Gå til innhold

Sharia.no - en trist og forkastelig side?


Anbefalte innlegg

Islam hjelper sterkt mot tyveri. Stjeler du blir du dømt for håndkutt. :ph34r:

 

Hvis du mener at vi skal benytte oss av brutale middelalderskikker for tyveri kan du ikke være helt god i hodet.

 

Seriøst, skal vi virkelig hogga av 16-åringer handen og lemleste dem for livet fordi de naska noen sjokolader på bensinstasjonen? Du mener dette er et godt valg av samfunnet å ta? Bare å forsørge denne stakkarn igjennom hele livet etterpå vil jo koste enormt mange penger for skattebetalerne i ettertid.

 

Hvis vi plutselig skulle bukke under for disse motbydelige skikkene dine, og begynne med lemlesting og offentlige henrettelser hadde det gjort deg fornøyd? Hvorfor reiser du til Norge som er et helt motsatt land av ønskesamfunnet ditt? Det du beskriver finner vi i land som Somalia, Iran og Saudi Arabia. Hvorfor flytter du ikke heller ditt?

 

Tviler du innerst inne ønsker å leve i et slikt samfunn.

Først & fremst så gjelder domm de myndige .

For det andre så er det ingen (veldig få) som tørr å stjele noe sammenlignet med Land som har fengselstraff for tyveri.

- Ingen lan per dato bruker sharia 100% (årsak til konflikter) for hvis det var 100% islamsk sharia i muslimske land ville det blitt slutt på uro. de fleste muslimske land har dårlige urelegiøse ledere som ikke bryr seg om sitt folk som er der kun for status. for hadde lederene vært gode nok &praktiserte islam selv ville det bli mye mer fred i verden samt for "dere" som vil ha muslimer ut.

 

For et naivt innlegg. At ingen har fått til sharia 100% betyr bare at befolkningen der borte besitter et snev av human tankegang. Sharia er terror satt i system og bryter med så og si alle menneskerettighetene som eksisterer.

Endret av Myagos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær klar over, Myagos, at muslimene selv ser konflikten mellom islam og FNs universelle menneskerettigheter. Derfor gikk OIC (Organisation of the Islamic Conference) sammen og utarbeidet et eget sett med "menneskerettigheter", for å vise verden at også den muslimske verden var "human". Dette møtet ble holdt i Cairo i 1990 og ledet frem til CDHRI, Cairo Decleration of Human Rights in Islam. Hovedprinsippet her var å utarbeide et sett med menneskerettigheter som ikke stridet mot shari'a. Du leste riktig. Menneskerettigheter som ikke strider med shari'a. Islamsk middelalderlov hadde altså prioritet over FNs universelle menneskerettigheter, og de punktene som ikke kom i strid med hverandre ble videreført i den islamske versjonen - CDHRI.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

ey baba, er du shiamuslim?

 

 

Yes. Men sunni-islam deler det samme synet som shia islam. Det er ikka "bare bare". 'Hånden" blir ikke kuttet, bare fordi man har nasket en sjokolade.

 

Haha ditt patetiske forsøk på å smoothtalke deg frem til å godgjøre avkutting av hender er bare latterlig.

 

Avkutting, vold, tortur og henrettelser er under INGEN omstendigheter greit! Disse reglene gjelder selv for ungdommer som nasker sjokolade, pedofile, mordere og voldtekstmenn.

 

Så du har rett, og jeg tar feil?

 

Da tror du også at Allah har skjult Muḥammad ibn al-Ḥasan al-Mahdī, og at han vil komme tilbake til jorden en dag?

 

Hvorfor spør du, når du vet det?

 

Vi tror også at Jesus kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Vær klar over, Myagos, at muslimene selv ser konflikten mellom islam og FNs universelle menneskerettigheter. Derfor gikk OIC (Organisation of the Islamic Conference) sammen og utarbeidet et eget sett med "menneskerettigheter", for å vise verden at også den muslimske verden var "human". Dette møtet ble holdt i Cairo i 1990 og ledet frem til CDHRI, Cairo Decleration of Human Rights in Islam. Hovedprinsippet her var å utarbeide et sett med menneskerettigheter som ikke stridet mot shari'a. Du leste riktig. Menneskerettigheter som ikke strider med shari'a. Islamsk middelalderlov hadde altså prioritet over FNs universelle menneskerettigheter, og de punktene som ikke kom i strid med hverandre ble videreført i den islamske versjonen - CDHRI.

 

Ja, har du ett problem med det?

