Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skjønner ikke hvordan alle har fått spillet? det kommer jo ut den 20 desember?

Bare gå til en random spillbutikk, tilogmed elkjøp/lefdal folka.

Spillet kan kjøpes, dog kun spillbutikker gir bort pre launch kode, som er perioden før 20 desember.

OM noen butikker har flere av disse kodene kan jeg ikke love.

 

Men du kan kjøpe spillet og game card allerede nå.

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hvordan alle har fått spillet? det kommer jo ut den 20 desember?

Bare gå til en random spillbutikk, tilogmed elkjøp/lefdal folka.

Spillet kan kjøpes, dog kun spillbutikker gir bort pre launch kode, som er perioden før 20 desember.

OM noen butikker har flere av disse kodene kan jeg ikke love.

 

Men du kan kjøpe spillet og game card allerede nå.

 

http://www.swtor.com/ står det "Pre order now, Play before 12.20.2011". Betyr det at vis jeg kjøper det der så får jeg spille nå?

Lenke til kommentar

Glutar: Ja i utgangspunktet skulle det bety det. Men serverene går ned allerede i morgen den 19. for å forberede launch den 20. så spørs hvor mye utbytte du får av det (på en annen side, hvis du uansett skal kjøpe den 20. så hvorfor ikke). Det virker heller ikke som om noen vet hvor lenge de blir nede den 19., så vi kan muligens miste hele dagen, eller kanskje bare noen timer. (ingen som vet når serverene går opp den 20. heller?)

Lenke til kommentar

går det ann å kjøpe gamecard til swtor sånn som det er på wow? eller kan man bare kjøpe på nettet?

Jeg kjøpte fra gamestop.

Kun 200 kr for 60 dager.

 

Men så koster det jo bare rundt hundrelappen pr måned uansett, så tror nok ikke du sparte så mye. ;)

Sparte 18 kr faktisk.

Veldig merkelig at man sparer av å kjøpe i butikken, pleier å koste 100 kr mer.

 

Det spørs hva du sammenlignet med. Det er dyrere å abonnere pr måned enn tre eller seks måneder om gangen. Tar du seks måneder om gangen må du betale en høyere engangssum, men hver måned blir billigere.

 

Anyway, er jedi sage og kom til jedi templet på Coruscant før jeg gikk og la meg i, øh, morges. Frem til da har det vært utrolig bra, men fant tre ting jeg irriterte meg over:

 

For det første sa questen at jeg skulle til ruinene av jedi templet, men det sto ingenting om hvor det templet var. Jeg måtte spørre guildmedlemmene for å få vite det.

 

For det andre: For å komme meg dit måtte jeg gjennom to områder fulle av fiender. De var ikke så alt for farlige, men det tok tid. Men da jeg endelig kom frem til templet tok jeg drosjen tilbake til Senatet? WTF? Kunne jeg ikke bare tatt drosje til templet i stedet for å sloss med alle de fiendene?

 

Og for det tredje slaktet jeg en drøss fiender hele veien ned dit og inne i selve templet. Så kom jeg da til slutt frem til målet, og en boss dukket opp. Vi var begge lvl 16, og jeg har en companion. Det burde være ren plankekjøring, men etter to forsøk uten å ha sjanse mot bossen gav jeg opp. Andre gang klarte jeg knapt å skade ham. Skal det være sånn?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å se at SWTOR er MYE bedre enn WoW, da har du seriøst STORE problemer med synet. Ærlig talt, hele posten din blir useriøs når du sier at SWTOR ser dårligere ut enn WoW, det er bare så tåpelig som man kan få det.

 

SWTOR er milevis fremfor, både når det gjelder detaljer, lys, teksturer, osv. Sammenligner du karakterene i SWTOR med WoW, ja, klarer du ikke se forskjell da, har du bare en ignorant og tåpelig WoW-er-best-holdning.

 

MEN, når det er sagt så kan jeg være enig i at SWTOR krever vel mye i forhold til andre spill. Det er rom for optimalisering, ja.

