er abslutt ikke politikk intressert.

 

Når du har ønsker om å avkutte mennesker sine kroppsdeler på bakgrunn av at din religion beordrer deg det, så har du helt klart en politisk agenda. Du kan også lese mer om politisk islam her.

http://en.wikipedia.org/wiki/Political_aspects_of_Islam

 

Fortsett å gjør hele verdenen en bjørnetjeneste. Hold deg langt unna politikken. Hold dine perverse og stygge tanker for deg selv.

 

Jeg aner ikke hva du mener "Politisk Islam". jeg kjenner kun til "Islam". det er brukermanualen til mange millioner mennesker. uten det ville det aldri ha vært fred her du opplever fred. Den baserer seg på sannhet & ærlighet.

 

Om du aldri har hørt om politisk islam må du være grådig historieløs eller totalt kunnskapløs. Hvis mennesker bruker Islam som en brukermanual til å uskyldiggjøre avhogging av hender er det helt klart at vi må forsikre oss om at islam aldri kommer til makten. Du lever etter en samfunnsdoktrine selv antikkens befolkning hadde sett på som barbarisk. Det at du har bodd i Norge og kjent de vestlige verdiene, men samtidig ønsker å leve i et slikt skittent, inhumansk og barbarisk samfunn er for meg en gåte.

 

"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Synes heller at du bør studere selv. & ikke la deg lure av folk som har valgt helvete fremfor himmel. dem som lokker deg til å være med dem. Ikke bedømm uten kunskap. ikke tro på alt du hører. Sjekk for rette kilder. se på flere sider av sak. pass på disse tingene.

Lenke til kommentar

Tyven er kjent med reglene & skal nok være forbredt til å gå til legen dagen etter for å gjennomføre straffen sin dersom han fortsatt velger å gå for ran. Nå synes jeg du skal slutte å forsvare tyveri & hvor humaniske tyvene er.

 

Deus Impeditio Esuritori Nullus - Ingen gud kan stoppe en sulten mann.

Lenke til kommentar

Frykt for hvem? de syndige? en fordel!

 

Kvalmende, rett og slett kvalmende.

For tyvene ja...

Det er en ren påstand av deg her. det er ikke jeg som stripper kvinnene & lar dem drive hor bare for å få status. jeg synes det er mye større brudd på humanistiske verdier. at kvinner tvinges til å simulere hor. æsj!

Jeg mener at dem skal respekteres & bli verdisatt. hverfall ser jeg på det som en grov brudd på humanistiske verdier. kvinner er mer enn et sex symbol. det er bare et eksempel av mange andre saker.

 

Hva preiker du om? Kvinner har rett til å bestemme over sin egen kropp, hvem faen er du til å bestemme over hva de skal gjøre? Din religion derimot bedriver sterk diskriminering mot kvinner generelt.

Min relegion gir dem sine rettigheter & beskytter dem. om du ikke godtar Sitater fra Koran se over konverteringsstatistikken & du vil finne at kvinner som velger Islam er flere enn mennene. det er et klart bevis på at Islam gir dem sine rettigheter.

 

Det at Islam anser kvinner anderles enn menn betyr ikke at Islam er urettferdig mot dem. Kvinner er fysisk forskjellige fra men & det vet den som skapte dem & sendte Koran så vi skal følge det som veiledelse. Kvinner er ikke bare et leketøy de er mennesker som oss , de har sine egne rettigheter. de har sin respekt & verdi. ikke bare et sex objekt.

 

Du har bedømt Koranen for eventyrbok uten å lese den. urettferdig gjort mot deg selv. (det vil du kanskje ikke skjønne)

 

Av det jeg har lest av koranen er det ikke bare en dårlig eventyrbok, men noe som kan sammenlignes med Marquis de Sade sine verker.

Vel, enten så har du ikke lest den godt ellers så er du bare urettferdig i hva du sier.

HAHA spennende å se at du har byttet ut "Fremskritspartiet" med "Din relegion". jeg er abslutt ikke politikk intressert.

 

Når du har ønsker om å avkutte mennesker sine kroppsdeler

Påstand om meg?

 

...på bakgrunn av at din religion beordrer deg det

Meg? snakker vi om person? er vist samme tone som hvis jeg hadde sagt til deg hvorfor putter du folk i fengsel? hvorfor tillater du narkotika? Hvorfor vil du at verden skal gå på narkotika når du tillater det?

BTW mitt relegion beordrer kun det rette. men det har du ikke fått med deg. det har noe med at du er litt ensidig i tankene.

du må gjerne tenke litt over hvor mange msulimer eksister , hvor mange % av dem gjør det du har tanker om... du vil finne ut at det er veldig liten % som gjør slik du tenker muslimer er. ikke glem media har politiske intresser, de vil aldri fortelle deg noe bra

om islam for sine politiske fordeler.

 

 

..., så har du helt klart en politisk agenda. Du kan også lese mer om politisk islam her.

http://en.wikipedia.org/wiki/Political_aspects_of_Islam

jeg er ikke politikk intressert har jeg sagt tidligere så det blir ikke noe link på meg nei...

 

Fortsett å gjør hele verdenen en bjørnetjeneste. Hold deg langt unna politikken. Hold denne perverse og stygge tanker for deg selv.

(..ranting..) Jeg eier ikke stygge tanker eller noe i den duren. det er noe du tenker om meg som ikke er sant. Jeg er for sannhet uansett hvor mye det kan svi, sannhet bør kunne sies ut.