 

Selvfølgelig går vi for Guds lover, enn menneskeskapte lover.

 

Å, nei vi er ikke uenige med alt, men vi vil også innkludere islamske regler. Har du noe imot det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Hvorfor spør du, når du vet det?

Jeg ønsker å lede frem til mitt endelige spørsmål:

Hva tror du vil skje når al-Mahdi kommer tilbake?

 

Både Imam Mehdi og profeten Jesus vil komme tilbake og skape fred.

Lenke til kommentar
Ja, har du ett problem med det?

 

Selvfølgelig går vi for Guds lover, enn menneskeskapte lover.

 

Å, nei vi er ikke uenige med alt, men vi vil også innkludere islamske regler. Har du noe imot det?

Ja, det har jeg.

 

Både Imam Mehdi og profeten Jesus vil komme tilbake og skape fred.

 

Hvordan vil det skje?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Ja, har du ett problem med det?

 

Selvfølgelig går vi for Guds lover, enn menneskeskapte lover.

 

Å, nei vi er ikke uenige med alt, men vi vil også innkludere islamske regler. Har du noe imot det?

Ja, det har jeg.

 

Både Imam Mehdi og profeten Jesus vil komme tilbake og skape fred.

 

Hvordan vil det skje?

 

 

Hvorfor har du det?

 

Synes du det er rart at muslimske land praktiserer islamske lover?

 

Vestlige land kan praktisere hva som helst. Siden de er ikke muslimer. Ja, det finnes folk som vil ha sharia i vesten, noe som er absurd.

 

Hvordan, vet jeg ikke. Men det er mange teorier som snakker om hvordan verden blir et urettferdig sted osv..

Lenke til kommentar
Hvordan, vet jeg ikke. Men det er mange teorier som snakker om hvordan verden blir et urettferdig sted osv..

Kitman.

 

"By He in whose hands my soul rests, Jesus, the Son of Mary, is to descend amongst you as a just ruler. He will break the cross, kill the pig, abolish Jizya and wealth will increase to such an extent that one prostration will be more valuable than the whole world and all that it contains."

 

Hva sier konsensus blandt islamske lærde om betydningen av dette?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Hvordan, vet jeg ikke. Men det er mange teorier som snakker om hvordan verden blir et urettferdig sted osv..

Kitman.

 

"By He in whose hands my soul rests, Jesus, the Son of Mary, is to descend amongst you as a just ruler. He will break the cross, kill the pig, abolish Jizya and wealth will increase to such an extent that one prostration will be more valuable than the whole world and all that it contains."

 

Hva sier konsensus blandt islamske lærde om betydningen av dette?

 

Ja, jeg har hørt om det. Jeg personlig vet ikke hvor autentisk denne hadithen er. Om du kunne gi kilden til denne hadithen, så hadde det vært flott.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Kilden er, blandt andre, Sahih Bukhari Volum 3, Bok 43, Nummer 656.

Hva betyr sahih?

 

He (Jesus) will break the cross, kill the pig, abolish Jizya

Hva sier konsensus blandt islamske lærde om betydningen av dette?

 

Nå tilhører jeg Jaffari-skolen, men siden denne hadithen er fra bukhari(sunni islam), som oftest da er sahih (autentisk), så er den vel troverdig.

 

Kilden er, blandt andre, Sahih Bukhari Volum 3, Bok 43, Nummer 656.

Hva betyr sahih?

 

He (Jesus) will break the cross, kill the pig, abolish Jizya

Hva sier konsensus blandt islamske lærde om betydningen av dette?

 

Ifølge islam så er Jesus\Isa en muslim, så man kan da skjønne logikken.

Lenke til kommentar
Islam hjelper sterkt mot tyveri. Stjeler du blir du dømt for håndkutt. :ph34r:

 

Hvis du mener at vi skal benytte oss av brutale middelalderskikker for tyveri kan du ikke være helt god i hodet.

 

Seriøst, skal vi virkelig hogga av 16-åringer handen og lemleste dem for livet fordi de naska noen sjokolader på bensinstasjonen? Du mener dette er et godt valg av samfunnet å ta? Bare å forsørge denne stakkarn igjennom hele livet etterpå vil jo koste enormt mange penger for skattebetalerne i ettertid.

 

Hvis vi plutselig skulle bukke under for disse motbydelige skikkene dine, og begynne med lemlesting og offentlige henrettelser hadde det gjort deg fornøyd? Hvorfor reiser du til Norge som er et helt motsatt land av ønskesamfunnet ditt? Det du beskriver finner vi i land som Somalia, Iran og Saudi Arabia. Hvorfor flytter du ikke heller ditt?

