Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte PC med 30 dager betalingsfri løsning (Avida), denne brant opp. Elkjøp sier denne krediteres da de ikke skaffer deler og den var bare 6mnd gammel. Jeg var faktisk positivt overrasket opp til dette tidspuntket.

Nå er det gått to måneder siden jeg fikk bekreftelse på kreditering og ingen av partene (Elkjøp / Avida finans) klarer å finne ut hvordan de skal betale meg tilbake de 20 000ish kronene. 

Etter timesvis med etterforskning, telefonkøer og lovnader om at dette skulle ordnes kontaktet jeg forbrukerrådet som henviste meg til Namsmannen. Nå må jeg opprette sak der. 

Så utrolig irriterende. Om rollene var snudd hadde jeg hatt gebyrer "out the asshole" for å somle sånn her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 hour ago, Dellers said:

Blir irritert over at folk ikke klarer å hente de forbanna pakkene sine. Posten er egentlig i rute, men jeg får jo ikke det jeg har bestilt fordi butikken ikke kan ta imot mer. "Ny estimert levering vil komme snart" har det stått et par dager nå, og jeg ser jo at mange av de samme pakkene som lå i butikken i forrige uke ligger der enda. Drit i å bestille noe da, om du ikke klarer å gå til butikken etterpå og bare skaper forsinkelser for alle andre.

Posten er ikke "egentlig i rute" når de ikke klarer å holde ruten fordi det ikke er plass til å levere.

Det er ikke "folk" som har lagt ned samtlige postkontor for så å stue alt av pakker inn i butikker og leveringsbokser hvor det knapt er plass til å ta unna pakker til vanlige tider i året.

PostNord har nå til og med lagt inn at en blir med i trekning om 10 000,- om en henter pakken samme dag... om ikke lenge blir det vel oppmøteplikt ved leveringsbilen slik at de slipper å ha hentesteder i det hele tatt.

Endret av Zork
Skrevet
Zork skrev (5 minutter siden):

PostNord har nå til og med lagt inn at en blir med i trekning om 10 000,- om en henter pakken samme dag... om ikke lenge blir det vel oppmøteplikt ved leveringsbilen slik at de slipper å ha hentesteder i det hele tatt.

10k som trekkes 23. desember.
Det er veldig lave odds for å vinne.
Større sjanse for å bli millionær. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Ta det med posten, de kunne sikkert senket hente tid fra 14 dager til f.eks 7. Og kundene er i sin fulle rett til å la pakkene vente 13 dager om de vil, om det passer for dem. 

7 dager er vel standard nå?
Kan økes til 14 dager ved kontakt. 

Skrevet
Dubious skrev (6 minutter siden):

7 dager er vel standard nå?

Min forrige pakke fra posten fikk jeg 14 dager på meg, vanligvis er jeg såpass grådig at jeg er nede på posten samme dag, men jeg glemte det et par dager og da fikk jeg riktignok en liten purring på at jeg måtte hente pakka mi.

Skrevet (endret)
36 minutes ago, Zork said:

Posten er ikke "egentlig i rute" når de ikke klarer å holde ruten fordi det ikke er plass til å levere.

Det er ikke "folk" som har lagt ned samtlige postkontor for så å stue alt av pakker inn i butikker og leveringsbokser hvor det knapt er plass til å ta unna pakker til vanlige tider i året.

I rute som at det ikke er forsinkelser på terminalen, så om folk faktisk hadde tatt oppfordringa om å hente raskt mellom BF og jul hadde jeg og alle andre faktisk fått varene til normal tid. Det er ikke for mange pakker såfremt folk henter raskere enn ellers, så det er en fullstendig unødvendig situasjon. Det skal så lite til å unngå dette, men jeg har jo lært gjennom livet at folk generelt er utrolig lite villige til å gjøre små justeringer for å bedre noe.

Endret av Dellers
Skrevet
Dellers skrev (Akkurat nå):

så om folk faktisk hadde tatt oppfordringa om å hente raskt

Siden tråden heter "Ting som irriterer så grenseløst" så må jeg fortelle mine synder... Fikk ei pakke på fredag og hentebeskjed om denne. Så gikk det noen minutter og så kom det beskjed på mail igjen om å hente. Jeg sendte beskjed tilbake til PostNord om at denne henter ikke jeg! Den var levert i feil by! Skrev en saftig klage til PostNord men fikk ikke svar. Nå, i dag skal den etter deres antagelser være på vei til riktig by. Da har de så langt rotet bort ei hel uke i transport fra fortolling og hit i byen...
NEI, ikke fornøyd med PostNord! 😒

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...