Jeg aner ikke hva du mener "Politisk Islam". jeg kjenner kun til "Islam". det er brukermanualen til mange millioner mennesker. uten det ville det aldri ha vært fred her du opplever fred. Den baserer seg på sannhet & ærlighet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at Tyveri skal dødstraffes så ikke bland ting her, du er eksempel på mange som blander opp ting & snakker generelt , skylder på feil personer osv.. Tyven er kjent med reglene & skal nok være forbredt til å gå til legen dagen etter for å gjennomføre straffen sin dersom han fortsatt velger å gå for ran. Nå synes jeg du skal slutte å forsvare tyveri & hvor humaniske tyvene er.

 

Jeg blander ingenting. Jeg bare trekker logiske konklusjoner utifra dine utsagn.

 

1. du virker å forsvare amputasjon for tyveri

2. du sier at det er bare bra at dette sprer frykt, for det gjelder jo bare de syndige.

 

Gitt av denne posisjonen du innehar, er det da ikke logisk at mer frykt for "de syndige" bare er en bra ting? Så hvorfor ikke dødsstraff for alt da? Kan du forsvare logikken din når du sier lemlestelse av en tyv er ok men dødsstraff ikke er det?

 

Hvis du ikke bruker prinsippet om at straffen skal være i forhold til lobruddet (og deter tydelig at du ikke gjør) så vil jeg gjerne vite hvordan du avgjør hva som er korrekt straff - for det virker som du bare definerer dette helt arbitrært uten en solid begrunnelse.

 

Og nei - jeg forsvarer ikke tyveri. Jeg forsvarer dog menneskerettighetene til tyver - og alle andre mennesker faktisk. Hvis du skal beskylde andre for å blande sammen ting så må du være forsiktig med å gjøre sånt selv, for det er ingen av oss her som faktisk har sagt noe osm helst om å "forsvare tyveri" som du sier.

 

Lemlestelse står ikke i forhold til noe som helst lovbrudd, mye mindre noe så relativt lite seriøst som et vanlig tyveri. Det slår meg også som utroig kortsiktig med tanke på rehabilitasjon og reintegrering inn i samfunnet. Har du noen som helst anelse om hvor handicapet og arbeidsufør i mange sammenhenger du blir om du mister en hånd? Gratulerer - du har nettop gjort det dobbelt så vanskelig for vedkommende å snu om og bli en produktiv lovlydig borger igjen. Stjele kan du dog fint gjøre med èn hånd. Selvfølgleig "løser" sharia dette problemet med nok en amputasjon (lol).

 

-Stigma

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tyven er kjent med reglene & skal nok være forbredt til å gå til legen dagen etter for å gjennomføre straffen sin dersom han fortsatt velger å gå for ran. Nå synes jeg du skal slutte å forsvare tyveri & hvor humaniske tyvene er.

 

Deus Impeditio Esuritori Nullus - Ingen gud kan stoppe en sulten mann.

Sult tyveri er er tillatt i Islam forresten. men tyven beordres for at det er best å spørre.
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at Tyveri skal dødstraffes så ikke bland ting her, du er eksempel på mange som blander opp ting & snakker generelt , skylder på feil personer osv.. Tyven er kjent med reglene & skal nok være forbredt til å gå til legen dagen etter for å gjennomføre straffen sin dersom han fortsatt velger å gå for ran. Nå synes jeg du skal slutte å forsvare tyveri & hvor humaniske tyvene er.

 

Jeg blander ingenting. Jeg bare trekker logiske konklusjoner utifra dine utsagn.

 

1. du virker å forsvare amputasjon for tyveri

2. du sier at det er bare bra at dette sprer frykt, for det gjelder jo bare de syndige.

 

Gitt av denne posisjonen du innehar, er det da ikke logisk at mer frykt for "de syndige" bare er en bra ting? Så hvorfor ikke dødsstraff for alt da? Kan du forsvare logikken din når du sier lemlestelse av en tyv er ok men dødsstraff ikke er det?

 

Hvis du ikke bruker prinsippet om at straffen skal være i forhold til lobruddet (og deter tydelig at du ikke gjør) så vil jeg gjerne vite hvordan du avgjør hva som er korrekt straff - for det virker som du bare definerer dette helt arbitrært uten en solid begrunnelse.

 

Og nei - jeg forsvarer ikke tyveri. Jeg forsvarer dog menneskerettighetene til tyver - og alle andre mennesker faktisk. Hvis du skal beskylde andre for å blande sammen ting så må du være forsiktig med å gjøre sånt selv, for det er ingen av oss her som faktisk har sagt noe osm helst om å "forsvare tyveri" som du sier.

 

Lemlestelse står ikke i forhold til noe som helst lovbrudd, mye mindre noe så relativt lite seriøst som et vanlig tyveri. Det slår meg også som utroig kortsiktig med tanke på rehabilitasjon og reintegrering inn i samfunnet. Har du noen som helst anelse om hvor handicapet og arbeidsufør i mange sammenhenger du blir om du mister en hånd? Gratulerer - du har nettop gjort det dobbelt så vanskelig for vedkommende å snu om og bli en produktiv lovlydig borger igjen. Stjele kan du dog fint gjøre med èn hånd. Selvfølgleig "løser" sharia dette problemet med nok en amputasjon (lol).

 

-Stigma

2. du sier at det er bare bra at dette sprer frykt, for det gjelder

la meg rette det til "At jeg synes det er bra å forhindre tyveri/ran".

 

Gitt av denne posisjonen du innehar, er det da ikke logisk at mer frykt for "de syndige" bare er en bra ting? Så hvorfor ikke dødsstraff for alt da? Kan du forsvare logikken din når du sier lemlestelse av en tyv er ok men dødsstraff ikke er det?

Hvorfor skal en få bot når man kjører for fort? sprer man ikke frykt? hvofor liker du å ta folkets penger som de har jobbet for? hvorfor liker du å forhindre dem med å fortsette å kjøre bil mens du koser deg i din egen? hvorfor synes du det er ok å sette dem i fengsel? hvorfor er du så imot frihet? hva om dem har barn å forsørge? Hva om dem ikke får dekning av sosial? skal dem dø? hvofor støtter du at folk dør hvor dem kjører for for? dem er jo uskyldige!? osv... ( ser du poenget? ) måten folk stiller spm til muslimer....