 

Tviler du innerst inne ønsker å leve i et slikt samfunn.

Først & fremst så gjelder domm de myndige .

For det andre så er det ingen (veldig få) som tørr å stjele noe sammenlignet med Land som har fengselstraff for tyveri.

- Ingen lan per dato bruker sharia 100% (årsak til konflikter) for hvis det var 100% islamsk sharia i muslimske land ville det blitt slutt på uro. de fleste muslimske land har dårlige urelegiøse ledere som ikke bryr seg om sitt folk som er der kun for status. for hadde lederene vært gode nok &praktiserte islam selv ville det bli mye mer fred i verden samt for "dere" som vil ha muslimer ut.

 

Det er alltid skremmende å høre fra en som har bodd og er oppvokst i Norge at han ønsker å leve i et slikt primitivt og kvalmende samfunn. Du mener å bruke terror og tortur mot befolkningen for å skremme dem til lydighet - hvor dum går det ann å bli? Slå opp i en historiebok og vis meg at eksempel der tortur og frykt har vært en positiv utvikling for samfunnet. Norge med sine lave straffer er i dag et av de mest moderne, velstående og tryggeste landene å bo i, mens mange av landene i midtøsten ligger i ruiner. Ordet "menneskerettigheter" er i hvert fall et fremmedord.

 

Flyktet du eller foreldrene dine selv på grunn av mangel på menneskerettigheter, og nå ønsker du å bringe møkket ditt her? Fy faen jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

kanskje feil ordbruk?

En skal ikke komme hjem til deg å rane alt du har, jeg synes det er ganske positivt at han velger å ikke gjøre det fordi han frykter straff... Du ville sikker ønske det verste skulle skje med ham dersom han tok DINE materialer. men andres? kanskje du bryr deg ikke, så det er noe du må oppleve å bli ranet for å skjønne virklig hvor alvorlig negativt det å stjele er. tenk deg at du kommer hjem & alt du hadde jobbet for ble borte. vi følger kun brukermanualen som skaperen ga oss for best mulig utvei av problemer. det har du dårlig lære/kunskap om. så det nytter ikke at vi diskuterer det...

 

BTW. når du ser på straff som en trussel er du kriminell . så husk på det :)

Endret av peace2
Lenke til kommentar

kanskje feil ordbruk?

En skal ikke komme hjem til deg å rane alt du har, jeg synes det er ganske positivt at han velger å ikke gjøre det fordi han frykter straff... Du ville sikker ønske det verste skulle skje med ham dersom han tok DINE materialer. men andres? kanskje du bryr deg ikke, så det er noe du må oppleve å bli ranet for å skjønne virklig hvor alvorlig negativt det å stjele er. tenk deg at du kommer hjem & alt du hadde jobbet for ble borte. vi følger kun brukermanualen som skaperen ga oss for best mulig utvei av problemer. det har du dårlig lære/kunskap om. så det nytter ikke at vi diskuterer det...

 

BTW. når du ser på straff som en trussel er du kriminell . så husk på det :)

 

Å lemleste et menneske er tortur. Ved å true med å lemleste en annen så sprer man frykt. Hvordan i helsike klarer du å sette spørsmålstegn ved ordbruket mitt? Ja, jeg har fått verdisaker stjålet og selvfølgelig hadde jeg aldri i mine villeste fantasier ønsket at denne personen skulle få hånden sin hogget av. At du kan tro noe annet ser jeg på en dyp fornærmelse mot meg.

 

Det at du er så blottet for humanistiske verdier på grunn av eventyrboka di er bare enda et prakteksempel på religionens farer. Det er bra at du er her og kan vise oss hvor viktig det er å styre unna islam og kjempe mot politisk islam. Din religion er ondskap satt i system og et perverst makkverk jeg aldri har sett maken til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, jeg anbefaler deg å lese litt mer.

 

Det var under den islamske republikken at kvinner ble mer aktiv og over 70% studenter er kvinner. Iranere er under en islamsk republikk nå. Alt som er dårlig skyldes på islam, mens alt som er bra, kommer altså ikke fra islam ?

 

Vet du hvor latterlig det høres ut ?

 

Det er ikke særlig latterlig dersom man bare sammenligner Iran med en stat som har vært fordypet i Islam mye lengre - for eksempel saudi arabia.

