Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Dyslektikere bruker lengre tid og mer trening på å lære å lese og skrive bra enn andre. Derfor må vi ikke bruke så mye tid på å påpeke feil og lære dem opp.

 

logisk? :hmm:

 

Hilsen en tidiligere middels dyslektiker, nå så godt som ikke dyslektiker i det hele tatt.

7236346[/snapback]

 

Men man kan jo ikke ved første øyekast si om en skrivefeil er skrevet av en dysletiker eller ikke?

Lenke til kommentar
Dyslektikere bruker lengre tid og mer trening på å lære å lese og skrive bra enn andre. Derfor må vi ikke bruke så mye tid på å påpeke feil og lære dem opp.

 

logisk? :hmm:

 

Hilsen en tidiligere middels dyslektiker, nå så godt som ikke dyslektiker i det hele tatt.

7236346[/snapback]

 

Men man kan jo ikke ved første øyekast si om en skrivefeil er skrevet av en dysletiker eller ikke?

7236907[/snapback]

 

Det jeg finner påfallende er at alle som blir rettet på i et forum sier "jeg er dyslektisk"... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg lurte på om noen kunne en side der jeg kunne lære og spille bassgitar.

 

ville nåkk kjøpt en bok, og en gitar:P Hvis du har dårlig råd kan du jo lage en i papXD lykke til uansett
Lenke til kommentar
Der fikk han inngående kjennskap til våpenbruk, kjemikalier og bombemaking.

Jeg tror sannelig at jeg også skal 'make' en bombe. :whistle:

7234075[/snapback]

Hehe, her har du nok lest litt feil. *making er godt norsk. Et eksempel er skomaking med det tilhørende yrket skomaker.

 

II make v1 el. v2 (norr maka, fra lty) lage, ordne m- det slik at alt går bra / refl: alt m-t seg på beste måte

7234221[/snapback]

Det var som faen. Men uansett høres det teit ut. :p

Lenke til kommentar

Jeg var på jobb-messe i dag, og så den mest ødelagte powerpoint-presentasjonen noensinne. Det var ikke bare stavefeil på hver side, ikke engang på hver bidige side, men på hver eneste fordømte side...

 

Det er synd at seriøse arbeidsgivere som går inn for å finne nye ansatte kan imponere såpass lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...