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Min relegion gir dem sine rettigheter & beskytter dem. om du ikke godtar Sitater fra Koran se over konverteringsstatistikken & du vil finne at kvinner som velger Islam er flere enn mennene. det er et klart bevis på at Islam gir dem sine rettigheter.

 

Jeg bare lurer - siden du påstår at Islam gir kvinner så mange rettigheter - kan du nevne noen rettigheter som kvinner har som ikke menn har?

 

Det er nemmelig ikke spesiellt vanskelig å finne mange eksempler på rettigheter som menn har som ikke kvinner får. Disse eksemplene kan man forøvrig hente direkte fra koranen.

 

http://carm.org/religious-movements/islam/interesting-quotes-about-women-quran

http://infidelsarecool.com/2008/01/11/top-10-quran-quotes-every-woman-must-see/

(dette er selvfølgelig langt fra alt)

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ved å true med å lemleste en annen så sprer man frykt.

Frykt for hvem? de syndige? en fordel!

Eller kanskje frykt for konsekvensene som kan forekomme hvis et slikt straffesystem kommer ut av kontroll, eller blir utnyttet av individer med en personlig agenda? Eller hva neste steg er hvis man skal tillate kapping av hånd? Dessuten er det helt urettferdig, du kan alltids betale tilbake det du har stjålet, eller betale for å få en ny vare produsert (avhengig av hva du har stjålet.) Men en hånd kommer aldri til å gro ut igjen. Hvordan skal en person med avkappet hånd eller fingre, jobbe for et levebrød uten en fungerende hånd? Og hvem vil ansette ham/henne?

Det øker jo bare sannsynligheten for at den personen er nødt til å stjele for å overleve.

 

det er ikke jeg som stripper kvinnene & lar dem drive hor bare for å få status. jeg synes det er mye større brudd på humanistiske verdier. at kvinner tvinges til å simulere hor. æsj!

1) Faktisk er det ingen som går rundt og "stripper" kvinner, isåfall "stripper" de seg selv.

Faktisk så blir folk som prøver å rive av klærne til andre arrestert.

Og offentlig nakenhet er også ulovlig.

 

2) Ingen tvinger kvinner til å "simulere hor".

Hvis du med "hor" mener å gå lettkledd, så er det flere menn enn kvinner som driver hor.

Menn dekker så å si aldri håret, kun på vinteren, og menn går oftere toppløs enn kvinner på sommeren. Og de kvinnene som gjør det dekker til brystene sine isåfall.

 

3) I vesten er det normalt å la kvinner gjøre som de selv vil (innenfor lovens grenser.)

Hvis det å la andre mennesker få lov til å ta sine egne valg er en dårlig ting...

Hva er da det å tvinge noen til å gjøre noe imot sin egen vilje? Humant?

 

Hverfall ser jeg på det som en grov brudd på humanistiske verdier. kvinner er mer enn et sex symbol.

1) Menn er ogsåsex symbol.

post-166353-0-78014300-1299190077_thumb.png

2) Hva er egentlig dette "grove bruddet" du snakker om?

Endret av O3K
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2. du sier at det er bare bra at dette sprer frykt, for det gjelder

la meg rette det til "At jeg synes det er bra å forhindre tyveri/ran".

 

Ok, flott - det synes vi nemmelig alle sammen.

Men du synes altså at å true med å kutte hender og føtter av de som stjelder er den beste måten å nå dette målet på?

 

Og som sagt - om du synes det, så hvorfor ikke øke straffen til dødstraff (eller tortur + dødsstraff)? Hvis trusselen om å miste hender og føtter er prevantiv for tyveri så må jo logisk sett en enda hardere straff være enda mer prevantiv ikke sant? (hvis vi følger logikken din her)

 

Er du enig med dette eller ikke? Og hvis ikke - kan du begrunne hvorfor, gitt dine tidligere uttalelser?

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal en få bot når man kjører for fort? sprer man ikke frykt? hvofor liker du å ta folkets penger som de har jobbet for? hvorfor liker du å forhindre dem med å fortsette å kjøre bil mens du koser deg i din egen? hvorfor synes du det er ok å sette dem i fengsel? hvorfor er du så imot frihet? hva om dem har barn å forsørge? Hva om dem ikke får dekning av sosial? skal dem dø? hvofor støtter du at folk dør hvor dem kjører for for? dem er jo uskyldige!? osv... ( ser du poenget? ) måten folk stiller spm til muslimer....

 

Vel, dette er veldig enkelt å besvare for min del.

En pengebot er en straff som står goft i forhold til lovbruddet å kjøre over fartsgrensen. Den er prevantiv (ingen liker å miste penger) uten å være inhuman (ingen får livet sitt ødelagt av en fartsbot).

 

På samme måte er inndragelse av førerkortet for grov uaktsomhet i trafikken (som å kjøre med høy promille) en straff som står i forhold til lovbruddet. Det er en straff som både er prevantiv samt praktisk fordi du fjerner en farlig sjåfør fra veiene intill problemet er løst.

 

Hvis du prøver å likestille en fartsbot med å bli permanent lemlestet og handicappet for livet så blir det ganske så tåpelig.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2) Hva er egentlig dette "grove bruddet" du snakker om?

 

Friheten for kvinner til å kunne gjøre ting som han (og koranen/shria) ikke er enig med tydeligvis...

 

For det eneste alternativet til at det er ulovlig (og straffbart med pisking, stening osv.) må jo være at det er pålagt for alle kvinner å gjøre det ikke sant? ... eller vent nå litt...

