Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Jeg fulgte første posten på følgende link har nå med suksess oppdatert min Galaxy S til siste update JPY.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=818556

 

Den er laget ganske idiotsikker og fremgangsmåten er enkel. hele greia tar kanskje en time.

 

Hastigheten på min telefon er nå noe helt annet enn før. Ingen lagging og ALT går kjappere.

 

Merk at du ikke får norske menyer og heller ikke norsk tastatur. Tastaturet kan lett fikses ved å installere Anysoft Keyboard (gratis) eller swiftkey (29 NOK)

 

I quadrant sin hastighetstest gikk telefonen min fra en score på 901 til 1531 !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis 2.2.1 er rett rundt hjørnet er det ingen vits hvis man ikke er interessert i lagfix eller rooting.

Det vil kanskje også oppstå problemer med garantien. I tillegg er det alltid furbundet med en viss risiko for at ting skjærer seg og man må ut med penger for å få telefonen servicert hos Samsung.

Men for min del er jeg lei av å vente på Samsung samt at fordelen med lagfix er vesentlig. Med lagfixen så blir filsystemet endret til det mye mer effektive EXT4 systemet som er default på f.eks. NEXUS. Alt går dermed kjappere. (MYE kjappere)

Rooting er kanskje ikke så viktig hvis du ikke er opptatt av litt mer avansert hacking på telefonen..

Lenke til kommentar

Stikkordet her er: "rett rundt hjørnet". I Samsungverden kan det godt være 3-6 måneder. Eller de kan like gjerne hoppe over hele 2.2.1 her i Skandinavia dersom det er reelt at 2.3 er underveis.

 

Moralen er: Hvis du vet hva du driver med så flash i vei, gjerne hver gang noe spennende dukker opp. Med gode backuprutiner har du telefonen satt opp slik du hadde den på 20 minutter fra du begynner prosessen.

 

Hvis man ikke er teknisk anlagt og nysgjerrig, så er det like greit å vente til det dukker opp noe i KIES. Da lefler man ihvertfall ikke med garantien.

 

 

Lenke til kommentar

Hei, har brukt OCLF lagg fix, og tenkte å prøve voodoo.

Har et par spørsmål:

1. Ved å bruke guiden på første side, vil jeg miste alt jeg har på telefonen nå? (SpeedMod)?

2. For å komme tilbake til standard telefon, må jeg flashe inn en standard ROM (slik som JM2)?

3. Må jeg flashe til standard rom før eventuell oppgradering gjennom KIES?

4. Hvordan oppdaterer jeg speedmod ved eventuelle oppdateringer?

5. alt vil fortsatt være på norsk ja?

 

Takker på forhånd for svar. Er dette spurt om før, venligst link :new_woot:

 

Edit: Fant de svarene jeg var ute etter:)

Endret av agnard
Lenke til kommentar

Jeg har et spørmål..

 

Har lagt inn Darkys custom rom, og den virker super.

Har også lagt inn norsk swype.

 

Det eneste jeg nå da mangler er telefonbok-backupen jeg har tatt.

Fordi jeg whipet hele telefonen når jeg la inn Darkys rom, så er det kun kontakter igjen på simkortet, men det ligger helt corny, med etternavn først, og visse ganger står det bare et navn og 1 (eks: "stian /1)

Mens i den backupen jeg gjorde for en stund siden har jeg redigert alle kontaktene.

Problemet er, NÅR jeg kobler til Kies, så funker ikke telefonbok-kontakt programdelen.. Så det jeg lurer på er om det er mulig å få inn kontaktliste-filen på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

Har nå rootet telefonen min og installert lagfix ved å brukexda-forumbrukernes guide. Spørsmålet mitt nå er om det vil fungerer å koble telefonen til Kies for å få tilbake mine kontakter?

 

Og det viktigeste: Jeg har ingen nettverksforbindelse nå. Bruker Tele2. Hva er problemet?

 

EDIT: Fikset kontakter, SMS og nettverksforbindelse! :)

 

Kjempegreier dette!

 

Men hvordan fungerer det hvis jeg vil gjenopprette det slik jeg hadde det før? (Originalt)

 

EDIT2: Etter litt lesing har jeg også funnet svar på dette :)

 

Noen som har en god nettside med tips og triks til smarte ting man kan gjøre med en rootet Galaxy? Føler at jeg vil utnytte litt mulighetene nå som jeg har rootet den :)

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar

Ser at det blir en del spørsmål og lite svar:) håper at det er noen glupe hjerner der ute som kan svare;)

Jeg lurer ganske enkelt på hva som er den "beste" galaxy s custom ROM? har tenkt å legge inn en custom rom. Har sett på Cyanogen, men ser ikke ut som om de er stabile enda.

er det noen som er på norsk?

har 3e recovery, hvis jeg velger factory reset fra denne recoveryen, vil jeg da gå tilbake til eclair, og med 2e recovery hvis jeg følger ponsens guide, eller vil jeg få 3e recovery når jeg følger guiden hans?

