Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heei jeg lurte på hva dere tenkte om dette, jeg spiller wow nå og jeg har tenkt til å kjøpe guildwars 2 når det kommer ut. så da lurte jeg på om det er verdt og kjøpe swtor?. det ser helt fantastisk ut og jeg har veldig lyst men jeg vet ikke om det bare er enda en wow clone?

 

Det er nok enda en WoW clone desverre. Jeg liker at det er voiceover på alt, men questene er for det meste fortsatt drep\sammle x antall fiender\rottehaler. I tillegg føles combat systemet veldig kronglete og upolert. Har spilt WoW i mange år, så er relativt drittlei både WoW og andre spill med samme formel. MMO sjangeren har stagnert så til de grader etter at WoW tok av, og Swtor er desverre nok en clone som ikke kommer med mye nytt. I tillegg føles verdenen enda mer statisk enn wow, (dårlig fiendeplassering osv.) og grafikken og animasjonene er tragisk nok dårligere enn WoW...

Lenke til kommentar
Det er nok enda en WoW clone desverre.

 

Historieløst. WoW er en EverQuest klone. SWTOR ville da altså være en EverQuest-klone, ikke en WoW-klone. Uansett er det noe som heter sjanger, og den var det vel ingen som forventet at BioWare skulle gjenoppfinne?

 

MMO sjangeren har stagnert så til de grader etter at WoW tok av

 

MMORPG-sjangeren, mener du. MMO er alt ifra MW3/BF3, til RuneScape, til Bakery Story. Det eneste WoW gjorde var å polere på EverQuest formelen. Som stammer tilbake til The Realm Online, som igjen går tilbake til tekst-baserte MUDs og til slutt pen og papir ala Dungeons and Dragons.

 

grafikken og animasjonene er tragisk nok dårligere enn WoW...

 

Her lider du rett og slett av subjektiv hukommelse, som vi mennesker ofte gjør, når vi tenker tilbake og er nostalgiske osv. Enkelte grafiske funksjoner er for tiden slått av eller satt til lavt (AA, teksturer, skygger), mens BioWare jobber med nVidia og ATI for å få til bedre driverstøtte for SWTOR. Men selv da ser SWTOR langt bedre ut enn WoW. Ability-animasjonene i SWTOR er jo kjempebra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at wow ikke akkurat var først, men WoW forbedret på det meste og gjorde sjangeren populær hos folk flest. Med over 12 millioner subscribers på det meste, er det ingen tvil om at nesten samtlige spill-studioer har prøvd å kopiere suksessen til wow og dermed har vi fått kloner på samlebånd i snart 10 år, som i hovedsak har vært inspirert av wow.

 

Det er ikke lenge siden jeg spilte wow, og med DX11 ser det relativt ok ut. Teksturene i swtor er av samme dårlige kvalitet som wow, men jeg savner den ekstreme polishen fra wow. I tillegg suger spiller ressurser værre enn omtrent samtlige spill jeg har prøvd i det siste. Kjører wow, bf3, Age of Conan osv på max, men swtor må jeg sette på medium\low. Enda så sliter jeg med tidvis dårlig fps. En annen ting som irriterer meg sykt med swtor er rubberbanding og generell lag. Jeg skjønner at det tar litt tid å få alt på plass, men rubberbanding kommer rett og slett av dårlig nettverkskode. I wow kunne jeg spille med 1-2 sekunders latency uten å merke en dritt, så fremt jeg ikke drev med pvp. (Noe som nesten aldri skjer siden jeg sitter med 20mbit fiber.)

 

Animasjonene i swtor er helt ok, men blir ødelagt av clipping og rubberbanding pga latency. Kan heller ikke se store forbedringer fra wow, noe som burde være en selvfølge da wow er 8 år gammelt! Selv om alt dette fikses, vil det fortsatt være uinteressant for min del. Jeg har spilt meg drittlei på denne formelen her, og selv om de har pakka det inn med et anna papir er det fortsatt for likt wow til at jeg klarer å kose meg.