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min relegion gir dem sine rettigheter & beskytter dem. om du ikke godtar Sitater fra Koran se over konverteringsstatistikken & du vil finne at kvinner som velger Islam er flere enn mennene. det er et klart bevis på at Islam gir dem sine rettigheter.

Jeg bare lurer - siden du påstår at Islam gir kvinner så mange rettigheter - kan du nevne noen rettigheter som kvinner har som ikke menn har?

-Stigma

Jeg kan ikke liste opp alt når jeg ikke vet om alle rettighetene. islam er ikke en listerelegion. men jeg kan liste opp noen forskjell på rettigheter mellom kvinner & menn.

Islam anser kvinner som hovedperson / viktigste person i familien.

Kvinner har forskjellige posisjoner i familien. de kan være en Mor , Datter ,Søster, Tante osv...

Angående respekt:

Islam setter Mor over alt, hunner første person for en som er muslim.

Islam sier videre om det at en skal ta godt vare på Mor , sørge for at hun er fornøyd. Snakke til henne med høflighet & respekt forsørge henne når hun er blitt eldre. Profeten /pbuh) sa. Ta godt vare på "Mor , så Mor , så Mor til slutt Far" så Mor som kvinne er 3 ganger så viktig som en Far.

 

A woman is a flower vase of beauty and fragrance. So smell her gently, do not wrestle with her! - Imam Ali (as)

 

Women are like flowers. Do not put on them responsibilities they can not bear! - Imam Ali (as)

 

According to Islam, being a human, woman is even superior to angels and all other living organisms. If she performs any good task or deed, she will be equally blessed as much as a man will for his good deeds.

 

She is the benefactor and patron of Islam, as lady Khadija (Wife of Holy Prophet [saw]).

 

Status of Woman in IslamShe is a partner of prophethood, as lady Fatima (Daughter of Holy Prophet [saw]).

 

She is one of the greatest leaders, as lady Zainab (Daughter of Imam Ali [as])

 

She superior to man, as a mother.

 

She's respectable like a saint.

 

She is precious like an expensive pearl.

 

She is honorable like a delicate rose.

 

Islam emphasizes the equality of all people, regardless of race, ethnicity, gender or social status. Islam has prescribed different roles and responsibilities for men and women, with each gender complementing the other. Centuries before the modern world recognized women's rights, Islam acknowledged the equality of the two genders, and abolished the barbaric ritual of burying infant daughters alive, an outrageous crime practiced by the Arabs before the time of the Holy Prophet (peace be upon him).

 

Islam made women aware of their rights and gave them an identity, a personality, freedom, and independence. These rights, among others, include the right to inherit, to own property, to obtain a divorce, to collect a dowry, and to gain child custody. Regarding the equality of the genders, the Holy Qur'an states:

 

"Surely the men who submit and the women who submit, and the believing men and the believing women, and the obeying men and the obeying women, and the truthful men and the truthful women, and the patient men and the patient women and the humble men and the humble women, and the almsgiving men and the almsgiving women, and the fasting men and the fasting women, and the men who guard their private parts and the women who guard, and the men who remember Allah much and the women who remember-Allah has prepared, for them forgiveness and a mighty reward." (33:35)

 

Muslims consider four ladies to be the most noble and pious:

 

1. Aasiya - Wife of Fir'awn / Pharoah (peace be upon her)

 

2. Maryam / Mary - Mother of Isa / Jesus (peace be upon her)

 

3. Khadija - Wife of Prophet Muhammad (peace be upon her)

 

4. Fatima - Daughter of Prophet Muhammad (peace be upon her)

MOTHER (THE FOUNTAIN OF LIFE)

 

Mother Powerpoint PresentationAnd the paradise is under the feet of your mothers. - Prophet Muhammad (saw)

 

Islam has greatly emphasized the issue of loving and respecting the parents, the father and the mother. In our infancy and childhood, we needed the protection, love and nurturing of the parents; but when they become old, they need us to protect them and take care of them.

 

"Your Lord has commanded that you shall not worship (anyone) but Him and to be good to the parents. If either or both of them reach old age with you, say not to them (so much as) 'Ugh' nor chide them, and speak to them a generous word. And lower for them 'the wings of humility' out of mercy; and pray; 'O my Lord! Have mercy on them as they brought me up (when I was) little.'" (17:23-24)

 

However, out of the two, the mother has been given greater priority as far as kindness is concerned. Once Hakim bin Hizam came to the Prophet of Islam and asked: "To whom should I be kind?" The Prophet replied, "Your mother." Hakim asked, "Then to whom?" The Prophet said, "Your mother." Hakim asked, "Then to whom?" The Prophet replied, "Your mother." Only when Hakim asked the fourth time that, "Then to whom?" the Prophet replied, "Your father." This shows that the right of mother upon the children is three times more than the rights of father as far as kindness is concerned.

 

Imam Ali bin Hussain, the great-grandson of the ProphetImam Ali bin Hussain, the great-grandson of the Prophet, said: "Coming to the rights of relatives, it is the right of your mother that you should appreciate that she carried you [in her womb] as nobody carries anybody, and fed you the fruits of her heart which nobody feeds anybody, and protected you [during pregnancy] with her ears, hands, legs, hair, limbs, [in short] with her whole being, gladly, cheerfully and carefully; suffering patiently all the worries, pains, difficulties and sorrows [of pregnancy], till the hand of God removed you from her and brought you into this world."

 

"Then she was most happy feeding you, even if she herself had no clothes; giving you milk and water; not caring for her own thirst; keeping you in the shade, even if she had to suffer from the heat of the sun; giving you every comfort with her own hardship; lulling you to sleep while keeping herself awake."