 

Tydelig at du ikke har store argumentene å komme med når alt du klarer å lire av deg er "så dum og tåpelig du er som ikke mener det samme som meg." Det nytter ikke å si at swtor er milevis foran uten å backe det opp med screenshots ol. Som du sikkert kunne se i linken jeg ga litt lenger opp, er forskjellen minimal mellom wow og swtor. Det er 8 år mellom disse to spillene, og da forventer man en vesentlig forbedring. Uansett, grafikk er ikke alt. Vi ble lovt et mmorpg med singleplayer kvalitet på oppdragene, men det vi har blitt servert er i stor grad det samme som vi har hatt i over 10 år nå, med unntak av voiceover. Drep x antall fiender\finn x antall dingsebomser. Jeg sier ikke at swtor er dårlig, men det klarer ikke å innovere sjangeren i nevneverdig grad.

 

Jeg er absolutt ingen wow fanboy. Sluttet å spille wow for 2-3 år siden, men har vært innom en gang i ny og ne for å prate litt med folk og sjekke ut nytt content. Fine med å ha vært subscriber i 4-5 år er at Blizzard av og til prøver å lure meg tilbake ved å gi 1 ukes gratis spilling.

 

Legg merke til at dette er low res teksturer da jeg ikke orker å vente 2 timer i kø for å få tatt screenshots ingame, så dette er fra betaen men selv da milevis over WoW.

 

SWTOR:

SNIPP

 

 

WoW

SNIPP

 

23qxlae.jpg

 

 

 

Må bare riste på hode av disse sammenligningene, her presterer vedkommende som mener at Star Wars The Old Republic ser ut som World of Warcraft å legge frem screenshots som ser mye dårligere ut enn hva spillet faktisk gjør med maksimale innstillinger på fornuftige oppløsninger, og når du skal legge frem beviser andre veien så legger du frem screenshots av World of Warcraft som overhode ikke ligner på noe av det jeg har sett i World of Warcraft det siste året med maksimale innstillinger på fornuftige oppløsninger.

 

Skal det sammenlignes så må dere klare å gå inn i spillet, kjøre samme oppløsning og sette på maksimale innstillinger og ta screenshots i samme format med samme komprimering om det skal kunne bli gjort noen rettferdig direkte sammenligning som dere legger frem her.

Og dette våset med "high resolution textures" til Star Wars The Old Republic er da bare vås? Har da ikke sett noen høyere oppløsning på teksturene i spillet nå kontra BETA og klienten har jo ikke blitt noe større heller så hvor skulle disse høyere oppløste teksturene ha kommet ifra? Har fremdeles ikke sett noen fra Bioware nevne noe som helst om disse teksturene.

 

 

Dra fram en sammenligning selv hvis du mener du kan gjøre det såpass bedre.

Se på filmen her også hvis du virkelig mener det er samme grafikk som WoW.

 

High teksturer var disabla i betatesten før den siste som var, at du ikke ser noe forskjell sier meg ingenting. Aner ikke hva skjermkort du har. Selv har jeg GTX580 og så rimelig tydelig forskjell. Ansiktene var helt blasse, nesten SWG kvalitet over seg i betaen. Nå er det mer som det var i dialog cutscenes. Altså med ordentlig hudfarge og refleksjoner i øynene osv.

 

Har da verken sagt at World of Warcraft har like god grafikk som Star Wars The Old Republic eller andre veien? Bare konstaterer det faktum at jeg har spilt begge spill, med maksimale innstillinger på både 1920x1080 og 2560x1440 oppløsning innen det siste året og merker meg at vedkommende som argumenterer for World of Warcraft (mot The Old Republic) legger from screenshots som ikke er representativt for hvordan grafikken i SWToR er på maks på duganes oppløsninger, like så konstaterer jeg at screenshots som du kommer med heller ikke er representativt for hvordan World of Warcraft etter siste utvidelse (Cataclysm) ser ut med maksimale innstillinger på duganes innstillinger.