 

For de som ikke har spilt wow, eller ikke er lei denne typen spill er sikkert swtor et bra kjøp, men for folk som meg som har grinda mmorpgs i over 10 år, er det ikke mye å hente her.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt MMOs siden jeg snubla over AO i 2003 eller noe og jeg er fortsatt ikke lei, storkoser meg fortsatt både med WoW og nå med SWTOR. Hadde jeg hatt tid og penger, hadde jeg også fortsatt med Rift.

 

Merker heller ikke noe til rubberbanding, så da er det nok heller på din side. Evt. serveren du spiller på, men de tre serverene jeg er på, merker jeg nada til lag / rubberbanding, noe som er rimelig merkelig fordi nettet mitt og tilgangen til nettet mitt suger balle.

 

Jeg er faktisk ganske imponert over at jeg kan spille SWTOR på den 2 år gamle riggen min uten nevneverdige problemer med FPS og med grafikken på high.

Så langt storkoser jeg meg med alt, og har null problemer med å logge på WoW, gjøre noen dailies og preike med guildet, gå ut med venner, jobbe og være med familien, og enda få tid til en 7-8 timer søvn hver natt.

 

Lætt, som de pleier å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Questene frem til der jeg er (lvl 14) er jo hovedsaklig de samme. Kill 10+50 separatists/black sun members/whatever. Eller Go here and click these things, go back, choose light/dark ending, get reward.

 

Men det at det er i Star Wars, og jeg er blodfan, gjør at jeg holder ut og vil se mere og mere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at wow ikke akkurat var først, men WoW forbedret på det meste og gjorde sjangeren populær hos folk flest. Med over 12 millioner subscribers på det meste, er det ingen tvil om at nesten samtlige spill-studioer har prøvd å kopiere suksessen til wow og dermed har vi fått kloner på samlebånd i snart 10 år, som i hovedsak har vært inspirert av wow.

 

Det er ikke lenge siden jeg spilte wow, og med DX11 ser det relativt ok ut. Teksturene i swtor er av samme dårlige kvalitet som wow, men jeg savner den ekstreme polishen fra wow. I tillegg suger spiller ressurser værre enn omtrent samtlige spill jeg har prøvd i det siste. Kjører wow, bf3, Age of Conan osv på max, men swtor må jeg sette på medium\low. Enda så sliter jeg med tidvis dårlig fps. En annen ting som irriterer meg sykt med swtor er rubberbanding og generell lag. Jeg skjønner at det tar litt tid å få alt på plass, men rubberbanding kommer rett og slett av dårlig nettverkskode. I wow kunne jeg spille med 1-2 sekunders latency uten å merke en dritt, så fremt jeg ikke drev med pvp. (Noe som nesten aldri skjer siden jeg sitter med 20mbit fiber.)

 

Animasjonene i swtor er helt ok, men blir ødelagt av clipping og rubberbanding pga latency. Kan heller ikke se store forbedringer fra wow, noe som burde være en selvfølge da wow er 8 år gammelt! Selv om alt dette fikses, vil det fortsatt være uinteressant for min del. Jeg har spilt meg drittlei på denne formelen her, og selv om de har pakka det inn med et anna papir er det fortsatt for likt wow til at jeg klarer å kose meg.

 

For de som ikke har spilt wow, eller ikke er lei denne typen spill er sikkert swtor et bra kjøp, men for folk som meg som har grinda mmorpgs i over 10 år, er det ikke mye å hente her.

 

Det høres mer ut som du har en dårlig pc, det ser kjempeflott ut hos meg, og kjører glatt og fint uten lag.

Og å sammenligne med wow blir litt søkt, det har jo blitt "my little pony"-online med pandagreier, alver og isbjørner og carebear dill. Jeg spyr regnbuer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg kjører de fleste nye spill på max eller high. Har forøvrig en i5 2500K og HD5870. I tillegg er spillet installert på en Agility 3 ssd. Med tanke på at swtor har tilsvarende grafikk som wow, som til og med kan kjøres på low-end bærbare, er jeg ikke spesielt imponert over optimaliseringsarbeidet som er gjort. Noe er feil når 10 år gammel tegneseriegrafikk krever mer enn både AoC og BF3...