 

"And [remember that] her womb was your abode, and her lap your refuge, and her breast your feeder, and her whole existence your protection; it was she, not you, who was braving the heat and cold of this world for your safety."

 

"Therefore, you must remain thankful to her accordingly, and you cannot do so except by the help and assistance from Allah." (The Charter of Right, p.18)

 

WOMEN'S ROLE IN ISLAM

 

The Purpose of Life: Wherever God talks about the human beings (Insaan) or whenever He talks about human soul (Nafs) in the Qur'an, Muslims theologians and scholars have never considered that humanness or the soul as 'male' or 'female'. (See 51:56, 91:1-10; 53:38-39)

 

The male or female division is only possible when we talk about the physical dimension of humans, not when we talk about the spiritual dimension. And so, from the Islamic perspective, the humanness of woman has never been denied or questioned; nor has there ever been any discussion whether she possesses a soul or not.

 

Since both are same in their humanness, both have been created for the same purpose: to serve God.

 

The Virtues in Human Beings: Whenever and wherever Islam has talked about virtues in human beings, it has not differentiated between men and women. Both have the potential to acquire knowledge. Both, men and women, are expected to exhibit the spirit of piety and other good attributes in Islam.

 

MODESTY & DECENCY (HIGHEST ACHIEVEMENT FOR HUMANITY)

 

Hijab Girls

The beauty of a woman:

Is not in the clothes she wears,

the figure that she carries,

or the way she combs her hair,

or the style she does make up.

The beauty of a woman:

must be seen in her Hijab, and her eyes,

because that is the doorway to her heart,

the place where love resides.

The beauty of a woman:

is not in a facial mole,

but true beauty in a woman,

is reflected in her soul.

The beauty of woman is in her modesty.

And the real glamour of her is her honesty.

It is the caring that she lovingly gives,

the passion that she shows.

And the beauty of a woman,

with passing years - only grows!

HOLY QUR'AN PROCLAIMS: O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons (when abroad): that is most convenient, that they should be known (as such) and not molested. And Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful. ( Soorah-e-Ahzaab, verse 59)

 

And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (must ordinarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms and not display their beauty except to their husbands, their fathers, their husband's fathers, their sons, their husbands' sons, their brothers or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their women, or the slaves whom their right hands possess, or male servants free of physical needs, or small children who have no sense of the shame of sex; and that they should not strike their feet in order to draw attention to their hidden ornaments. And O ye Believers! turn ye all together towards Allah, that ye may attain Bliss. ( Soorah-e-Noor, verse 31)

 

Islam does not allow free and unrestricted intermingling of the sexes. The rule of modesty applies to men as well as women.

 

CORRUPT VS PURE: Women impure are for men impure, and men impure for women impure and women of purity are for men of purity, and men of purity are for women of purity: these are not affected by what people say: for them there is forgiveness, and a provision honorable. (Holy Quran 24:26)

 

A woman's best Jewelry is her Shyness. - Lady Fatima Zehra (sa)

 

Nice girls are with Hijaab. - Prophet Muhammad (saw)

 

HAJIRA (MOTHER OF ISHMAEL):

 

Prophet Ibrahim had become over 90 years old and had no child. Sarah, his wife, gave her slave-girl, by name of Hajira, to Ibrahim as a wife. Through Hajira, Almighty God blessed Ibrahim with a son: Ishmael (peace be upon him).

 

Sarah became jealous of Hajira. Finally, decided to test the patience of Ibrahim by asking him to take Hajira and the infant Ishmael into a desert and leave them there. Ibrahim was guided to that desert area which later became famous as Mecca. Prophet Ibrahim brought Hajira and Ishmael to Mecca and left them as commanded by God.

 

Whatever provisions Ibrahim had brought for his wife and child finally ran out. The baby Ishmael started crying out of thirst. Hajira set out in search for water. She was standing on the small hill of Safa; she looked towards the hill of Marwah and thought that there was water over there. When she reached Marwah, there was not water; it was just a mirage. She turned facing Safa and thought that there was water over there. She returned to Safa, but there was no water; it was just a mirage.

 

As mother, desperately looking for water for her child, Hajira ran between the hills of Safa and Marwah seven times. Finally, she saw that a water stream had started at the feet of Ishmael. This miraculous steam is still running on beside the Kaaba, the House of God, and it is known as Zamzam.

 

God so much loved the spirit of motherhood demonstrated by Hajira - ho ran seven times between the hills of Safa and Marwah in search of water for her child that, He has commanded the Muslim pilgrims to walk between the hills of Safa and Marwah when they go for the pilgrimage.

 

The ritual of walking between the two hills of Safa and Marwah seven times is an essential part of pilgrimage and it perpetuates the memory of Hajira as a mother.

 

ASIYA BINT MUZAHIM (THE PHARAOH'S WIFE):

 

AasiyaThe holy Qur'an has presented Asiya bint Muzahim as one of the best role models for women.

 

Asiya's greatness is in the fact that although she was the wife of one of the most Powerful, arrogant and tyrant rulers of Egypt, she was able to see and accept the truth in message of Prophet Moses. For her, wealth, beauty or status was not the main criterion of human excellence; she realized that without faith in God, a human being has nothing.

 

God had chosen her to provide refuge to Moses when he was an infant. When her maids brought the cradle of Moses from the river, she insisted to Pharaoh that she wanted to adopt that infant as a child: The wife of Pharaoh said: "(Here is) joy of the eye, for me and for thee: slay him not. It may be that he will be use to us, or we may adopt him as a son." And they perceived not (what they were doing)! (28:9)

 

Asiya bint Muzahim had declared her faith in the message of God after witnessing the miracle of Moses in the Court of Pharaoh; and after witnessing the death of another believing, woman under torture. Pharaoh tried to turn her away from the God of Moses and sought her mother's help. But Asiya refused to reject the God of Moses. On Pharaoh's order, she Was tortured to death.