 

Hva man foretrekker av det ene og det andre for nesten bli opp til hver enkelt, det er to litt forskjellige "stylized" grafikkløsninger som kan appellere litt forskjellig til forskjellige personer, selv føler jeg vell etter endel dager med SWToR BETA og early access at SWToR generelt ser bedre ut enn World of Warcraft: Cataclysm gjør, men samtidig så vil jeg ikke gå så langt som å si at det er natt og dag forskjell for å si det sånn, men jo mer du zoomer inn jo større blir spriket til fordel SWToR, mens endel av områdene og omgivelsene i Cataclysmen syntes jeg egentlig generelt ser like bra ut som mye av det vi ser i SWToR.

 

 

Mulig High-Resolution textures var deaktivert tidligere i BETA testen, jeg kom ikke inn før midten av november og har ikke opplevd noen forskjellig på grafikken frem mot early access og jeg spiller som sagt med alt maksimert, startet med 2560x1440 oppløsning men har nå gått over til 1920x1080@120Hz istedenfor, har selv overklokket GeForce GTX580, Intel Core i7-980X overklokket til 4.0GHz og 12GB 2000MHz, 9-9-9-24 minne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir berre bedre når dei optimaliserer AA.

 

Anti-aliasing sliter noe voldsomt i SWToR for øyeblikket, du kan fint aktivere dette ved å gå inn i "C:\Users\*ditt brukernavn*\AppData\Local\SWTOR\swtor\settings og åpne filen "client_settings.ini" og legge til linjen "AntiAliasingLevel = X" hvor X = nivået av anti-aliasing du ønsker (2, 4, 8 eller 16).

Og det fungerer, det blir merkbart mindre tearing og pikslete kanter i spillet (for spillet sliter voldsomt med dette) men problemet er bare det at selv aktivering av 2x til 4x anti-aliasing DREPER ytelsen i spillet, og gjør den forferdelig ustabil. Normalt ligger jeg på 70-120 FPS med alt på maks på 1920x1080 oppløsning med GeForce GTX580 med triple buffering og vsync deaktivert (tvunget deaktivert igjennom nVIDIA kontrollpanel og via nVIDIAInspector) osv.. Men allerede med bare 2-4x anti-aliasing så dropper ting til 25-60 FPS hvor det alt for ofte dropper under 40 FPS som rett og slett er for dårlig med tanke på grafikken i spillet og den normale ytelsen til GTX580 skjermkort, og spesielt med tanke på at jeg uten anti-aliasing ligger på 70-120 FPS.

Syntes egentlig det faktum at jeg ikke oppnår stabil ytelse på 100 FPS+ er noe skuffende med tanke på min maskinvare og hvordan grafikken i spillet faktisk er, sier ikke at grafikken er dårlig til å være et MMO-spill, men når jeg kan kjøre Skyrim på maks med stabil FPS på 60 FPS+ med 4x anti-aliasing så skulle man tro du fint skulle klare endel bedre UTEN anti-aliasing i SWToR? Og ser jeg på belastningen av skjermkortet så overstiger den sjeldent 80-85%, så det virker ikke som spillet klarer å benytte skjermkortet tilstrekkelig engang?

Regner med og håper at dette bedre seg litt etter release og at ting kanskje blir en smule bedre når nVIDIA kommer med en driver optimalisert mot SWToR.

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hvordan alle har fått spillet? det kommer jo ut den 20 desember?

Bare gå til en random spillbutikk, tilogmed elkjøp/lefdal folka.

Spillet kan kjøpes, dog kun spillbutikker gir bort pre launch kode, som er perioden før 20 desember.

OM noen butikker har flere av disse kodene kan jeg ikke love.

 

Men du kan kjøpe spillet og game card allerede nå.

åja okei takk :D

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte spillet i natt og fikk early access ca 1 time etter jeg kjøpte spillet

 

Kjøpte på torsdag og har enda ikke fått noe. :( Registrerte kode og alt i går. Ser det er en tråd på forumet hvor man kan gi beskjed hvis man ikke har fått tilgang enda, men jeg får jo ikke postet der enda. Noen som har lyst til å gjøre det for meg?

Endret av Stor Oddnoga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...