 

Edit:

 

Fin sammenligning. WoW vs Swtor

Endret av Newman
Lenke til kommentar

Har overhodet aldri hatt sansen for MMORPG, og har aldri forstått WOW maset.

 

Det måtte altså komme ett Star Wars MMO spill i regi av Bioware før jeg hoppet på vogna :) Får neppe spillt noe særlig utover neste uke ettersom jeg stikker hjem for julen. Men de timene jeg fikk i betaen var nok til et jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang med retail :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å se at SWTOR er MYE bedre enn WoW, da har du seriøst STORE problemer med synet. Ærlig talt, hele posten din blir useriøs når du sier at SWTOR ser dårligere ut enn WoW, det er bare så tåpelig som man kan få det.

 

SWTOR er milevis fremfor, både når det gjelder detaljer, lys, teksturer, osv. Sammenligner du karakterene i SWTOR med WoW, ja, klarer du ikke se forskjell da, har du bare en ignorant og tåpelig WoW-er-best-holdning.

 

MEN, når det er sagt så kan jeg være enig i at SWTOR krever vel mye i forhold til andre spill. Det er rom for optimalisering, ja.

Endret av Selvin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å se at SWTOR er MYE bedre enn WoW, da har du seriøst STORE problemer med synet. Ærlig talt, hele posten din blir useriøs når du sier at SWTOR ser dårligere ut enn WoW, det er bare så tåpelig som man kan få det.

 

SWTOR er milevis fremfor, både når det gjelder detaljer, lys, teksturer, osv. Sammenligner du karakterene i SWTOR med WoW, ja, klarer du ikke se forskjell da, har du bare en ignorant og tåpelig WoW-er-best-holdning.

 

MEN, når det er sagt så kan jeg være enig i at SWTOR krever vel mye i forhold til andre spill. Det er rom for optimalisering, ja.

 

Helt enig. Det skulle bare mangle da det er 7 år imellom spillene da. Men er helt klart min nye MMO. Håper bare de kan være like flinke som blizzard med tilbakemelding, content patcher og så videre.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å se at SWTOR er MYE bedre enn WoW, da har du seriøst STORE problemer med synet. Ærlig talt, hele posten din blir useriøs når du sier at SWTOR ser dårligere ut enn WoW, det er bare så tåpelig som man kan få det.

 

SWTOR er milevis fremfor, både når det gjelder detaljer, lys, teksturer, osv. Sammenligner du karakterene i SWTOR med WoW, ja, klarer du ikke se forskjell da, har du bare en ignorant og tåpelig WoW-er-best-holdning.

 

MEN, når det er sagt så kan jeg være enig i at SWTOR krever vel mye i forhold til andre spill. Det er rom for optimalisering, ja.

 

Tydelig at du ikke har store argumentene å komme med når alt du klarer å lire av deg er "så dum og tåpelig du er som ikke mener det samme som meg." Det nytter ikke å si at swtor er milevis foran uten å backe det opp med screenshots ol. Som du sikkert kunne se i linken jeg ga litt lenger opp, er forskjellen minimal mellom wow og swtor. Det er 8 år mellom disse to spillene, og da forventer man en vesentlig forbedring. Uansett, grafikk er ikke alt. Vi ble lovt et mmorpg med singleplayer kvalitet på oppdragene, men det vi har blitt servert er i stor grad det samme som vi har hatt i over 10 år nå, med unntak av voiceover. Drep x antall fiender\finn x antall dingsebomser. Jeg sier ikke at swtor er dårlig, men det klarer ikke å innovere sjangeren i nevneverdig grad.

 

Jeg er absolutt ingen wow fanboy. Sluttet å spille wow for 2-3 år siden, men har vært innom en gang i ny og ne for å prate litt med folk og sjekke ut nytt content. Fine med å ha vært subscriber i 4-5 år er at Blizzard av og til prøver å lure meg tilbake ved å gi 1 ukes gratis spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...