 

The Qur'an says: "And Allah gives an example for those who believe: the wife of pharaoh. (Remember) when she said, 'My Lord! Build for me a house with Thee in the Paradise, and deliver me from Pharaoh and his deeds; and deliver me from the unjust people.'" (66:11)

 

In this lady, we see the example of supreme sacrifice: By marrying Pharaoh, Asiya bint Muzahim became the Queen of Egypt, she gained everything that she wanted in this worldly life from the materialistic point of view: the best of clothes, food, palaces, jewels, servants and maids, etc. But she sacrificed all that to be closer to Allah. And that is why we see her included by the Prophet in the list of the four women who attained the level of perfection.

 

MaryamMARY (MOTHER OF JESUS):

 

Mary is one of the noblest women in Islamic teachings since she was chosen to miraculously give birth to the Prophet Jesus.

 

When the Angel approached her with the news that she has been chosen as mother of the Prophet who is to be born miraculously without a father, she was perplexed. She said, "When shall I have a boy and no man has yet touched me, nor have I been unchaste?"

 

The Angel conveyed the answer of God: "It is easy for Me. And We intend to make Jesus a sign to people and a mercy from Us; and this is a matter which has been decreed."

 

She was alone when the throes of childbirth compelled her to take refuge by the trunk of a palm tree. She was distressed and said, "I wish that I had died before this, and had been a thing quite forgotten!"

 

Right then, Jesus was born and he called out: "Grieve not, surely your Lord has made a stream to flow beneath you; and shake towards you the trunk of the palm-tree, it will drop on you fresh ripe dates. So eat, drink and refresh the eyes." She was also told: "If you see people, do not worry about their questions. Just say that you have make a vow to that you shall not speak to any person today."

 

When she came back to his people with Jesus, they said, "O Mary! Surely you have done a strange thing; your parents were not unchaste people!" She pointed towards the baby. They responded, "How can we speak to a child in the cradle?" At that moment, Jesus, by the power of God, started to speak. He said:

 

"Surely I am the servant of God, He has given me the Book and made me a prophet. He has made me blessed wherever I may be. He has enjoined on me to pray, to give charity so long as I live, and to be dutiful to my mother. He has not made me insolent and unblessed. So peace upon me on the day I was born, on the day I die, and on the day I shall be raised back to life."

 

This is the story of the Virgin Mary and her son, Jesus, the Prophet and Messenger of God, as mentioned in Chapter 19 of the Qur'an.

 

KHADIJA (THE WIFE OF PROPHET MUHAMMAD):

 

KhadijaKhadija bint Khuwaylid, the wife of the Prophet, is truly known as a noble lady; she was, in the modern terminology, the First Lady of Islam.

 

During the Meccan phase of Islam's movement, Khadija was the main pillar of support for Prophet Muhammad (peace be upon him). She was the first one to declare her faith in Islam. Her declaration of faith was a great testimony of the Prophet's character: a wife knows her husband's outer as well as inner character. By being the first to accept person to accept Islam, Khadija demonstrated that she believed in the truthfulness of Muhammad as the Messenger of God.

 

The initial years of Islam's mission were very trying; the Prophet faced severe opposition from the people of Mecca. In face of this rejection, Khadija provided the moral support and boasted the morale of the Prophet. According to Muslims historians, he even used to consult and discuss with her the issues related to the Islamic movement.

 

Khadija whole-heartedly supported the Prophet's cause by placing her wealth at his disposal. Almighty God has praised that by addressing the Prophet: "Did We not find you in need and made your free of need?" (93:8) It was through Khadija's wealth that the Almighty made the Prophet self-sufficient in his financial needs.

 

Although Khadija came from a very affluent background, she did not shy from sacrificing her wealth for the cause of Islam. Not only that, she even willingly went through the difficulties of three years of social/economic embargo imposed upon Prophet Muhammad and his family, the Banu Hashim. The hardship of these three years eventually resulted in her death.

 

It is to her credit that the Prophet of Islam did not marry another woman as long as Khadija was alive; she was the only wife who bore children for him. The name of Prophet continued through Fatima, the daughter of the Prophet and Khadija.

 

FatimaFATIMA (THE DAUGHTER OF THE PROPHET):

 

Jab Kabhi Ghairat-e-Insaan Ka Sawaal Aata Hai

Bint-e-Zehra Terey Pardey Ka Khayaal Aata Hai

 

Fatima bint Muhammad is one of the four noblest women in Islamic teachings. This is not just because she is the daughter of the Prophet of Islam or the wife of Imam Ali or the mother of Hasan and Hussain. These relationships are significant in themselves, but Fatima is important to the Muslims in her own right.

 

Prophet Muhammad (peace be upon him) is seen as the perfect model of the values and teachings that were revealed in the holy Qur'an. He was the Last Prophet and the Qur'an was the Final Revelation: no prophet or scripture is to be sent after him. However, the Prophet was a man and so he could not be a complete role model for half of the humanity; therefore, there was a need for a perfect female model of Qur'anic values and teachings. And that role model for women was Fatima, the daughter of the Prophet. This is how Fatima is part of the Prophet; she completes the female dimension of the Prophet's function as a complete role model for humanity.

 

That is why the Prophet of Islam described Fatima as follows: "The leader of all the ladies of Paradise." (Sahih al-Bukhari, vol. 4, p.819.)

 

"Fatima is a part of me, and he who makes her angry, makes me angry." (Sahih al-Bukhari, vol. 5, p. 61.)

 

According to the holy Qur'an (33:33) she is among the infallibles ones in Islam. This status of infallibility comes with being a part of the Prophetic mission: he is the perfect role model for the men whereas she is the perfect role model for women.

