Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
arrrrghhh!!

 

Hva faen er Dyre Pølser for noe? Noe du bør unngå, eller internettgenerasjonens svar på dyrepølser? Og er ikke det et eller annet dyr som er stappet i pølsa, så eter ikke jeg det.

 

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift14950.asp

7259434[/snapback]

Jeg tipset matoppskrift.no om skrivefeilen og spurte litt sarkastisk om de ikke hadde oppskrift på billige pølser også. Det blir jo ikke gjort noe om ingen sier i fra. ;)

7260663[/snapback]

Det hjelper! Sjekk ut linken nå. :)

Lenke til kommentar
Som eit lite sidesprang, er det andre som har lest denne?

7262982[/snapback]

Det der var noe av det verste tullpratet jeg har lest. Norsk og engelsk har forskjellig grammatikk og da kan man ikke oversette alle ord direkte hver for seg, men ta for seg en hel setning og oversette denne litt fritt.

 

Men dette passer vel kopierings-journalistikken heller dårlig.

Lenke til kommentar
Hei sann!!

 

Har altså det skjermkortet der.. 256MB.. Det jeg lurte på var, er det noen instilliger eller noe sånt jeg bør slå på, nå tenker jeg på for å få bedre grafikk i spill og sånn.. Og en annen ting, når jeg spiller, og f.eks kjører bil, så hakker det litt eller lagger sånn smått når jeg kjører, hva evt kan jeg stille/justere for å slippe dette.. Sinnsykt irriterende.. hehe...

Håper på svar

 

:love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
hva det guy!

 

1. "Hva". Det skulle vært "var".

2. "guy". Sikkert en skrivefeil, men likevel. "Gøy" er det riktige svaret.

3. "!" er feil tegn. Skulle selvfølgelig vært et spørsmålstegn.

 

Så det hun egentlig prøver å spørre om er "Var det gøy?". Er det lett å skjønne? :wee:

7266086[/snapback]

 

"Ha det gøy!" var det første jeg trodde.

 

 

Og ang. "matoppskrift.no -saken":

 

Natur eller kunstig tarm

Hvem vil vel stappe kjøttblandingen i natur? :p

Enklere hadde det vel vært hvis man skrev "Naturtarm eller kunstig tarm"? (Evt. naturlig tarm)?

 

Kjøtt og flesk kuttes i biter. Kjøres gjennom kjøttkvern. Det andre blanes i en stor bolle. Bland så alt sammen med hendene skikkelig. Stappes i tarmer, surres igjen og stekes til de er gjennomstekt. Kan fryses men ikke så lenge.

 

1. Det skal jo stå "blandes" !

2. Syns denne blir litt rar å uttale... Hva med "Bland så alt alt skikkelig sammen med hendene"?

3. Kommafeil. "Kan fryses, men ikke så lenge" burde vel være rett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...