Lenke til kommentar

Ser at det blir en del spørsmål og lite svar:) håper at det er noen glupe hjerner der ute som kan svare;)

Jeg lurer ganske enkelt på hva som er den "beste" galaxy s custom ROM? har tenkt å legge inn en custom rom. Har sett på Cyanogen, men ser ikke ut som om de er stabile enda.

er det noen som er på norsk?

har 3e recovery, hvis jeg velger factory reset fra denne recoveryen, vil jeg da gå tilbake til eclair, og med 2e recovery hvis jeg følger ponsens guide, eller vil jeg få 3e recovery når jeg følger guiden hans?

2e er eclairs recoverymodus, som tillater usignerte filer. Flasher du eclair får du 2e.

 

Jeg kjører Docs rom, men jeg registrerer at Darkys øker i popularitet for tiden. Mange her inne kjører den.

 

Jeg har prøvd flere versjoner av Darkys men vender alltid tilbake til Doc. Jeg synes den er mer tilpasningsvennlig, og for meg har den også vært mer stabil.

 

Cyanogenmod er veldig spennende men fortsatt litt vel eksperimentell for min smak.

 

Velger du en mod basert på JPA får du norsk systemspråk. Ellers så er både swype fra JPA og endel andre tastatur tilgjengelig uansett hvilken mod du måtte velge.

Lenke til kommentar

Takker:) er det vits å installere voodoo i tillegg til en custom rom?

Det kommer lit an på hva du forlanger.

Jeg kjører 2.2.1 rom og klarer meg fint uten voodoo. Det går vesentlig raskere og mer flytende enn alle tidligere versjoner.

 

Mange velger likevel å kjøre voodoo, selv om effekten ikke er så stor som den var tidligere.

 

 

Lenke til kommentar

stemmer det at ettersom jeg har Mac så burde jeg styre unna Galaxy S?

så vidt jeg vet har det ikke kommet en kies versjon til mac enda, så du vil slite litt med å oppdatere telefonen. Men det kommer jo sjeldent oppdateringer til galaxy s uansett, så den ene gangen det faktisk kommer kan du lett låne en pc fra noen :thumbup:

Lenke til kommentar

ok, takker igjen. mistet du sms, kontakter osv. når du la inn custom rom? og er det bare å restore fra titanium backup?

du har virkelig vært hjelpsom :new_woot:

SMS Backup+ fra market lagrer alle dine sms på din googlekonto. Ta backup i titanium etter du har lagret smsene så er du safe.

 

Alle mine kontakter gjenoppretter seg fra google etter flashing. Om ikke, så finner du dem igjen i titanium. Bare husk å være forsiktig med å gjenopprette systemdata etter flashing.

 

Titanium forteller deg hvilke data som er verdifulle og trygge å gjenopprette.

 

stemmer det at ettersom jeg har Mac så burde jeg styre unna Galaxy S?

Du mister KIES. Det i seg selv er grunn god nok til å kjøpte Mac :D

Lenke til kommentar

ok, dette ble mange spørsmål. når jeg går tilbake til eclair, og installerer clockwork mod recovery, og installerer voodoo. Er det da slik at hvis jeg oppgraderer telefonen (selvfølgelig deaktiverer voodoo, med å bruke kies istedenfor custom rom) til 2.2 vil jeg fortsatt kunne aktivere voodoo, men miste clockwork mod recovery?

Endret av agnard
Lenke til kommentar

ok, dette ble mange spørsmål. når jeg går tilbake til eclair, og installerer clockwork mod recovery, og installerer voodoo. Er det da slik at hvis jeg oppgraderer telefonen (selvfølgelig deaktiverer voodoo, med å bruke kies istedenfor custom rom) til 2.2 vil jeg fortsatt kunne aktivere voodoo, men miste clockwork mod recovery?

 

Hvis du øsnker å kjøre stock firmware fra Kies, så blir vel det enkleste å flashe en voodoo kernel etterpå med Odin. Skal stå godt forklart på voodoohjemmesiden hvordan det gjøres.

 

 

Hvis du legger inn en custom rom så kommer de gjerne med lag fix kernel, eller du legger det enkelt inn fra recovery.

 

Det er meningsløst å legge inn voodoo for så å oppgradere i Kies. Da fjernes voodoo uansett.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...