 

Fatima was not only a loving daughter, a loyal wife and a caring mother; she is known in history as a woman of knowledge and wisdom, and she actively stood up for her rights. An excellent example of her social activism can be seen when she was denied her inheritance upon her father's death. Fatima challenged the authorities in power on basis of the Qur'an. She argued that the Qur'an has examples where the children of past prophets inherited their father. Using the Qur'an as her basis, she argued that she should not be denied her right.

 

PROPERTIES OF THE BEST WOMEN:

 

* She is content: Such woman is the best one who becomes happy and content when her husband puts a loving glance on her, and when he orders her for something right, she obeys him immediately, and never does any thing against his will. - Holy Prophet Muhammad (saw)

* She is a great cook and a good administrator: A woman who cooks neat, clean and delicious food for her husband. Allah has provided great food for such nice wife in paradise. In heaven, she will be asked to drink and eat whatever you wish, as this is the reward for the pain and services which you performed for your husband! - Holy Prophet Muhammad (saw)

* The best woman among your women is one who cooks delicious food, spends the money justly and does not waste it. Such women are the workers of Allah, and the workers of Allah never get hopeless and regretful! - Imam Jafer-e-Sadiq (as)

* She is priceless: A woman doesn't have any price, whether she is good or bad. A good and nice lady can not be measured with money or gold or silver, as she is far more expensive and precious than money or gold. Similarly, a woman with bad character and worst nature can not be compared with sand, as sand is far more higher and good than her. - Imam Jafer-e-Sadiq (as)

* She is loving, caring and patient: Do not you want me to tell you about those ladies who will enter paradise? A woman who is loving and caring to her husband, and gives births to his children and when he gets angry with her, she instantly says My hand is in your hand like she does not get satisfied until her husband becomes happy with her. - Holy Prophet Muhammad (saw)

* She is obedient: Lucky and fortunate woman is one who respects her husband and does not give him any pain, hurt or discomfort and does not makes him worried and obeys him in all the right aspects of life. - Imam Jafer-e-Sadiq (as)

* She does Jehaad: The Jehaad of woman is that she must not lose her patience if she gets hurt from her husband. Her patience is her Jehaad. - Holy Prophet Muhammad (saw)

 

Økonomi:

- Så kan jeg nevne at kvinnen ikke er pliktig i å forsørge familien mens mannen er.

- Om kvinnen Jobber & tjener penger så er det hennes eget. hun skal ikke bruke det til husleie, strøm osv utenfor sin egen vilje.

 

 

Jeg har ikke problemer med dokumentasjon av det. men synes at du slutte bedømme uten kunskap/studie ang det.

Lenke til kommentar
2. du sier at det er bare bra at dette sprer frykt, for det gjelder

la meg rette det til "At jeg synes det er bra å forhindre tyveri/ran".

 

Ok, flott - det synes vi nemmelig alle sammen.

Men du synes altså at å true med å kutte hender og føtter av de som stjelder er den beste måten å nå dette målet på?

 

Og som sagt - om du synes det, så hvorfor ikke øke straffen til dødstraff (eller tortur + dødsstraff)? Hvis trusselen om å miste hender og føtter er prevantiv for tyveri så må jo logisk sett en enda hardere straff være enda mer prevantiv ikke sant? (hvis vi følger logikken din her)

 

Er du enig med dette eller ikke? Og hvis ikke - kan du begrunne hvorfor, gitt dine tidligere uttalelser?

 

-Stigma

Det er ikke noe JEG synes , Du kan bytte det med at "Gud synes" for det har stått i Koran & tyveri har vært inaktiv i midtøsten så lenge loven var i bruk 1400 :) , per dato er det veldig få plasser som bruker de lovene dermed har Tyveri & uro funnet sted. tallene øker mest der lovene ikke praktiseres.

 

Og som sagt - om du synes det, så hvorfor ikke øke straffen til dødstraff

Fordi Gud (Den mest visdomme) ikke har sagt at tyveri skal straffes med dødstraff.

 

Hvis trusselen om å miste hender og føtter er prevantiv for tyveri så må jo logisk sett en enda hardere straff være enda mer prevantiv ikke sant? (hvis vi følger logikken din her)

Bruk heller ordet "avtale" & ikke trussel. for det er egentlig det er. det er noen bindinger hvor du skal fullføre ditt løfte med at du aldri skal stjele når du er muslim. så godtar du straffen som følge av brudd på avtalen. du bør også slutte med å peke på meg for jeg har tro om at du tror på yttringsfrihet osv...

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Du fremsetter en løgn angående kvinners status i islam.

 

WomenStatKor_72dpi_preview.jpg

 

WomenStatHadith_72dpi_preview.jpg

 

 

Narrated 'Ikrima:

 

Rifa'a divorced his wife whereupon 'AbdurRahman bin Az-Zubair Al-Qurazi married her. 'Aisha said that the lady (came), wearing a green veil (and complained to her (Aisha) of her husband and showed her a green spot on her skin caused by beating). It was the habit of ladies to support each other, so when Allah's Apostle came, 'Aisha said, "I have not seen any woman suffering as much as the believing women. Look! Her skin is greener than her clothes!" When 'AbdurRahman heard that his wife had gone to the Prophet, he came with his two sons from another wife. She said, "By Allah! I have done no wrong to him but he is impotent and is as useless to me as this," holding and showing the fringe of her garment, 'Abdur-Rahman said, "By Allah, O Allah's Apostle! She has told a lie! I am very strong and can satisfy her but she is disobedient and wants to go back to Rifa'a." Allah's Apostle said, to her, "If that is your intention, then know that it is unlawful for you to remarry Rifa'a unless Abdur-Rahman has had sexual intercourse with you." Then the Prophet saw two boys with 'Abdur-Rahman and asked (him), "Are these your sons?" On that 'AbdurRahman said, "Yes." The Prophet said, "You claim what you claim (i.e.. that he is impotent)? But by Allah, these boys resemble him as a crow resembles a crow,"

 

 

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/072.sbt.html#007.072.715

Lenke til kommentar

Min relegion gir dem sine rettigheter & beskytter dem. om du ikke godtar Sitater fra Koran se over konverteringsstatistikken & du vil finne at kvinner som velger Islam er flere enn mennene. det er et klart bevis på at Islam gir dem sine rettigheter.