 

Kvinner der får ikke stemme, og ei heller holde politiske stillinger. De får ikke kjøre. Alle kvinner må ha en mannlig verge. Denne mannlige vergen må de ha tilladelse av om de skal reise, skille seg (lol!?!), åpne bankkonto, søke utdanning osv. osv.

 

i 2008 kom det "fantastiske" fremskrittet at kvinner kunne få lov til jobbe uten tilladelse fra sin verge. Dog selvfølgleig, gitt all den andre makten vergen av over vedkommende så tviler jeg veldig sterkt på at kvinnen ville risikert å gå mot vergens ønsker på dette området heller i praksis...

 

The absurdity of the guardianship system, according to Huwaider, is shown by what would happen if she tried to remarry: "I would have to get the permission of my son."

 

In 2007, a young woman was murdered by her father for chatting with a man on Facebook. The case attracted a lot of media attention. Conservatives called for the government to ban Facebook, because it incites lust and causes social strife by encouraging gender mingling

 

Hvis slikt som dette ikke forteller deg litt om normene i kulturen så vet jeg ikke hva som vil gjøre det. Dette er 100% inkompatibelt med verdiene vi dette landet - og resten av den fri vestlige verden holder. Det er 100% inkompatibelt med MEG - og sådann er den eneste måten slike praksiser kunne blitt inført her i landet vært over min døde kropp (noe som forsovidt ikke er så usansynlig gitt utviklingen vi har nå blir ekstrapolert frem 20-30 år i tid).

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Det er mange islamske lærder (i saudi arabia) som sier at mange av reglene er basert på deres kultur, og har overhode ikke noe med Islam å gjøre. Ja, det er forsatt latterlig å kvinner ikke kan stemme.

 

Men vi ser jo at vesten vil heller konsetrere seg om kvinner-rettigheter i iran, enn i saudi arabia.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

kanskje feil ordbruk?

En skal ikke komme hjem til deg å rane alt du har, jeg synes det er ganske positivt at han velger å ikke gjøre det fordi han frykter straff... Du ville sikker ønske det verste skulle skje med ham dersom han tok DINE materialer. men andres? kanskje du bryr deg ikke, så det er noe du må oppleve å bli ranet for å skjønne virklig hvor alvorlig negativt det å stjele er. tenk deg at du kommer hjem & alt du hadde jobbet for ble borte. vi følger kun brukermanualen som skaperen ga oss for best mulig utvei av problemer. det har du dårlig lære/kunskap om. så det nytter ikke at vi diskuterer det...

 

BTW. når du ser på straff som en trussel er du kriminell . så husk på det :)

 

Å lemleste et menneske er tortur. Ved å true med å lemleste en annen så sprer man frykt. Hvordan i helsike klarer du å sette spørsmålstegn ved ordbruket mitt? Ja, jeg har fått verdisaker stjålet og selvfølgelig hadde jeg aldri i mine villeste fantasier ønsket at denne personen skulle få hånden sin hogget av. At du kan tro noe annet ser jeg på en dyp fornærmelse mot meg.

 

Det at du er så blottet for humanistiske verdier på grunn av eventyrboka di er bare enda et prakteksempel på religionens farer. Det er bra at du er her og kan vise oss hvor viktig det er å styre unna islam og kjempe mot politisk islam. Din religion er ondskap satt i system og et perverst makkverk jeg aldri har sett maken til.

Ved å true med å lemleste en annen så sprer man frykt.

Frykt for hvem? de syndige? en fordel!

 

Det at du er så blottet for humanistiske verdier

Det er en ren påstand av deg her. det er ikke jeg som stripper kvinnene & lar dem drive hor bare for å få status. jeg synes det er mye større brudd på humanistiske verdier. at kvinner tvinges til å simulere hor. æsj!

Jeg mener at dem skal respekteres & bli verdisatt. hverfall ser jeg på det som en grov brudd på humanistiske verdier. kvinner er mer enn et sex symbol. det er bare et eksempel av mange andre saker.

 

på grunn av eventyrboka di

Du har bedømt Koranen for eventyrbok uten å lese den. urettferdig gjort mot deg selv. (det vil du kanskje ikke skjønne)

 

Din religion er ondskap satt i system

HAHA spennende å se at du har byttet ut "Fremskritspartiet" med "Din relegion". jeg er abslutt ikke politikk intressert.

 

Jeg aner ikke hva du mener "Politisk Islam". jeg kjenner kun til "Islam". det er brukermanualen til mange millioner mennesker. uten det ville det aldri ha vært fred her du opplever fred. Den baserer seg på sannhet & ærlighet.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...