Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (3 timer siden):

Moxnes er ikke så intelligent. Det er ikke negativt at nordmenn må droppe et måltid om dagen for å betale el-regningen. Nordmenn er smellfeite. Det trengs virkelig at nordmenn flest inntar mindre mengder mat.

Har du noen statistikk på at det er de fattigste som er mest overvektige i Norge, slik det er i USA? Enten du tror det eller ei, så er det ikke alle som har råd til å spise seg feite i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært tema på NRK noen år tilbake. Man skulle tro at folk flest spiser mer hyperprossesert mat som lettere tas opp i kroppen enn mat som ikke er like mye brutt ned.

De fattige har vel ikke råd til å gå til slakteren, fiskhandleren eller få matkasser på døra med fine råvarer.

Det er vel to brødskiver og en halv pakke First Price Pasta Formaggio som står på middagen der. Det er billig og fyller godt i magen, men næringsrikt og bra å spise kan man ikke påstå at det er.
medium.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvis det brukes høy pris til å hindre at folk inntar nikotin og alkohol kan man godt prise mat og el høyt hvis det får folk til å spise mindre mat. Fedme fører til mange dødsfall og trykk på helsevesenet i form av fedmerelaterte sykdommer. La de fryse, så beveger de seg mer. La de betale dyrt, så har de mindre til mat. Gi de lavere lønn, så har de mindre penger til mat.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (26 minutter siden):

Hvis det brukes høy pris til å hindre at folk inntar nikotin og alkohol kan man godt prise mat og el høyt hvis det får folk til å spise mindre mat.

Folk sliter fordi de ikke har råd til et minimum av mat. Ingen får helseproblemer fordi de må kutte ned på tobakk.

Edit: Du må gjerne mene at feite folk bør tvinges til aktivitet, men alle fattige er ikke feite i Norge.

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, BadCat said:

Det har vært tema på NRK noen år tilbake. Man skulle tro at folk flest spiser mer hyperprossesert mat som lettere tas opp i kroppen enn mat som ikke er like mye brutt ned.

De fattige har vel ikke råd til å gå til slakteren, fiskhandleren eller få matkasser på døra med fine råvarer.

Det er vel to brødskiver og en halv pakke First Price Pasta Formaggio som står på middagen der. Det er billig og fyller godt i magen, men næringsrikt og bra å spise kan man ikke påstå at det er.
medium.jpg

ble fysen på noe pasta formaggio jeg nå, kan vi irritere oss litt over reklamens hånd som styrer lystene våre?

Endret av germanwhip
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (49 minutter siden):

Jeg fikk ikke i meg kveldsmaten etterpå.

Enda verre at hun drepte ernæringsfysiologen. Oisann. 

Nordmenn har bedre tilgang på grønnsaker enn de har i USA. Men i det siste har faktisk grønnsakene blitt så dyre at folk vil slutte å kjøpe dem.  

Lenke til kommentar
Alkan skrev (43 minutter siden):

Syklister i veibanen som tror de trener til Tour De France.

Syklister med sykkelklær og racingsykkel som sykler som gamle damer..

Har sett 2 av de denne uken... den ene må ha bremset i nedoverbakke, for jeg kjørte forbi i 50 km/t, i nedoverbakke. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, germanwhip said:

tankene går mot EU-kontroll, og er glad for at vi ikke lever i ett samfunn hvor vi sender individer på dynga pga slitasje/skader som ikke lønner seg å reparere. Slikt har blitt problematisert i filmer som Gattaca

Man kunne ha fått skattekort etter BMI med laveste sats 18%.

Jeg kunne ha tenkt meg sosiale poeng hvor man fikk skattetrykk etter hvor dårlig menneske man er. At man straffes for å være dyktig slik som i dag er ikke en ok måte å omfordele på.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, BadCat said:

Man kunne ha fått skattekort etter BMI med laveste sats 18%.

Jeg kunne ha tenkt meg sosiale poeng hvor man fikk skattetrykk etter hvor dårlig menneske man er. At man straffes for å være dyktig slik som i dag er ikke en ok måte å omfordele på.

Det er rimelig selvmotsigende og rare innlegg du kommer med gjentatte ganger her...

Man skal skattes basert på BMI, men samtidig også på hvor "dårlig menneske" (hvordan har du tenkt å estimere det prosentvis?) og på hvor 'dyktig' (hvordan har du tenkt å estimere det prosentvis?) man er?

Det hele her koker vel egentlig ned til at du ønsker å straffe folk du personlig ikke liker?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Og hva med dem som har sykdommer eller tilstander som f.eks. lavt stoffskifte, som fører til at de legger lettere på seg, eller av andre grunner kanskje er overvektige og ikke klarer å gå ned i vekt selv om de både trener og spiser sunt? Skal de også straffes?

Prosentandelen jeg beskriver er ikke nødvendigvis stor sammenlignet med de som er overvektige pga. en kombinasjon av latskap, for mange kalorier inn og for lite trening, men problemet er at det ikke automatisk er sånn at tjukk = usunn livsstil og tynn = sunn livsstil.

En som er tjukk kan være både aktiv og spise sunt og likevel slite med å gå ned i vekt, likedan kan en som er tynn være både lat og usunn, men tilfeldigvis ha høy nok naturlig forbrenning til å ikke legge på seg samme hva hen spiser.

Og hvis man innfører "BMI-skatt", hva blir det neste? Skal vi innføre en ekstraskatt på folk som er mindre intelligente og/eller stokk dumme? En idiotskatt?
For det hadde etter min mening vært langt mer fornuftig.

Endret av N-4K0
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...