Jeg bare lurer - siden du påstår at Islam gir kvinner så mange rettigheter - kan du nevne noen rettigheter som kvinner har som ikke menn har?

-Stigma

Jeg kan ikke liste opp alt når jeg ikke vet om alle rettighetene. islam er ikke en listerelegion. men jeg kan liste opp noen forskjell på rettigheter mellom kvinner & menn.

Islam anser kvinner som hovedperson / viktigste person i familien.

Kvinner har forskjellige posisjoner i familien. de kan være en Mor , Datter ,Søster, Tante osv...

Angående respekt:

Islam setter Mor over alt, hunner første person for en som er muslim.

Islam sier videre om det at en skal ta godt vare på Mor , sørge for at hun er fornøyd. Snakke til henne med høflighet & respekt forsørge henne når hun er blitt eldre. Profeten /pbuh) sa. Ta godt vare på "Mor , så Mor , så Mor til slutt Far" så Mor som kvinne er 3 ganger så viktig som en Far.

 

Jeg synes det er litt suspekt at menn har en haug med rettigheter som er veldig konkrete og definert i forhold til spesifikke ting - mens alt dette som du kan ramse opp om kvinners rettigheter er alle veldig subjektive ting av den typen som man aldri kunne benyttet seg av i en rettsal dersom disse rettighetene faktisk ble brutt. Hvilken nytte er rettigheter som er definert på en måte som lite kan sjekkes og ikke kan håndheves?

 

Litt artig at en mor er tre ganger så viktig som en far, men likevel er en kvinnes ord i en sharia domstol verdt halvparten til en mann. Det virker litt for meg som "rettighetene" kvinnene fikk for å veie opp for fordelene mennene har var litt B-varer i forhold...

 

-Stigma

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe JEG synes , Du kan bytte det med at "Gud synes" for det har stått i Koran...

 

Hvem som originalt har sagt det er jo ikke poenget. Om du STØTTER dette som gud mener så må jo det bety at du også mener dette er ritkig. At du prøver å dytte annsvaret over på en gud mens du samtidig forsvarer at handlingene som du mener han ber deg gjøre er riktige - virker for meg som et ganske gjennomsiktig forsøk på annsvarsfraskrivelse.

 

Fordi Gud (Den mest visdomme) ikke har sagt at tyveri skal straffes med dødstraff.

og igjen - om du støtter det gud sier så tar du naturligvis på deg det samme moralske annsvaret for det. Ved mindre du vil påstå at gud har deg under tvang altså og at du bare adlyder under trussel av straff... men jeg anntar det ikke er det du prøver å si.

 

Bruk heller ordet "avtale" & ikke trussel. for det er egentlig det er. det er noen bindinger hvor du skal fullføre ditt løfte med at du aldri skal stjele når du er muslim. så godtar du straffen som følge av brudd på avtalen.

 

Dette er ganske så søkt... Skal vi ikke kalle en spade for spade?

Blir tortur mer hyggelig om vi kaller det "overtalingsprosedyre"?

Bir mord mer hyggelig om vi kaller det "individfjerning"?

Blir voldtekt mer hyggeig om vi kaller det "overraskelses-samleie?"

 

Du forandrer jo ingenting ved å endre ordet. handlingen forblir jo nøyaktig det samme - å utføre vold som resulterer i permanent handicap og lidelse basert på et lovbrudd som er relativt mildt i forhold til skaden som blir gjort.

 

At det er en "kontrakt" er jo revnende likegyldig. Om en bank inngikk kontrakter med kunder (som var desperate nok) som innebar at om man feilet å betale avdragene i tide så drepte de familien din - så hadde jo dette likevel vært totalt umoralsk. Igjen, fordi at overtredelsen hadde ikke stått i stil med avstraffelsen i det hele tatt. Det er nettop derfor at i den virkelig verden så får du et gebyr i stedet.

 

 

du bør også slutte med å peke på meg for jeg har tro om at du tror på yttringsfrihet osv...

 

Hva er det egentlig du mener med dette? Har jeg på noe som helst tidspunkt sagt at du ikke har en rett til å si det du vil? Du må ikke misforstå ytringsfrihet. Det betyr at du kan si hva du vil, men ikke at du har noen automatisk krav på respekt for det du sier, eller immunitet mot kritikk. Hele poenget med ytringsfrihet er nettop det at alle skal kunne ha muligheten til å kritisere ting de synes er feil.

 

Og når det gjelder å "peke på deg"... hvem ellers er det jeg skal peke på da? Det er jo dine ord jeg svarer til. Hvis du ikke kan stå for dine egne ord - hvem er det da som skal stå for dem?

 

Det fungerer ikke sånn at du kan komme og si at tingene som står i koranen er korrekt og riktig - men samtidig ta fullstendig avstand fra alt annsvar for de konsekvensene som medfølger av å følge tingene som står i koranen. Det hadde jo i så fall vært ganske så absurd.

 

Hvis gud synes det er greit å hugge av hånden til en tyv - og du støtter guds meninger - så må du via inferens også mene at det er greit også. Da er det også helt naturlig at du må kunne forsvare dette standpunktet som ditt eget. Å si "neida, det er gud som vil det" blir helt meningsløst.

 

-Stigma

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...