Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

 

 

Anti-aliasing sliter noe voldsomt i SWToR for øyeblikket, du kan fint aktivere dette ved å gå inn i "C:\Users\*ditt brukernavn*\AppData\Local\SWTOR\swtor\settings og åpne filen "client_settings.ini" og legge til linjen "AntiAliasingLevel = X" hvor X = nivået av anti-aliasing du ønsker (2, 4, 8 eller 16).

Og det fungerer, det blir merkbart mindre tearing og pikslete kanter i spillet (for spillet sliter voldsomt med dette) men problemet er bare det at selv aktivering av 2x til 4x anti-aliasing DREPER ytelsen i spillet, og gjør den forferdelig ustabil. Normalt ligger jeg på 70-120 FPS med alt på maks på 1920x1080 oppløsning med GeForce GTX580 med triple buffering og vsync deaktivert (tvunget deaktivert igjennom nVIDIA kontrollpanel og via nVIDIAInspector) osv.. Men allerede med bare 2-4x anti-aliasing så dropper ting til 25-60 FPS hvor det alt for ofte dropper under 40 FPS som rett og slett er for dårlig med tanke på grafikken i spillet og den normale ytelsen til GTX580 skjermkort, og spesielt med tanke på at jeg uten anti-aliasing ligger på 70-120 FPS.

Syntes egentlig det faktum at jeg ikke oppnår stabil ytelse på 100 FPS+ er noe skuffende med tanke på min maskinvare og hvordan grafikken i spillet faktisk er, sier ikke at grafikken er dårlig til å være et MMO-spill, men når jeg kan kjøre Skyrim på maks med stabil FPS på 60 FPS+ med 4x anti-aliasing så skulle man tro du fint skulle klare endel bedre UTEN anti-aliasing i SWToR? Og ser jeg på belastningen av skjermkortet så overstiger den sjeldent 80-85%, så det virker ikke som spillet klarer å benytte skjermkortet tilstrekkelig engang?

Regner med og håper at dette bedre seg litt etter release og at ting kanskje blir en smule bedre når nVIDIA kommer med en driver optimalisert mot SWToR.

 

Jeg har et Geforce 480 med 2 eller 4 AA og det kjører stabilt 60fps, og mer hvis jeg skrur opp Hz på monitoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir berre bedre når dei optimaliserer AA.

 

Anti-aliasing sliter noe voldsomt i SWToR for øyeblikket, du kan fint aktivere dette ved å gå inn i "C:\Users\*ditt brukernavn*\AppData\Local\SWTOR\swtor\settings og åpne filen "client_settings.ini" og legge til linjen "AntiAliasingLevel = X" hvor X = nivået av anti-aliasing du ønsker (2, 4, 8 eller 16).

Og det fungerer, det blir merkbart mindre tearing og pikslete kanter i spillet (for spillet sliter voldsomt med dette) men problemet er bare det at selv aktivering av 2x til 4x anti-aliasing DREPER ytelsen i spillet, og gjør den forferdelig ustabil. Normalt ligger jeg på 70-120 FPS med alt på maks på 1920x1080 oppløsning med GeForce GTX580 med triple buffering og vsync deaktivert (tvunget deaktivert igjennom nVIDIA kontrollpanel og via nVIDIAInspector) osv.. Men allerede med bare 2-4x anti-aliasing så dropper ting til 25-60 FPS hvor det alt for ofte dropper under 40 FPS som rett og slett er for dårlig med tanke på grafikken i spillet og den normale ytelsen til GTX580 skjermkort, og spesielt med tanke på at jeg uten anti-aliasing ligger på 70-120 FPS.

Syntes egentlig det faktum at jeg ikke oppnår stabil ytelse på 100 FPS+ er noe skuffende med tanke på min maskinvare og hvordan grafikken i spillet faktisk er, sier ikke at grafikken er dårlig til å være et MMO-spill, men når jeg kan kjøre Skyrim på maks med stabil FPS på 60 FPS+ med 4x anti-aliasing så skulle man tro du fint skulle klare endel bedre UTEN anti-aliasing i SWToR? Og ser jeg på belastningen av skjermkortet så overstiger den sjeldent 80-85%, så det virker ikke som spillet klarer å benytte skjermkortet tilstrekkelig engang?

Regner med og håper at dette bedre seg litt etter release og at ting kanskje blir en smule bedre når nVIDIA kommer med en driver optimalisert mot SWToR.

 

Merkelig , jeg har 570gtx i sli (er vel ikke SÅ mye bedre enn 580gtx ? ) , jeg har uten antialiasing 70-110 frames , når jeg slår på 32X AA , så bryr ikke kortene seg nevneverdig om dette , 60-100 frames. Pluss at jeg kjører 1920X1200 og ikke 1080.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg kjører de fleste nye spill på max eller high. Har forøvrig en i5 2500K og HD5870. I tillegg er spillet installert på en Agility 3 ssd. Med tanke på at swtor har tilsvarende grafikk som wow, som til og med kan kjøres på low-end bærbare, er jeg ikke spesielt imponert over optimaliseringsarbeidet som er gjort. Noe er feil når 10 år gammel tegneseriegrafikk krever mer enn både AoC og BF3...

 

Edit:

 

Fin sammenligning. WoW vs Swtor

 

Zoomet langt ut i et detaljeløst landskap med store vegger er en uhyre dårlig sammenligning.

 

Det du antagelig opplever er driverrelaterte feil. Det er derfor mange av grafikkfunksjonene som sagt også er slått av ved default.

 

Jeg har en dårligere maskin enn deg, og kjører på 1920x1200, alt på høyt og 100%, med forced AA, og får 30-100 fps. 30 i tungt befolkede områder som stasjoner, rundt 50-60 til vanlig, og 100 i dialoger.

Lenke til kommentar

Når jeg ser på designet til swtor så regner jeg med dette spillet tiltrekker en del unge mennesker.

 

Men hvordan er community i swtor? Er det mange wow kids mentalitet i spillet?

Jeg likte wow men slutta pga altfor mange unge nerder i wow som ikke har lært seg folkeskikk, som skriker, og tror det er tøff å banne osv, det ble for slitsom i lengden.

 

Ordet du ser etter er "stilisert". Noe som gjøres for å hindre at spillet skal eldes slik mer realistisk grafikk gjør, og som også gjør at realistisk grafikk etter kort tid ser både utdatert ut, samt treffer 'uncanny valley' fenomenet.

 

Inntrykket mitt er også at det er veldig få infantile personer i SWTOR. Men så er vi fremdeles i Early Access, og da er det nok flest voksne med VISA kort som er inne og spiller. Har så langt ikke møtt en eneste jackass, eller ninja.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg skal få innstallert win xp på en ekstern harddisk ? Harddisken i laptopen har dødd og får ikke tak i ny sata 2.5 ". ytelsesmessig er det nok optimalt, men skal overleve litt ekstra lasting.

 

Mulig du må laste ned en bootpakke med USB drivere for den eksterne disken.

 

Husker jeg rett så fant Windows 7 de eksterne diskene mine automatisk, mens XP så vidt jeg gjør ikke gjør det... i og med at den er ifra en annen æra :p

Lenke til kommentar

Fortsatt noen raid spots ledig til dem som brenner for rask PvE endagame progress. Vi spiller på bloodworthy, men ikke la køen skremme deg, blir visstnok fikset ved launch om 2 dager.

Vi krever at du er 18+, har mmo erfaring og kan raide minimum 2 dager i uka.

Søke kan du gjøre ved å trykke linken i min sigg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...