Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som ikke feirer eller markerer, men gidder da sannelig ikke gå rundt og irritere meg over dem som gjør det.

Eller jo, kansje litt, hvis jeg tenker over det. Er jo sikkert mange som sikkert ikke har peiling på hvorfor vi egentlig feirer, bakgrunnene osv. Les litt norsk historie for f*!

Da irriterer du deg over manglende historiekunnskap hos folket. Ikke 17. mai.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

17. mai-feiringa.

Ting må jo feires når det skjer, ikke hvert eneste år i nesten 200 år.

Det er ikke samme dag en gang, det er bare definert som samme dag av det gregorianske kalendersystemet.

Hvis vi hadde et annet kalendersystem, hadde vi feiret på et annet tidspunkt. Det er jo litt fucked up å tenke på.

Det er så forbanna symbolsk. Flagget er bare et tøystykke med farger. Skjønner ikke at man visstnok vanærer landet sitt ved å la flagget røre bakken.

DET ER ET TØYSTYKKE MED FARGER, FAEN ALTSÅ.

 

Dette irriterer meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har ikke mye med materialisme å gjøre for min del, det er bare en så symbolsk greie. Jeg feirer min eksistens hvert minutt, hver dag uansett.

Jeg bruker nettet fordi det er et fantastisk verktøy, skapt av genier for 20-30 år siden.

 

Seriøst, dem som vil kan godt feire akkurat det de vil.

Men håper det ikke er bare på denne ENE dagen folk flest er stolte over landet sitt.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva problemet er. 17. Mai er et symbol for Norges frigjøring og selvstendighet. Folk må da få gjøre akkurat hva de vil på denne dagen, enten det er å følge tradisjoner ved å gå i tog, spise is, osv. Eller om man vil være hjemme og sove. Ingen skal bestemme eller dømme hvordan man viser at man er glad for å bo i et selvstendig og fritt land.

 

Som sagt, 17. Mai er kun et symbol på vår frihet, og det er ikke noe behov å feire offentlig, om du ikke føler for det. Du kan gjerne feire litt inni ditt eget hode, og kanskje tenke litt over at vi er heldige som bor faktisk bor i Norge, og har flere rettigheter og større frihet enn hva veldig mange andre land har.

Lenke til kommentar

"i got bored of bein a chef bro n the firm im with now is a joke wit pay i swear lowest paid job i hav had its all a argument over my car n travellin to work it stresses ppl out tha has nothin to do wit them i aint bein taken for a fool no more aha u got a job now i cud put a word in with one of boys i kno whos a chef n works high up serves celebs n tha!" Forbanna engelske idioter jeg har på facebook. Blir lei meg innvendig hver gang jeg leser noe de har skrevet

Lenke til kommentar

Irriterer meg at vi feirer 17. mai egentlig. Hva faen presterte vi den dagen, fikk vår egen grunnlov? Hjelper jo faens så lite med grunnlov når vi fortsatt er en del av unionen! Det er unionsoppløsningen vi skulle feiret! :D

Er vel ikke mye å feire at vi fikk egen grunnlov, egen regjering, egen hær, egen hovedstad og at vi i aller største grad ble regnet som selvstendig land...

 

Blir som å si at Canada ikke er et eget land fordi det fortsatt har Dronning Elizabeth som monark.

Lenke til kommentar

Nei, men er du nordmann?

 

Ja, men skjønner fortsatt ikke hvorfor folk sier "Gratulerer med dagen!" til meg?

Nei jeg skjønner ikke hvorfor folk feirer at vi er ett selvstendig land ... :hmm:

 

Skjønner at vi feirer, men ikke hvorfor folk skal gratulerer MEG med dagen.

Vet du hva jeg irriterer meg over? Sånne som deg, som leker dumme.

 

Skjerp deg.

 

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk gratulerer meg...

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som ikke feirer eller markerer, men gidder da sannelig ikke gå rundt og irritere meg over dem som gjør det.

 

Før jeg begynner: Tenker du "åhh nei..." hver gang jeg siterer ett innlegg fra deg? :tease:

 

For en gangs skyld er vi enig til punktet der jeg må gi deg ett pluss.

 

Jeg irriterer meg ikke over feiringen, eller at folk feirer. Jeg irriterer meg over bråket som kommer av feiringen. Jeg bor på ett ganske rolig sted, så jeg våkner vel bare av ett barnetog kl. 12 om dagen.

 

Det finnes derimot spesifikke typer folk som irriterer meg i sammenheng med 17. Mai feiring. De forbanna idiotene som må blåse gasshorn opp i øret på deg, de som absolutt skal dra deg med på feiringen selv om du sier nei (vanligvis familiemedlem, glad jeg ikke har noe spesielt mye kontakt med familien min generelt..) og folk som veiver flagget i trynet på deg med vilje irriterer meg.

 

Jeg har ikke feiret 17. mai, jeg har lagt på sofaen og sett på Star Wars: Clone Wars hele dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...